Aihe: TOP 5 -pelit | |
---|
Nuages 01.05.2011 03:03:53 (muokattu 01.05.2011 17:06:06) | |
|
Tämän ketjun tarkoituksena on tuoda esille subjektiivinen mielipide peleistä tai pelisarjoista, joita itse arvostat eniten. Mieluiten perusteluiden kera. Aloitan: 1. Leisure Suit Larry In The Land Of The Lounge Lizards Oikeastaan ensimmäinen PC-peli, mitä olen pelannut. Larrya pelatessa se englantikin aikanaan opeteltiin. Syy sille, miksi nimesin vain yhden pelin on se, että mielestäni yhtä kovaa "fiilistä" ei myöhemmissä Larryissä ole. Ainutlaatuinen peli. 2. Civilization -pelisarja Kaikessa nerokkuudessaan tämä peli olisi noussut ykköseksi, jos olisi pitänyt hieman objektiivisemmin listata. Perusteluja ei kaivanne; joka ei tätä pelisarjaa tunne, hävetköön. 3. Command & Conquer -pelisarja C&C lienee itsestäänselvyys kenen tahansa strategian ystävälle tällä listalla. Eka C&C oli aivan mieletön läpimurto strategiapelien saralla ja sen pariin tulee edelleen palattua aina parin vuoden välein. Ei vanhene koskaan. 4. One Must Fall 2097 Tätä tuli hakattua pentuna aivan jumalattoman paljon. Olen edelleen täysin suvereeni, haasteita otetaan vastaan. 5. Baldur's Gate II Ykköstä en ole pelannut, mutta kakkosen pelaaminen läpi uudelleen on tälläkin hetkellä projektina. Hieno tietokoneroolipeli, mielettömän hyvä tarina ja runsaasti sitä paljon puhuttua SISÄLTÖÄ. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu | SiwamieS 01.05.2011 03:26:03 (muokattu 01.05.2011 03:47:00) | |
|
1. NHL95 2. Mortal Kombat 1-3 3. Sonic The Hedgehog 1-3 4. Pete Sampras Tennis 5. Quackshot Olipas se vaikeeta.. Mut tällä kertaa lonkalta ja pienessä gänässä näin.. T. nimim. Sega-mies. E: Bubbling under: Wolfenstein 3D, Doom, Quake, Sam & Max Hit The Road, Maniac Mansion & Day Of The Tentacle, Worms, Bubsy, Shinobi, Jurassic Park, Aladdin (Megadrivelle), Blades Of Steel, Blackhawk/Blackthorne, Megamanit, Zeldat, Super Mariot, Ducktales, Turtles, Pro Pilkki, Worms, Sim City, Death Rally, Whacky Wheels, Crash Team Racing, Unirally, Rise Of The Triad, Ski Or Die, Alley Cat, Bad Cat, Pacman.. jne jne jne... Mikä tän topikin pointti taas olikaan? ;P E2: Höhö. Valitettavasti veikkaan pikaista lukkoa tälle topikille.. ;L E3: Maailman kovin peli kuitenkin on silti se ala-asteen 386:lla (tms) ollut "TeamWare" -peli, jossa piti ensin vastata nippuun kummallisia englanninkielisiä kysymyksiä (joista me 10-vuotiaat nappulat ei tietenkään ymmärretty mitään, mut opeteltiin oikeet vastaukset ulkoa), jotta pääsi pelaamaan Speden Pelit -tyylistä nopeus/väri/nappulapeliä.. ;P I wanna see movies of my dreams | |
aika lailla päivän fiiliksellä 1. age of empires/mythology 2. nethack 3. starcraft/warcraft (samaan syssyyn kummatkin niin saa enemmän pelei listaan) 4. civilization 5. quake Onhan niitä muitakin. Tykkään peleistä joista löytää aina jotain uutta vuosienkin päästä kun niihin tarttuu bubbling under: wh40k:Dawn of War, konsolipeleistä mario kart | Stoalainen 01.05.2011 06:02:33 (muokattu 02.05.2011 17:03:48) | |
|
Näin äkkiseltään: 1. Castlevania III Dracula's Curse(tai koko sarja) Ensimmäinen peli, joka oikeasti teki syvän vaikutuksen. Omistan kasetin edelleen, ja tulee edelleen pelattua. Tunnelma, grafiikat, musiikki, pelattavuus... kaikki timanttia. Plussaa myös siitä, että pelin joutuu läpäisemaan kahdesti, vai oliko peräti kolmesti että jokainen taso tulee pelattua läpi. Vaikeustaso myös nousee aina läpipeluun jälkeen, silti olen kolmesti putkeen läpäissyt. Jossain artikkelissa listattu "kaikkien aikojen vaikeimmat pelit"-kategoriaan, mutta muistaakseni ei niin paha ollut kuitenkaan. Jaettu sija menee ehdottomasti Castlevania Symphony of the Nightille, joka on myös melkoinen taideteos. 2. Fallout I Joltain demokokoelmarompulta pääsin ensimmäistä kertaa kokeilemaan. Yksi alue Junk Townista, ei hahmokehitystä, ei kunnon tehtäviä, ei mitään mikä kertoisi lopullisesta pelistä. Demo iski jo kuin miljoona volttia, saman tien ennakkotilaukseen, ja sitten kun Fallout kolahti postilaatikkoon ja ensimmäistä kertaa pääsi pelaamaan, tunne oli juurikin sama mitä tapahtumaboksissa kuvattiin: näet ensimmäistä kertaa onkalon suusta valonsäteet, ja astut ulos maailmaan jossa et ikinä aikaisemmin ole käynyt. Unohtumaton maailma, hahmot, tunnelma ja tarina. 3. Command & Conquer Ensikosketukseni RTS-peleihin. Niin pelattavuus kuin oikeasti näytellyt välivideot ja tarina koukuttivat. Grafiikka oli myös aikansa parhaimmistoa. Tän kanssa vuodatettiin myös verta, hikeä ja kyyneleitä, loppupään tehtävät alkoivat olemaan melko pirullisia. 4. Metal Gear Solid Valtaisa ennakkohypetys antoi odottaa jotain suurta, ja peli vaikutti ennakkotietojen mukaan juuri sellaiselta spektaakkelimaiselta toimintaeepokselta, jota olin kaivannut. Ei pettänyt. Edes Japanilaisten tapa kertoa tarinaa ja tehdä mahtipontisesta jotain vielä suurempaa ei häirinnyt, päinvastoin. Taisin vetäistä pelin läpi saman päivänä kun sen ensimmäistä kertaa pleikkariin tungin, ja sen jälkeen vielä kolme kertaa putkeen. Tää peli todellakin imi mukaansa alusta alkaen. 5. Carmageddon Taisi olla jossain Pelit-lehdessä pieni maininta autopelistä, jossa kerätään pisteet talteen ajamalla jalankulkijoiden yli ja romuttamalla kanssakilpailijat. Saman tien ennakkotilaukseen, ja melkosta hupia kyllä tarjosi. Edelleen sarjan paras, ja jo silloin suht rujo grafiikka toimii kuitenkin edukseen ja luo juuri oikeanlaisen tunnelman meininkiin. Harmittaa vaan edelleen se, etten saanut käyttööni kuin muutaman uuden auton, ja vieläkin se logiikka oman autotallin kasvattamiseen on mulla pimennossa. Näin äkkiseltään kaikki pelit, jotka ovat tehneet syvän vaikutuksen. Periaatteessa listaan kuuluisi myös esimerksiki Doom, Duke Nukem 3D, One Must Fall ja Mortal Kombat, mut listasin ne, mitkä olivat täysin uudenlaisia pelikokemuksia. Johan noita räiskintöjä ja tappelupelejä on aikasemminkin nähäny, ettei erityisesti säväyttänyt... Ensimmäien Diablo muuten kuuluu ehottomasti tuohon viisikkoon myös, en vaan tiedä mihin väliin. Edittiä, ja nyt kun alettiin, niin kyl Jagged Alliance 2 on myös niin tiukka, et top vitoseen menis. Hankalia hommia... N64:sen Zeldat kanssa. Edittiä, laitetaan nyt vielä pelien kohdalle omat konnetit. Too weird to live, too rare to die | jp8000 01.05.2011 08:03:19 (muokattu 01.05.2011 08:05:21) | |
|
Omat suosikkini ovat: 1. Eye of the beholder 1-3, ostin kaikki, mutta kakkonen jäi kesken vaikeuden takia, ja se oli myös Amigan versio, joka jäi loppuun pelaamatta, kun amigan elinkaari oli pelin hankintavaiheessa jo lopussa, eikä tullu enää hankittua sitä pc:lle 2.Leisure suit Larry sarja, ostinkin windows xp:lle sovitetun version tuossa pari vuotta sitten, mutta on jääny pelaamatta muita asioita puuhatessa 3. Police quest sarja, toinen huippusarja Sierralta, olen pelaillu osat 1,2 ja 3 läpi PC:llä, josta on myös tullu ostettua XP: sovitettu versio, mutta kuten Larryn kanssa tämäkin on jääny hyllyn koristeeksi, eikä oo tullu pelailtua, vaikka toimiikin win 7 prossa hyvin 4. Dungeon master ja Chaos strikes back, mahtavat pelit, ei voi muuta sanoa. 5. EA:n NHL sarja. "It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news" | |
Ei missään tietyssä järjestyksessä: 1. Heroes of Might & Magic -sarjalaiset. Varsinkin nro III. Kakkonen seuraavana ja vitonen sitten. 2. Dungeon Keeper 1. Ai että kun tuota tuli tahkottua aikanaan. Ois hienoa, kun joku firma tekisi reissuen tuosta nykyaikaisilla graffoilla. Kakkososasta en pitänyt niin paljoa. 3. Flatout 2. Paras kännikaahauspeli, ikinä. 4. Gothic 2 ja 3. Loistavuutta! 5. Spellforce 1 & 2. Täydellinen yhdistelmä RPG:tä ja reaalinaksuttelua.. ------ Ois tuohon listalle muutakin mahtunut. EA:n NHL:t, Painkiller, Hexen 1&2, osa Call of Dutyista. Ja nämä vain PC-ajalta. Pelikonsolit sitten erikseen SMB:n, Zeldojen ym. kanssa. | sub zero 01.05.2011 10:34:54 (muokattu 02.05.2011 08:58:57) | |
|
Näkökulma ihmiseltä, jonka viimeksi pelaamat tuoreet pelit oli Hexen ja Need for Speed I Cannon Fodder - uusi idea, joka toimii hyvin, teki tappamisesta hauskempaa kuin Doom Dungeon Master - ensimmäinen ja paras "3d"-RPG, todella luontevat kokemuspiste- ja taikomissysteemit sekä kontrollimekaniikan vapaus Lemmings - puzzlepeli, jota jaksaa jopa pelata, aiheutti 10-vuotiaassa aikamoista maniaa Turrican II - kivoin tasoloikka, myös sopivan värikäs ja monipuolinen maailma otuksineen, yksi parhaita soundtrackeja Lotus 2 Turbo Challenge - ilmestyessään paras auton takaa kuvattu ajelupeli kotikoneille, oli sitä, mitä Turbo Outrunilta oli turhaan odotettu Muita ehdokkaita olivat: Speedball 1 & 2, Sensible Soccer, Bubble Bobble, Hunter, WizKid, Space Quest 2, Worms (Director's Cut), Stunt Car Racer a gypsy woman told my mother before i was born you have a boy chile comin' gonna be alemman tason mies | Jankku 01.05.2011 12:11:26 (muokattu 01.05.2011 12:12:11) | |
|
Nää on ehdottomasti kaikkien aikojen pelit. Näiden herrkujen pariin palataan aina uudelleen ja uudelleen :) 1. Falloutit 2. Heroes of might and magic I-V 3. Maniac mansion - Day of the tentacle 4. One must fall eli OMF 5. Dune 2 ja 2000, Pari herkkupalaa joutui jättään rannalle :) Kunnon Fenderiä sä et enää nykypäivänä saa ku custom shopista ;) Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi! | |
Perustelkaa. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." | fuzz 01.05.2011 12:20:07 | |
|
1. Halo -sarja. Eeppistä ja hyvin toimivaa scifiräiskintää. 2. Call of Duty -sarja. Kaikkia osia en ole pelannut, mutta 2 ja 4 parissa kulunut liikaakiin aikaa. 3. Portal & Portal 2. Hauskaa aivojumppaa ja tuore idea. 4. Urban Terror. Loistava ilmaispeli, joka toimii oivasti LAN-mättönä kaveriporukalla. 5. Burnout Paradise. Ei turhan realistista kaahailua. Toimii. elämän tarkoitus on 42 | |
no perustellaan sit niin hyvin kun osataan 1. age of empires/mythology pelisarja jota oon pelannut varmaan yhtä paljon kuin kaikkia muita pelejä yhteensä. Moninpelinä nimenomaan. Just oikea tasapaino valtakunnanrakentamista ja sotimista. Kyllästymistä ei näköpiirissä 2. nethack miksei ADOMkin vois tässä olla mut jotenkin tykkään enemmän nethackin vähemmän tarinavetoisesta tyylistä. Ja toisaalta NH on selvästi helpompi. Peli jossa voi tehdä melkein mitä vaan, ja jos kehittäjät keksii jotain mitä ei voi tehdä, ne lisää sen seuraavassa päivityksessä (joita ei tosin liian usein tule) 3. starcraft/warcraft (samaan syssyyn kummatkin niin saa enemmän pelei listaan) Tosiaikastrategiat on mulle kaikkein rakkain genre ja blizzardin peleissä on netissä ihan järjettömät määrät vastustajia. Ikivanhassa starcraftissakin oli ainakin vielä ennen kakkososaa koko ajan kymmeniä tuhansia 4. civilization hieno peli, ja ennenkaikkea koukuttava.Vaatii kuitenkin just oikeanlaisen innostuksen 5. quake mulle tää on FPS:istä kaikkein tutuin, se mitä nuorena tuli eniten hakattua. Yksinpeli menee ihan siinä missä moninpelikin. Suomenkielinen strategiaopaskin löytyy hyllystä hoho, se on viihdyttävää luettavaa | |
Jaa a aika paha rueta valihtemaan mutta koitetaan, joskin en kyllä järjestykseen laita. Doom Metal gear solid (ykkönen tai kakkonen) Resident evil (myöskin ykkönen tai kakkonen) Final fantasy 8 Ja viitos sijalle on pakko laittaa useampi Dino crisis, Gran turismo 4, crash bandicoot, Super mario3, joo ei pakko lopettaa ku tullee muuten loputon lista. Mutta tätä pohtiessa kyllä huomaa, että meikäläisen pelimaku tykkää kyllä enemmän nuista vanhemmista peleistä, eikä niinkään ihan uusimmista. Personally, I prefer pain. | |
1. Age Of Empires II 2. GTA San Andreas 3. The Sims 2 4. Jazz Jackrabbit (paras tasohyppelypeli ikinä!) 5. Doom II Muita suosikkeja: Elder Scrolls IV Oblivion, Civilization, Wolfenstein, Metal Gear Solid, Grand Turismo II, Far Cry I & II | |
The Legend of Zelda : Twilight Princess Final Fantasy VII Super Mario Galaxy Age of Empires Sonic 3 & Knuckles Ei ole järjestyksessä, en vaan osaa verrata eri peligenrejä keskenään. Asiat eivät ole koskaan niin huonosti etteikö niitä voisi viinalla vielä vähän pahentaa. | |
carnation: Perustelkaa. Näinpä. Todella kiva lukea näitä listoja. 1. Gabriel Knight 3 Juoni ja tunnelma ovat tässä pelissä jotain sellaista, mitä en ole aiemmin tai jälkeenpäin kokenut. 3d-moottoriin siirtyminen epäilytti, mutta homma toimii loistavasti. Lopussa taisi vähän kyynelkin vierähtää poskelle. 2. Indiana Jones and The Fate Of Atlantis Kukapa nyt ei olisi halunnut olla Indy. Lucasartsin parhaita pelejä, Monkey Islandien ohella. Lisäplussaa siitä että peli on mahdollista läpäistä kolmella hieman erilaisella tavalla. 3. Doom Paras 3d-räiskintä koskaan. Muutti käsityksen pelaamisesta aika totaalisesti ilmestyessään. Tähän peliin on tullut käytettyä ehkä eniten aikaa. Cyberdemon on tylyin pelipomo koskaan. "A missile-launching skyscraper with goat legs. 'Nuff said." 4. Half-Life 2 Ykkönen löi kurat punttiin kun sitä ensimmäistä kertaa kaverin luona kokeilin. Saman teki kakkonen ja melkeinpä voimakkaammin. Painovoimapyssyllä leikkimiseen ei kyllästy ja juonen kerronta ilman menoa katkovia välivideoita voisi yleistyä peleissä enemmänkin (Metal Gear Solid, köh köh). 5. Monkey Island 2 Hauskin seikkailupeli koskaan ja Lucasartsin kultakauden terävintä kärkeä. Tunnusbiisi nostaa vieläkin karvat pystyyn. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." | Krice 01.05.2011 13:29:47 (muokattu 01.05.2011 13:30:24) | |
|
Sonic The Hedgehog Megadrive oli ensimmäinen konsolini ja Sonic tietysti iski aika kovaa, kun oli aiemmin tottunut lähinnä Atari ST:n akateemisiin tikku-ukkopeleihin. Sonicissa oli siihen aikaan uusi idea eli nopeatempoinen tyyli, ja myös grafiikka ja musiikki olivat täysosuma. Ikävä kyllä yksikään jatko-osa ei ole päässyt samalle tasolle, vaan tätä pelisarjaa on lypsetty keskinkertaisilla jatko-osilla. Nethack Paras roguelike-peli edelleen. En osaa pelata juurikaan, mutta hauskaa on silti. Ultima Underworld 2 Ykkösestä olin lukenut Nirvin vuolaan peliarvostelun Pelit-lehdestä, mutta en koskaan hankkinut peliä. Odotukset olikin kovat kun 2 ilmestyi ja peli tietysti ylitti ne. Alussa tuli juuri sellainen ihmeellinen vaikutelma, että on "siellä" pelimaailmassa. Tietysti nykyisin sitä voi vähän ihmetellä, koska grafiikka ei ollut kovin realistista. Mutta heittelin siinä alun huoneessa jotain juustonpalaa, joka kimposi seinistä. Ihmeellistä! Sitten uskaltauduin pienen harkinnan jälkeen lähtemään ulos. Loppua kohti peli vähän lässähtää, mutta muutama ensimmäinen kenttä on hienoa roolipeliseikkailua. Zelda: Wind Waker Tässäkin pelissä on hieno alku, joka pitää otteessaan. Mielikuvitus lähtee lentoon ja yrittää paikata puuttuvat palat, joka kertoo hyvästä suunnittelusta. Tosin loppua kohti alkaa puhti loppua, mutta siitä huolimatta mielestäni paras Zelda-sarjan peli. Paper Mario: The Thousand-Year Door Nerokas kevytrooli/seikkailupeli, joka yllätti minut siinä mielessä, että tämä on niitä harvoja nykypelejä, joka on saanut innostumaan pelaamisesta ihan niinkuin joskus nuorena. Mukana on myös komediaa, joka on harvinaista peleissä ylipäätään. | Jankku 01.05.2011 13:58:39 (muokattu 01.05.2011 13:59:33) | |
|
Jankku: Nää on ehdottomasti kaikkien aikojen pelit. Näiden herrkujen pariin palataan aina uudelleen ja uudelleen :) 1. Falloutit 2. Heroes of might and magic I-V 3. Maniac mansion - Day of the tentacle 4. One must fall eli OMF 5. Dune 2 ja 2000, Pari herkkupalaa joutui jättään rannalle :) Jaahas, vai vielä perusteluja :) Fallout I ja II, jos joku ei oo vielä pelannu niin horioppia :) Parempaa ei voi olla. Mahtava tunnelma ja mukaansatempaava tarina, tosi monipuolinen äijän/tsybyn muokkaus/kehittely. Helvetin paljon hienoja oivalluksia ja hauskaa huumoria. Ei tekeminen lopu ihan heti kesken ;) Heroekset - näitä on hakattu kavereiden kesken ihan älyttömästi, ihan ykkösosasta alkaen. Tosi hauskaa ja mielenkiintoista fantasiaroolipeliseikkalustrategiaa. + Voi ainakin III osasta alkaen tehä omia kenttiä. Day of the tentacle - Monkey islandien ohella parasta seikkailua. Hauska tarina ja hahmot, Hjyymoria piisaa. OMF - Nostalgiaa, loistava tunnusmusa. Hauska taistelupeli, jossa voi kehittää omaa ukkoa ja vaihtaa tyyppiä, osallistua erilaisiin tournamentteihin. Dune - Klassikko. Monta tuntia... Kunnon Fenderiä sä et enää nykypäivänä saa ku custom shopista ;) Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi! | |
1.Monkey Island sarja. Hyvää huumoria ja upeat musiikit. 2.The Longest Journey sarja. Mahtava tarina ja kiinnostava maailma 3.Falloutit. Ne on vaan mahtavia. 4.Terranigma (SNES). Upea tarina ja musiikit 5.Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth. Siinä on just oikee semmonen Lovecraft fiilis. Ja monia monia muita. Vaikee niitä on viiteen parhaaseen tiivistää :P | |
1. ehdottomasti FANTASY GENERAL, todellakin paras hexastrategia ikinä, sopivasti kaikkea, eikä vain yhtä oikeaa muottia kulkea voittoon. todella haastava, jokseenkin vaikeimmalla tasolla täysin mahdoton päästä kovinkaan pitkälle. Frendin kans mätettiin tätä yöt ja päivät Lisämainintana täs pelissä oli todella siistit ja innovatiiviset sotajoukot/yksiköt, sai jos jonkin laista otusta sinne, ja aina ootti uuden hahmon valmistumista niiin paljon. Kannattaa kokeilla! 2. master of magic - todella mahtava vuoropohjainen strategia, älyttömän laaja peli ja todella paljon erilaisia keinoja voittoon. ihan klassikko 3. sit kaikki muut parhaudet! ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' | |
Mun top 5 pelit on mun omakohtaiset nostalgiapelit top 5 eli: NHL 96 Zelda ocarina of time Sim City Duke Nukem Megaman | « edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|
|
|