Aihe: The Hobbit or There and back again- Elokuva
1 2 3 4 515 16 17 18 19
Swan
16.04.2011 11:39:45
Knight Rider: Pan's labyrinthiä en ole nähnyt.

Korjaa virhe saman tien.
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Rhapa
16.04.2011 11:52:58
Swan: Korjaa virhe saman tien.

Itselle tuo ei mikään erikoinen elokuvaelämys ollut. Enemmänkin sellaista, noh, kyllä tämän juuri ja juuri katsoo. Lähinnä odottelin leffan loppumista. Jokseenkin puuduttavaa. Skidinä tällaiset puolivillaiset satuhommat toimis miljoona kertaa paremmin.
Swan
16.04.2011 14:14:33
Rhapa: Itselle tuo ei mikään erikoinen elokuvaelämys ollut. Enemmänkin sellaista, noh, kyllä tämän juuri ja juuri katsoo. Lähinnä odottelin leffan loppumista. Jokseenkin puuduttavaa. Skidinä tällaiset puolivillaiset satuhommat toimis miljoona kertaa paremmin.

Vaikkei kapasiteetti riittäisikään tarinan kaikkia kerroksia sisäistämään, leffa on silti hyvä esimerkki del Toron teknisestä kyvykkyydestä sekä taidosta käsitellä hienovaraisia fantasiaelementtejä. Silloin taannoin, kun Jackson ei ollut halukas itse olemaan Hobitin puikoissa, en keksi ainuttakaan lajityyppiin erikoistunutta ohjaajaa, joka olisi tarinan kyennyt paremmin visioimaan filmille.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Stradlin
16.04.2011 15:09:17
Krice: Entä jos Bard olikin Legolas? Sehän ei ole mahdoton ajatus.

Eikös se kuitenkin ollut nimenomaan ihminen eikä haltia ja muistaakseni oli jonkunlainen kuningaskin vielä. En oo kyllä Hobittia lukenut varmaan kymmeneen vuoteen, pitääpä tässä kesän aikana lukaista taas.
"those damn krauts deserve to be hit by a earthquake tsunami for nuking pearl harbor" - Jack Simmering
Rhapa
16.04.2011 15:09:56
Swan: Vaikkei kapasiteetti riittäisikään tarinan kaikkia kerroksia sisäistämään, leffa on silti hyvä esimerkki del Toron teknisestä kyvykkyydestä sekä taidosta käsitellä hienovaraisia fantasiaelementtejä.

Hoho. Jos leffa on mun mielestä kehno, niin sitten se on kehno. Se, että se näyttäytyy sulle ihan eri valossa ei tee siitä yhtään sen parempaa leffaa mun silmissä. Oli tasoja sitten 1 tai 100.
Swan
16.04.2011 15:14:18
Rhapa: Hoho. Jos leffa on mun mielestä kehno, niin sitten se on kehno. Se, että se näyttäytyy sulle ihan eri valossa ei tee siitä yhtään sen parempaa leffaa mun silmissä. Oli tasoja sitten 1 tai 100.

Mutta se, että se ei avaudu, ei tee siitä puolivillaista.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Rhapa
16.04.2011 15:25:31
Swan: Mutta se, että se ei avaudu, ei tee siitä puolivillaista.

Ei sillä ole mitään tekemistä avautumisen kanssa. Jos yleisilme ei ole miellyttävä, tai jokin tökkii, niin ei se maagisesti "aukeamalla" siitä yhtään parane. Understand?
Swan
16.04.2011 15:50:38
Rhapa: Ei sillä ole mitään tekemistä avautumisen kanssa. Jos yleisilme ei ole miellyttävä, tai jokin tökkii, niin ei se maagisesti "aukeamalla" siitä yhtään parane. Understand?

Pointti olikin, että "puolivillainen" on liian objektiivinen sana käyttää, jos perusteena on vain "koska en tykännyt siitä". En missään nimessä tarkoita, että leffasta olisi pakko pitää. Del Toron ote ohjaamiseen on kuitenkin sellainen, että varmasti olisi saanut Hobitista hyvän elokuvan tehtyä siinä missä Jacksonkin.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Rhapa
16.04.2011 17:35:13
Swan: Pointti olikin, että "puolivillainen" on liian objektiivinen sana käyttää, jos perusteena on vain "koska en tykännyt siitä". En missään nimessä tarkoita, että leffasta olisi pakko pitää.

Tjaah, puolivillainen on täysin oikea termi kuvaamaan fiilistä, jonka leffa jätti mieleeni. Ihan kiva, mutta jätti aika paljon toivomisen varaa.

Del Toron ote ohjaamiseen on kuitenkin sellainen, että varmasti olisi saanut Hobitista hyvän elokuvan tehtyä siinä missä Jacksonkin.

Niin, no Jacksonille on ennestään homma tuttua, joten hyvä näin. Toki totoro olisi voinut onnistuakin, mutta epäilen vahvasti, että leffa olisi jäänyt puolivillaiseksi.
Meadow
16.04.2011 17:41:21 (muokattu 16.04.2011 17:48:01)
Ainakin itseäni olisi huomattavasti enemmän kiinnostanut nähdä del Toron näkemys Hobitista. Ei Jackson mielestäni mikään jumala ole, LOTR-leffojen jälkeen on tuutannut ulos pelkkää paskaa. Se King Kong, voi jumalauta. Ammun itseni jos se pitää katsoa toisen kerran. Eivät ne sormusten herratkaan ole mielestäni niin mestarillisia kuin annetaan ymmärtää, kolmannen osan hukuttaminen Oscareihin oli lähinnä huono vitsi.
bedlam
16.04.2011 17:46:20

Enpä ole itsekään tuota Pan's Labyrinthia katsonut, pitää varmaan koettaa puolivillaisesti lähiaikoina vilkaista.
Teijo K.
17.04.2011 16:53:50

Knight Rider: Hellboy I ja II. Pan's labyrinthiä en ole nähnyt. Kyllä mä mielummin katon Jacksonin ohjaamana ku jonku meksikolaisen nörtin ja mietin oisko Jackson ohjannu paremmin. Kaikkihan kuintekin on tykästynyt niihin Jacksonin LOTR-leffoihin, joten on mun mielestä luonnollista, että Jackson ohjaa myös Hobbitit.

No eipä nuo Jacksonin LOTRit mua ainakaan mitenkään mahdottomasti sykähdyttäneet. Kirjojen fani toki olin, joten saattaa vaikuttaa, mutta Del Toron leffat on kuitenkin olleet vaikuttavampia omasta mielestäni kuin Jacksonin, joten olisi ollut hauska nähdä Hobitit Toron ohjaamana.
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
Knight Rider
17.04.2011 22:04:22
Teijo K.: No eipä nuo Jacksonin LOTRit mua ainakaan mitenkään mahdottomasti sykähdyttäneet. Kirjojen fani toki olin, joten saattaa vaikuttaa, mutta Del Toron leffat on kuitenkin olleet vaikuttavampia omasta mielestäni kuin Jacksonin, joten olisi ollut hauska nähdä Hobitit Toron ohjaamana.

Veikkaan, että Del Toro olisi yrittänyt pysyä aika lähellä Jacksonin trilogiaa ohjauksessa, jotta miellyttäisi aikaisempien elokuvien fanikuntaa. Del Torossa vähän epäilyttää vaan sen ohjaaminen lähdemateriaalista, koska mielestäni hän sössi Hellboy-elokuvat aika pahasti (,jotka perustuu sarjakuvaan).
Lebowski
10.07.2011 12:19:24
"Is this darkness in you too" -TM
Jokapaikanapina
13.07.2011 12:29:18
Bardin rooliin on imdb:n mukaan kiinnitetty jo Luke Evans, joten toivottavasti mitään Legolaksia ei hänen urotöitä hommata tekemään... Sitäpaitsi, kenestä sitten tulis Dalen kunkku, jos Bard ei Smaugia listis?

Ja toivottavasti Beornin kotimestat on siistit.

Miks muuten Christopher Leen Sarumankin on tossa rooleissa..? Hieno mies kyllä, mutta eihän Sarumiestä Hobitissa ole?
Swan
21.07.2011 20:03:25
>-)))> #26
S.M.A.K.
wardog
21.07.2011 23:18:32 (muokattu 21.07.2011 23:20:54)
Swan: Tuotantovideo #3: http://www.youtube.com/watch?v=t47TXEi0No0

Hienoa nähdä edellisten elokuvien näyttelijöiden taas pukeutuvan vanhoihin hahmoihinsa! Vaikuttavalta näyttää maskeerauksetkin. Ennustan elokuvalle viisi Oscaria. =)
Knight Rider
21.07.2011 23:21:40
Jokapaikanapina: Miks muuten Christopher Leen Sarumankin on tossa rooleissa..? Hieno mies kyllä, mutta eihän Sarumiestä Hobitissa ole?

Siihen leffan on ympätty myös juttuja, joita Hobbitissa ei ole mutta mihin Tolkien viittaa muissa kirjoissa, esim. Gandalf häippäsee Hobbitin jossain puolivälissä omille teilleen eikä siinä kirjassa kerrota siitä sen enempää. Tämä Gandalfin matka kai muodostaa leffassa sivujuonen johon Saruman liittyy. Korjatkaa jos olen väärässä.
JIRPPI
21.07.2011 23:21:41
Jokapaikanapina: Miks muuten Christopher Leen Sarumankin on tossa rooleissa..? Hieno mies kyllä, mutta eihän Sarumiestä Hobitissa ole?

Eihän siinä oo Legolasiakaan eikä Frodoa, mut silti ne on ilmeisesti tossa elokuvassa. Mitä vittua?
http://www.youtube.com/watch?v=qj0SrqGpa6Y
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)