Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jyrsin floikalle kolot, onlo nää sinne päinkään?
1
e0700719
13.04.2011 22:42:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli niin sekavat piirustukset että saatto tulla mitä sattuu.Ite en oo koskaan tehny floikalle koloja, joten voisko joku kertoo onko nois mitään järkee? Eli onko sinne päinkään?
 
http://kuvablogi.com/nayta/3001222/
 
Saattaa näkyä seuraavas kuvas paremmin tai sit ei.
 
kölö
Little Savage
14.04.2011 12:22:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin suosituksenahan on että kaula ensin paikalleen ja sitten vasta tallan routtaukset.
 
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
e0700719
14.04.2011 12:47:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Little Savage: Niin suosituksenahan on että kaula ensin paikalleen ja sitten vasta tallan routtaukset.
 
Mutq :D Ei malttanu ku ei oo vielä kaulapuuta
 
kölö
Fisher
14.04.2011 13:42:00 (muokattu 14.04.2011 13:43:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Hutaisemalla tehdyltähän tuo näyttää.
Voipi olla niin että saattaapi vituttaa ja aiheuttaa harmaita hiuksia tuo malttamattomuus myöhempään.
 
-Late
 
sartzan
14.04.2011 14:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Mutq :D Ei malttanu ku ei oo vielä kaulapuuta
 
Tallan sijainti riippuu kaulasta. Sitten kun kaula on tehty siihen vaiheeseen, että sen voi mallailla paikoilleen, voi katella myös tallalle tarkemmin paikan. Sitä ennen tallan paikka kannattaisi malttaa jättää odottamaan toimenpiteitä. Sitten kun kaula on paikalleen sovitettavissa näkee onko jyrsinnöissä järkeä. Saattoi osua kohilleen, tai sitten ei. Onko sulla se talla kuitenkin jo, eli oot ihan konkreettisesti voinut sovitella sen tuonne koloon ja kattoa passaako se sinne?
 
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
zedder
14.04.2011 15:34:46 (muokattu 14.04.2011 15:35:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun olen nyyppä tällä foorumilla niin eipä periaatteessa ehkä paljoakaan pitäisi kommentoida, mutta kuitenkin...
 
Itse tein niin että vertailin FR:n sivuilta (http://www.floydrose.com/technical-information.php) löytyneitä piirustuksia ja oikeasti kourassani ollutta tallaa keskenään ja sen jälkeen piirtelin ääriviivoja jyrsimistä varten vanhaan korealaiseen vanerisoittimeen. FR:ää kun on tietääkseni aika montaa sorttia.
 
Kaulan lienee syytä olla paikallaan jotta voi olla kohtuullisen varma siitä mihin kohtaan aukkoja kannattaa tehdä. Vai miten muuten voi varmistua siitä että FR:n "akselitapit" tulevat juuri 63,5 cm päähän satulasta...?
 
Kyllähän nuo jyrsinnät muodoiltaan näyttävät olevan vähintäänkin sinnepäin.
 
Nimim. aloittelija.
 
Decadetroll
14.04.2011 16:12:00 (muokattu 14.04.2011 16:14:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sartzan: Tallan sijainti riippuu kaulasta. Sitten kun kaula on tehty siihen vaiheeseen, että sen voi mallailla paikoilleen, voi katella myös tallalle tarkemmin paikan. Sitä ennen tallan paikka kannattaisi malttaa jättää odottamaan toimenpiteitä. Sitten kun kaula on paikalleen sovitettavissa näkee onko jyrsinnöissä järkeä. Saattoi osua kohilleen, tai sitten ei. Onko sulla se talla kuitenkin jo, eli oot ihan konkreettisesti voinut sovitella sen tuonne koloon ja kattoa passaako se sinne?
 
Tokihan tuon tallan voi valmiiksi jyrsiä paikoilleen jos haluaa, tekee sitten sellasen kaulan, että osuu mensuuri kohdilleen.. :) Toki on helpompaa jyrsiä jälkikäteen tuo tallan kolo kuin alkaa kaulaa mitoittamaan tallan mukaan.
 
Kaulan lienee syytä olla paikallaan jotta voi olla kohtuullisen varma siitä mihin kohtaan aukkoja kannattaa tehdä. Vai miten muuten voi varmistua siitä että FR:n "akselitapit" tulevat juuri 63,5 cm päähän satulasta...?
 
Kuten tuossa juuri sanoinkin.. Siten, että mitoittaa sen kaulan sitten tallapaikan mukaan. Jos mensuuri näyttää liika pieneltä tai suurelta, senkus tekee erimittaisen kaulan, siirtäen samalla tietty sitten sitä satulan paikkaa niin, että se osuu kohdilleen.
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
joomak
14.04.2011 16:39:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käy melkein sääliksi kun koko runkoa wengestä teet :P Itse olen käsitellyt suhteellisen suht vähän wengeä, mutta oppinut jo pitämään hanskat kädessä. Joka ainoa pieni tikku, joka huomaamatta ihon alle tunkeutuu, on seuraavana päivänä tulehtunut. Ärsyttää myös keuhkoja tuo pöly. Kaunistahan se on katsella! Mitä runko tällä hetkellä painaa?
 
e0700719
14.04.2011 17:02:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joomak: Käy melkein sääliksi kun koko runkoa wengestä teet :P Itse olen käsitellyt suhteellisen suht vähän wengeä, mutta oppinut jo pitämään hanskat kädessä. Joka ainoa pieni tikku, joka huomaamatta ihon alle tunkeutuu, on seuraavana päivänä tulehtunut. Ärsyttää myös keuhkoja tuo pöly. Kaunistahan se on katsella! Mitä runko tällä hetkellä painaa?
 
Ei se enään niin kauheesti paina ku oon jyrsiny siihen kaiken mahdollisen. Ja ihan ok on työstää mun mielestä.
 
Juju oli siinä että voin punnita sen sit ku on kaikki jyrsitty nii tietää kannattaako jatkaa.
 
Olen ottanu nuo jyrsintäkaavat ibanezin piirustuksesta ja koko floikkaa ei ole vielä edes ostettu :D Explorerin piirustusta ja ibanezin piirustusta olen verrannut ja päättänyt tallan paikan. Mernsuurin säädän kaulalla. 24 frettiä tulee.
 
Lähinnä halusin fr:n omistajilta kommentin että onko tuo muoto sinne päinkään ku oli niin sekava piirustus. Kiitos kuiteski.
 
kölö
Decadetroll
14.04.2011 17:31:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Ei se enään niin kauheesti paina ku oon jyrsiny siihen kaiken mahdollisen. Ja ihan ok on työstää mun mielestä.
 
Juju oli siinä että voin punnita sen sit ku on kaikki jyrsitty nii tietää kannattaako jatkaa.
 
Olen ottanu nuo jyrsintäkaavat ibanezin piirustuksesta ja koko floikkaa ei ole vielä edes ostettu :D Explorerin piirustusta ja ibanezin piirustusta olen verrannut ja päättänyt tallan paikan. Mernsuurin säädän kaulalla. 24 frettiä tulee.
 
Lähinnä halusin fr:n omistajilta kommentin että onko tuo muoto sinne päinkään ku oli niin sekava piirustus. Kiitos kuiteski.

 
Täytyy kyllä sanoa että suht erikoinen lähtökohta on rakennushommiin, tehdään jostain sekavista piirustuksista jotain vähän sinnepäin käsivaralla ja sitten hankitaan osat.. No, käy kai se tietty noinkin.
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
e0700719
14.04.2011 18:32:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tää on tämmönen sivuprokkis. Sama kai se miten tätä askartelee... En yleensä näin tee.
 
kölö
tonicaster
14.04.2011 19:56:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wenge on kyl aikas makeeta rakennuspuuta... niin ja tikkusta...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «