Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kielet nauhattomaan bassoon
1
elampen
31.03.2011 17:51:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi hankkia kielet Aria Pro II SB-600 -bassoon. Vanhat ovat melko ohuet, arvelen että ohuemmat kuin 40-100. Millaisia kieliä suosittelisitte? En ole nauhatonta bassoa paljon soittanut, joten minulla ei ole juurikaan näkemystä eikä kokemusta.
 
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
jperala
31.03.2011 17:54:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nauhattomista ei kokemusta mutta olen käyttänyt 45-105 kieliä, liian ohuet ei sovi omille näpeille.
 
ESP LTD EC-54
pekezu
31.03.2011 18:30:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos laitat flätit niin veikkaan, että 100-40 on lähimpänä 105-45 roundeja tuntumaltaan. Ainakin daddan chromeseissa jotenkin näin tunnustaisi.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
elampen
01.04.2011 11:17:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Jos laitat flätit niin veikkaan, että 100-40 on lähimpänä 105-45 roundeja tuntumaltaan. Ainakin daddan chromeseissa jotenkin näin tunnustaisi.
 
Nämä nykyiset ovat ohuet roundit. Tiedustelin siinä mielessä, että onko nauhattomissa tapana käyttää jotenkin erilaisia kieliä kuin tavallisissa nauhallisissa.
 
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
elampen
01.04.2011 14:33:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkennetaan vielä sen mielikuvan suuntaan, josta arvelen oikeanlaisten kielten löytyvän: ohuet, tyyliin 40-100 tai 35-90, ei terästä vaan nikkeliä, ei flätit vaan roundit, mutta silti mahdollisimman ystävälliset otelaudalle ja sormille. Tuossa viimeksi mainitussa olen huomannut suuriakin eroja ja ne ainakin tuntuvat riippuvan siitä, kuinka paksusta langasta kielen uloin kerros on punottu.
 
Ehkä näistä löytyy vastaus,
 
http://www.thomann.de/fi/pyramid_funk.htm
 
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
J.Nikkanen
01.04.2011 14:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa kaverilla tyypitellyt jatsia hiotuilla kielillä. Ajattelin investoida moiset omaankin soittimeeni, sen verta hyvän tuntuiset ovat.
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
flowerpower
01.04.2011 15:35:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli presarissa Labellan flatit ja 104-43. Hyvä soundiset kielet, mutta aika hinnakkaat. Muuten soittelen roundwoundeilla 105-45 tai jopa paksummilla. Olen samaa mieltä flatit yksi numero ohuempaana kuin normaalisti soittaa niin tuntuma pysyy. Tästä voidaan olla eriä mieltä tienkin?
 
jPekka
01.04.2011 22:10:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elampen: Tarkennetaan vielä sen mielikuvan suuntaan, josta arvelen oikeanlaisten kielten löytyvän: ohuet, tyyliin 40-100 tai 35-90, ei terästä vaan nikkeliä, ei flätit vaan roundit, mutta silti mahdollisimman ystävälliset otelaudalle ja sormille.
 
Itselläni on molemmissa nauhattomissa (ja siinä yhdessä nauhallisessa kans) Elixirit, ja olen tykännyt niiden tuntumasta. Mukavampi liu'utella kuin pinnoittamattomilla roundwoundeilla, mutta jämäkämpi soundi kuin flatwoundeilla.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
anapena
02.04.2011 15:37:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tykänny ErnieBallin flatwoundeista, 105-50.
 
jazbaz
02.04.2011 20:07:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näille löytyy ammattilaisten piiristä aika vankka kannatus
 
http://www.thomann.de/fi/thomastik_jr344.htm
 
"Bass sings Bles-sings"
elampen
03.04.2011 12:59:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazbaz: Näille löytyy ammattilaisten piiristä aika vankka kannatus
 
http://www.thomann.de/fi/thomastik_jr344.htm

 
043 - 051 - 068 - 089, jännän tasapaksut! Mikähän siinä on ideana. No, saundi tai tatsi tietysti, ei kai kielissä juuri muita ideoita ole, kestävyyden lisäksi.
 
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
bassman87
05.04.2011 13:44:15 (muokattu 05.04.2011 19:44:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli black nylonit omassa nauhattomassa ja tarkotus olis hankkia samallaiset uudestaan. Riippuu tietenki mitä saundia hakee, mutta se toimi viimeks ihan hyvin.
 
jnbeissi
elampen
06.04.2011 13:48:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bassman87: Mulla oli black nylonit omassa nauhattomassa ja tarkotus olis hankkia samallaiset uudestaan. Riippuu tietenki mitä saundia hakee, mutta se toimi viimeks ihan hyvin.
 
Tätä vielä utelen, että onko puhtaasti makuasia, kuinka paksuja kieliä nauhattomassa bassossa käytetään, vai onko olemassa lievä nyrkkisääntö, jonka mukaan kannattaa käyttää ohuempia kuin nauhallisessa? Tämä tulee mieleen ihan vain siitä, että minulla on ollut kaksi käytettynä ostettua nauhatonta, ja kummassakin oli ohuet kielet, tyyliin 35-95.
 
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
uupunutsusi
22.05.2011 01:11:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ken Smithin Compressors 44-105 on mainio setti nauhattomaan; se on jonkinverran normiflatteja notkeampi ja antaa mukavasti myös yläpäätä eikä sileän pintansa ansiosta syö otelautaa. olen käyttänyt niitä jazzbassossa vuodesta 92. Nykyään niillä ei ole maahantuojaa mutta JustStrings nettimyynnin kautta kyllä löytyy
 
elampen
22.05.2011 12:41:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uupunutsusi: Ken Smithin Compressors 44-105 on mainio setti nauhattomaan; se on jonkinverran normiflatteja notkeampi ja antaa mukavasti myös yläpäätä eikä sileän pintansa ansiosta syö otelautaa. olen käyttänyt niitä jazzbassossa vuodesta 92. Nykyään niillä ei ole maahantuojaa mutta JustStrings nettimyynnin kautta kyllä löytyy
 
Eli onko nuo tilattava jenkeistä asti? Millaisiksi kokonaiskustannukset muodostuvat?
 
Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa.
doktorkoo
22.05.2011 16:09:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bassman87: Mulla oli black nylonit omassa nauhattomassa ja tarkotus olis hankkia samallaiset uudestaan. Riippuu tietenki mitä saundia hakee, mutta se toimi viimeks ihan hyvin.
 
mulla on tommoset ihan nauhallisessa Jazzarissa, ja tykkään! Soundi on tumpumpi, mutta mukavat näpelöitävät
 
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «