Aihe: Väärät biisivalinnat-Väärät paikat
1 2
KoskPaavo
04.04.2011 23:57:24
Juupe: Kasvattaa kyllä, mutta ei se selitä putki- ja transistorivahvistimien eroa.
Paljonkos Tesla muuten tiesi vahvistimista?:)
Kyllä ne harmoniset tekee vahvistimessa muutakin, kuin kasvattaa vähän äänenvoimakkuutta. Kaikki, mikä vahvistimen lähtösignaalissa poikkeaa tulosignaalista, on säröä. Putkivahvistinkin pystytään tekemään varsin säröttömäksi.
Kolmella jaollisissa on sekä parillisia että parittomia, totta. Sitäpaitsi mulla taisi mennä ne edellisessä väärin päin :)

Tesla ei tiennyt vahvistimista paljoakaan, ei sitä taatusti edes kiinnostanut. Eihän putkivahvistimia mun ymmärtääkseni edes yritetä tehdä säröttömiksi. Se säröhän se soundin osaksi juuri tekee. pääteputkiakin on nimenomaan tehty määrätyn säröisiksi. Muuten. oletko tehnyt itse putkivahvistimia?
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Juupe
05.04.2011 00:30:56
KoskPaavo: Tesla ei tiennyt vahvistimista paljoakaan, ei sitä taatusti edes kiinnostanut. Eihän putkivahvistimia mun ymmärtääkseni edes yritetä tehdä säröttömiksi. Se säröhän se soundin osaksi juuri tekee. pääteputkiakin on nimenomaan tehty määrätyn säröisiksi. Muuten. oletko tehnyt itse putkivahvistimia?

Menee pahasti ohi aiheesta, mutta vastaanpa nyt vielä.
En ole tehnyt putkivahvistimia, enkä ole mikään putkitekniikan asiantuntija.
Kitaravahvistimissa niitä putkilla saatavia säröjä käytetään hyväksi ja niillä tehdään soundia, mutta putkilla toteutetaan myös esim. hifi-vahvistimia, jolloin särön täytyy olla mahdollisimman pieni.
Pointtini oli kuitenkin se, että ne harmoniset ei ole syy putki- ja transistoriwattien eroon, kuin korkeintaan hyvin pieneltä osalta.
Täältä tähän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)