Aihe: miten toimia huijaus epäilyssä.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
jii69
25.03.2011 16:22:16
lavaamo: Mites tuo pankin tarkistus tapahtuu?

Itselläni ainakin sammosta maksaessa ennen turvaluvun antoa (jolloin on mahdollista perua maksu) laskulle ilmestyy mihin pankkiin maksu on menossa Esim. op-ypäjä vaikka en olisi syöttänyt kun tilinumeron.
sartzan
25.03.2011 22:37:42
jii69: Jos tämä koijari asuu turussa on hänellä luultavammin jonkun lähi-alueen pankin tili, eli jos ilmoittaa asunpaikakseen oulu ja maksu on menossa turkuun niin voi ainakin kysyä että mites turkulainen on ouluun muuttanut?

Ei välttämättä. Mulla on Oululaisen pankin tili, asun Rovaniemellä. Vaikka muuttaisin täältä Helsinkiin, on mulla silti Oululaisen pankin tili. En ole OP:n asiakas. Paikallisosuuspankeilla vissiin noita konttuureita vaihdellaan asuinpaikan mukaan enempi, mutta huomattavaa on, että niillä muilla pankeilla ei niinkään. Hyvin iso osa omasta kaveripiiristäni on jossain vaiheessa elämäänsä vaihtaneet paikkakuntaa, osa useampaankin otteeseen. Elleivät he ole mitään erityisiä muutoksia tiliasioihinsa elämänsä aikana tehneet, on heillä edelleen sen pankin tili (ja tilinumeron konttoritunnus) joka silloin joskus on pistetty pystyyn vaikka viikkorahojen seivaamista varten. OP:sta en tiedä, mutta en oman pankkini verkkopankista ole ainakaan bongannut mitään vihjettä paikkakunnasta, vaikka kaikilla konttoreilla kaikissa pankeissa yksilöllinen konttorinumero tilinumerossa ymmärtääkseni onkin.
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
Twinkle
25.03.2011 23:09:04
sartzan: Ei välttämättä. Mulla on Oululaisen pankin tili, asun Rovaniemellä. Vaikka muuttaisin täältä Helsinkiin, on mulla silti Oululaisen pankin tili.

sama, meikäläisellä on hämeenlinnalaisen paikallissäästöpankin tili vaikka asun espoossa. Toivottavasti kukaan mulkero nyt ei rupea tilinumeroista arpomaan sitä, että kuinka luotettava minä olen.
jii69
26.03.2011 17:26:11
Kannattas varmaan ihan ajatuksella lukea tuo teksti. Ei tietenkään se takaa mitään mihin pankkiin maksu on menossa mutta jos tuo ko. koijari asuu turussa sillä tuskin on lemin säästöpankin tiliä..
TvA
26.03.2011 22:20:45
jii69: Kannattas varmaan ihan ajatuksella lukea tuo teksti. Ei tietenkään se takaa mitään mihin pankkiin maksu on menossa mutta jos tuo ko. koijari asuu turussa sillä tuskin on lemin säästöpankin tiliä..

Mikäs sun pointti on? Asun Nummi-Pusulassa ja pankkini konttori on tilinumeron perusteella Maarianhaminassa, vaikka en ole koskaan edes käynyt saati asunut Ahvenanmaalla. Ei toi tilinumero kerro mitään "koijarin" olemuksesta.
Lindström Overdrive - Tarpeettoman kovaäänistä nuorisomusiikkia 60 ja 70-luvuilta http://www.facebook.com/pages/Lindstrom-Overdrive/114474938567902
jyrkalt
27.03.2011 19:19:27
Kaveri Turusta tarjosi mulle wahia.
80€lla Fulltonen Clydeä.
Selkee kusettaja.
Operoi puhelinnumerolla +358458759560
Rahaa haluaa tilille Nordea 159035-572472
Ja nimekseen ilmoittaa Jami Suosalo
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Hotlicks
27.03.2011 19:33:55
Sama hahmo tarjosi myös Eminencen Private Jackia. On ilmeisesti paljon ylimäärästä kamaa nurkissa... Ei kuulemma muutamaa kymppiä viitsi huijata, kun ilmoitin ettei rahat tilille -meininki käy.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Hi-Power
27.03.2011 19:47:04 (muokattu 27.03.2011 19:47:46)

hayland: Voi prkl. Tuli taas lueskeltua liian myöhään tätä. Maksoin just eilen kaverille 80€ etukäteen ja loput piti postiennakolla maksaa. Hyvin vastaili viesteihin ja vielä tänäänkin kun kysyin että lähettikö matkahuollolla vai postilla niin vastas että matkahuollolla, kuten olin alunperin pyytänytkin. Kävin tänään sitten kyseleen pakettia niin ei oo edes kirjattu missään lähteneeksi vaikka kaveri sanoi eilen lähettäneensä. Nytpä ei sitten vastaakaan enää.

Nimi: Sami Salo
Numero: 041 772 7831
Tilinumero: 159035-572472

kattohan ku sattuu monasti tuo sama tilinumero ku vailla rahaa on etukäteen...puhelin numero näkyy vaihtuvan
Hotlicks
28.03.2011 19:13:39
Muhaha. Aika hyvä hiujarimagneetti ilmeisesti oon, kun ostoilmoitukseen on tullu kakas vastausta ja molemmat huijereita. Sinisalon Samilla on ilmeisesti myös ylimääräinen kaiutin. Bändiin on kuulemma hajonnu. Kyynel.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Harris
29.03.2011 10:44:29
Kusettaja Jani Liikala taas liikkeellä.

Puh.: 0458759560

E-mail: jajajay33@gmail.com
Spirocore
29.03.2011 11:31:29

Harris: Kusettaja Jani Liikala taas liikkeellä.

Puh.: 0458759560

E-mail: jajajay33@gmail.com

Ei löydy nimellä, numerolla tai sähköpostilla mitään googlattavaa. Mistä syytökset?
"I say Goddamn what a rush!"
sartzan
29.03.2011 11:42:14 (muokattu 29.03.2011 11:43:51)
Spirocore: Ei löydy nimellä, numerolla tai sähköpostilla mitään googlattavaa. Mistä syytökset?

Puhelinnumero on noissa tällä sivulla aiemmin mainittujen tapausten joukossa, joissa tilinumero osoittaa yhteen ja samaan paikkaan.

Kaveri Turusta tarjosi mulle wahia.
80€lla Fulltonen Clydeä.
Selkee kusettaja.
Operoi puhelinnumerolla +358458759560
Rahaa haluaa tilille Nordea 159035-572472
Ja nimekseen ilmoittaa Jami Suosalo

ja alempana

Nimi: Sami Salo
Numero: 041 772 7831
Tilinumero: 159035-572472

Eri puhelin, eri nimi, sama tilinumero.
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
rosberg
29.03.2011 11:48:52
helvetti mitä touhua. olen itse ostanut niin, että laitan rahat tilille ja sitten vasta liikutan tavaraa. kerran yksi tyyppi ei ole heti vastannut, mutta kooklasin sen tiedot ja soitin toisesta puhelimesta. uhkasin ja tavara liikkui. on ollut aika hyvä tsägä jos vertaatte siihen montako spedua mulla on himassa turhanpäiten pahvilaatikoissa.
Battaya Love Machine
erty
29.03.2011 12:36:14
rosberg: helvetti mitä touhua. olen itse ostanut niin, että laitan rahat tilille ja sitten vasta liikutan tavaraa. kerran yksi tyyppi ei ole heti vastannut, mutta kooklasin sen tiedot ja soitin toisesta puhelimesta. uhkasin ja tavara liikkui. on ollut aika hyvä tsägä jos vertaatte siihen montako spedua mulla on himassa turhanpäiten pahvilaatikoissa.

Sama juttu, niin ostaessa kuin myydessäkin. +100 pedaalia sekä muuta rompetta tullut torin kautta kierrätettyä enkä kertaakaan oo joutunut kusetetuksi. Osto-ilmoituksia en tosin kauheesti laittele.

Joku simppeli +/-palaute-systeemi ois ihan OK jos jotain pitäis uudistaa. Toi backstagen "Hyviä kauppakumppaneita"-threadi on vähän turhan epäselvä ja vaikeessa paikassa. Aika harvat sinne nimimerkkejä nykyään lisäilee. Itse lisäsin sinne viime vuonna reilut 40 nimee, vaikkei allekirjoittaneen nimimerkkiä koko listalta löydykään..
Spirocore
29.03.2011 12:55:51

sartzan: Puhelinnumero on noissa tällä sivulla aiemmin mainittujen tapausten joukossa, joissa tilinumero osoittaa yhteen ja samaan paikkaan.

ja alempana

Eri puhelin, eri nimi, sama tilinumero.

Oukei. :) Jäi meikäläisen kuuklaustaidot kakkoseks, pitänee kai kansainvälisen hakukoneen lisäksi aina tarkistaa m.netin foorumin haku - noin varmuuden vuoksi.
"I say Goddamn what a rush!"
fox
29.03.2011 13:38:58

erty:
Joku simppeli +/-palaute-systeemi ois ihan OK jos jotain pitäis uudistaa. Toi backstagen "Hyviä kauppakumppaneita"-threadi on vähän turhan epäselvä ja vaikeessa paikassa. Aika harvat sinne nimimerkkejä nykyään lisäilee.

Menköön nyt vielä kertauksena, vaikka jo monta kertaa tullut esiin...
Tuo Tori ei sen kummempi oo kuin joku "lähikaupan ilmoitustaulu". Ei sitä vastuuta saa näillä emmeillä siirrettyä jollekin kolmannelle osapuolelle vaikka kuinka tekis mieli.
Muinaiset roomalaiset jo asian kiteytti "caveat emptor!" eli ostaja varokoon.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Harris
29.03.2011 13:52:09 (muokattu 29.03.2011 13:54:27)
Spirocore: Ei löydy nimellä, numerolla tai sähköpostilla mitään googlattavaa. Mistä syytökset?

Tarjos ESP Alexi Laiho sigua. Kummatkin kuvat mitkä lähetti, löytyy googlella. Hintapyyntikin oli aikamoinen. Tarjosin reilun tonnin vähemmän jka kaveri suostui heti kauppoihin.

Pari postausta aikaisemmin on sama puhelinnumero...
erty
29.03.2011 15:06:28
fox: Menköön nyt vielä kertauksena, vaikka jo monta kertaa tullut esiin...
Tuo Tori ei sen kummempi oo kuin joku "lähikaupan ilmoitustaulu". Ei sitä vastuuta saa näillä emmeillä siirrettyä jollekin kolmannelle osapuolelle vaikka kuinka tekis mieli.
Muinaiset roomalaiset jo asian kiteytti "caveat emptor!" eli ostaja varokoon.

No mähän just kerroin mun historiaa torikaupoista, jonka jätit kyllä lainaamatta, kuinka en oo kertaakaan joutunut kusetetuksi. Ehkä on ollu myös hyvää tuuria, mut kyl mä oon kaikista kauppakumppaneista ettiny tietoa jos vaikka löytys jotain hämärää. Eli joo, tiedostan asian.
Ja huomaa kohta "JOS jotain pitäis uudistaa". Mulle käy mainiosti tämänhetkinen tori-malli, mut emmä tota plusmiinus-saldoa vastaankaan olisi. Se on sit eri asia jaksaako sitä kukaan kehittää ja moderoida.
fox
29.03.2011 15:11:52

erty: No mähän just kerroin mun historiaa torikaupoista, jonka jätit kyllä lainaamatta, kuinka en oo kertaakaan joutunut kusetetuksi. Ehkä on ollu myös hyvää tuuria, mut kyl mä oon kaikista kauppakumppaneista ettiny tietoa jos vaikka löytys jotain hämärää. Eli joo, tiedostan asian.
Ja huomaa kohta "JOS jotain pitäis uudistaa". Mulle käy mainiosti tämänhetkinen tori-malli, mut emmä tota plusmiinus-saldoa vastaankaan olisi. Se on sit eri asia jaksaako sitä kukaan kehittää ja moderoida.

Juu, ei ollu tuo minun kommenttini tarkoitettu kyllä kenenkään yksittäisen henkilön kokemuksiin laisinkaan, vaan ihan yleistä jutustelua. ;)

Ja edelleen - nuo kaikki "plussa-miinus" kommentit toki voi olla kivoja, mutta onko niistä sitten varsinaisesti juur hyötyä? Kieltämättä ne toki jonkin suuntaista vinkkiä antaa, mutta...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)