LordWinter 22.01.2011 12:39:52 | |
---|
Ässss, XIII-2. En kyllä tajua. XII:n pelaamisen aloitin viime jouluna uudestaan kahden ja puolen vuoden tauon jälkeen. Hiukan pääsin jo pelistä kiinni ja jaksan sitä vielä toistaiseksi pelata. Mutta pelin musiikit ovat käsittämättömän masentavat. 14 tuntia olen sitä pelannut ja yhtään kappaletta ei ole jäänyt mieleen. No, The Last Storya odotan kuitenkin innolla, kun kerran HiroNobuo-duo on sitä ollut työstämässä. Asiat eivät ole koskaan niin huonosti etteikö niitä voisi viinalla vielä vähän pahentaa. |
Swan 22.01.2011 13:19:48 | |
---|
LordWinter: XII:n pelaamisen aloitin viime jouluna uudestaan kahden ja puolen vuoden tauon jälkeen. Hiukan pääsin jo pelistä kiinni ja jaksan sitä vielä toistaiseksi pelata. Mutta pelin musiikit ovat käsittämättömän masentavat. 14 tuntia olen sitä pelannut ja yhtään kappaletta ei ole jäänyt mieleen. Sakimoton tyyli vaikuttaa olevan enemmän tuollaista elokuvallista maalailua. Törkeen hyvin FFXII:n musat on kyllä orkestroitu, ja jos sälli on senkin puolen itse hoitanut, niin hattua nostan kyllä. Pari raitaa pelissä kyllä on, jotka iski itseeni ihan kybällä: Sandsea sekä myöhemmin Great Crystalissa soiva To the Place of the Gods. Nää on kuin John Williamsin kynästä tulleita biisejä, eikä tekisi tiukkakaan kuvitella noita Star Warsin tai Indiana Jonesin taustalle soimaan: http://www.youtube.com/watch?v=0TUG7EoSRIkhttp://www.youtube.com/watch?v=C-m4MpRh0UI "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
LordWinter 28.01.2011 19:48:36 | |
---|
Swan: Sakimoton tyyli vaikuttaa olevan enemmän tuollaista elokuvallista maalailua. Törkeen hyvin FFXII:n musat on kyllä orkestroitu, ja jos sälli on senkin puolen itse hoitanut, niin hattua nostan kyllä. Pari raitaa pelissä kyllä on, jotka iski itseeni ihan kybällä: Sandsea sekä myöhemmin Great Crystalissa soiva To the Place of the Gods. Nää on kuin John Williamsin kynästä tulleita biisejä, eikä tekisi tiukkakaan kuvitella noita Star Warsin tai Indiana Jonesin taustalle soimaan: http://www.youtube.com/watch?v=0TUG7EoSRIk http://www.youtube.com/watch?v=C-m4MpRh0UI To the Place of the Gods on kyllä hyvä. Sandseasta en juuri tykkää, mutta sopisi tosiaan johonkin Star Warsin aavikkokohtauksiin. Giza Plains taitaa olla paras, jonka olen tähän asti kuullut. Tulee vähän kymppiosa mieleen. http://www.youtube.com/watch?v=fD8I5b9jN9A Asiat eivät ole koskaan niin huonosti etteikö niitä voisi viinalla vielä vähän pahentaa. |
konnamatti 22.03.2011 10:00:39 | |
---|
The Last Story ei näillä näkymin ole edes tulossa Japanin ulkopuolelle. Sen varmaan kaikki kyllä jo tiesivätkin. Lopulta aloitin tuon XIII:n pelailun. Kymmenen tuntia takana ja hauskaa on ollut. Onhan tuossa sitä fiilistä sittenkin, kristallimestasta tuli ysin Ice Cavern mieleen ja seiskankin maisemia on tullut flashbackinä. Se mechalla ajelu taas muistutti kovasti kutosen alkua. Tai sitten se olen vain minä. Taistelu on kyllä loppujen lopuksi herkkua vaikka hahmon kehitys kusee suoraviivaisuudellaan. Saisi kyllä jotenkin rankaista kuolemasta, tallennuspaikkoja on niin tiuhaan että ei ois paha sieltä juosta ainakaan normi-tappeluun. Pomoissa voisikin olla tuo äidillisempi lähestymistapa kuolemasta rankaisuun. Lost Odysseyn satunnaistaistelut oli lähes ylitsepääsemätöntä ja tämän jälkeen en varmaan jaksa yhtään random(constant) encounteria ottaa missään pelissä. Se Vanillen näyttelijä on kyllä... argh. Ajoissa kirjottelen näitä fiiliksiäni joo, tiedän. On vaan taas pitkästä aikaa FF-kutinat päällä ja tahtoo herätellä tätä ketjua jos mahdollista. Kutonenkin tullut just Wiin Virtual Consoleen.. |
StoRBa 22.03.2011 23:14:18 | |
---|
Kaikista eniten XIII:ssä nyppii etenemisen vahva ja epä-FF:mäinen lineaarinen eteneminen sekä selkeän päähenkilön puuttuminen. Jättää tarinan jotenkin etäiseksi. Taistelut on ihan hauskoja ja vauhdikkaita. Ja grafiikat nyt on herkkua. |
Meadow 22.03.2011 23:42:46 (muokattu 22.03.2011 23:44:55) | |
---|
FF:t ovat aina olleet enemmän tai vähemmän lineaarisia pelejä, mutta XIII vei homman vähän liian pitkälle. Vielä kympistä, joka keräsi jo ilmestyessään haukkuja putkimaisuudestaan, löytyi pääjuonen seuraamisen ohella monsteriareenat, blitzballit, ekstrasummonit, salabossit sun muut lisäsälät, mutta uusimmassa ei ole juuri mitään. Kahdennentoista fantasian massiivisuus olikin sitten jo sitä luokkaa, että XIII on siihen verrattuna valitettavan tyhjänoloinen. Lineaarisuutta ei yritetä peitellä edes kenttäsuunnittelulla, vaan koko roska on yhtä pötköä lähes alusta loppuun. Olen tässä suunnitellut aloittavani XII:n alusta, kun aika antaa myöten. Fiilistelin muutamia gameplay-pätkiä YouTubesta ja tunsin kummaa lämpöä rinnassani. Oliko se sittenkin ihan hyvä peli? |
mulukukka 22.03.2011 23:56:24 | |
---|
Jumalauta jätkät. Tajusin tossa yks päivä että toi pleikkakolmonenha pyörittää noita ykkösen pelejä. Kasin kaivoin jostain ja pelaamaan. Nyt menny 50 tuntia kevyesti ja on se vaan niin kova kun muistelin. "Valmistautumisessa ei ollut mitään ongelmaa" Jalonen USA - Suomi pelin jälkeen. Ekan erän jälkeen tilanne 6-0. |
Swan 23.03.2011 00:22:53 | |
---|
Meadow: Olen tässä suunnitellut aloittavani XII:n alusta, kun aika antaa myöten. Fiilistelin muutamia gameplay-pätkiä YouTubesta ja tunsin kummaa lämpöä rinnassani. Oliko se sittenkin ihan hyvä peli? Aika voi kullata muistot, mutta toisaalta kesti se meikäläisellä ainakin yhden uudelleenpeluukerran. Kunhan vaan jaksaa keskittyä enemmän siihen, mihin pelin tekijät oikeasti on panostaneet. Eli käytännössä kaikki muu paitsi itse pääjuoni. Sivutehtävien koluaminen ja törkeen hieno graafinen suunnittelu on tuon pelin suola. Niihin kyllä saakin aikaa uppoamaan ihan mukavasti. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Hassua, muistelisin että XII:n juoni oli ihan ok. Verrattuna kolmentoista alkuun.. Olen nyt chapter vitosessa ja voi hyvää päivää tuota Hopen ja Lightin kanssa tahkoamista. Samanlaista putkea, jotakin ihme ilmassa olevaa lärpäkettä pitkin mennään eteenpäin ja aina välistä alas maan pinnalle jossa tapa kaikki monsut että pääset sähköaidasta eteenpäin. Huh.. Aiemmat putket on loppuneet just kun on tullut mieleen että vaihtuisko maisema kohta kiitos. Tämän rupeaman aikana on mietitty vaihtoa jo kymmenen kertaa. XII pitää ostaa kunhan tämä alkaa olla paketissa, oli mukava huomata että lähtee huutonetistäkin 15e hintaan. |
LordWinter 23.03.2011 10:13:39 (muokattu 23.03.2011 10:15:49) | |
---|
Meadow: Olen tässä suunnitellut aloittavani XII:n alusta, kun aika antaa myöten. Fiilistelin muutamia gameplay-pätkiä YouTubesta ja tunsin kummaa lämpöä rinnassani. Oliko se sittenkin ihan hyvä peli? Tätä minäkin mietin. Välillä sitä pelaa ihan mielenkiinnolla ja mielellään, mutta välillä ei sitten nappaa pätkääkään. Kuten nyt, en ole taas puoleentoista viikkoon tainnut pelata. Jotenkin epämotivoiva peli. Vajaa 50 tuntia peliaikaa takana ja tuntuu, etten ole vielä lähelläkään loppua. Asiat eivät ole koskaan niin huonosti etteikö niitä voisi viinalla vielä vähän pahentaa. |
ruusteri 23.03.2011 12:09:13 | |
---|
Täältäkin löytyy yksi kesken jättänyt XII-pelaaja. Syynä taisi silloin olla tosin boxin hankinta taloon. Pelasin jotain 30 tuntia ja kyllä tykkäsin. Siitä joko tykkää tai ei, veli inhosi tätä. "Damn good coffee, and hot!" |
SnowCrow 23.03.2011 17:28:13 | |
---|
Viimenen FF mitä ite pelasin oli X. Sitäkään en loppuun asti, taisin päästä vikaan lopariin, mutta en voittanut sitä millään. :D se sit jäi siihen. Ysin alotin tossa pari viikkoo sitten alusta emulaattorilla, jossain 10 päivässä ehkä pääsin läpi. Se on kyllä ehdottomasti paras FF mitä olen pelannut! Aivan huikea peli. :) |
Swan 23.03.2011 17:37:35 | |
---|
SnowCrow: Viimenen FF mitä ite pelasin oli X. Sitäkään en loppuun asti, taisin päästä vikaan lopariin, mutta en voittanut sitä millään. :D se sit jäi siihen. Aika jännä, kun munsta tuo on ehkä sarjan helpoin loppuvastus. Tai sitten olen vaan ite aina kolunnut sivutehtäviä sen verran, että hahmot on itsestään kehittyneet ylivoimaisiksi. Pahimmillaan Braska's Final Aeon on kaatunut kahdesta iskusta, yksi molemmille vaiheille. Ysi on kyllä mahtava. Kaikki vanhojen osien parhaat puolet kasattu samoihin kansiin. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
konnamatti 23.03.2011 22:00:19 | |
---|
Ysi on meikälle Se Oikea mutta ei tuota voi enää pelata kuin emulaattorilla: se 14 sekuntia (laskin) taistelun alussa kun kamera pyörii ja odotat että pääset tappelemaan on kestämätöntä. Emulla kun saa nappia painamalla nopeutta X verran niin johan joku vuosi sitten pelasin istumalta kolmanteen levyyn. |
SnowCrow 24.03.2011 22:35:10 | |
---|
konnamatti: Ysi on meikälle Se Oikea mutta ei tuota voi enää pelata kuin emulaattorilla: se 14 sekuntia (laskin) taistelun alussa kun kamera pyörii ja odotat että pääset tappelemaan on kestämätöntä. Emulla kun saa nappia painamalla nopeutta X verran niin johan joku vuosi sitten pelasin istumalta kolmanteen levyyn. Toi on kyllä hyvin pitkälti totta. :D kutosessa ja vanhemmissa on se kiva puoli että siinä taistelu alkaa parin sekunnin viivellä vaan. Onks täällä vielä puhuttu Chrono Triggeristä? Vaikka ei ookaan Final Fantasy, vähintään yhtä hyvä kuin kutonen. :) |
Informaatiokameli 25.03.2011 00:31:15 | |
---|
SnowCrow: Onks täällä vielä puhuttu Chrono Triggeristä? Vaikka ei ookaan Final Fantasy, vähintään yhtä hyvä kuin kutonen. :) Ite tuossa joku aika sitten tämän pelin viimein pelasin ja olihan se aivan vitun timanttinen. Kaikkien aikojen parhaiden pelien top kymppiin kiilaa kevyesti kärkipaikoille. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
mulukukka 25.03.2011 05:57:28 | |
---|
mulukukka: Jumalauta jätkät. Tajusin tossa yks päivä että toi pleikkakolmonenha pyörittää noita ykkösen pelejä. Kasin kaivoin jostain ja pelaamaan. Nyt menny 50 tuntia kevyesti ja on se vaan niin kova kun muistelin. Ja nyt vituttaa kun ps3 miehet ryssiny jotenkin että Final fantasy kasin 4. levy on apout ainut peli mikä ei toimi pleikka kolmosen emulla. KIitos. "Valmistautumisessa ei ollut mitään ongelmaa" Jalonen USA - Suomi pelin jälkeen. Ekan erän jälkeen tilanne 6-0. |
LordWinter 26.03.2011 11:37:09 | |
---|
Swan: Aika voi kullata muistot, mutta toisaalta kesti se meikäläisellä ainakin yhden uudelleenpeluukerran. Kunhan vaan jaksaa keskittyä enemmän siihen, mihin pelin tekijät oikeasti on panostaneet. Eli käytännössä kaikki muu paitsi itse pääjuoni. Sivutehtävien koluaminen ja törkeen hieno graafinen suunnittelu on tuon pelin suola. Niihin kyllä saakin aikaa uppoamaan ihan mukavasti. Itse olen nyt pelannut FF:t 4, 6-10. Seiska nousee suosikiksi, mutta jostain syystä enemmän tekee mieli replayata kasi. Ysiäkin tekisi hiukan mieli pelata, mutta kymppiä ei taas yhtään. Kasissa on sitä jotakin. Mielestäni musiikit ovat erittäin tunnelmalliset, lähes seiskan tasoa. Ja joissain tapahtumissa oli tosi vaikuttavia animaatiopätkiä, esim. salamurhaoperaatio. Ja hahmonkehityssysteemi oli aivan uniikki, ekaa kertaa pelatessani en alussa edes kunnolla tajunnut sitä. Sitten tajusin, kun en päässyt jotain bossia läpi ja piti ottaa kaikki keinot käyttöön. Mutta vielä ei ole replayaamisen aika. Ensin pitäisi röytää tuo XII:kin läpi. Jos tänään taas jaksaisi yrittää sitä. Asiat eivät ole koskaan niin huonosti etteikö niitä voisi viinalla vielä vähän pahentaa. |
konnamatti 31.03.2011 13:01:24 | |
---|
Joo nyt meni maku viimestään. Pääsin sinne isolle aukiolle chapterissa 11 ja aloin tekemään niitä huntteja.. tokassa tulee seinä vastaan - katon youtubesta videoita... Kaikilla on 8-12k healttia jo tokassa huntissa, mit vit?! Meikän ukoilla on 1,5k... Varmasti jaksa expata päivän. |
Hipelius 31.03.2011 13:02:19 (muokattu 31.03.2011 13:02:28) | |
---|
konnamatti: Joo nyt meni maku viimestään. Pääsin sinne isolle aukiolle chapterissa 11 ja aloin tekemään niitä huntteja.. tokassa tulee seinä vastaan - katon youtubesta videoita... Kaikilla on 8-12k healttia jo tokassa huntissa, mit vit?! Meikän ukoilla on 1,5k... Varmasti jaksa expata päivän. Voi sinne palata myöhemminkin. |