Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaroiden "modit"
1 2 3
Juzo95
16.03.2011 18:31:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko täällä kukaan "modaillut" kitaraansa?
 
Mulla olis sellanen toive, että sais tohon mun Les Pauliin jonkun modin jolla tuon volume potikan ruuvauksen aiheuttaman yläpään katoamisen saisi pois. Olen lukenut "50's wiring" ja "treble bleed" muokkauksista. Kumpi noista olisi nyt parempi? Mitä eroja?
 
aristoteles666
16.03.2011 18:32:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Onko täällä kukaan "modaillut" kitaraansa?
 
Mulla olis sellanen toive, että sais tohon mun Les Pauliin jonkun modin jolla tuon volume potikan ruuvauksen aiheuttaman yläpään katoamisen saisi pois. Olen lukenut "50's wiring" ja "treble bleed" muokkauksista. Kumpi noista olisi nyt parempi? Mitä eroja?

 
treble bleed.
 
Entropia666
16.03.2011 19:14:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: treble bleed.
 
Sama kummassakin kitarassa. Washburniin on vaihdettu lisäks mikki. Lespaan sitten tehty enemmälti; 50's wiring, paremmat potikat, GFS mikit, treble bleed ja satulan madallus.
 
Juzo95
16.03.2011 19:23:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Sama kummassakin kitarassa. Washburniin on vaihdettu lisäks mikki. Lespaan sitten tehty enemmälti; 50's wiring, paremmat potikat, GFS mikit, treble bleed ja satulan madallus.
 
Joo munkin LP:ssä mikit vaihdettu ja satulaakin muokattu. Sulla siis 50's wiring ja treble bleed kummatkin samassa? Eikö tuo 50's wiring hoida ton treble bleedin tarkotuksen jo?
 
Wespa
16.03.2011 19:35:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Eikö tuo 50's wiring hoida ton treble bleedin tarkotuksen jo?
 
Hoitaa, mutta muuttaa myös soundia vähän, omaan makuun kylläkin hyvään suuntaan. Kaikissa omissa kitaroissani on 50s wiring tällä hetkellä..
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Entropia666
16.03.2011 19:37:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tuo 50's wiring muuttaa ainakin mulla tonen toimintaa.
 
Juzo95
16.03.2011 20:26:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

50's wiring = Vintage soundi?
 
http://www.dominocs.com/AshBassGuitar/Gibson50s.html
 
Oletteko tehneet sen noin kuin linkissä oleva kaavio näyttää? Onko tuo potikka (eng. cap) tärkeä tuossa volumen ja tonen välillä sillä mulla ei sellaista ole ollenkaan nykyisessä?
 
s151669
16.03.2011 20:44:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähköisesti on herttaisen yhdentekevää onko se konkka (se cap) kytketty potikoiden väliin vai tonepotikan ja maan väliin - ihan riippumatta siitä mitä bullshitmojoa tuolla väännetään.
 
Olennaista on se, että tonekontrolli otetaan volumepotikan keskinavasta, jolloin tonekontrollin vaikutus pienenee kun käännetään volumea alas, mikä vuorostaan kompensoi volumen alas kääntämisen aiheuttamaan diskantin vaimentumaa.
 
Itse pidän enemmän tuosta 50's tyylistä kuin treble bleedistä, mutta älä meikäläisen jorinoita usko vaan kokeile itse.
 
Antikitarasankari
Ekku01
16.03.2011 20:49:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Onko täällä kukaan "modaillut" kitaraansa?
 
Häiriösuojaus, treble bleed ja tone tallamikille on Stratossa aivan must.
 
"Joh. 3:16"
Juzo95
16.03.2011 20:51:27 (muokattu 16.03.2011 20:53:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Sähköisesti on herttaisen yhdentekevää onko se konkka (se cap) kytketty potikoiden väliin vai tonepotikan ja maan väliin - ihan riippumatta siitä mitä bullshitmojoa tuolla väännetään.
 
Olennaista on se, että tonekontrolli otetaan volumepotikan keskinavasta, jolloin tonekontrollin vaikutus pienenee kun käännetään volumea alas, mikä vuorostaan kompensoi volumen alas kääntämisen aiheuttamaan diskantin vaimentumaa.
 
Itse pidän enemmän tuosta 50's tyylistä kuin treble bleedistä, mutta älä meikäläisen jorinoita usko vaan kokeile itse.

 
Joo sen takia kysyin että voinko kokeilla vai tarviiko ensin hommata tollanen konkka, sillä mulla ei muistakseni oloe ollenkaan tuollaista möttiä siellä.
 
Miikathebest
16.03.2011 21:01:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Onko täällä kukaan "modaillut" kitaraansa?
 
En omista yhtään sähkökitaraa, jota en olisi muunnellut tavalla tai toisella.
 
Liikaa säröä!
tommi m
16.03.2011 21:05:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Onko täällä kukaan "modaillut" kitaraansa?
 
Mulla olis sellanen toive, että sais tohon mun Les Pauliin jonkun modin jolla tuon volume potikan ruuvauksen aiheuttaman yläpään katoamisen saisi pois. Olen lukenut "50's wiring" ja "treble bleed" muokkauksista. Kumpi noista olisi nyt parempi? Mitä eroja?

 
Oon pelastanu pari les paulia 500k volumeilla.
 
http://www.youtube.com/watch?v=QzcoLzF71qo
s151669
16.03.2011 21:32:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Joo sen takia kysyin että voinko kokeilla vai tarviiko ensin hommata tollanen konkka, sillä mulla ei muistakseni oloe ollenkaan tuollaista möttiä siellä.
 
On sulla, jos sulla on tonekontrolli. Tosin se todennäköisesti on mallia keraaminen nappi.
 
Antikitarasankari
Juzo95
16.03.2011 21:55:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: On sulla, jos sulla on tonekontrolli. Tosin se todennäköisesti on mallia keraaminen nappi.
 
Joo kurkkasin kitaran sisään ja siellä oli pieni konkka jonka toinen jalka on tone potikan keskimmäisessä sakarassa ja toinen itse potikassa (maadoitus). Siitä samasta tinasta, jolla konkka on kiinni potikassa, lähti johto volumepotkkaan.
 
Freewheeler
16.03.2011 22:18:43 (muokattu 16.03.2011 22:19:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleismodi: uudet kielet. Aina toimii.
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Juzo95
16.03.2011 22:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler: Yleismodi: uudet kielet. Aina toimii.
 
Totta. Tehty viime viikolla, kyllä toimii!
 
tender.insanity
17.03.2011 07:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina uuden kitaran saapuessa, ensimmäiseksi irroitan kaulan ja hion sen takaa. Tahmakaulat ja maalatut kaulat on iso nounou.
 
Aki
17.03.2011 14:09:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Treble-bleed auttaa juurikin tuohon soundin tummenemiseen volaa pienentäessä. Aiheesta tekemäni artikkeli:
 
http://muusikoiden.net/artikkelit/884
 
"Maailmassa on enemmän velkoja kuin rahaa." -Peter Joseph
Kivijalka
17.03.2011 14:10:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Freewheeler: Yleismodi: uudet kielet. Aina toimii.
 
Aina kun kitara alkaa tuntua paskalta soittimelta niin uusikielimodi taikka kaularaudansäätömodi pelastavat tilanteen. :)
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
mattim
17.03.2011 17:01:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Aina kun kitara alkaa tuntua paskalta soittimelta niin uusikielimodi taikka kaularaudansäätömodi pelastavat tilanteen. :)
 
Myös virimodi on ahkerassa käytössä ; )
 
Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «