Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harley Benton kielet
1 2 3
sihvoh
01.10.2005 12:12:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan jo kokeillut, tekeekö näillä yhtään mitään? Hinta ainakin on aivan törkeän halpa.
 
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-168993.html
 
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
janik
01.10.2005 12:14:46 (muokattu 01.10.2005 12:15:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kukaan jo kokeillut, tekeekö näillä yhtään mitään? Hinta ainakin on aivan törkeän halpa.
 
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-168993.html

 
Olen kokeillut joskus niitä pyramidejä vai mitä olikaan, en tykännyt!
 
edit. meni todella nopeasti huonoksi nuo kielet
 
-------------------------Fahrenheit
Les Fender
01.10.2005 12:30:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kokeillut joskus niitä pyramidejä vai mitä olikaan, en tykännyt!
 
edit. meni todella nopeasti huonoksi nuo kielet

 
Laitoin tyttären naikkariin tuollaiset pyramidit . (Lähettivät toomänniltä ne kun tilaamani olivat loppuneet) Ala E- katkesi satulan ja virittimen väliltä ihan itsekseen. Enpä tuollaistakaan uusista kielistä ole nähnyt/kuullut. Ilmeisesti Suomen ilmakin on noille liian terävää. Halpaa ja ihan paskaa.. Osta vaikka Ghs boomersit, halpoja ja hyviä.
 
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
sihvoh
01.10.2005 13:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, halvalla ei taida saada konvehteja... en olisi noita kyllä tilannutkaan, ihan vain uteliaisuus iski ja piti kysyä onko kukaan moisia rautalankoja kokeillut :-)
 
Itse olen käyttänyt viime aikoina noita Electro Harmonicsin kieliä ja ne ovat olleet ihan kohtuullisen hyviä ja kohtuullisen halpoja myös.
 
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
punku
01.10.2005 13:44:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pyramideja puolustaakseni (en kyl tiedä puhunko edes samasta firmasta) mulla on Pyramidin maximum performance roundwound nickelit joita saa customsoundsista herttoniemestä ja nää on kyllä tosikivat kielet. Tekee kai pyramid myös jotain roskahalpiskieliä, mut nää on kyl jees.
 
overtake
01.10.2005 14:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo Thomannin halpis Pyramidit ovat tosiaan aivan surkeita. Otin satsin noita 11-48 settejä mukaan edelliseen tilaukseen kun eivät paljoa maksaneet. Eipä niillä kyllä paljoa tehnytkään. Paketista suoraan soivat niin tunkkaisesti kuin olisivat olleet kuukausia kitarassa. Erityisesti ala E joka ei käytännössä soinut lainkaan.
Voi vain kuvitella kuinka huonoja nuo vielä paljon halvemmat HB:t ovat.
Muutama kymmenen senttiä lisää niin saa jo GHS:n settejä jotka ovat jo aivan eri maata. Tai ainakin ne soivat, vaikka eivät nekään pitkäikäisimpiä ole.
Harmi kun tuolla Thomannin valikoimassa ei oikeen DR:n kieliä ole. Nuo pari settiä mitä siellä on, ovatkin kyllä niin kalliita että eipä niitä taitaisi olla järkeä tuolta tilatakaan, mikäli ne kaikki tuon hintaisia olisivat.
 
Crossroad
15.03.2011 17:45:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonii, tulipahan testattua sitten tämäkin. 0.98€ kielisetti soi juuri kuten voi olettaakin.
Tuli tilailtua Thomannilta isompi erä taas kieliä ja vaikka olen todennut Dean Markley Blue Steelit erinomaisiksi kieliksi ja niitä yksinomaan käyttänyt vuosia jo, niin piti kokeilla pitkästä aikaa muitakin.
Ernie Ball regular Slinky=samantien pamahti kieli poikki, pallukan päästä petti punokset ja pam..toivottavasti tuo oli yksittäistapaus, otin näitä monta settiä ja helv. kalliita vielä.
Sitten iskin toiseen kitaraan kiinni uteliaisuuttani Harley Benton 10-46 setin, joka oli pakko ottaa tilauksen mukana :)
Ne oli ikäänkuin "ruosteessa" jo valmiiksi, sellaiset tummuneet ja karheat. Ei soi kunnolla ja intonaatio tuntuisi heittävän vaikkei siinä ed. kielillä ollut mitään vikaa.
positiivista oli ettei ne venyneet uusien kielien tapaan ollenkaan, mutta negatiivista, että ne soivat kuten kuolleet kielet jo uutena. No ei voi yllättynyt olla, enemmän harmittaa tuo Ernie ball, saas nähdä esiintyykö em. ongelmaa muissa seteissä.
Taidan pidättäytyä niissä D-M kielissä kuitenkin. Tutut ja turvalliset.
 
Dropped C
15.03.2011 18:01:19 (muokattu 15.03.2011 18:03:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmi kun Harlikka ei tee nelikieliselle bassolle kun "normisettiä" (45-105). Ostaisin kiljuen, jos saisi paksumpaa vaijeria, kun hinta noissa Harlikan kielissä tosiaankin on naurettava...
 
Edit: No tommosethan on silti ihan pakko laittaa seuraavaan tompan tilaukseen: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_valuestrings_ebass_5_string.htm
 
Lilli
15.03.2011 18:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta hei, nämä taitavat olla ainoat Humanmade Value Stringsit! Siis humaania näkemystä äärikapitalismin kyllästämään kielimaailmaan. Jos kieli katkeaa on kysessä imhimillinen valmistusvirhe johon täytyy suhtautua humaanisti! So what ja no can do !
 
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
Crossroad
15.03.2011 18:29:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: Mutta hei, nämä taitavat olla ainoat Humanmade Value Stringsit! Siis humaania näkemystä äärikapitalismin kyllästämään kielimaailmaan. Jos kieli katkeaa on kysessä imhimillinen valmistusvirhe johon täytyy suhtautua humaanisti! So what ja no can do !
 
Humanoid made..original space sound.
 
Jeszse
15.03.2011 19:24:49 (muokattu 15.03.2011 19:25:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossroad: Ernie Ball regular Slinky=samantien pamahti kieli poikki, pallukan päästä petti punokset ja pam..toivottavasti tuo oli yksittäistapaus, otin näitä monta settiä ja helv. kalliita vielä..
 
Puutun sen verran tähän ketjuun, et ei ollu yksittäistapaus. Ostin useemman setin noita samoja joku puolen vuoden ajan sillon ku ekaa sähkökitaraani veivailin. Aina oli jotain. Pari kertaa ylä-e pamahti ihan keskeltä poikki ekan virityksen yhteydessä, ja varmasti ainakin viis tommosta punosvirhettä oon todistanu.
 
Vähän aika sit ku kävin kielikaupoilla, ostin piruuttani akustiseen ensimmäiset ernie ballit varmaan neljään-viiteen vuoteen, ja kas kehveliä, g-kielen punos oli perseellään. Onneks sentään sen verran kiinni, et pysyy tuossa.
 
Keltanen superhedelmäpimppimutantti. Yhyy äiti.
Crossroad
15.03.2011 19:36:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Puutun sen verran tähän ketjuun, et ei ollu yksittäistapaus. Ostin useemman setin noita samoja joku puolen vuoden ajan sillon ku ekaa sähkökitaraani veivailin. Aina oli jotain. Pari kertaa ylä-e pamahti ihan keskeltä poikki ekan virityksen yhteydessä, ja varmasti ainakin viis tommosta punosvirhettä oon todistanu.
 
Vähän aika sit ku kävin kielikaupoilla, ostin piruuttani akustiseen ensimmäiset ernie ballit varmaan neljään-viiteen vuoteen, ja kas kehveliä, g-kielen punos oli perseellään. Onneks sentään sen verran kiinni, et pysyy tuossa.

 
Jep, ei ole Dean Markley:llä ollut vastaavanlaisia ongelmia minulla, eikä ollut Electro Harmonix:en kanssakaan ongelmia vaikka käytin varmaan 30-settiä niitäkin.
 
Dropped C
15.03.2011 19:48:04 (muokattu 15.03.2011 19:49:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: Mutta hei, nämä taitavat olla ainoat Humanmade Value Stringsit! Siis humaania näkemystä äärikapitalismin kyllästämään kielimaailmaan. Jos kieli katkeaa on kysessä imhimillinen valmistusvirhe johon täytyy suhtautua humaanisti! So what ja no can do !
 
Pienillä aasialaisilla kätösillä kutoo hyvät kielet... Tollaset kun ostaa, niin tulee oikein hyvä mieli, kun lapset saa kätösille tekemistä.
 
JariFlex
15.03.2011 21:12:29 (muokattu 15.03.2011 21:12:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran kokeilin, en enään. Saundi ja tatsi on todella sen euron tasoa, mutta kestivät kyllä sen aikaa kunnes revin irti. Kitaralla, jossa kielet olivat, en kyllä paljoa soitellut ;).
 
Pyramideista sen verran, että toimineet "ihan hyvin". Saundi hintaan verrattuna myös ok. Minulla ei ole vielä kertaakaan katkennut Pyramiidit. Ihan käypiä ovat kakkos kepissä.
 
Ernie Balleihin(Super Slinky) olen ollut erittäin tyytyväinen, ei ole katkeillut ja saundi on hyvä, kunnes hikisten sormien vaikutus näkyy. :( Kaveri käyttää Elixirin jotain silikoni päälystettyjä kieliä, niissä kyllä kestää saundi pidempään, kuten paketissa luvataan.
 
santa
29.11.2011 21:02:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lähti HB basson 45-105 kielet testaukseen. hintaan 6,90.- + postit 1,90.-
 
naavanka_
29.11.2011 21:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pöh, minä oon nuita HB 10-46 settejä käyttäny muutaman vuoden sisään kymmeniä eikä vielä ole tullut vastaan sellaista settiä joka olisi ollut valmiiksi kuollut tai muuten käyttökelvoton.
Enkä ole edes yhtään kieltä saanut poikki vaikka soittotatsi varsinkin keikoilla muistuttaa joskus enemmän raivorunkkaamista kuin kitarointia.
 
Tokihan tatsi suoraan paketista on öljyinen ja karhea mutta tähän auttaa fast fret.
 
Olen jo koittanut lähes kaikkia suurimpia merkkejä kuten EBt, DRt, Daddariot, GHSt, Elixirit, Dunlopit jne..
Tulin siihen tulokseen että vaikka nuo HB kielet kestäisivät vain puolet muiden brändien ajasta, olisivat ne siltikin huomattavasti kustanustehokkaampia kuin muut.
 
Suurimmat pettymyksen nuista isommista brändeistä olivat DR ja Daddario, DR kielet tuntuvat olevan erittäin epätasalaatuisia (vaikkakin joukossa on myös todella hyviä settejä) ja Daddariot kuolevat erittäin nopeasti.
GHSt oli jotenkin täysin mauttomat.
Dunlopeista taas ei ole kuin hyvää sanomista, 10-52 setti toimii todella hyvin vaikka ovatkin mielestäni varsin hintavat.
 
Pakkoavautuminen näin iltasella.
 
Rudenorth
29.11.2011 22:40:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä myös ollut jokunen Bentonin kielisetti käytössä ja ei pahaa sanottavaa, varsinkaan kun hinta on todella halpa.
 
machinehead72
30.11.2011 18:18:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ainakaan oo koskaa ollu ongelmia Ernie Ballin kanssa. Joskus oli kaverilla joku maanantaisetti, josta joku yläkieli katkesi. Lähetti reklamaatiota tehtaalle ja sai kait pari settiä samanlaisia ilmaiseksi.
 
http://maihinnousu.net/a/2404 Den of the lion --> Meininkiä Punkin ja Hard rockin välimaastosta
-septimisti-
30.11.2011 18:42:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyviä nuo bentonin "valuestringit". Noita tulee käytettyä pääsääntöisesti kaikissa kitaroissa, vaikka ei mene paksuudetkaan ihan omien mieltymysten mukaan. Ei ole tullut vastaan mitään pommeja ja soivat siinä missä muutkin kielet. Olisi jännä tietää, millä kaikilla eri merkeillä noitakin kieliä myydään. Mitä uudemmat kielet, sitä kivempi, ja noiden kanssa ei tartte ajatella, että tässä menee taas 10 euroa ja 10 minuuttia, vaan se pelkkä 10 minuuttia hidastaa menoa. Nuukana ihmisenä tuolla on iso merkitys.
 
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
phiit
30.11.2011 19:44:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, tuli tilattua läjä kitaralle ja bassolle HB kieliä, ihan samaa laatua nuo on kuin muutkin, pelkästä merkistä ei kannata koskaan maksaa
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «