Aihe: Eikö ketään muuta syletä nykyinen torin "suuntaus"?
1 2 3 4 5
Kailis
08.03.2011 22:26:10

On teillä saatanan vaikeeta =D
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
delarco
18.06.2011 02:26:00 (muokattu 18.06.2011 02:26:31)
Ei suoranaisesti syletä, mutta ihan vähän ärsyttää jos mainitaan esim. kepin myynti-ilmossa, että "on just vaihetut ne ja ne kielet".
Kiinnostaa aivan kympillä ja vaikuttaa mahdolliseen ostopäätökseen suunnattomasti.
ganesha
18.06.2011 09:31:03
Kailis: On teillä saatanan vaikeeta =D

olinpa just toteamassa ihan samaa :D
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
sellisti
18.06.2011 11:52:24 (muokattu 18.06.2011 11:53:44)
Jos myynti-ilmoituksessa ei ole hintaa vaan pyydetään tarjoamaan, niin kyllähän siinä myyjä olettaa että ostajaehdokkaalla on edes jonkunlainen tuntuma ja käsitys siitä että missä hintaluokassa kyseinen tavara ylipäätään liikkuu, plus vielä että paljonko on kohtuullista ottaa huomioon sitä kuinka käytetty tuote on. Kyllähän se väkisin vähentää vastaajia, kun kaikki eivät ole asiantuntijoita. Kai siinä Kailiksenkin mainitsemalla suomalaisella luonteella tulee monellakin väkisin eteen henkinen dilemma että jos tarjoan ihan liian vähän niin myyjä haukkuu moukaksi joka ei tiedä mistään mitään, ja jos tarjoan ihan liikaa niin myyjä ottaa mieluusti ylihinnan tuotteesta ja myhäilee partaansa. Jättää sitten mieluummin vastaamatta ja etsii muualta. Näin varmasti monilla. Voihan se näkyvillä oleva hintakin tietysti olla kohtuuttoman korkea, mutta siitäkin on helpompi lähteä tekemään tarjousta ja hieromaan kaupankäyntiä kuin ihan summassa heittää jotain mistä ei ole hajuakaan että pitäiskö olla kolmi- vai nelinumeroinen summa. En mä tiedä mitä myyjä menettää siinä että laittaa edes jonkun mielestään sopivan lähtöhinnan sen sijaan että heittää pallon kokonaan ostajalle, ellei sitten toiveena ole nimenomaan se että joku tarjoaa ihan tajuttoman ylihinnan, viitaten rintapekin aiempaan kertomukseen asuntokaupoista.

En väitä etteikö tällä keinoin syntyisi hyviä kauppoja, varmasti syntyy paljonkin, mutta se vaatii tosiaan ostajaltakin vähän sitä tietoa ja tuntemusta. Ja voihan se olla myyjän kannalta hyväkin että tarjousten tekijät ovat pääasiassa niitä jotka tietävät mitä ja minkähintaista ovat ostamassa, ja kaikkein turhimmat vastaukset ja kyselyt jäävät pois.
"Remember my neighbour with the burns on 90% of her body? Well, she burned the other 10% now. She was lighting a fart and her bush caught fire." -George Carlin (1937-2008)
Kailis
18.06.2011 13:41:16

Mulla oli torilla -66 Slingerland snare, jossa oli hinta 280/tarjous. Kaveri, joka oli ostanut multa saman mallin syvempänä aikaisemmin, lähetti pikaviestin puoli tuntia ilmon jättämisestä. Ei tinkimistä, vaan ilmoitti yksiselitteisesti ottavansa rummun. Tais sitten olla liian halpa hinta?
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
Jormaz
18.06.2011 13:59:08
Kailis: Mulla oli torilla -66 Slingerland snare, jossa oli hinta 280/tarjous. Kaveri, joka oli ostanut multa saman mallin syvempänä aikaisemmin, lähetti pikaviestin puoli tuntia ilmon jättämisestä. Ei tinkimistä, vaan ilmoitti yksiselitteisesti ottavansa rummun. Tais sitten olla liian halpa hinta?

Kai se ny meni kun oli tarjouksessa.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Kailis
18.06.2011 14:26:10

Jormaz: Kai se ny meni kun oli tarjouksessa.

No näinhän se oli =D
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
hemmo
21.06.2011 16:57:04

Kailis: Ei tinkimistä, vaan ilmoitti yksiselitteisesti ottavansa rummun. Tais sitten olla liian halpa hinta?

no ei todellakaan, vaan hinta oli juuri se oikea

kun myyjän tuotteen hinta on kohillaan ja ostajalla on ne rahat ja se haluaa ostaa, niin se ostaa kans, siinä mitään miettimistä tarvita
Ei mitään vaihtobassoja, vaan pitopelejä!
LaMotta
21.06.2011 17:03:18 (muokattu 21.06.2011 17:03:28)

Sillon kun ei ole, kannattaa ostaa. Silloin kun on, kannattaa myydä. Näin neuvoi meitä tekussa lainassa ollut kopiksen opettaja kun kysyttiin neuvoja osakekeinotteluun.
"Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun.
kiiski
24.06.2011 15:06:46
JanneO: Tuohan on parempi laittaa sinne se MYYTY, kuin poistaa se ilmo. Ostajana tulee monesti vielä katsottua sitä mitä on tullut osteltua jälkikäteen ja fiilistellä/harmitella ostostaan.

Mä tykkään kans välillä katella menneisyyden hintapyyntöjä laitteista, jotta osaa ite hinnotella/maksaa oikein. Minua eivät MYYTY-merkinnät siis haittaa myöskään.
rintapek
24.06.2011 15:25:29

JanneO: Tuohan on parempi laittaa sinne se MYYTY, kuin poistaa se ilmo.

En ny tiedä onko oikein vai kauheesti väärin, mut ei täs ny ihan koko aikaa pysty koneella olemaan.

Sit mä teen niin tollosti, et kun kaupasta on sovittu, ni ensi tilaisuuden tullen mä vaihdan ilmon statuksen myydyksi/varatuksi/whatever. En mä vielä tos vaiheessa poista ilmoa, kun tavara oikeesti on reenikämpällä ja rahat on saamatta.
Sit kun rahat on tumpussa ja tavarakin on lähteny, niin poistan ilmon oitis kun ennätän.
One kind of music only - the good kind
harigata
24.06.2011 15:37:02
rintapek: En ny tiedä onko oikein vai kauheesti väärin, mut ei täs ny ihan koko aikaa pysty koneella olemaan.

Sit mä teen niin tollosti, et kun kaupasta on sovittu, ni ensi tilaisuuden tullen mä vaihdan ilmon statuksen myydyksi/varatuksi/whatever. En mä vielä tos vaiheessa poista ilmoa, kun tavara oikeesti on reenikämpällä ja rahat on saamatta.
Sit kun rahat on tumpussa ja tavarakin on lähteny, niin poistan ilmon oitis kun ennätän.

Toimin itse juuri samalla tavalla! Mun mielestä erittäin hyvä toimintatapa.
Terry Pantheras
01.07.2011 13:17:20
Miten musta jotenkin tuntuu, että Suomessa on ihan vitusti myymättömiä tunkkeja... Vai pitäisikö sanoa käyttämättömiä?
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
JoaT
05.07.2011 00:15:12
Itse käytän melko selkeätä tapaa, eli laite on myynnissä kunnes siitä on rahat saatu. --Myyty-- se on sen jälkeen, ja ilmoitus poistuu kun vehje on lähtenyt käsistäni uudelle omistajalle. Yleensä samalla kun toimitan lähetyksen seurantakoodin.

Varauksia merkkaan ilmoituksiin aika nihkeästi. Saatan niitä ottaa kyllä, mutta kokemuksen mukaan kaikki varaajat eivät osta. Ja kun tuote on merkitty varatuksi kaikki kiinnostuneet eivät kysy. "Varattu" siis saattaa aiheuttaa tavallaan kaksien kauppojen ohimenon.

Kerron kyllä siis kyselijöille jos olen luvannut pitää laitetta jollekin varalla. Mutta ilmoitukseen en laita.
Terry Pantheras
05.07.2011 09:39:26
Itse käytän kommenttia "kaupat sovittu" kun ne on sovittu ja poistan ilmoituksen kun laite on postitettu/perillä.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)