Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: miten toimia huijaus epäilyssä.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ubik
04.03.2011 14:08:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep taas näitä.
 
Eli kyselisin miten tulisi toimia tämmöisessä tilanteessa:
 
Laitoin torille osto ilmoituksen Squier straton kaulasta ja olin ruksaavinani sen "näytä puhelin numero vain kirjautuneille" boksin mutta enpä ollutkaan. Anyways jonkun aikaa kului ja tuli tekstiviesti jossa tarjottiin Deluxe straton kaulaa. myyjä vaikutti ihan asiansa osaavalta, epäilys heräsi siinä vaiheessa kun ei postiennakko kelvannut. No sain kuitenkin tili numeron ja nimen ( ja luulin että kysessä on M.netin tunnukset omaava henkilö) ja laitoin maksun menemään.
 
Seurantakoodia ei kuulunut ja otin yhteyttä ja sanoi ettei tilisiirto näy jne. soitin seuraavana päivänä pankkiin ja siirto oli mennyt mutta tilin omistaja ei kyllä ollut ko. henkilö. tiedustelin asiaa ja vastasi kyllä että rahat näkyvät ja tili ei ole hänen jne. jne. ei kuulunut seurantakoodia eikä viesteihin vastattu.
 
Seuraavana päivänä soitin eri puhelimesta ja vastattiin ihan sillä nimellä mikä oli annettukkin mutta oltiin syömässä ja koodi laitetaan tulemaan kuha mennää kotiin, eipä tullu. Tänää taas soitin ja puhelimeen vastasi joku muu, ääni oli kyllä hyvin samanmoinen mutta nimekseen antoi toisen.
 
eipä näy kaulaa vieläkään 5pv jo mennyt, jos ei asia selvene maantaihin mennessä menen ilmeisesti poliisin puheille.
 
Laitan annetut nimet ja puh. numeron tähän jos joku vaikka jotakin tietäisi, jos ilmenee että kaula tosiaankin minulle tulee poistan kirjoitukseni.
 
Nimi. Marko Pirilä / Niko Bakman
Puh. 044-5166613
Sijainti. Turku (ei 100% varma)
 
Vetehinen
04.03.2011 14:10:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilepa googlettaa tilinumerolla, löytyykö muita huijauksen uhreja?
 
"Questions are a burden to others - answers a prison for oneself."
ubik
04.03.2011 14:12:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no tarkistin kaikki numerot enne maksua ja ei löytyny mitään, tänki perusteella ajattelin et ihan luotettava kauppakumppani.
 
Dunga
04.03.2011 14:12:50 (muokattu 04.03.2011 14:13:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja luulin että kysessä on M.netin tunnukset omaava henkilö
 
Miten tää vaikuttaa mihinkään? Osaa ne huijaritkin tarvittaessa tehä tunnuksia.
 
War... war never changes.
ubik
04.03.2011 14:13:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no niin osaa, mut ois ollu yks paikka enempi tarkistaa henkilön tietoja.
 
MikaHekkanen
04.03.2011 14:14:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poliisiasia.
 
ubik
04.03.2011 14:15:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siltä se alkaa vaikuttaa, onneks raha summa ei ollu hirveen iso joten maltan kyllä odottaa. kuha saa ko. henkilö vaa jonku näköset seuraamukset teostaan.
 
Dunga
04.03.2011 14:16:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ubik: no niin osaa, mut ois ollu yks paikka enempi tarkistaa henkilön tietoja.
 
No tuskinpa kukaan syöttäisi oikeita tietojaan, jos aikoo käyttää tunnuksiaan huijaamiseen.
 
War... war never changes.
rheinone
04.03.2011 14:20:57 (muokattu 04.03.2011 14:22:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tee ihmeessä rikosilmoitus. Todennäköisesti poliisin vanha tuttu asialla. Rosvot kiinni ja kiven sisään! Valitettavasti taitaa olla aika epätodennäköistä että saat rahojasi takaisin. Mutta rikosilmoitus kannattaa tehdä silti.
 
MikaHekkanen
04.03.2011 14:20:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ubik: siltä se alkaa vaikuttaa, onneks raha summa ei ollu hirveen iso joten maltan kyllä odottaa. kuha saa ko. henkilö vaa jonku näköset seuraamukset teostaan.
 
Solidaarisesti ajatellen on hyvä saada huijarit, kenties tämäkin sellaiseksi osoittautuu, kuriin jotta he saavat mahdollisimman harvalle tehtyä harmia.
 
lavaamo
04.03.2011 14:21:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ubik: siltä se alkaa vaikuttaa, onneks raha summa ei ollu hirveen iso joten maltan kyllä odottaa. kuha saa ko. henkilö vaa jonku näköset seuraamukset teostaan.
 
Poliisille vaan, ottaa aikansa mutta tuleepa kaverille edes jotain sanktioita ja saatat jopa saada rahasi takaisin.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
ubik
04.03.2011 14:25:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rahat saan takasi tosin vajaa vuos menee siinä ja maksajalle tulee korvauksia semmoset 300-450 €.
 
tosiaaki viikonlopun yli viel selvittelen asiaa ko. henkilön kanssa, kuiteki vastaa ajoittain puhelimeen. maanataina sitte yhtey komissaario haarmaan ja homma eteenpäin.
 
nii onks kellää myydä squierin isolapasta strato kaulaa? deluxe tai standard...
 
nannne
04.03.2011 14:25:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja jos nuo/tuo on koijari niin ihan hyvä että noita nimiä googlettamalla tulevat mainituksi tässä yhteydessä, sitten jos ei, niin se on vähän ikävänpi juttu.
 
MikaHekkanen: Solidaarisesti ajatellen on hyvä saada huijarit, kenties tämäkin sellaiseksi osoittautuu, kuriin jotta he saavat mahdollisimman harvalle tehtyä harmia.
 
ubik
04.03.2011 14:27:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nii mie ajattelinki, mitä enempi tietoa löytyy huijareista ni sitä hankalampi niitte on jatkaa toimiaan.
Ja jos tää nyt paljastuuki et ei oo huijaus ni poistan omat postaukseni täältä.
 
nakedzen
04.03.2011 14:37:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: Joo, tee ihmeessä rikosilmoitus. Todennäköisesti poliisin vanha tuttu asialla. Rosvot kiinni ja kiven sisään! Valitettavasti taitaa olla aika epätodennäköistä että saat rahojasi takaisin. Mutta rikosilmoitus kannattaa tehdä silti.
 
Tee vain rikosilmoitus. En tosin odottaisi liikoja, poliisisetä sanoi itselle suoraan että juttua ei tutkita koska nettipetoksiin ei riitä voimavarat. Itseltäni siis huijattiin 800€ nettihuutokaupassa.
rheinone
04.03.2011 14:43:24 (muokattu 04.03.2011 14:44:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Tee vain rikosilmoitus. En tosin odottaisi liikoja, poliisisetä sanoi itselle suoraan että juttua ei tutkita koska nettipetoksiin ei riitä voimavarat. Itseltäni siis huijattiin 800€ nettihuutokaupassa.
 
Mulla meni vastaavassa touhussa pari sataa. Rikosilmoituksessa antamani tiedot viittasivat heeboon, jolla oli kymmeniä jos ei satoja vastaavia huijauksia kontollaan. Käräjille meni sitten lopulta Porissa ja joutui kai poseen joksikin aikaa.
 
MikaHekkanen
04.03.2011 14:49:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Tee vain rikosilmoitus. En tosin odottaisi liikoja, poliisisetä sanoi itselle suoraan että juttua ei tutkita koska nettipetoksiin ei riitä voimavarat. Itseltäni siis huijattiin 800€ nettihuutokaupassa.
 
Tapauskohtaista. Multa on huijattu kerran yhden elokuvan hinta eli noin 15 euroa ja kyllähän poliisi hiukkasen minulle avautui siitä, että tuollaisen takia heidän aikaansa vein...
... mutta kun minua huijanneelta tyypiltä, joka teki hommaa oikealla nimellään, löytyikin satakunta samanlaista juttua tutkinnasta, niin kyllähän he mieluusti ottivat rikosilmoituksen vastaan.
 
Joitain kuukausia myöhemmin tyyppi jäi kiinni, itte en toki tuollaisen pikkusumman takia lähtenyt viemään rahojen perintää eteenpäin (käräjille), mutta sakot poliisi minunkin asiastani kirjoitti.
 
nakedzen
04.03.2011 15:09:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikaHekkanen: Tapauskohtaista. Multa on huijattu kerran yhden elokuvan hinta eli noin 15 euroa ja kyllähän poliisi hiukkasen minulle avautui siitä, että tuollaisen takia heidän aikaansa vein...
... mutta kun minua huijanneelta tyypiltä, joka teki hommaa oikealla nimellään, löytyikin satakunta samanlaista juttua tutkinnasta, niin kyllähän he mieluusti ottivat rikosilmoituksen vastaan.
 
Joitain kuukausia myöhemmin tyyppi jäi kiinni, itte en toki tuollaisen pikkusumman takia lähtenyt viemään rahojen perintää eteenpäin (käräjille), mutta sakot poliisi minunkin asiastani kirjoitti.

 
Joo, niinhän se on. Tosin minulle sanottiin poliisista että minun pitäisi itse tutkia (!?) että löytyykö muita joita on huijattu.
lavaamo
04.03.2011 15:15:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Joo, niinhän se on. Tosin minulle sanottiin poliisista että minun pitäisi itse tutkia (!?) että löytyykö muita joita on huijattu.
 
Mulle oli kans se päivystäjä mikälie joka otti ilmoituksen vastaan todella tympeä. Mutta sitten kun menin asiaa tutkivan poliisin "kuulusteluun", olikin kohtelu todella asiallista ja juttu mieni käräjien kautta perintään.
 
En oikein ymmärrä tuota "en nyt 15€ vienyt käräjille", mä olisin ainakin vienyt. Ne on mun työllä ansaittuja rahoja ja jos lainpuitteissa pystyn vittuilemaan takaisin, niin sen myös teen.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
s8na
04.03.2011 15:24:30 (muokattu 04.03.2011 15:25:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Joo, niinhän se on. Tosin minulle sanottiin poliisista että minun pitäisi itse tutkia (!?) että löytyykö muita joita on huijattu.
 
Multa huijattiin 70 euroa torilla ja mulle soitti poliisisetä äitienpäivän aamuna. Homma meni käräjille siitä ja kaveri sai oikein istumista tosta ja monista muista vastaavista huijauksista. Mulla on toi rahasumma perinnässä.
 
Jos 800 euron huijauksessa poliisi ei tee mitään niin on kyllä vähän outoa.
 
Ei välttämättä kannata soitella noille päivystäjille vaan tehdä suoraan rikosilmoitus netissä. Homma lähtee sieltä sitten rullaamaan ilman vittuilua.
 
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «