Aihe: Suomen Idols 2011 | |
---|
Moderaattori 20.02.2011 10:44:16 (muokattu 20.02.2011 10:46:42) | |
|
Uusi yritys, vanhaan ketjuun tuli niin paljon roskaa, ettei sitä ole mielekästä siivota. Siispä jatkoa täällä. Mode EDIT: Lisätään vielä sellainen tieto, että tähän ketjuun rölötteleviä tähdätään vuoden jäähyaseella ja liipaisinsormi on herkässä. |
|
Ärsytti muuten kovasti Pitkämön kommentti jampalle, joka vei Boys of Summeria. Tyyppi veti biisin hyvin omiin nimiinsä, mutta Sami vaati vetämään alkuperäisen mukaan ja olemaan jatkossa muuttelematta melodioita. Melkosta skeidaa. Huomaa, että Pitkämö on soitellu pääasiassa cover-bändeissä. |
|
Johnny Buzz: Ärsytti muuten kovasti Pitkämön kommentti jampalle, joka vei Boys of Summeria. Tyyppi veti biisin hyvin omiin nimiinsä, mutta Sami vaati vetämään alkuperäisen mukaan ja olemaan jatkossa muuttelematta melodioita. Melkosta skeidaa. Huomaa, että Pitkämö on soitellu pääasiassa cover-bändeissä. Itsekin ihmettelin samaa kommenttia. Mielestäni jätkä veti alun perinkin hyvin. Mutta taas toisaalta, voi olla helpompi arvioida laulutaitoa, jos melodiasta tunnistaa kappaleen. Muuta syytä en kyllä keksi Pitkämön kommentoinnille. Lisätään vielä sellainen tieto, että tähän ketjuun rölötteleviä tähdätään vuoden jäähyaseella ja liipaisinsormi on herkässä. - Moderaattori |
|
Lisätään vielä sekin samaan aiheeseen, että jengiä sitten kritisoidaan siitä kun vedetään liikaa orginaalin mukaan eikä tuoda mitään omaa biisiin. Miten ne sanat meni? |
|
Folkson: Lisätään vielä sekin samaan aiheeseen, että jengiä sitten kritisoidaan siitä kun vedetään liikaa orginaalin mukaan eikä tuoda mitään omaa biisiin. Muutenkin usein tuntuvat hieman mielivaltaiselta tuomareiden kommentit. Tietty saattaa olla, ettei lähes mikään välity hyvin tv:n läpi, mutta monen laulajan esiintyminen on ollut melko puista, ja silti ropisee kehuja tulkinnasta. Nina taas tuppaa vähän helposti sanomaan nuorille ihmisille, että älä haaveile musiikkiammatista ja että ei kannata jatkaa tällä alalla. Tottakai ymmärrän tämän monessa tapauksessa olevan totta, mutta kun tämä tuntuu olevan Ninalta standardikommentti ihan vasta musiikkiharrastukseen ryhtyneille amatööreillekin. Toisinsanoin: Et ole hyvä tällä hetkellä, kannattaa luovuttaa heti. Toivon, että tuomariston oudot kommentit johtuvat puutumisesta ja väsymyksestä. |
|
Funkonaut: Mutta taas toisaalta, voi olla helpompi arvioida laulutaitoa, jos melodiasta tunnistaa kappaleen. Muuta syytä en kyllä keksi Pitkämön kommentoinnille. Mä en oikein nää näiden kahden asian yhteyttä. Jos laulaa hyvin, niin sillä ei ole väliä laisinkaan, onko uskollinen alkuperäiselle melodialle. |
|
Johnny Buzz: Mä en oikein nää näiden kahden asian yhteyttä. Jos laulaa hyvin, niin sillä ei ole väliä laisinkaan, onko uskollinen alkuperäiselle melodialle. Itsehän tunnistin biisin vain sanoista. Hyvin kaveri veti mutta oma versio tuntui vähän väkisinvääntämiseltä ja yliyrittämiseltä hienommaksi kuin onkaan. Ehkä tästä syystä Pitkämö puuttui asiaan...(?) |
|
pirttari__: Et ole hyvä tällä hetkellä, kannattaa luovuttaa heti. Onhan tuo nyt niin väsynyttä suomalaistyyppistä luovutusmentaliteettia kuin olla ja voi. Kaukaa haetusti voisi maalailla, että ehkäpä Tapio haluaa pitää ihmiset poissa alalta, että omat työmahdollisuudet säilyvät. Kannustavampi voisi silti nuorille olla. War, come with us home! |
|
Johnny Buzz: Mä en oikein nää näiden kahden asian yhteyttä. Jos laulaa hyvin, niin sillä ei ole väliä laisinkaan, onko uskollinen alkuperäiselle melodialle. Kappaleen melodia on pyhä, jos sellainen kappaleessa ylipäätänsä on. Kappaleen identiteetti löytyy melodiasta, ja koko kappaleen esittämisen täytyy lähteä melodiasta. Melodiasta löytyy kappaleen tunneilmaisun ydin, joka luo yhdessä sanoituksen kanssa ehjän tarinankerronnallisen ja loogisen kaaren. Kannattaa tehdä lisää cover-keikkoja, jotta oppii ymmärtämään melodian hienouden. VeKrio: mitä isompi rumpu sitä pyöreämäpi viiste. |
|
jazzmies: Kappaleen melodia on pyhä, jos sellainen kappaleessa ylipäätänsä on. Kappaleen identiteetti löytyy melodiasta, ja koko kappaleen esittämisen täytyy lähteä melodiasta. Melodiasta löytyy kappaleen tunneilmaisun ydin, joka luo yhdessä sanoituksen kanssa ehjän tarinankerronnallisen ja loogisen kaaren. Kannattaa tehdä lisää cover-keikkoja, jotta oppii ymmärtämään melodian hienouden. Höpö höpö. Mikään biisi ei ole niin pyhä, ettei sen melodiaa voisi hieman soveltaa ja vetää biisi omiin nimiin. |
|
Johnny Buzz: Höpö höpö. Mikään biisi ei ole niin pyhä, ettei sen melodiaa voisi hieman soveltaa ja vetää biisi omiin nimiin. Näkisin että kyllä se melodia pitää kerran vetää oikein, ennenkuin on syytä lähteä antamaan sitä omaa näkemystä siihen mausteeksi. Teema on teema ja sen jälkeen sitten lauletaan mitä sattuu...huvittamaan. Tilanteestahan se sitten riippuu että haetaanko 1/1 alkuperäistä vai hiihdetäänkö reilusti eri latua. |
|
eino mutku: Näkisin että kyllä se melodia pitää kerran vetää oikein, ennenkuin on syytä lähteä antamaan sitä omaa näkemystä siihen mausteeksi. Teema on teema ja sen jälkeen sitten lauletaan mitä sattuu...huvittamaan. Tilanteestahan se sitten riippuu että haetaanko 1/1 alkuperäistä vai hiihdetäänkö reilusti eri latua. Totta kai sen verran pitää olla alkuperäistä mukana, että biisin tunnistaa. Muuten turha kumartelu sikseen. |
Rhapa 20.02.2011 19:13:36 (muokattu 20.02.2011 19:13:45) | |
|
Niin, ja sitten jos vedät 1:1 biisin, niin tuomarit sanovat, että matkit liikaa alkuperäistä. Yrittäisit olla omaperäisempi. Nih. |
|
Kyllä se on minunkin mielestäni niin, että pop-kappaleen identiteetin määrittää hyvin pitkälti laulumelodia. Jos tuon kilpailijan versiossa olisi ollut eri sanat, ei sitä olisi enää tunnistanut Boys of Summeriksi. Mutta eipä tuota enää tarvitse murehtia, hyvin lauloi joka tapauksessa. |
|
jazzmies: Kappaleen melodia on pyhä, jos sellainen kappaleessa ylipäätänsä on. Kappaleen identiteetti löytyy melodiasta, ja koko kappaleen esittämisen täytyy lähteä melodiasta. Melodiasta löytyy kappaleen tunneilmaisun ydin, joka luo yhdessä sanoituksen kanssa ehjän tarinankerronnallisen ja loogisen kaaren. Kannattaa tehdä lisää cover-keikkoja, jotta oppii ymmärtämään melodian hienouden. Mielenkiintoista ,koska sellaiset jazz-nimet kuin Miles Davis ja John Coltrane eivät monestikaan juurikaan kunnioittaneet alkuperäiskappaleen melodiaa.Esimerkkeinä nyt vaikkapa Coltranen liveversiot My Favourite Thingsistä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Jubi 20.02.2011 20:22:24 | |
|
On kyl Olli Lindholm vielä potenssiin-kymmenen-ärsyttävämpi kuin mikä mielikuva on miehestä tullut. V***u mikä Mu**ku!! Innostus:
Nuoruuden hermostollinen häiriötila,
joka paranee pienillä annoksilla katumusta
kokemuksen karttumisen seurauksena. |
|
Virtsan heittäminen kaameesti mylvien! :DDDD |
Kimmo72 20.02.2011 20:29:44 (muokattu 20.02.2011 20:49:27) | |
|
Kaameeta Skid Rowin raiskausta. Ei jatkoon. E: eivvvv... Pitkät jalat näköjään riittää. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
|
Lesko: Virtsan heittäminen kaameesti mylvien! :DDDD Tää tiputti kyl ihan huolella. :D Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan. |
|
Siis AIVAN IHANA tuo Helsingin karsinnoissa vikana näytetty kiharapäinen rockmies! Huhhuh. 21-vuotias, ihanan näköinen komistus ja lauloikin miehekkäästi. Ps. Tuli vähän puumaolo kun kirjoitin tämän. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|