Timo JM 25.03.2004 15:24:56 | |
---|
Eli tietääkö joku onko sellaista pluggaria kehitetty jolla voisi simuloida kiertoefektiä sooloskitan pitkiin ääniin? ...siis mun mielestä. |
askomiko 25.03.2004 16:06:46 | |
---|
|
Timo JM 25.03.2004 16:42:41 | |
---|
Tarkoitin VST tai DX plug-in efektiä. ...siis mun mielestä. |
askomiko 25.03.2004 17:15:28 | |
---|
Niin, ja sellaiseen en ole törmännyt. Tuo sustainiac olisi mainio lelu. |
Juntunen 25.03.2004 18:29:39 | |
---|
Eli tietääkö joku onko sellaista pluggaria kehitetty jolla voisi simuloida kiertoefektiä sooloskitan pitkiin ääniin? Minä oon ihan samaa ettiny van ei oo toistaiseksi löytynyt. Nyt kaikki mnetin koodarit lyödään tyhmät päämme yhteen ja aletaan tekemään muusikoiden.net - plugareita. :) |
askomiko 25.03.2004 19:20:53 (muokattu 25.03.2004 19:21:33) | |
---|
Voihan sitä ääntä jatkaa jollain vanuttimella ja hiljalleen feidata kvintin ja oktaavin pitch shiftin sekaan. Aika säätöä kyllä. Mutta mikäjottei jos pakko on. Vaikka luuppaa samaa sävelen loppua audioeditorilla -> loputon sustain. |
Timo JM 25.03.2004 21:01:14 | |
---|
Voihan sitä ääntä jatkaa jollain vanuttimella ja hiljalleen feidata kvintin ja oktaavin pitch shiftin sekaan. Olin jo suunnitellutkin, että jos sopivaa työkalua ei löydy liitän samasta sävelestä vaikka huiluäänen ristihäivytyksellä perään. Ei tietysti ole sama kuin oikea kierto, mutta ehkä muutaman tärkeän paikan jaksaa jollain kikalla rakentaa. ...siis mun mielestä. |
kivi 26.03.2004 15:01:28 (muokattu 26.03.2004 15:03:56) | |
---|
Eli tietääkö joku onko sellaista pluggaria kehitetty jolla voisi simuloida kiertoefektiä sooloskitan pitkiin ääniin? Polkimena on ainakin Bossilla sellaisia säröjä, joissa on feedback hold. Vaan eipä tuo oo sama, eli jos teillä ei jostain syystä oo oikeasti mahdollisuutta äänittää kitaraa kiertorajalla edes niin, että splittaatte signaalin johonkin pikkuvahvistimeen, ja laitatte sen kitaran eteen, niin melkein menisin tuolle huiluäänen ristifeidauslinjalle. Itse teen feedbackit sillai, että käännän vahvistimen tarpeeksi isolle, ja lyön kitaran lavan 4x12" -kaapin etuseinään keskelle kiinni. Tulee ainakin "oikea" ääni - can't beat the real thing :-) PS. E-Bow toimii mainiosti tuollaisessa kierrättelyssä, jos ei oo mahdollisuutta meluta. Ja vaikka oliskin - saa ainakin aina sen oikean äänen. |
askomiko 26.03.2004 17:29:51 | |
---|
Kitaran lavan laittaminen kaapin kylkeen on aika hurjaa touhua. Soi niin lujaa että melkein räjähtää. |
PS. E-Bow toimii mainiosti tuollaisessa kierrättelyssä, jos ei oo mahdollisuutta meluta. Ja vaikka oliskin - saa ainakin aina sen oikean äänen. Saako siis E-Bowilla aikaan feedbackin pienellä volumella !? Mä luulin että sillä saisi vaan loputtoman sustainin? Monissa synissa on "feedbäkkäävä" kitarasoundi. Onko kukaan kokeillut cross-miksata oikean kitaraan hännäksi synan feedbackia, ja jos, niin meneekö täydestä? P.S. Hienointa feedack-kitarointia mitä muistan äkkiseltään on Larry Carltonin live-levyllä Last Nite oleva biisi "Emotions wound us so". Siinä Gibson 335 suorastaan itkee!! Children of Baron - kun vain hyvä on kyllin parasta |
jPekka 27.03.2004 08:38:27 | |
---|
Saako siis E-Bowilla aikaan feedbackin pienellä volumella !? Mä luulin että sillä saisi vaan loputtoman sustainin? Kyllä, mutta sopivasta kohti se kuulostaa aika samalta... Itse olen joskus tehnyt analogista feedback-tunnelmaa mikserin ja multiefektin kanssa niin, että olen syöttänyt lyhyeen kaikuohjelmaan (muun signaalin ohella) sitä itseään takaisin, sormet koko ajan aux-hanikalla.* Sopivalla tilasimulla ja juuri ja juuri kierron rajamailla pysyen lopputulos kuulostaa aika hienosti siltä kuin kitaristi seisoisi studiossa vähän liian lähellä vahvistintaan, mutta onnistuisi juuri ja juuri pysymään vingun tällä puolen. * Itselläni on tapana tuoda multiefekti mikserin aux-paluun sijaan normaaliin stereokanavaan mm. sen takia, että paluussa on näin mm. taajuuskorjausmahdollisuus. Ja ne aux-lähdöt. "Minne tahansa menetkin, siellähän olet." |
Timo JM 31.03.2004 21:26:47 | |
---|
...siis mun mielestä. |