Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: vasurista normaaliksi vuosikymmenen jälkeen
1 2
talleyrand
17.02.2011 18:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt vastaavaa lankaa, joten tästä lähtee. Joku paroni kohta kertoo millä hakusanalla se olisi löytynyt.
 
Noniin, kuvion nimi on se että olen soittanut semmonen approx kymmenisen vuotta kitaraa vasurina, ja nyt sisälläni on kypsynyt usko siihen että haluan ja voin oppia soittamaan myös oikealta puolelta (ei Batio-vitsejä tähän kiitos). Onko paikalla joku, joka olisi tehnyt saman homman? Tai tuntee vastaavan tapauksen? En tarkoita nyt tätä että soitetaan 10 päivää vasurilta ja sitten vaihdetaan rightiksi. Ja itse vasurina soittamisen haittapuolethan ovat niin itsestäänselvyyksiä ettei niistä tässä enempää. Sinänsä soittajana en ole mikään tekijä, joten joku kymmenisen vuotta ei tässä merkitse niin paljon. Ei ikä vaan ne ajokilometrit, sanoi dr Jones.
 
Ylipäänsä se että soitan vasurina on vähän ihmeellistä, sillä heitän, kirjoitan, pelaan tennistä ja pesäpalloa oikealla kädellä, joka on käsistäni se jossa on ylipäänsä enemmän styrkkaa. Vasemmalla leikkaan leipää ja ammun, joskin pistoolilla mielummin oikealla. Myös lätkässä olen righty. Jotenkin vain silloin alakouluikäisenä soitinvalintaa tehdessä oikealta soittaminen tuntui mahdottomalta, ja tämänsuuntaiset yritykset myöhemmin olivat joskin lyhytikäisiä myös todella huonotuloksisia. Jälkiviisastelumurotkin on syöty loppuun aikoja sitten.
 
Takaisin asiaan. Ostin halvimman noin kitaraksi luokiteltavan soittimen välineekseni, siis Yamahan CG101A:n, ja aloin eilen ankarasti harjoittelemaan. Aluksi soitto ei kulkenut lainkaan. Tuntui kuin motoriikkaa ei olisi sormissa ollenkaan, en osunut kummallakaan käden sormilla edes kieliin. Ei mitään koordinaatiota. Pahinta oli se, että vasen käsi tuntui miltei tunnottomalta. Noniin, tiedän että täälläkin on harrastettu tätä että kehotetaan kääntämään kitara "väärälle" puolelle, jotta näkisi miten huono on ollut aluksi, mutta väitän että näin huono en ole ollut milloinkaan vasurilta. Antakaa vaikka jollekin kitaraa täysin osaamattomalle soitin molemmin päin käteen, kyllä se vahvempi puoli sieltä löytyy, jossa on enemmän koordinaatiota ja vähemmän hakuammuntaa.
 
No, aikani, ehkä noin 4-5 tuntia, siinä sitkeästi hiottuani aloin saavuttamaan jotain näppäilyksi luokiteltavaa. Myös otelauta alkoi tuntumaan soittimenosalta vasemmassa kädessä. Tänään jatkettuani pari tuntia homma on sujunut entistä paremmin. Perusavosoinnut alkavat kulkea ja löytyä. Välillä toiminta on alkanut tuntua jo soittamiselta. Erityisesti oikean käden sormet toimivat paljon paremmin mitä soittomäärä antaisi ymmärtää. Hommaa vaan hidastaa vielä se etteivät vasemman käden sormenpäät ole lainkaan valmiit kitaransoittoon, mutta se korjautuu lähipäivinä.
 
Muuten, kokeilkaapa miten itsellänne: minulla on vasemmalla kädellä näppäillen perus a-m-i arpeggio laskevana paljon helpompi mitä nouseva (eli siis i-m-a), ja tällä vasta käyttöönotetulla oikealla kädellä sama setti on helpompi nousevana. Onko tässä joku luolamies-selitys taustalla? Alkuapina on tarvinnut arpeggionsa peilikuvina?
 
Kaiken kaikkiaan, soittaessa on nyt omituinen Jason Bourne-fiilis, tietää että miten tää juttu skulaa mutta ei ollenkaan tiedä miksi. Ja päinvastoin. En silti suosittele kellekään, siis rightille, koska vasenkätistä soittamistahan ei voi suositella. En ole vielä asettanut tälle tavoitteita, ajattelin katsella viikon verran ja sitten miettiä minkälaista kehitystä soitosta on luvassa.
 
vasili
18.02.2011 00:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En usko, että pystyt tulemaan yhtään sen paremmaksi kitaristiksi vaihtamalla kätisyyttäsi instrumentin suhteen, kuin mitä sinun muutenkaan olisi mahdollista olla. Nämä on taas niitä juttuja, että aletaan etsimään syitä oman soiton heikkouteen jostain ikään kuin itsenä ulkopuolelta. Teet sanalla sanoen turhaa motorista työtä tuolla tavalla toimiessasi. Mutta en halua estellä - siitä vaan, jos siltä tuntuu.
 
Karipiirto
18.02.2011 00:16:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa vähän turhalta hommalta. Jos kymmenen vuotta on takana soittoa, niin miksi tässä vaiheessa vaihtaa, kun kerran sen motorisen tason saavuttamiseen menee toinen mokoma kun pitäisi saada kädet tottelemaan taas ihan uusia motorisia toimintoja. Mikäs siinä, jos haluaa vedellä molemmin päin mutta vähän kyllä ihmettelen, mitä tolla sitten saavuttaa.
 
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Sergei Fallinen
18.02.2011 00:34:05 (muokattu 18.02.2011 00:34:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voishan siitä kehittää jonkun showmiesjutun, vaihtaa lennosta kesken soolon puolta. Vähän kun kitaraa vaan modais niin.
 
WanhaWetäjä
18.02.2011 02:31:38 (muokattu 18.02.2011 02:38:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

talleyrand: Ja itse vasurina soittamisen haittapuolethan ovat niin itsestäänselvyyksiä ettei niistä tässä enempää.
Joo, johon oli korni otsikko, vasurista normaaliksi ja silleen, homosta heteroksi tulee lähinnä mieleen tuosta "normaaliksi"-osastosta...vasurin haittapuolia ei ole muita kuin olematon kitaravalikoima musiikkiliikkeen seinällä ja sekin alkaa olla lähinnä eilispäivää se.
 
En silti suosittele kellekään, siis rightille, koska vasenkätistä soittamistahan ei voi suositella.
Voihan v...u! Vasenkätistä soittamistahan ei voi suositella??? Mä olen soittanut vasurina yli 40 vuotta, pitäskö nyt alkaa vaihtaa "normaaliksi", täh???? Jotkut on vasureita luonnostaan, mulla on jopa vasenkätiset Fiskarsin sakset, saatana! Hoho!Mä olin 12 v kun aloin kitaratunnit, meinasivat prkleet väkisin pakottaa alottaan oikealta. Onneksi soitin oli kitara eikä esim viulu...
No joo, umpioikeakätisen lienee turha alkaa soittaan vasurilla ja päin vastoin.
 
Oikeesti, get a life, ota järki käteen ja kehitä sitä kymmenen vuoden pohjaa ja soitto-osaamistasi edelleen vasemmalta sen sijaan että aloittaisit lähes nollapisteestä oikealta.
 
cr4b
18.02.2011 02:32:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen soittanut alusta alkaen oikeakätisesti, vaikka olen vasenkätinen. En ole huomannut siitä mitään haittaa - voihan siitä olla, mutta ei ole tullut ainakaan vastaan mitään, minkä voisi suoraan laittaa kätisyyden syyksi. Ehkä olisin nopeampi pickaamaan, jos soittaisin vasenkätistä skittaa, mutta epäilen. Todennäköisesti samalla tai pienemmällä vaivalla kuin mitä tuohon vaihtamiseen menisi, niin kehittyisit paremmaksi sillä vasenkätisellä kitaralla.
 
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
blaekie
18.02.2011 08:58:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi ? , onhan se todettu moneen kertaan että vasurien saundi on jollain tavalla erilainen (ei siis välttämättä huonolla tavalla), ainakin oikeakätisten korvaan. En tiedä onko siinä oikeasti mitään perää, mutta kyllä se täälläkin skaboissa on toisinaan todettu.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
vox10
18.02.2011 09:31:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Miksi ? , onhan se todettu moneen kertaan että vasurien saundi on jollain tavalla erilainen (ei siis välttämättä huonolla tavalla), ainakin oikeakätisten korvaan. En tiedä onko siinä oikeasti mitään perää, mutta kyllä se täälläkin skaboissa on toisinaan todettu.
 
Mun mielestä on ihan oikeasti tutkittua tietoa se että usein vasurit on taiteellisesti lahjakkaita. Mutta joo, jos 10v. on takana soittoa vasurina niin..elä elä poeka vaiha! :)
 
Gary Enfield
18.02.2011 09:36:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ettet vaan aliarvioi työn määrää. Vasurina soittelen oikeakätisesti ja aiheuttaa se rajoituksia, niin mä sen koen, plekukäsi on aina vähän kömpelö, vaikka kuinka työstäis se on seuraavana päivinä aina yhtä kömpelö, mutta voihan tuo olla oimaisuuskin joka esiintyy molemmissa käsissä, en tiedä. Sen verran olen kuitenkin vasureilla pelleillyt, että tiedän, että sulla menee vähintäänkin vuosi aktiivisoittoa saavuttaksesi sen mitä nyt jo on. Miutta tottakai se onnistuu jos on lujasti tahtoa.
 
http://www.youtube.com/watch?v=BtNOXVjwsqE
Karipiirto
18.02.2011 10:50:48 (muokattu 18.02.2011 10:58:03)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

talleyrand: Ja itse vasurina soittamisen haittapuolethan ovat niin itsestäänselvyyksiä ettei niistä tässä enempää.
 
No valotas vähän että mitä ne on. Minä en ole huomannut ainuttakaan.
 
vasenkätistä soittamistahan ei voi suositella.
 
Kuin vasurille.
 
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
wavelength
18.02.2011 15:02:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mieluummin kyllä kannattaisi jatkaa vasurina soittamista. Jotkut treenaavat asioita molempikätisesti sen sijaan että käyttäisivät aikaa hyvän soundin ja fiiliksen löytämiseen yhdellä puolella, ja lopputulos voi kuulostaa esimerkiksi tältä:
 
http://www.youtube.com/watch?v=x2e52J5aazQ
 
EDELLEEN myytävänä Jackson PS4 -sähkökitara...
Numbie
18.02.2011 15:40:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Miksi ? , onhan se todettu moneen kertaan että vasurien saundi on jollain tavalla erilainen (ei siis välttämättä huonolla tavalla), ainakin oikeakätisten korvaan. En tiedä onko siinä oikeasti mitään perää, mutta kyllä se täälläkin skaboissa on toisinaan todettu.
 
Onhan myös todettu että vasenkätiset ja punapäät joutuvat helvettiin.
 
wavelength
18.02.2011 16:18:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Miksi ? , onhan se todettu moneen kertaan että vasurien saundi on jollain tavalla erilainen (ei siis välttämättä huonolla tavalla), ainakin oikeakätisten korvaan. En tiedä onko siinä oikeasti mitään perää, mutta kyllä se täälläkin skaboissa on toisinaan todettu.
 
Totta kai siinä on perää: logo on suhteessa kitaraan peilikuvana, joten sen painojakauma muuttuu drastisesti verrattuna oikeakätisen vastaavaan, mikä aiheuttaa erilaisen jännitteen kitaran lapaan. Lisäksi piuha lähtee kitarasta päinvastaiseen suuntaan, mikä puolestaan kääntää signaalin vaiheen...
 
EDELLEEN myytävänä Jackson PS4 -sähkökitara...
Karipiirto
18.02.2011 16:27:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tässä viitata kumminkin siihen tutkimukseen, jonka mukaan vasen ja oikea aivolohko jakavat hommat siten että vasen lohko hoitaa loogisen päättelyn, päässälaskut yms ja oikealla puolen sijaitsee luovemmat hommat tyyliin musiikillinen taju ja vaikkapa maalaus ja semmoiset taivaanrannan maalailemiset ja haaveilut. Vasen lohko on yleensä hallitseva ihmisillä, kun taas vasureilla juuri se oikea lohko on dominoivampi. Tämä selittäisi myös sen, miksi päässälaskuun menee minulta suhteettoman paljon aikaa ja huolimattomuusvirheet ja matemaattista ajattelua ylipäänsä vaativat hommat tuppaavat itselläni laahaamaan jossain kouluarvosanalla 4-5 ainakin peruskoulun ja lukion toikissa. Toisaalta luovat alat kuten musiikki ja kuvis sekä mm. historia, filosofia, uskonto/elämänkatsomustieto ja vastaavat, vähemmän laskemista vaativat aineet menivät hyvin.
 
Ei se varmasti noin yksioikoinen asia ole mutta kyllä siinä vähän jotain perää luulisi olevan kun kaikki tuntemani vasurit ovat juuri laillani paskoja matikassa mutta säätävät ihan ihme sfääreissä jollain taiteen alalla.
 
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
blues guitar
18.02.2011 16:43:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saman tien vois opetella Albert King tyyliin. Se olis makeeta. Monet huippu kitaristit soittaa niin, kuten täälläkin saitilla yksi kala :)
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
aalataur
18.02.2011 17:22:31 (muokattu 18.02.2011 17:40:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä tässä yksi päivä mietin, että oiskohan vasenkätisellä (tai vasenkätisellä joka soittaa normikitaraa) kitaralla soittavalla oikeakätisellä helpointa? (En tiedä tekeekö kukaan näin) Kun äkkiä ajatellen nykyisin mulla on paljon suurempi homma nimenomaan vasurilla (otelautakäsi) joka joutuu työskentelemään kaikilla 4 sormella ja puristusvoimaa sekä venyvyyttä tarvitaan reilusti. Myöskin paljon independenceä, mikähän olisi oikea vastine suomenkielellä.. siis tätä että sormien pitää toimia täysin itsenäisesti ja toisistaan riippumatta. Vaikeata! Olen miettinyt useinkin itseasiassa, että miksi hitossa oikea (mulle vahvempi) käsi ei voisi tehdä noita asioita. Plekun heiluttaminen vaikuttaa ainakin äkkiä ajatellen paljon yksinkertaisemmalta.. sillä kun vaikeaa sooloa vetää, sitähän katsoo yleensä kyllä juuri sitä otelautakättä, plekuttelut menee sokkona. Toisaalta ehkä silloin soitto olisi enemmän legatopainotteista, jos se plekuttelu ei sitten sujuiskaan, en tiedä kun pitäis olla aloittanut alunperinkin vasenkätisen kitaralla, eikä tullut kyllä mieleenkään. Ehkä hyväkin? :D Jos oonkin teoriani kanssa ihan hakoteillä...
 
En kuitenkaan oikein näe järkeä noin pitkän ajan jälkeen vaihtaa puolta, mitä ketjun aloittajaan tulee. Työmäärä tulisi olemaan valtava, ja minkä vuoksi?
 
Karipiirto: Ei se varmasti noin yksioikoinen asia ole mutta kyllä siinä vähän jotain perää luulisi olevan kun kaikki tuntemani vasurit ovat juuri laillani paskoja matikassa mutta säätävät ihan ihme sfääreissä jollain taiteen alalla.
 
Miten mulla on muistikuva, että matemaattisuus ja musikaalisuus ainakin jossakin määrin korreloisivat usein? Mä ainakin oon ihan hyvä laskemaan, veli ja isäukko myös ja heilläkin musikaalisuus on vahva.
 
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
cr4b
18.02.2011 21:15:33 (muokattu 18.02.2011 21:17:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aalataur: Kun äkkiä ajatellen nykyisin mulla on paljon suurempi homma nimenomaan vasurilla (otelautakäsi) joka joutuu työskentelemään kaikilla 4 sormella ja puristusvoimaa sekä venyvyyttä tarvitaan reilusti. Myöskin paljon independenceä, mikähän olisi oikea vastine suomenkielellä.. siis tätä että sormien pitää toimia täysin itsenäisesti ja toisistaan riippumatta. Vaikeata! Olen miettinyt useinkin itseasiassa, että miksi hitossa oikea (mulle vahvempi) käsi ei voisi tehdä noita asioita. Plekun heiluttaminen vaikuttaa ainakin äkkiä ajatellen paljon yksinkertaisemmalta.. sillä kun vaikeaa sooloa vetää, sitähän katsoo yleensä kyllä juuri sitä otelautakättä, plekuttelut menee sokkona.
 
Toisaalta pickaus on aika pikkutarkkaa hommaa, ne liikkeet ovat pienempiä ja vaativat siten enemmän tarkkuutta. Ehkä sulla juuri siksi menee plekuttelut sokkona, että sulla on dominoiva käsi tekemässä sitä. No joo, mene ja tiedä. Kyllä mullakin enemmän vaikeuksia on otelautakäden kanssa, vaikka se on mun "parempi" käsi. En usko, että sillä kätisyydellä on loppujen lopuksi kovin suurta merkitystä. Kaiken oppii treenaamalla.
 
Miten mulla on muistikuva, että matemaattisuus ja musikaalisuus ainakin jossakin määrin korreloisivat usein? Mä ainakin oon ihan hyvä laskemaan, veli ja isäukko myös ja heilläkin musikaalisuus on vahva.
 
Mä oon kanssa hyvä matikassa, vaikka olen vasuri. Musikaalisuudesta en sitten tiedä. Itse asiassa matikkaluokalla oli yläasteella 25% luokkalaisista vasenkätisiä, mikä on mielenkiintoinen yksittäinen huomio puoltaen näiden korreloimista.
 
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Karipiirto
18.02.2011 21:19:15 (muokattu 18.02.2011 21:19:40)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... Ehkäpä tossa vaikuttaa enempi se että olen, kuten myös vasurit tuttavani vähän heikohkosti motivoituvia matikkaan ja vastaaviin ja ajatukset tupaavat karkailemaan, mistä toi huono menestyskin johtuisi. Kun nyt mietin niin kyllähän minä pystyn ratkaisemaan pitkän matikankin tehtäviä mutta siihen menee sen verran kauan ettei ihan YO-kokeiden aikarajojen puitteissa tule valmista. :)
 
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
talleyrand
18.02.2011 22:30:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karipiirto: No valotas vähän että mitä ne on. Minä en ole huomannut ainuttakaan.
En nyt halua loukata, mutta mielestäni ei vaadi kovin suurta tarkkaavaisuutta huomata, että ensinnäkin soitinvalikoima on paljon kapeampi. Joku tuolla huuteli, että tämäkin on eilispäivää, mutta kyllä isossakin kitaraliikkeessä niitä vasurivehkeitä on se yhden sormen kädellä laskettava määrä yleensä paikalla. Ja halvimmasta päästä nekin. Joku vuosi sitten olin ostamassa elektroakustista, eräässä liikkeessä ehdottivat että kun ei ole niin tilataan sulle tänne Ibanez, mutta se on sitten myös ostopäätös. Jäi se tekemättä, ja ostin sokkona saksanmaalta, vähän paremmilla palautusehdoilla.
 
Tästä päästäänkin soitinten hintaan. Paitsi että vasurille tarjonta on vähäisempää, myös hinnat ovat jotakin 10-25% korkeammat mitä oikeakätiselle. Tähän voidaan laskea myös ne säädöt mitä esimerkiksi nailonkieliselle tarvitsee tehdä. Nailonkielisistä sen verran että näissähän on vielä se rakenteellinenkin ero, eli täysi konversio ei ole mahdollista. Huoltotöistä sen verran että on melko harvinaista, että vasurikitaran huoltaja on myös itse vasuri. Olen silloin tällöin saanut teettää uusiksi, kun lopputulos ei olekaan ollut täysin sovitunlainen. Ei mikään iso asia, mutta kuitenkin.
 
Mutta ylläolevahan ratkeaa periaatteessa rahalla. Eri asia on se että on jäänyt moni hyvä kaverin / kaverinkaverin kitara kokeilematta, kun olen vasuri. Ei ole myöskään tarvinnut aikanaan kotibileissä soittaa illan isännän kännikitaraa nuotiolla. Tai hypätä varamiehenä jamittelemaan kaverin bänditreeneissä ja niin edelleen. No, toisaalta on meikäläisen kitara saanut olla rauhassa räplääjiltä vuosien saatossa.
 
Tämän ei ole tarkoitus olla mikään valitusvirsi, enkä yritä mollata arvon vasurikollegojani. Ajattelin vain että nämä jutut ovat jo kaikille vänstereille niin selviä hommia ettei niitä juuri tarvitse julkilausua. En myöskään osannut arvata, että tämän lukemisesta jollakin nousee verenpaine. Meikäläisen puolesta saa soittaa ihan siltä puolelta miltä tuntuu hyvälle. Tuolla suosittelujutulla lähinnä ajattelin sitä aloittelijaa joka funtsii soittaisko vasurina vai oikeakätisenä, kun sakset toimii vasemmassa paremmin.
 
Mitä tulee meikäläisen soittotasoon, niin mietin juuri että tuskin olen ainut joka on käyttänyt tuosta "soitetusta" ajastaan reilun siivun kaikennäköiseen nysväämiseen ja slarvailuun, joka ei kehitä mihinkään. Tuohon omaan 10 vuoteen sisältyy kaikenlisäksi armeijat sun muut sekoilut, jolloin kitaraan tuli koskettua vain vahingossa. Eli kymmentä vuotta tähän ei mene, paitsi jos yritän soittaa varpailla. Mielenkiintoista sinänsä että kaikkien mielestä tämä on huono idea, ja silti soittaminen tuntuu ihan hyvältä oikealtakin puolelta.
 
vasili:En usko, että pystyt tulemaan yhtään sen paremmaksi kitaristiksi vaihtamalla kätisyyttäsi instrumentin suhteen, kuin mitä sinun muutenkaan olisi mahdollista olla. Nämä on taas niitä juttuja, että aletaan etsimään syitä oman soiton heikkouteen jostain ikään kuin itsenä ulkopuolelta.
En malta olla toteamatta, että toisin kuin sinulle, kaikille meistä soittaminen ei ole kilpailu, jossa ollaan "parempia" tai "huonompia" (miten nyt sen ikinä mittaatkaan). Asioista voi nauttia eri tavoilla. Aistin tämän ja monen muunkin kirjoittajan olettavan minun pyrkivän tällä puolenvaihdolla vapauttavan jonkin sisäisen Satrianini tai jotain muuta vastaavaa. En muista väittäneeni tällaista.
 
cr4b
18.02.2011 23:11:27 (muokattu 18.02.2011 23:14:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mä usko että kellään tästä nyt verenpaine sentään nousi. Vaihda vaan, jos pidät sitä niin tärkeänä, että sinulla on enemmän valinnanvaraa kitaroiden suhteen. Sen vuoksi mäkin aloin alun perin soittamaan väärin päin... siis oikein päin... siis... no kumminkin.
 
Todennäköisesti opit paljon nopeammin soittamaan oikeakätistä kitaraa kuin mitä sinulla meni vasurin opetteluun. Aivot eivät ole mikään read-only -tietokone, ne kyllä hoksaavat nopeasti, mikä on homman nimi, että nyt pitääkin tehdä vasemmalla kädellä se mitä tehtiin ennen oikealla, ja päinvastoin.
 
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «