Kallekorvola 31.01.2011 20:22:17 | |
---|
Mun mielestä uusiin kamoihin ei kannata sijoittaa penniäkään, ennenkun tietää mikä vanhoissa on vikana / mitä niistä puuttuu... Eli, ketjun aloittajan pitäisi nyt jotenkin pystyä kuvailemaan mikä soundissa on vikana. Ja nopea vastaus: NT1:stä parempia mikkejä on paljon. Niillä vain tuppaa olemaan hintaa. Etuasteiden ja muiden kans helposti sama juttu. |
jannu 31.01.2011 22:15:54 (muokattu 31.01.2011 22:16:27) | |
---|
Numb: Omille raidoilleen tietty, ja vaihevirheen kans tarkkana. Jos nyt oikeasti lopetettais vaihevirheestä tai vaihe-eroista ja niiden aiheuttamasta kampasuodatuksesta puhuminen kokonaan. Se ei ole mikään mörkö ja etenkin yhtä äänilähdettä läheltä äänittäessä useammalle raidalle näin digitaaliaikana aivan naurettavan pieni ongelma. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
KJM 31.01.2011 22:38:45 | |
---|
|
vanaha kettu 31.01.2011 22:44:31 | |
---|
KJM: http://enpunkoti.com/temp/sample/albatrossi-01.mp3 siinä vähän nopeesti nauhoitettua albatrossia ääninäytteeksi. ainahan vois tietenki laulaa paremmin :D Hyvältähän tuo kuulostaa. Ehkä jos vähän lämpöä haluaisit lisää, niin laula vähän lähempänä mikkiä. Tai sit putkietusta/-mikkiä kehiin. |
jannu 31.01.2011 23:10:03 (muokattu 31.01.2011 23:11:24) | |
---|
KJM: http://enpunkoti.com/temp/sample/albatrossi-01.mp3 siinä vähän nopeesti nauhoitettua albatrossia ääninäytteeksi. ainahan vois tietenki laulaa paremmin :D Kumpikin, soundi ja suoritus olivat kelpoja. Toi kaiku ehkä vähän hämää ja vie juttua eteerisemmäksi. Noh, kaikesta huolimatta soundi on aivan käyttökelpoinen, sellainen mitä on tarpeen mukaan helppo siistiä eq:lla ja kompressoida tai mitä nyt mieleen tulee. Kyllähän sä voit halutessasi, ja jos rahaa löytyy, kokeilla jotain erilaisia etuasteita. Mutta että jotain todella ratkaisevaa laadullista kehitystä tapahtuis, sitä rahaa on laitettava kiinni nelinumeroisia summia. Et sä sillä Artilla mitään isompaa lisäarvoa saa, ellet sit halua vaikka jotain tuhnua ja rupea kokeilla. Sikälihän Art ei oo rahallisesti paha investointi: jätät yhden baarireissun väliin ja sulla on uus lelu. :) "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |
Kallekorvola 01.02.2011 07:46:09 | |
---|
KJM: http://enpunkoti.com/temp/sample/albatrossi-01.mp3 siinä vähän nopeesti nauhoitettua albatrossia ääninäytteeksi. ainahan vois tietenki laulaa paremmin :D No ei tossa mun mielestä kauheesti mitään isompaa vikaa ainakaan oo... Rödeissä on luontaisesti hieman "kireähkö" soundi, mutta sitä voi kompensoida laskemalla mikkiä vähän alemmas rintaa kohden. Ikäänkuin "laulaa mikin yli" sen "kireimmällä alueella". Jos alapäätä haluaa tuhdimmaksi, saa proximityefektillä (eli äänilähde lähempänä mikkiä) vähän tuhtiutta lisää. Ja mäkin epäilen että ARTin boksilla sais aikaan mitään radikaalisti parempaa. Ameriikanfoorumilla väittävät että tällä modauksella saataisiin aikaan enempikin hyvää http://www.oktavamodshop.com/produc … .php?cPath=1_46&products_id=145 Kallis "modaus" tosin on, ainakin jos mikin ovh:ta verrokkina pitää. |
Numb 01.02.2011 09:48:25 | |
---|
jannu: Jos nyt oikeasti lopetettais vaihevirheestä tai vaihe-eroista ja niiden aiheuttamasta kampasuodatuksesta puhuminen kokonaan. Se ei ole mikään mörkö. Ei se mörkö olekaan, mut kyl se huomioon pitää ottaa. Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
kukkola 01.02.2011 09:49:55 | |
---|
KJM: http://enpunkoti.com/temp/sample/albatrossi-01.mp3 siinä vähän nopeesti nauhoitettua albatrossia ääninäytteeksi. ainahan vois tietenki laulaa paremmin :D Jälleen kerran laulu on siis hyvä mutta kuten tuossa jo joku totesi niin lämpöä lisää joko EQ:lla tai jollain esiasteella. Samoin tuo kitaran ja laulun paikka äänikuvassa olisi minusta toinen -kitara taustalla ja laulu lähemmäksi. Tarkoitan tässä siis sitä tilatunnelmaa joka mm. kaiulla on tehty. Tästä biisistähän voisi tehdä ns. kisan. Laita kitaran ja laulun prosessoimattomat raidat jakoon (kitara.wav ja laulu.wav) ja jokainen voi tehdä oman versionsa ja sitten äänestetään:-) Ei ku näin se menee... |
KJM 01.02.2011 10:44:46 | |
---|
Kallekorvola: No ei tossa mun mielestä kauheesti mitään isompaa vikaa ainakaan oo... Rödeissä on luontaisesti hieman "kireähkö" soundi, mutta sitä voi kompensoida laskemalla mikkiä vähän alemmas rintaa kohden. Ikäänkuin "laulaa mikin yli" sen "kireimmällä alueella". Jos alapäätä haluaa tuhdimmaksi, saa proximityefektillä (eli äänilähde lähempänä mikkiä) vähän tuhtiutta lisää. Täytyy tänään kokeilla uudestaan laulaa lähempää mikkiä ja vähän mikin yli. |
KJM 01.02.2011 10:51:42 | |
---|
kukkola:Tästä biisistähän voisi tehdä ns. kisan. Laita kitaran ja laulun prosessoimattomat raidat jakoon (kitara.wav ja laulu.wav) ja jokainen voi tehdä oman versionsa ja sitten äänestetään:-) Tuo voisi olla ihan hauska idea. Sitä varten ehkä olisi parempi nauhoittaa vähän pidempi pätkä? |
KJM 02.02.2011 11:13:07 | |
---|
hieman OT: Steinberg CI2 äänikortista kun laittaa mikin Gain säädön niin alhaalle kun voi, niin mikistä menee Cubaseen vieläkin ääni. ja jopa liian kovaa, jos laulaa kovaa ihan mikissä kiinni. onko tämä normaalia ? |
varakeef 02.02.2011 11:26:28 | |
---|
KJM: hieman OT: Steinberg CI2 äänikortista kun laittaa mikin Gain säädön niin alhaalle kun voi, niin mikistä menee Cubaseen vieläkin ääni. ja jopa liian kovaa, jos laulaa kovaa ihan mikissä kiinni. onko tämä normaalia ? On normaalia, konkkamikit ovat herkkiä ja gain nollilla ei tarkoita sitä, että ääni ei kuuluisi. Äänekästä signaalia saattaa joutua jopa vaimentamaan... ja mitä lähempänä mikrofonia äänilähde on, sitä äänekkäämpi signaali on. Alapääkin korostuu. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
varakeef: Alapääkin korostuu. Niinhän se lähikontaktissa yleensä. I'll get my coat.... |
lion 06.02.2011 20:01:29 | |
---|
Kai nää on niitä makuasioita, mutta IMO NT1-A on kyllä ihan kamala laulumikki. Kuulostaa suttuiselta ja yläpää on v*ttumainen. Mutta tosiaan, makuasioita ilmeisesti. Itse en äänittäisi sillä enää mitään lauluja. Ehkä mieluummin ottaisin vaikka 58:lla kuin NT1A:lla. Mutta juu, Audio Technikaa vois vaikka kattella tai sitten edukkaimpia Neumanneja.. |
Mikael 06.02.2011 22:30:43 | |
---|
lion: Kai nää on niitä makuasioita, mutta IMO NT1-A on kyllä ihan kamala laulumikki. Kuulostaa suttuiselta ja yläpää on v*ttumainen. Mutta tosiaan, makuasioita ilmeisesti. Itse en äänittäisi sillä enää mitään lauluja. Mä voisin olla periaatteessa melko lailla samaa mieltä, mutta... äänitin aikanaan Pienten Miesten 13 Nuolta -levyn ja osan lauluista äänitti levyn tuottaja Miikka Paatelainen itse juurikin NT-1A:lla ja lopputulos on mielestäni erittäin onnistunut. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Pauli Lappalainen 07.02.2011 21:00:11 | |
---|
Mikael: Mä voisin olla periaatteessa melko lailla samaa mieltä, mutta... äänitin aikanaan Pienten Miesten 13 Nuolta -levyn ja osan lauluista äänitti levyn tuottaja Miikka Paatelainen itse juurikin NT-1A:lla ja lopputulos on mielestäni erittäin onnistunut. onnistuuhan se kun puikoissa on MacGyver. |
Mikael 07.02.2011 22:31:54 | |
---|
Pauli Lappalainen: onnistuuhan se kun puikoissa on MacGyver. Siinäpä se :D Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
jPekka 08.02.2011 15:59:38 | |
---|
Mikael: Pienten Miesten 13 Nuolta -levyn ja osan lauluista äänitti levyn tuottaja Miikka Paatelainen itse juurikin NT-1A:lla ja lopputulos on mielestäni erittäin onnistunut. Kappas, olen tuon levyn äänimaisemasta tykännyt aika jumalattoman paljon. Mutta eipä se olekaan kiinni vehkeistä, vaan tekijöistä. 8-) "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |