Suisiideri 03.01.2011 16:11:31 | |
---|
LordWinter:Rurouni Kenshiniä tulemaan. Kenshini on muistaakseni aika kova miekkamies kans. Kaverit suositteli tätä. |
Juicy 03.01.2011 16:52:28 | |
---|
Maameren tarinat oli myös hyvä mutta muutoin iskevyydestä kertonee se etten juurikaan muista mitä siinä edes tapahtui vaikka sen syksyillä katsoin =) Ehkä on aika toisen kerran.. Sama. Se vaan ei ollut kovin mieleenpainuva tarina, vaikka muuten erinomainen olikin. Megasarjoja ei pysty katsomaan, joku satakunta jaksoa alkaa mun kirjoissa olemaan maksimi, mihin jaksaa keskittyä. Bleachin seuraamisen lopetin siihen Bount-hommaan. Se tuntui jotenkin älyttömän tylsältä, plus silloin oli aivan järkyttävän huonoja fanikäännöksiä liikkeellä. Pahimmillaan ne ilmeisesti vaan arvaili, mitä hahmot sanoo. Eisss... Sitä ennen se oli kyllä hienoa tykitystä. |
Jop1 04.01.2011 18:50:45 (muokattu 04.01.2011 18:52:39) | |
---|
Rojektille suosittelen Paprikaa ehdottomasti noista anime-leffoista. Joku sen taisikin mainita, mutta kompaan ihan täböö. Miyazaki näemmä uppoaa aika hyvin, joten (vaikka Studio Ghiblin ulkopulelta onkin) suosittelen Lupin III: The Castle of Cagliostroa kovasti. En ole Lupiniin enempää tutustunut, mutta jos meno on edes sinne päin mitä tässä elokuvassa, kannattaa varmaan muutkin Lupin elokuvat tsekata. Sitten ehdottomasti suosittelen, myös niille jotka eivät ole tätä vielä nähneet, sellaista "elokuvaa" kun Memories, joka on itseasiassa 3 lyhytelokuvan kokonaisuus, jotka perustuvat Katsuhiro Otomon mangoihin. Jokainen tarina on irrallinen edellisestä ja näitä tarinoita yhdistää lähinnä vain tietty "filosofinen"-ote, tai ainakin allekirjoittaneella heräsi paljonkin mielenkiintoisia ajatuksia joka tarinan tiimoilta. TTGL:n jos on katsonut, niin ne elokuvat on aika mainioita. Lopputaistelu siinä tokassa leffassa oli aika vitun mahtava. Tokyo Godfathersia ei kai ole mainittu? Tuo on tullut monesti teeveestäkin, mutta jos et ole sattunut näkemään niin tarina kertoo nuoresta tytöstä, transvekkulista ja vanhasta spurgusta, jotka löytävät sattumalta vauvan joulunaikaan. Mahtava feelgood leffa. Sanon vielä, että Mononokella viitataan yleensä siihen sarjaan ja Prinsessa Mononokella/Mononoke Himella siihen leffaan. Nusnus, mutta kuten aina, suosittelen myös lämpimästi Mononoke-sarjaa kaikille. jos korollalla ajjaa kolomeasattaa sääh ja suppari tippuu hele vetti irti, ni se ossuu yheksääsattaa lukio hinttejä ohtaan.
kilijut käy muuten noppeemmin vittu ku ajjaa maa palloa myötä päivään häätänääh, ku aika kuluu noppeemmin! - Pelsi |
Ygäby 11.01.2011 22:08:24 | |
---|
Eisssääh. Sain juuri tuon Neon Genesis Evangelionin katsottua loppuun ja melkoiseen umpihankeen se loppuratkaisu meikästä sivakoi. Tämmösen artikkelin ( http://koti.phnet.fi/otaku/eva/evangelion.html) bongasin tuolta internetin syövereistä ja ehkäpä se jopa selkeytti vähän tuota sekavuutta. Vähän. Nyt kun sais End of Evangelionin käsiinsä jostain niin voisi tehdä lopullisen päätelmän: paskaa k/e. Feelings are boring, kissing is awesome! -anon |
Melkore 11.01.2011 22:39:42 | |
---|
Osaisiko joku suositella jotakin hyvää anime-sarjaa, joka sisältäisi sopivasti yliluonnolisuutta? Näin ankeina arkipäivinä mieleni halajaa jotakin epärealistista. Olen pitänyt kovasti näistä sarjoista: - Elfen Lied - Jigoku Shoujo - Rozen Maiden - Darker Than Black - Vampire Knight - Black Cat - Moon Phase - Zombie Loan - Basilisk - Rosario + Vampire - Requiem from the Darkness Bow before a war, call it religion. |
Ygäby 11.01.2011 23:06:41 | |
---|
Melkore: clip Näytti olevan paljon vamppyyrejä listassa. Ootko Hellsingiä katsellut? Suosittelen sitä OVAa mieluummin, verta on suunnilleen elfen lied -mittasuhteissa ellei enemmän =).Tämä ei ole tosin lievästi yliluonnollista, muttakunne vamppyyrit. Feelings are boring, kissing is awesome! -anon |
Melkore 11.01.2011 23:57:27 | |
---|
Ygäby: Näytti olevan paljon vamppyyrejä listassa. Ootko Hellsingiä katsellut? Suosittelen sitä OVAa mieluummin, verta on suunnilleen elfen lied -mittasuhteissa ellei enemmän =).Tämä ei ole tosin lievästi yliluonnollista, muttakunne vamppyyrit. Pitänee katsoa! :) Kuulostaisi nimittäin juurikin tyyliseltäni. Bow before a war, call it religion. |
Ed_Guy 12.01.2011 04:46:02 | |
---|
Ygäby: Näytti olevan paljon vamppyyrejä listassa. Ootko Hellsingiä katsellut? Suosittelen sitä OVAa mieluummin, verta on suunnilleen elfen lied -mittasuhteissa ellei enemmän =).Tämä ei ole tosin lievästi yliluonnollista, muttakunne vamppyyrit. Tuo muuten oli huippuli. Tai ainaskin ne jaksot mitä olen katsonut. |
nebby 12.01.2011 10:32:14 | |
---|
Kaipa tää tänne soveltuu. http://www.youtube.com/watch?v=anlHmGA-BvsDamn. Vaikka molemmat tuli joskus katsottua useampaan kertaan, kummastakin siis pidin, ei tullut tätä tajuttua. Oikeudetkin tuohon oli lukemani mukaan ostettu, eli ei kyseessä mikään hävytön rippaus. Vuoden 2395 lukijoita varten, jos/kun tuo linkki ei enää toimi, kyseessä kylpyammekohtaukset elokuvista Perfect Blue (1998) ja Requiem for a Dream (2000). |
Folkson 12.01.2011 13:21:08 | |
---|
Melkore: Osaisiko joku suositella jotakin hyvää anime-sarjaa Death note ja Umineko no Naku Koro ni (When the seagulls cry) Miten ne sanat meni? |
Juicy 12.01.2011 16:00:09 | |
---|
Folkson: Death note ja Umineko no Naku Koro ni (When the seagulls cry) Tuota jälkimmäistä on haukuttu kyl sen verran, etten oo viitsinyt kahtoa (vielä). Mutta ne Higurashit oli aika hyviä. Ensimmäisessä oli suhteellisen nyrjähtänyt tunnelma. :O Melkore: Osaisiko joku suositella jotakin hyvää anime-sarjaa, joka sisältäisi sopivasti yliluonnolisuutta? Näin ankeina arkipäivinä mieleni halajaa jotakin epärealistista. Olen pitänyt kovasti näistä sarjoista: - Elfen Lied - Jigoku Shoujo - Rozen Maiden - Darker Than Black - Vampire Knight - Black Cat - Moon Phase - Zombie Loan - Basilisk - Rosario + Vampire - Requiem from the Darkness - Shingetsutan Tsukihime (Lunar Legend Tsukihime) - Fate/Stay Night - Kaze no Stigma (DtB:n ystäville) - Scrapped Princess - Chrono Crusade - Claymore - Shikabane Hime: Aka (ja toinen kausi Kuro) - Kurokami - Murder Princess - Busou Renkin - Elemental Gelade - Full Metal Alchemist (no daa? ;-D) (Fate/Staysta on tullut leffakin, ja se ei ole summary vaan joku alternative-versio. Pitääpä kahtoa jossain välissä.) Hmm... Aika action-painotteinen lista tuli. Elemental Gelade, Busou Renkin ja FMA on ehkä perinteisempiä shounen-tyylilajin edustajia. Muissa enemmän fantasia- elementtejä, tai muuten vain verisempiä (tai molempia). =) No niiden vastapainoksi: - Haibane Renmei - Mushishi - Spice & Wolf - Shinigami no Ballad - Shigofumi - Ghost Hunt (vähän kuin X-files yms. episodimaiset kummitusjahdit) - Kamichu! - Kannagi Täällä oli aiemmin puhetta Serial Experiments Lainista. Ihte en oikein tykännyt, meni jo vähän turhankin hapokkaaksi. Mutta ko. sarjan ystäville suosittelen tsekkaamaan tuon Haibane Renmein ja Texhnolyzen. Eivät ole ihan yhtä sekavia juoneltaan, mutta aika paljon samoja piirteitä löytyy. Mulle ainakin putos huomattavasti paremmin kuin toi Laini. En tiiä kumpi on huolestuttavampaa, se ettei ton listan tekoon kovin kauaa mennyt, vai se että tuostakin jätin vaikka kuinka monta pois. =) |
Folkson 30.01.2011 00:35:08 | |
---|
Iski nostalgian kaipuu ja katsoin Dragonball Z Cell ja Buu saagat tuossa pari viikkoa sitten. Sitten muistin että One Pieceä on kehuttu, sitä nyt mennään, 137. jakso. Aivan dimangia. Filleritki on paljon parempia ku monissa muissa. Vieläkikkö tuota sarjaa tehdään vai joko on lopettanu? Mistään ei löydy kunnon vastausta. Miten ne sanat meni? |
Juicy 30.01.2011 00:37:30 | |
---|
Folkson: Iski nostalgian kaipuu ja katsoin Dragonball Z Cell ja Buu saagat tuossa pari viikkoa sitten. Sitten muistin että One Pieceä on kehuttu, sitä nyt mennään, 137. jakso. Aivan dimangia. Filleritki on paljon parempia ku monissa muissa. Vieläkikkö tuota sarjaa tehdään vai joko on lopettanu? Mistään ei löydy kunnon vastausta. http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=69 Tänään on esitetty 485:s jakso, eikä loppua näy. |
Folkson 30.01.2011 00:41:39 | |
---|
Miten ne sanat meni? |
Folkson: Ootkos itse seurannut? Pitääkö tasonsa vai katsotaanko vain sen takia että koko sarjan tähänki asti katsonut? En sitten ensimmäistäkään jaksoa. :D Yritän muutenkin vältellä sarjoja joille ei loppua näy, minä kun tykkään kahtoa omaan tahtiin jaksot. En mä muutenkaan ole kahtonyt yli sadan jakson sarjoja... |
Antti1 30.01.2011 01:50:16 | |
---|
Folkson: Ootkos itse seurannut? Pitääkö tasonsa vai katsotaanko vain sen takia että koko sarjan tähänki asti katsonut? Mä olen jossain 390 jakson tienoilla tällä hetkellä ja kyllä se otteessaan pitää ihan juonikuvioiden sekä uusien hahmojen voimalla edelleen. Yhtä arvaamatonta menoa, kuin mitä se on jatkuvasti ollut. Listen motherfucker you're about to pay your dues! |
LordWinter 30.01.2011 10:52:33 | |
---|
Folkson: Ootkos itse seurannut? Pitääkö tasonsa vai katsotaanko vain sen takia että koko sarjan tähänki asti katsonut? Itse katsoin jakson 484 eilen ja se taisi olla tähän mennessä paras One Piece -jakso. Kokonaisuudessaan alkupään tarinat, Skypiea ja Arabasta ovat suosikkejani, mutta tämä animessa nyt oleva saga on kyllä eeppinen. Asiat eivät ole koskaan niin huonosti etteikö niitä voisi viinalla vielä vähän pahentaa. |
Folkson 30.01.2011 12:15:45 | |
---|
LordWinter: Itse katsoin jakson 484 eilen ja se taisi olla tähän mennessä paras One Piece -jakso. Kokonaisuudessaan alkupään tarinat, Skypiea ja Arabasta ovat suosikkejani, mutta tämä animessa nyt oleva saga on kyllä eeppinen. Arabastan sain eilen katsottua loppuun. Muuten täysin hyvä saga, mutta Vivin valitus alko käymään hermoon. Miten ne sanat meni? |
carnation 30.01.2011 13:30:03 | |
---|
Tuli katsottua tuo Death Note loppuun, olihan se sinällään mainio, tosin paikka paikoin tarpeettomasti venytetty kun kirjan omistajuus vaihtuu, kentälle tulee tämän tästä uusia pelureita, peruskuvio käännetään päälaelleen jne. Loppu jätti myös toivomisen varaa, vähän sellainen "tässäkö se nyt oli", odotin ehkä jotain vähän isompaa viimeiseksi niitiksi. Haiskahti myös osaksi kompromissiratkaisulta tuo. Parhaimmillaan sarja oli alussa, about jaksoissa 1-16. Lightin ja L:n kissa ja hiiri -leikki oli parhaimmillaan uskomattoman tiukasti ja nerokkaasti kirjoitettua tavaraa. Käsittämättömän sulavasti ja hyvin pitkälti myös virheettömästi toteutettua trilleriä. Vaikka välillä sivuraiteille koukattiinkin, niin kyllähän tämä kuitenkin ihan hyvin onnistui palaamaan perusasioiden äärelle ja säilyttämään kiinnostavuutensa. Toistoa tässä toki oli paljonkin. Yli ymmärryksen meni Misan hahmo, miksi siitä piti tehdä noin kliseinen ja aivovammainen, täysin rasittava hihittäjä? Paha tyylirikko muuten suht vakavassa tarinassa. Japanilaiset... "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Juicy 30.01.2011 16:13:58 | |
---|
Kaveri hehkutti joskus muinoin Death Noten live actionia, itse hieman varauksella suhtauduin muutaman live action-version mangasta/animesta nähneenä... Ei ne sinänsä huonoja olleet, mutta sellainen amatöörimäinen ote yhdistettynä ylinäyttelyyn voisi olla melkoista camp-meininkiä jossain Death Notessa. :D |