Mörkö 25.03.2004 13:49:52 | |
---|
Olen vasta alkanut tutustumaan tähän klassiseen musiikkiin. Kertokaahan joitain hienoja mahtipontisia pläjäyksiä. Vähän jotain Carl Orffin O Fortuna tyylisiä. "vinsentti on vihree nyrsijä" |
hörhö 25.03.2004 13:54:44 | |
---|
No ei ihan mainitsemasi biisin kaltaista tule mieleen, mutta tutustu vaikkapa Wagnerin oopperatuotantoon(itse en voi moista pöhöttyneisyyttä sietää, mutta monet pitävät). Mahlerin sinfonioista löytyy myös jotain mahtipontisia osia ja nuo ovat musiikkinakin hyvää, vaikkakin raskasta ja järkälemäistä verraten tuohon Orffin kevytmieliseen Carmina Burana sarjaan. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Skrjabinin sinfoniat ja sinfoniset runot. Busonin pianokonsertto. Dvorakin sellokonsertossakin on aika mahtipontisia kohtia... "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |
hörhö 26.03.2004 09:52:58 | |
---|
Dvorakin sellokonsertossakin on aika mahtipontisia kohtia... Itse pidän eniten Jaqueline du Pren esittämänä. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
mklami 27.03.2004 08:44:02 (muokattu 27.03.2004 08:44:09) | |
---|
Itse pidän eniten Jaqueline du Pren esittämänä. Mä taas puollan Yo-Yo Ma'n tulkintaa. Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis
---
Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen.
---
Ei pidä yrittää perse edellä puuhun. |
sellisti 27.03.2004 09:13:56 | |
---|
Mä taas puollan Yo-Yo Ma'n tulkintaa. Itselläni ei ole oikein mitään ehdotonta suosikkiesittäjää tämän teoksen kohdalla, mutta esim. venäläinen Alexander Rudin on levyttänyt sen sellaisella slaavilaisella paatoksella ja tunteella että siitä ei voi olla pitämättä..! "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |
megatherium 11.04.2005 19:49:58 | |
---|
Schubertin mahtipontisimpiin sävellyksiin on pakko lukea liturgiseen funktioon sävelletyistä lukemattomista Tantum ergoista D 460 C-duuri, jota ei kannata kuunnella, jos ei halua rääkätä korviaan, dynamiikkaa säästelemättä ja melutasosta tinkimättä; kunnon sahausta. Ihme on vain se, että kun olen 15 vuotta kuunnellut sitä silloin tällöin, se kolahti vasta nyt. johtuukohan äänityksestä? Sukulaiseni piti sitä komeana. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
gaad 11.04.2005 23:44:05 | |
---|
Lisztin Mazeppa. LLL |
biibob 12.04.2005 00:33:10 | |
---|
Suosittelen tutustumaan yleisesti kaikkiin baroki ajan suurimpiin säveltäjiin. Barokkiaikana nimenomaan musiikissa haettiin mahtipontisuutta. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
wrshredder 12.04.2005 09:08:32 (muokattu 12.04.2005 09:40:59) | |
---|
Eikös Hector Berlioz tehnyt tällaista musiikkia ,itse en ole kuunnellut (haluaisin kyllä) hänen tuotantoaan. Myös Niccolo Paganinin viulukonsertoissa on paljon mahtipontisia kohtia. Horowitzin pianon soitto on aika mättöä( nopeaa ja äänekästä, mutta että mahtipontista siitä en ole varma) nii ja marssit on yleensä aika mahtipontisia, tavallaan.. "Syö pullia se kasvattaa ..." |
gaad 12.04.2005 14:03:24 | |
---|
Horowitzin pianon soitto on aika mättöä Kuin myös Cziffran. LLL |
El Condor 12.04.2005 15:28:30 | |
---|
Eikös Hector Berlioz tehnyt tällaista musiikkia ,itse en ole kuunnellut (haluaisin kyllä) hänen tuotantoaan. Esim. Berliozin Fantastinen sinfonia on aika mahtipontista mättöä. Ja jos ei kukaan ole jo maininnut Gustav Holstin Planeettoja, niin mainittakoon tässä nyt sitten. Oma suosikkini on "Mars, The Bringer Of War". Nälkäänsä syö vaikka sisäfilettä. |
megatherium 12.04.2005 21:43:10 | |
---|
Lisztin Mazeppa. Niin ja Les Preludes myös, josta on jopa lanattu tavaraa joihinkin II-erillismaailmansodan saksalaisiin sotilsmarsseihinkin loppusoitoksi. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
hörhö 12.04.2005 22:13:22 | |
---|
Suosittelen tutustumaan yleisesti kaikkiin baroki ajan suurimpiin säveltäjiin. Barokkiaikana nimenomaan musiikissa haettiin mahtipontisuutta. Olen erimieltä. Musta se meninki on enemmän sellainen hillitö drive. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
gaad 13.04.2005 21:26:17 | |
---|
Myös Charles Alkanin etydi Op.39, No. 12 "Le festin d'Esope", on melko mahtipontinen kappale. LLL |
wrshredder 14.04.2005 08:06:55 | |
---|
Pitänee vielä mainita tuo Sousan- Stars and stripes forever Horowitzin soittamana. "Syö pullia se kasvattaa ..." |
hörhö 14.04.2005 23:02:33 | |
---|
Gustav Holstin planeetat. Tai siis se mars lähinnä. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |