Aihe: Celestion Sidewinder elementit.
1
Pancake
01.11.2011 17:27:06
Asihaan liittyen:

Multa löytyy hajonneesta Marshall 75 reverb -combosta yllämainittu T3771 8ohm. Ja nytpä kiinnostaiski tietää, että tekkeekö tuolla mithään? Olisko kelhään hajua, että minkätyylinen saundi tuosta lähtee. Itellä ei ole mithään hajua :)

Olisko tuosta mahd. käyttökampheeksi 212 kaaphiin?
Dinorocker
02.11.2011 15:41:16
Mulla oli 1x12 Marshallin kaapissa tuollainen, kitarakäyttöön tarkoitettu... Nuppina oli DSL 50w. Aika treblekäs tai raa´an kuuloinen yhdistelmä...mutta ihan ok saundia sai kun nupista ruuvas vanhat 4x12 asetukset uusiks, "yllättäen". Ihan jees.
Turbo!!!
Jakkeko
02.11.2011 19:31:31 (muokattu 02.11.2011 19:37:08)

Pancake: Asihaan liittyen:

Multa löytyy hajonneesta Marshall 75 reverb -combosta yllämainittu T3771 8ohm. Ja nytpä kiinnostaiski tietää, että tekkeekö tuolla mithään? Olisko kelhään hajua, että minkätyylinen saundi tuosta lähtee. Itellä ei ole mithään hajua :)

Olisko tuosta mahd. käyttökampheeksi 212 kaaphiin?

Riippuu miten on rikki... Näihin saa kyllä hyvin varaosia.
Soundi on kieltämättä aika "raaka"... Mulla on 4x12" komero jossa on 2 kpl bassosidewindereitä ja 2 kpl Eminencen Tonkereita. Ite tykkään niin basso kuin kitarakäytössä. Tosin Tonkerit hallitsee soundia, sillä niiden SPL on huomattavasti isompi.

edit. Raaka särösoundi, kliinit on aika "muhjuiset" jopa...
rokrokpoprok
Pancake
02.11.2011 20:42:48
Jakkeko: Riippuu miten on rikki... Näihin saa kyllä hyvin varaosia.
Soundi on kieltämättä aika "raaka"... Mulla on 4x12" komero jossa on 2 kpl bassosidewindereitä ja 2 kpl Eminencen Tonkereita. Ite tykkään niin basso kuin kitarakäytössä. Tosin Tonkerit hallitsee soundia, sillä niiden SPL on huomattavasti isompi.

edit. Raaka särösoundi, kliinit on aika "muhjuiset" jopa...

Sorry epäselvä kirjotusasu: vahvistin saaki olla rikki, ei mulla ole sille mithään käyttöä/kiinnostusta alkaa korjauthaan. Aattelin vain, että olisko tuosta elementistä johonki. Mutta taitaa olla, että jää varastoon muitten "sitten-joskus-ku-jaksan" -projektien seuhraan :)
Jakkeko
03.11.2011 11:32:53 (muokattu 03.11.2011 11:47:06)

Pancake: Sorry epäselvä kirjotusasu: vahvistin saaki olla rikki, ei mulla ole sille mithään käyttöä/kiinnostusta alkaa korjauthaan. Aattelin vain, että olisko tuosta elementistä johonki. Mutta taitaa olla, että jää varastoon muitten "sitten-joskus-ku-jaksan" -projektien seuhraan :)

Kirjotusasussa niinkään vikaa ole, sen sijaan oma lukutaitoni taitaa olla vähän ruosteessa. :D

Kyllä se elementti kannattaa ainakin testata. Sen perusteella mitä olen asiasta (pääasiassa) lukenut, niin nuo Sidewinderit on aika mielipiteen jakajia. Toiset tykkää, toiset ei. Celestion on kait joskus siteerannut niitä "least likely to be reissued" kun taas jotkut muusikot maksavat noista hyviäkin summia esim. eBayssä.

edit. Sain muuten aikoinaan tuon "koodilistan" Celestionilta. Jos joku kaipaa lisätietoja omasta elementistään niin esim. tuolta löytyy jotain tietoa: http://basschat.co.uk/topic/119044- … ewinder-woofers/page__fromsearch__1
rokrokpoprok
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)