Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Celestion Sidewinder elementit.
1
Jakkeko
16.01.2011 16:35:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää nyt kuuluu tavallaan kitarakamojen ja bassokamojen välimaastoon koska itse etsin bassoelementtiä, mutta kirjoitampa silti tälle puolelle koska näitä samalla nimellä kulkevia elementtejä on käytetty myös mm. Marshallin kitarakamoissa.
 
Eli kyseessä on 80-90 -luvuilla valmistettu elementti. Elementtiä valmistettiin 10", 12" ja 15" kokoluokassa. Itseäni kiinnostaa lähinnä nuo kaksi isointa kokoluokkaa. Celestionin ex-Dr. Decibel DunxB ilmoitti jossain keskustelussa että elementeistä on valmistetu seuraavia malleja:
 
12"
S12-150 PaperEdge (cast and pressed chassis versions) LEAD
S12-150 ClothEdge (cast and pressed chassis versions) BASS
 
15" (molemmat on bassolle)
S15-250 ClothEdge (cast and pressed chassis versions)
S15-250 HighSensitivity ClothEdge (cast and pressed chassis versions)
 
Pienellä googletuksella löysin yhteensä 5 eri tyyppimerkintää näille elementielle:
S12-150 T3771 (8 ohms) vaikuttaisi olevan tuo LEAD versio.
S12-150 T3772 (16 ohms) luultavasti sama kuin tuo 3771 mutta 16 ohms
 
S12-150 T3865 (8 ohms) mahdollisesti bassoversio?
 
S15-250 T3925 (8 ohms)
S15-250 T3840 (16 ohms), omassa Marshallin 2x15" bassokaapissa on nämä elementit. Samaisen DunxBn mukaan tämä on tuo HS versio, mikäli tulkitsin oikein.
 
Kaikki apu olisi nyt tarpeen listan täydentämisessä, sillä tarvitsisin noita 12" bassoelementtejä. Vaikea vain ostaa kun en tiedä mikä koodi niissä pitäisi olla. Celestionilta en ole ainakaan vielä saanut vastausta tähän ongelmaan.
 
rokrokpoprok
Pancake
01.11.2011 17:27:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asihaan liittyen:
 
Multa löytyy hajonneesta Marshall 75 reverb -combosta yllämainittu T3771 8ohm. Ja nytpä kiinnostaiski tietää, että tekkeekö tuolla mithään? Olisko kelhään hajua, että minkätyylinen saundi tuosta lähtee. Itellä ei ole mithään hajua :)
 
Olisko tuosta mahd. käyttökampheeksi 212 kaaphiin?
 
Dinorocker
02.11.2011 15:41:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli 1x12 Marshallin kaapissa tuollainen, kitarakäyttöön tarkoitettu... Nuppina oli DSL 50w. Aika treblekäs tai raa´an kuuloinen yhdistelmä...mutta ihan ok saundia sai kun nupista ruuvas vanhat 4x12 asetukset uusiks, "yllättäen". Ihan jees.
 
Turbo!!!
Jakkeko
02.11.2011 19:31:31 (muokattu 02.11.2011 19:37:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pancake: Asihaan liittyen:
 
Multa löytyy hajonneesta Marshall 75 reverb -combosta yllämainittu T3771 8ohm. Ja nytpä kiinnostaiski tietää, että tekkeekö tuolla mithään? Olisko kelhään hajua, että minkätyylinen saundi tuosta lähtee. Itellä ei ole mithään hajua :)
 
Olisko tuosta mahd. käyttökampheeksi 212 kaaphiin?

 
Riippuu miten on rikki... Näihin saa kyllä hyvin varaosia.
Soundi on kieltämättä aika "raaka"... Mulla on 4x12" komero jossa on 2 kpl bassosidewindereitä ja 2 kpl Eminencen Tonkereita. Ite tykkään niin basso kuin kitarakäytössä. Tosin Tonkerit hallitsee soundia, sillä niiden SPL on huomattavasti isompi.
 
edit. Raaka särösoundi, kliinit on aika "muhjuiset" jopa...
 
rokrokpoprok
Pancake
02.11.2011 20:42:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jakkeko: Riippuu miten on rikki... Näihin saa kyllä hyvin varaosia.
Soundi on kieltämättä aika "raaka"... Mulla on 4x12" komero jossa on 2 kpl bassosidewindereitä ja 2 kpl Eminencen Tonkereita. Ite tykkään niin basso kuin kitarakäytössä. Tosin Tonkerit hallitsee soundia, sillä niiden SPL on huomattavasti isompi.
 
edit. Raaka särösoundi, kliinit on aika "muhjuiset" jopa...

 
Sorry epäselvä kirjotusasu: vahvistin saaki olla rikki, ei mulla ole sille mithään käyttöä/kiinnostusta alkaa korjauthaan. Aattelin vain, että olisko tuosta elementistä johonki. Mutta taitaa olla, että jää varastoon muitten "sitten-joskus-ku-jaksan" -projektien seuhraan :)
 
Jakkeko
03.11.2011 11:32:53 (muokattu 03.11.2011 11:47:06)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pancake: Sorry epäselvä kirjotusasu: vahvistin saaki olla rikki, ei mulla ole sille mithään käyttöä/kiinnostusta alkaa korjauthaan. Aattelin vain, että olisko tuosta elementistä johonki. Mutta taitaa olla, että jää varastoon muitten "sitten-joskus-ku-jaksan" -projektien seuhraan :)
 
Kirjotusasussa niinkään vikaa ole, sen sijaan oma lukutaitoni taitaa olla vähän ruosteessa. :D
 
Kyllä se elementti kannattaa ainakin testata. Sen perusteella mitä olen asiasta (pääasiassa) lukenut, niin nuo Sidewinderit on aika mielipiteen jakajia. Toiset tykkää, toiset ei. Celestion on kait joskus siteerannut niitä "least likely to be reissued" kun taas jotkut muusikot maksavat noista hyviäkin summia esim. eBayssä.
 
edit. Sain muuten aikoinaan tuon "koodilistan" Celestionilta. Jos joku kaipaa lisätietoja omasta elementistään niin esim. tuolta löytyy jotain tietoa: http://basschat.co.uk/topic/119044- … ewinder-woofers/page__fromsearch__1
 
rokrokpoprok
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «