Jenka 24.03.2004 19:25:24 | |
---|
Ootteko ostanut jonkun ihan ennestään tuntemattoman artistin/bändin levyn? Kenen/minkä? Millä perusteella? Halpa? Hienot kannet? Millasia ennakkokäsityksiä oli musiikin suhteen? Osuiko oikeaan? Muuta sanottavaa? Mä ostin eilen yhden kivojen kansien ja halvan hinnan takia (2 euroa! Normaali 21.95) eli M. Heavenly_File Under: Music. Ja mitäpä sanottavaa. Vähän sellaista musiikia jota arvelinkin olevan. Ihan mukavaa melodista enkunkielistä miesäänistä funkypoppia.. It takes a fool to remain sane. |
Nuuskamuikkunen 24.03.2004 20:22:16 | |
---|
En ole ihan niin rahoissani, että olisi vara harrastaa moista hupia. :) Kirjastossa tuota tulee kyllä tehtyä, jos ei satu löytymään sitä mitä menee etsimään. Eikun, joo. King Crimsonin - In The Court Of The Crimson King oli just tuommonen heräteostos. Kyllähän mulla joku käsitys oli siitä levystä, mutta kumminkin... Lopputuloksen voikin päätellä. Kohta on hyllyssä kaikki pitkäsoitot. Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta. |
Dunga 24.03.2004 20:42:44 | |
---|
Kyllähän heräteostoksia tulee tehtyä aika usein, mutta jos mysteerisistä levyistä puhutaan, omalla kohdalla Toolin Lateralus vie voiton. Kaverit hehkuttivat sen maasta taivaisiin ja ilman kuulematta yhtään biisiä menin kauppaan ja ostin sen. Tosin kaupassa kannet muodostivat lähes symbioosin käsieni kanssa, niin hienot ne olivat. Eikä ollut muuten pettymys vaan todellinen kympin levy. "Eeih...mä oon hukkunu tänään varmaan viisi kertaa, mä oon ihan puhki" IMIK #4 |
Danny s 24.03.2004 20:51:43 (muokattu 24.03.2004 20:51:57) | |
---|
Mulla kävi joskus vuonna..no kauan siitä on..seuraavasti: Näin telkasta Hanoi Rocksin Up around the bendin musavideon siitä paikasta lähdin kauppaan ja ostin Bangkok shocks.. levyn tuntematta entuudestaan yhtään biisiä. Kannatti. |
Bredius 24.03.2004 20:52:12 | |
---|
Justiinsa viikonloppuna ostin Ulverin Bergtattin enkä yhtään biisiä ollut kuullut koko yhtyeeltä. Jonkinlainen käsitys tosin oli siitä, minkälaista levy tulisi olemaan, kun kaveri on kovasti kehunut bändin tuotantoa. Ja muutenkin tulee aika usein ostettua levyjä ilman, että niihin on tullut aiemmin perehdyttyä. Jokin käsitys levystä kyllä yleensä on, joten en kyllä koskaan ihan sokkona vaan nappaa satunnaista levyä kaupasta. Se ei johdu minusta vaan sinusta |
FlatOutFucked 24.03.2004 21:16:11 | |
---|
Helios Creedin Kiss To The brainin ja Vertigon Ventriloquistin ostin ihan sillä perusteella, että ovat AmRepin bändejä. En joutunut pettymään, etenkään Vertigon kohdalla. "You´re not just a duck, You´re human...HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore |
Xebeche 24.03.2004 21:33:44 | |
---|
Noita harrastin yhteen aikaan paljonkin. Tyystin tai miltei tuntemattomia bändejä - ja usein vielä täyshintaisia levyjä. Harvemmin menee pieleen, jos katsoo kaiken tarpeeksi tarkasti - näin siis itselläni ainakin. Huippulöytöjä on tuota kautta tehty (korkeintaan nimi on ollut tuttu, jos sekään): Apoptygma Berzerk, Agalloch, Brendan Perry, Loreena McKennitt, Joy Division, Kate Bush, Towering Inferno, Patti Smith, Suzanne Vega, Neurosis, Moon Fog Prophet, Madder Mortem, The Black League, Igor Stravinski... Puhu vertauksin sokeille / Kivin, kepein kopeille / Sanoin suorin sioille / Pienin muodoin suurisuille. |
Von Härskiburg 24.03.2004 22:23:44 (muokattu 24.03.2004 22:25:48) | |
---|
Toolin Lateraluksen taisin ensimmäisenä Tool-levynäni ostaa ihan sokkona. En ollut kuullut yhtään biisiä ja tyylilajinkin tiesin vain hämärästi. Täällä sitä vaan niin useasti on kehuttu (nyttemmin minunkin toimestani) että kun oli paljon rahaa niin uskalsi ostaa jonkun tuntemattomanki bändin levy. Olen tullut siihen tulokseen, että oli yksi viime vuoden parhaita ostoksia. EDIT: Ja kavereiden lahjasinkut tulee valittua ihan kannen perusteella. Jos kannen perusteella lätty sisältää räppiä/poppia/teknoa/muut paskaa ja hinta on alle 1€, osto on varma. Me boss, you not. |
Skebaholikko 24.03.2004 22:37:27 | |
---|
Ostin 15-vuotiaana Espoon Tapiolan Stockmannilta Helloweenin High Live-livetuplan. En ollut koskaan aiemmin kuullut bändistä. Äijät näytti pelottavan markan Europelta kansikuvassa, ja sekä Weikath että Grapow tiluttivat kovasti kuvissaan. Derisillä oli asenteikas virne huudossaan. Kannessa oli jänniä salamoita ja kurpitsoja. Kannen perusteella päättelin että tässä on hyvä levy ja ostin. Kun We Burn ja Wake Up The Mountain olivat pyörähtäneet loppuun, massiivinen Power Metal-liekki oli syttynyt nuoren rokkinyhverön sisälle. Loppu tulee toivottavasti joku päivä olemaan historiaa. Liity sinäkin TOUKOKUU-klubiin. Ihannoimme sähkölamppuja, joiden kupoliin on survottu pieniä metallirinkuloita, ja jotka on maalailtu pesukarhuiksi. Kaupan päälle 40w hehkulamppu ja sille erinomainen pidike! |
NHR 25.03.2004 00:33:56 | |
---|
Kouluaikoina useinkin ostelin C-kasetteina alennuskoreista umpimähkään mitä sattui, helmiäkin osui toisinaan kohdalle, kuten esim. Mory Kante: "Akwaba Beach" Midnight Oil: "Diesel And Dust" The Housemartins: "The People Who Grinned Themselves To Death" Ja monia muita. Nämä olivat siis minulle ostohetkellä täysin tuntemattomia nimiä, mutta esim. Midnight Oilin kohdalla piti pian hankkia kaikki muutkin levyt, edelleen kasetteina tosin. Tietenkin myös hirveätä paskaa löytyi tällä tyylillä paljon, mutta kenties kuitenkin vähemmän, kuin mitä voisi kuvitella; kaipa ne kansipahvitkin usein jotain sisällöstä kertovat... Jani The Rock: "Älkää kertoko mustapukuisille miehille, mutta olen oikeasti Krypton-planeetalta..."
Alttoviulisti: "Ei kerrota..valkopukuisille vaan." |
kid ego 25.03.2004 02:00:44 | |
---|
Mä en ole ikinä ostanut levyä kannen perusteella, tai aina olen tiennyt bändistä edes jotain. Joskus vuosina 1996 tai 1997 näin MTV:ltä Van Halenin Jump-videon ja tuumasin, että siinäpä hyvä meisinki. Marssin Keltaiseen Jäänsärkijään ja ostin sieltä bändin kokoelman. "Paskaa musaa", ajattelin. Vain Jump aukeni mulle heti. Vuosi vierähti ja uskalsin taas laittaa levyn soimaan. "Mitä vittua", ajattelin Eruptionin pärähtäessä soimaan. Kuuntelin Eruptionin sata kertaa putkeen, sekosin, ja tässä sitä nyt ollaan. Raibishkele. |
gheisari 25.03.2004 02:32:24 (muokattu 25.03.2004 02:33:24) | |
---|
Ostin (isä osti) Stonen Stone LP:n vuonna 89,, vain ja ainoastaan, koska kaverin isoveljellä oli se ja se oli tosi kova jätkä. EDIT: Taisi sittenkin olla 90, kosk sillon oli kevät kun sen sain. |
Karlsson 25.03.2004 08:04:40 | |
---|
Pääsääntöisesti käytän tätä taktiikkaa. "basso on vekkuli soitin. se on vähän kuin ikkunat talossa, niiden olemassaoloa ei huomaa ennenkuin ne puuttuu" -Vasara |
ozz3 25.03.2004 08:50:23 | |
---|
Oli yksi kaveri netissä vihjanut yhtyyestä nimeltä W.A.S.P., noh laitoin nimen sitten muistiin. Sitten noin 8kk myöhemmin näin Anttilan Topten osastolla W.A.S.P.in levyn jossa oli yhtyeen kaksi ensimmäistä albumia yhden hinnalla. Noh, ostin sen ihan huvikseni...ja nyt W.A.S.P.ia onkin sitten enmmänkin levyhyllyssä. Maailmassa on kuitenkin paljon pahempiakin asioita, kuin maanjäristys. Esimerkiksi hanuriorkesteri |
Alelaarista tulee joskus ostettua parin euron levyjä pelkän kannen/bändin nimen/levyn nimen takia (toimii myös kirpputoreilla). Viimeksi kävi hyvä mäihä kun molemmat levyt olivat hyviä ja en ollut kuullut kummankaan bändin nimeä aikaisemmin. "Go for the eyes Boo, go for the Eyes!"-Minsc |
jPekka 25.03.2004 09:04:35 | |
---|
Joskusmuinoin ostin Black&Whitestä LP:n ihan sillä perusteella, etten ymmärtänyt kansiteksteistä sanaakaan. Olivat nimittäin kaikki pelkkää hindiä. Etiketistä löytyi tosin kaksi sanaa ulkomaisilla kirjaimilla: "Hindi devotional". Levy on hyllyssä edelleenkin, eikä ollenkaan huono. "Minne tahansa menetkin, siellähän olet." |
maelstrom 25.03.2004 09:50:26 | |
---|
Joskus ostin känässä kuuenkympin levyn koska siinä oli jännät kannet. Hirveää kikkelräimettähän se oli, en ole kovin montaa kertaa kuunnellut. On ässäarpa syntyä Suomeen.
IMIK #12 |
Stein 25.03.2004 09:57:51 | |
---|
Viimeisin tuolla tavalla ostettu levy taitaa olla nyt jo radiossa ja muualla puhki soitettu Evanescence. Levy oli juuri ilmestynyt enkä ollut yhtäkään biisiä bändiltä kuullut. Sattui kansi silmään levyliikkeessä ja kuuntelin parin biisin aluta ja ajattelin, että "tämä me otetaan"... Hyvä ostos tuo oli kaikin puolin, vaikkakin tosiaan hittiytymisen myötä nyt kyllästymiseen asti soitettu. Vain olennainen on tärkeää!!! |
Mimi 25.03.2004 10:57:12 | |
---|
Ostin kirppailta yhen lpn tietämättä mitään ko. naikkosesta, joka silä levyllä esiityi. Eikä mulla oo ees soitinta... Oli ihan hemmetin hienon värinen kansi, semmonen sininen ja oli pakko saada kirjahyllyä koristamaan.. Myöhemmin menin siskoni luona käymään ja kuuntelin siellä sitä levyä, semmosta poppista siinä oli.. Kyseessä oli siis semmonen artisti ku Spagna ja levyn nimi on kait You Are My Energy... Muitakin on tullut ostettua, eikä aina edes niin halvalla... mm Musen uusin, ehkä kaks ihmista kerto mulle että hyvä bändi jne... Marssin kauppaan ja ostin... Sit myös Nickelbackia on tulu ostettua, tosin niiltä kuulin yhden bisin radiosta ennen ku sain levyn... näitä on paljon.. olen ehkä hullu... Sinkkuja olen myös ostellut anttilan alennuksista tosi paljo... Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!?
Toinen kaveri:*tutkii pulloa n. 5 sek.* -Okei..*vääntää kierrekorkin auki* |
weelie 25.03.2004 11:07:34 | |
---|
Mun musiikkiharrastukseni on lähetnyt anttilan alennuslaarista noin vuosilta 1989-1996. Ostin päivittäin levyjä, milloin maksoi markan millon 20mk. Jos ei ollu hyvä levy, vein divariin. Erityisesti blues- ja 30-luvun swingilevyt on anttilasta aikanaan öytynyt. Täysihintaisia levyjä en ole juuri ikinä ostanut, sata markkaa oli levystä jo liikaa (ja nykyisin modernilla matematiikalla laskien 20 euroa on liikaa). (Muistan kun kerran oli piipparit levyssä, siis se metallilanka systeemi. No menin toiseen liikkeeseen ja ne alko piippaamaan. Turvamies nosti kauhean äläkän. Otin levyt repusta. Sanoin että ostin toisesta liikeestä samaisena päivänä ja siksi siinä oli yhä se metallihintalappu, ja nyt oli ne mukana kun oli tarkoitus viedä divariin. Ei oikein mennyt stoori läpi! No uskohan se lopulta, mutta mutisi lopuksi vielä jotain nykynuorison liiallisesta rahankäytöstä. Se levy oli muuten Herbie Hancockin Greatest Hits, muttei siitä senenempää) Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |