Aihe: Martinin akustiset
1
Sammakko
24.03.2004 18:36:39

Kertokaa jotain martinin akustisista. Suositelkaa jotain mallia. Mikä ois semmonen laadukas perusmalli/legenda? D-18? Sitä olen vähän katellu..

Offtopic: Mikä on muuten martinin malleista kuuluisin?
Voi voi askoa ku sillä on tapana veneeseen paskoa.
Niskamies
24.03.2004 19:00:46
Kitarapajalla on ainakin runsaasti edukkaita Martineja.
http://www.kitarapaja.com/acoustic.htm

Sitten kun joskus hommaan akustisen, Martin sen olla pitää. Esimerkiksi D-15, maksaa alle 800.
Soita bassoa ja ole uromies!
ode_
24.03.2004 20:08:41 (muokattu 24.03.2004 20:09:19)
Kyllä, ostin muutama viikko takaperin sieltä D-16GT:n ja on loistava. Olihan sillä hintaakin mutta hyvä kauppa kuitenkin, tuolla soittelee pitkään.
kulmahiomakone
24.03.2004 21:32:41 (muokattu 25.03.2004 00:08:17)
Saa ehdottaa myös muita merkkejä.

Kunhan on:
-hyvä saundinen
-suht. kompakti
-helvetin kestävä sillä siitä tulee kitara mun koko elämän ajaks
-hinta ei ainakaan paljoo yli 2000€ mielellään alle

Akustiset kitarat ovat yksilöitä vielä enemmän kuin sähkökitarat. Sanoisin, että on ihan sattumaa, jos akustinen soi hyvin, sillä suurin osa niistä ei soi. Olen soittanut monta täysin tukossa olevaa Martinia, ja sen perusteella uskallan väittää, että merkki ei takaa paljoakaan. Toki jos sokkona ostaa kitaran, niin ostamalla Martinista saa todennököisemmin hyvän kitaran kuin ostamalla Landolan.

Kun valitsee akustista, niitä kannattaa koesoittaa äärimmäisen täydellisesti. Pitää etsimällä etsiä, ja sitten vielä suurennuslasilla etsiä, niitä kuolleita kohtia ja ääniä. Yleensä akustisen kitaran ongelma on siinä, että siinä ei soi joko basso tai yläpää, tai sitten eivät kummatkaan. Keskialue soi yleensä halvimmissakin.

Takaminet ja Landolat kannattaa tsekata. Landolasta saanet hyvän akustisen edullisimmin. Itse menin joskus tyhmyyksissäni myymään ehkä arvioilta maailman kaunisäänisimmän Landolan. Vieläkään ei ole tullut vastaan yhtä hyväsointista akustista, tosin yksi ihan kelvollinen. Sekin on Landola :)

ed: hoono soomi.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)