Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thomann sähköpianot tai muut (suht halvat)?
1
mpianoa
31.12.2010 17:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin siis etsimässä uutta sähköpianoa, sillä vanha on tuollainen ikivanha romu, joka soi miten sattuu ja jossa koskettimet painuu niin kevyesti alas, että on lähes mahdoton soittaa nopeita kappaleita tai saada esimerkiksi soitettua tiettyjä kohtia hiljempaa ja 'herkemmin' kuin toisia.
Olen soittanut nyt noin vuoden ja uuden pianon hankinta olisi edessä, sillä tuolla romulla ei enää näiden kappaleiden soitto tunnu onnistuvan.
Olen katsellut Thomannin sähköpianoja ja ylenpäätään sähköpianoja, ja esimerkiksi oheisen linkin piano (http://www.thomann.de/fi/thomann_dp85.htm ) on sopivan hintainen, mutta mietinkin, että onko se liian halpa ollakseen hyvä. Haluaisin nimittäin kunnollisen pianon, jossa on juuri tämä painotus koskettimissa oikein ja kuulostaa myös oikealta pianolta.
Joten, onko mitään tietoa tuosta Thomannin pianosta (tai Thomanneista ylenpäätään) tai muuten vinkkejä mikä olisi hyvä sähköpiano, joka olisi kuitenkin ihan kohtuu hintainen (500-1000 euroa).
 
isojussi
01.01.2011 21:25:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä testasin joulun alla paikallisessa musaliikkeessäm ton hintaluokan Casioo ja Yammua ihan huvikseni, joten mallit ei jääneet mieleen. Ei pöllömpiä vekottimia.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
baron
01.01.2011 22:28:12 (muokattu 01.01.2011 22:31:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha P-95
 
Pitäiskö mun kuiteskin selittää? En oo jammulla duunissa enkä saa niiltä provikkaa mutta mulla on monta jammua siksi kun tykkään niistä.
Eli niissä on mun mielestä hyvä kosketus ja hyvä soundi.
Eli ehdotan että käyt kokeilemassa, sitten ostat sen mistä tykkäät.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
JPQ
02.01.2011 00:12:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä oli vähän aikaa sitten juttua noista thomannin tuotteista jäi mielikuva että koskettimisto oli epämääräinen ja ylimmät nuotit kuulostivat enemmän kellolta kuin pianolta. ps. en löytänyt tuota ketjua.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
-tks-
02.01.2011 01:52:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ketju varmaankin: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=196738&co=30
 
Olen muitakin "ei niin ylistäviä" tarinoita kuullut näistä Thomannin tuotteista.
 
JPQ
02.01.2011 03:22:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-tks-: Tämä ketju varmaankin: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=196738&co=30
 
Olen muitakin "ei niin ylistäviä" tarinoita kuullut näistä Thomannin tuotteista.

 
Aloittajan puolesta kiitos juuri tuo. ps. siksi puolesta itse en koko merkkiä edes harkitsisi enkä tarvitse näitä digipianoja ja aloittaja on harkinnut.ps. sähköpiano on mulle eri asia.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Muzike
18.12.2011 23:11:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin tänään kokeilemassa F-musiikissa Yamahan P95 sähköpianoa ja ihan soitettava peli oli. Etsin puoliammattikäyttöön (bilemusa yms) KEVYESTI roudattavaa peruspianoa josta löytyisi hyvä piano ja sähköpiano. Muut asiat plussaA. Synasta soittelen muut soundit.
 
P95:n pianosoundi vaikutti pikasoittelulla ok:lta perussoittoon, samoin sähköpiano menettelee ja urkuakin voi jossain käyttää "värinä" -jos ei ihan Whiter Shade of Palea -tarttee lirutella. Vibrafoni ok ja hätätapauksessa stringsillä voi soittaa vaikkapa Show-must go On:n taustat -tosin pikkusen halpa soundi, eli usein synasta saa paremmat. USB-liitintä ei ole joten ei mene suoraan tietokoneeseen. Liittäminen PA-han taitaa onnistua vain kuulokeliitännän kautta, normaalilla plugijohdolla- tää saattaa vaikuttaa kokonaisoundiin - tavinneeko stereoplugin tms? Pitäisi kokeilla Pa:n kanssa. Laitteessa on kaksi plugiulostuloa, mutta en tiedä erotteleeko oikeen ja vasemman kanavan vai ovatko ulostulot steroulostuloja kahdelle kuulokkeelle.
 
Kohtuuhinta, hyvä peruspianosoundi ja varsin kevyt roudattavuus (n 12 kg) houkuttelevat. Ja pystyyhän sillä soitteleen myös kotona kun on jonkinlaiset kajarit. Hm. onhan tällä huomattavasti parempi soitella pianosoundeja kuin pelkästään syntikoilla joilla olen viime aikoina soitellut. Hienoa oli myös että Fasun hinta oli sama kuin Thomannilla, joten täytyypä pohtia.
 
Rolandin tai yammun vanhemman ammattipelin saisi vähän kallimmalla hinnalla mutta painoakin tulee kovin paljon enemmän, eikä laadusta voi mennä takeeseen ja takuuta ei ole... -pohtimiseksi menee...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «