Aihe: Thomann sähköpianot tai muut (suht halvat)?
1
mpianoa
31.12.2010 17:55:15
Olisin siis etsimässä uutta sähköpianoa, sillä vanha on tuollainen ikivanha romu, joka soi miten sattuu ja jossa koskettimet painuu niin kevyesti alas, että on lähes mahdoton soittaa nopeita kappaleita tai saada esimerkiksi soitettua tiettyjä kohtia hiljempaa ja 'herkemmin' kuin toisia.
Olen soittanut nyt noin vuoden ja uuden pianon hankinta olisi edessä, sillä tuolla romulla ei enää näiden kappaleiden soitto tunnu onnistuvan.
Olen katsellut Thomannin sähköpianoja ja ylenpäätään sähköpianoja, ja esimerkiksi oheisen linkin piano (http://www.thomann.de/fi/thomann_dp85.htm ) on sopivan hintainen, mutta mietinkin, että onko se liian halpa ollakseen hyvä. Haluaisin nimittäin kunnollisen pianon, jossa on juuri tämä painotus koskettimissa oikein ja kuulostaa myös oikealta pianolta.
Joten, onko mitään tietoa tuosta Thomannin pianosta (tai Thomanneista ylenpäätään) tai muuten vinkkejä mikä olisi hyvä sähköpiano, joka olisi kuitenkin ihan kohtuu hintainen (500-1000 euroa).
isojussi
01.01.2011 21:25:11
Mä testasin joulun alla paikallisessa musaliikkeessäm ton hintaluokan Casioo ja Yammua ihan huvikseni, joten mallit ei jääneet mieleen. Ei pöllömpiä vekottimia.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
baron
01.01.2011 22:28:12 (muokattu 01.01.2011 22:31:51)

Yamaha P-95

Pitäiskö mun kuiteskin selittää? En oo jammulla duunissa enkä saa niiltä provikkaa mutta mulla on monta jammua siksi kun tykkään niistä.
Eli niissä on mun mielestä hyvä kosketus ja hyvä soundi.
Eli ehdotan että käyt kokeilemassa, sitten ostat sen mistä tykkäät.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
JPQ
02.01.2011 00:12:53

Tässä oli vähän aikaa sitten juttua noista thomannin tuotteista jäi mielikuva että koskettimisto oli epämääräinen ja ylimmät nuotit kuulostivat enemmän kellolta kuin pianolta. ps. en löytänyt tuota ketjua.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
-tks-
02.01.2011 01:52:35
Tämä ketju varmaankin: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=36&t=196738&co=30

Olen muitakin "ei niin ylistäviä" tarinoita kuullut näistä Thomannin tuotteista.
JPQ
02.01.2011 03:22:42

-tks-: Tämä ketju varmaankin: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=36&t=196738&co=30

Olen muitakin "ei niin ylistäviä" tarinoita kuullut näistä Thomannin tuotteista.

Aloittajan puolesta kiitos juuri tuo. ps. siksi puolesta itse en koko merkkiä edes harkitsisi enkä tarvitse näitä digipianoja ja aloittaja on harkinnut.ps. sähköpiano on mulle eri asia.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)