hollmi-5 01.01.2011 22:10:25 | |
---|
Velli: Itse taas kuuntelen paljon mieluummin Flick of the Switchiä kuin Razors Edgeä tai Stiff Upper Lipiä. Taitaa olla minulla niin paljon kiinni siitä, että vain Rudd kelpaa rumpalina... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Velli 01.01.2011 22:21:19 | |
---|
hollmi-5: Taitaa olla minulla niin paljon kiinni siitä, että vain Rudd kelpaa rumpalina... Ymmärrän, mutta Flickillähän soitti Rudd. |
hollmi-5 01.01.2011 22:27:23 | |
---|
Velli: Ymmärrän, mutta Flickillähän soitti Rudd. Soitti. Ja sai kenkää kesken session. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Velli 01.01.2011 22:35:24 | |
---|
hollmi-5: Soitti. Ja sai kenkää kesken session. Luin että ne kuitenkin päätyivät käyttämään kaikkia Ruddin soittamia raitoja. Joku toinen hemmo (en muista kuka) otettiin tilalle, mutta homma ei uuden kaverin kanssa alkanut toimimaan, joten päättivät käyttää toimivia raitoja, eli Ruddin soittamia. Lähdettä tälle infolle en valitettavasti muista. |
hollmi-5 01.01.2011 22:48:20 | |
---|
Velli: Luin että ne kuitenkin päätyivät käyttämään kaikkia Ruddin soittamia raitoja. Joku toinen hemmo (en muista kuka) otettiin tilalle, mutta homma ei uuden kaverin kanssa alkanut toimimaan, joten päättivät käyttää toimivia raitoja, eli Ruddin soittamia. Lähdettä tälle infolle en valitettavasti muista. Oli Procol Harumin BJ Wilson: http://www.procolharum.com/procolbj.htm Niitä ei kelpuutettu... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Jokapaikanapina 01.01.2011 23:35:19 | |
---|
Velli: Luin että ne kuitenkin päätyivät käyttämään kaikkia Ruddin soittamia raitoja. Joku toinen hemmo (en muista kuka) otettiin tilalle, mutta homma ei uuden kaverin kanssa alkanut toimimaan, joten päättivät käyttää toimivia raitoja, eli Ruddin soittamia. Lähdettä tälle infolle en valitettavasti muista. Näinhän se on. Videoilla kuitenkin mäiskii jo Simon Wright |
Jokapaikanapina: Näinhän se on. Videoilla kuitenkin mäiskii jo Simon Wright Vitun hyvin vetää, livenä ja levyllä Well, with the first Saturn V, "the question wasn't whether the Saturn went up, but if Florida went down!" |
hollmi-5 01.01.2011 23:41:37 | |
---|
Silvio Dante: Vitun hyvin vetää, livenä ja levyllä No ei kyllä. Huono... Oikein huono... kun vertaa Phil-setään... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Silvio Dante 02.01.2011 00:47:50 | |
---|
Well, with the first Saturn V, "the question wasn't whether the Saturn went up, but if Florida went down!" |
sellisti 02.01.2011 12:51:29 | |
---|
Velli: Onko se toinen AC/DC-kirja (Maximum Rock n Roll) samanlaista tyhjänpäiväistä hehkutusta, vai onko siellä oikeaa asiaakin? Tähän nyt on jo monesti vastattu, mutta jos nyt minäkin lisään lusikkani soppaan; ei noita kahta kirjaa voi verratakaan samana päivänä. Sain itsekin joululahjaksi tuon Tulkoon Rock -kirjan, ja sen lukaisi läpi parissa päivässä pokkarinomaisesti ilman sen kummempia ahaa-elämyksiä. Maximum Rock 'n' Roll taas sisältää oikeasti mielenkiintoista historiallista faktaa ajalta paljon ennen bändin syntymää, mikä ainakin musta oli tosi kiinnostavaa kun en oo muualta niitä tarinoita lukenut/kuullut. Noista levyistä sitten... Tuo Flick of - Fly on - Blow up -kolmikko on sikäli mielenkiintoinen, että bändi ei itsekään ole koskaan juuri auttanut niiden levyjen asemaa unohtamalla ne täydellisesti settilistoista jotain julkaisukiertueita lukuunottamatta. Siksipä niitä biisejä ei pääse kuulemaan ns. kyllästymiseen asti, mikä taas tekee noiden albumien kuuntelusta toisinaan todella nautinnollista, vaikkei etenkään kaksi jälkimmäistä albumikokonaisuuksina vahvimmasta päästä olekaan. Kovia biisejä siellä sen sijaan on vaikka kuinka. Toisaalta ihmettelen sitäkin, miksei esim. Powerage-levyltä ole viimeiseen pariin vuosikymmeneen päässyt biisin biisiä kuin satunnaisesti listalle, vaikka kyseessä on aivan helvetin kova albumi. Niin hyviä kuin ne viime ja toissa kesän Suomen keikat olivatkin, niin kyllähän se vähän harmitti että vuosien 1983 ja 2000 väliseltä ajalta setissä oli tasan yksi biisi: Thunderstruck. Siinä ohitetaan aika tylysti melkein kaksi vuosikymmentä ja 7 albumia. Kova settihän se tietysti silti oli, mutta jos nyt vielä Suomeen tulevat niin täytyy kyllä harkita lähdenkö enää keikalle, vaikka bändi mulle onkin sitä parasta maailmassa. "Remember my neighbour with the burns on 90% of her body? Well, she burned the other 10% now. She was lighting a fart and her bush caught fire." -George Carlin (1937-2008) |
Mad-Mike 02.01.2011 16:17:03 | |
---|
sellisti: Tulkoon Rock -kirjan, ja sen lukaisi läpi parissa päivässä pokkarinomaisesti ilman sen kummempia ahaa-elämyksiä. Maximum Rock 'n' Roll taas sisältää oikeasti mielenkiintoista historiallista faktaa ajalta paljon ennen bändin syntymää, mikä ainakin musta oli tosi kiinnostavaa kun en oo muualta niitä tarinoita lukenut/kuullut. Ite luin joskus jostain tuosta Tulkoon Rock-kirjasta että ei suositella faneille ja minähän sen uskoin ja onneksi uskoin. Niin paljon negatiivisuutta kuullut siitä. Tuota Maximum R n R kirjaa olen etsiskellyt halvemmalla mut vielä ei ole sattunut kohdalle. -Half Step Down- |
molder 03.01.2011 15:09:37 (muokattu 03.01.2011 15:10:30) | |
---|
akuankkakomppi: Pitkän aikaa Flick.. oli mulle semmonen musta aukko, minne en millään halunnut mennä. LP on mulla ollut pitkään, mutten sitä ole paljoakaan kuunnellut. DING DONG, sanoivat kellot kun uudelleen masteroitua versiota Flickistä kuuntelin. Hiton hyvä levy, ehdottomasti aliarvostettu. Komeita riffejä levy täynnä, muttei aivan top-3:een mahdu. Katos täällä näkee tuttuja! Joko lumet luotu?:) Nyt menee inside-juttujen puolelle...Mutta anyway, Remasteroinnit ei ainakaan Ac/Dc:n levyjä ole pilanneet, mikä johtunee bändin mahtavasta lähtösaundista ja tatsista. Sitä EI voi pilata. Toimii missä vaan millä vehkeillä vaan jne. "The SOUND of VOLUME" |
JussiKoo 04.01.2011 14:22:10 | |
---|
Tänään tipahti Australiasta postiluukkuun VH1 Studiolive DVD. Duunin jälkeen pääsee fiilistelemään. "Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010) |
Jii-Gee 04.01.2011 16:12:33 | |
---|
Rock-Ola: Tänään tipahti Australiasta postiluukkuun VH1 Studiolive DVD. Duunin jälkeen pääsee fiilistelemään. Siis mitävitt.. !!?? Mulla on toi kyseinen veto gälyisenä Englannin TV'stä nauhoitettuna kaikkine mainoksineen & Tommy Vancen jorinoineen päivineen..mutta jos vähääkään laadukasta dvd'tä tarjolla niin sehän pitää tietty hankkia. Siis linkit & vinkit jakoon,ja mites laatu..onko sound & vision minkä tasoista? Tätä samaahan mä huutelinkin jo aikaisemminkin; 23.10.2010 Jii-Gee: Ja mä kaipaan edelleen sitä London 1996 VH1 studio live -tallennetta,onks kellään mtn käryä että joko olis dvd saatavilla ?? " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
JussiKoo 04.01.2011 19:14:18 | |
---|
Jii-Gee: Siis mitävitt.. !!?? Mulla on toi kyseinen veto gälyisenä Englannin TV'stä nauhoitettuna kaikkine mainoksineen & Tommy Vancen jorinoineen päivineen..mutta jos vähääkään laadukasta dvd'tä tarjolla niin sehän pitää tietty hankkia. Siis linkit & vinkit jakoon,ja mites laatu..onko sound & vision minkä tasoista? Tätä samaahan mä huutelinkin jo aikaisemminkin; Tämä on siis DVD-R, johon tuli kannet sähköisesti. Ihan asiallisesti tehdyt valikot ja jopa bonusmateriaalia mukana (bändin aiempia musavideoita). Kuvanlaatu on melko hyvä, äänestä en ole vielä mitään moitittavaa löytänyt. Kuulokkeilla en ole ehtinyt arvioida. Tästä puuttuu Gone Shooting, Back in Black ja Ballbreaker :( Onneksi Gone Shootin on Plug Me Innillä. Tuolta löytyy erilaisia: http://www.ioffer.com/search/items/ac%20dc%20vh1 Hinta oli n. 12 euroa postilaatikkoon kuljetettuna. "Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010) |
Borlag 04.01.2011 19:18:54 | |
---|
Ei kannata. Samat bootlegit on saatavilla mm. dimeadozen.org tai tradersden.org sivustoilta, eikä tarvitse tukea hämärämiesten piraattibisneksiä. Onpa peräti noilla saiteilla jonkin asteen hyväksyntäkin bändeiltä, sieltä kun otetaan pois bändien matskut heti jos bändi on niiden jakamista vastaan. |
powerage 04.01.2011 20:06:03 (muokattu 04.01.2011 20:15:53) | |
---|
"Oh yea.. get your fuckin' jumbo jet off my airport" |
JussiKoo 04.01.2011 20:28:49 | |
---|
Borlag: Ei kannata. Samat bootlegit on saatavilla mm. dimeadozen.org tai tradersden.org sivustoilta, eikä tarvitse tukea hämärämiesten piraattibisneksiä. Onpa peräti noilla saiteilla jonkin asteen hyväksyntäkin bändeiltä, sieltä kun otetaan pois bändien matskut heti jos bändi on niiden jakamista vastaan. Mä olin tilatessani melko täpinöissäni, enkä silloin tajunnut levyn olevan DVD-R -kopio. Myyjä kertoi sen toki avoimesti ilmoituksessaan ja vielä erillisellä meilillä. Olisin mieluusti ostanut ihan virallisen version, jos semmoinen olisi olemassa. Mutta nyt näin. Kiitos linkeistä. "Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010) |
JussiKoo 04.01.2011 20:34:46 | |
---|
powerage: Minkä noista tilasit? Tässä näkyis olevan kaikki biisit mukana: http://www.ioffer.com/i/ac-dc-the-c … e-in-the-studios-1996-dvd-137618755 Juu, tuossa näyttäisi olevan kaikki. Hätäilin hieman omassa tilauksessa, enkä tutkinut tarkemmin. Muistatteko kun vajaa vuosi sitten uutisoitiin Let there be rock movien julkaisusta tammikuulle 2011. (http://www.roadrunnerrecords.com/bl … ?mode=Article&newsitemID=137416) Saas nähdä pitääkö paikkaansa? Myös se huhuttu Black Ice kiertueella Buenos Airesissa kuvattu matsku saisi nähdä päivän valon. Mulla on alkuperäinen "leffa" virallisena VHS-versiona. Ääni ja kuva ovat jo aika kuluneet, joten uusintapainos olisi tervetullut. Buenos Aires voisi olla komea. Yleisön puolelta varmaan osallistuvampi meno vs. Suomen keikkoihin :) "Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010) |
Borlag 04.01.2011 20:35:09 | |
---|
Rock-Ola: Mä olin tilatessani melko täpinöissäni, enkä silloin tajunnut levyn olevan DVD-R -kopio. Myyjä kertoi sen toki avoimesti ilmoituksessaan ja vielä erillisellä meilillä. Olisin mieluusti ostanut ihan virallisen version, jos semmoinen olisi olemassa. Mutta nyt näin. Kiitos linkeistä. Juu, itsekin aikoinaan keräilin noita ihan tehdaspainoisia bootelgeja. Sittemmin kun itsekin noita tallentanut useita satoja keikkoja, ja nähnyt sitä touhua vähän toiselta kantilta, eli tehnyt oikeasti töitä että saa ne tallennusluvat bändeiltä. Silloin kun näin ei ole käynyt, taltioinnit on pysynyt visusti omassa hyllyssä. Monesti saanut luvat jakaa ilmaiseksikin niitä, kun reilusti kysynyt joko bändeiltä tai heidän manageriportaalta asiasta. Nuo bootleg tehtaat ihan toinen juttu, on niissä omiakin taltiointeja näkynyt joskus. Jokainen voi itse arvuutella mitä mieltä artistit ovat siitä että he antavat luvan taltioinnin tekemiseen ja ilmaiseen jakamiseen, ja sitten joku thaimaan ihme menee ja vääntää siitä tehtaassa painetun "uber harvinaisen" cd erän ja pistää myyntiin. Ei nuo maksusta kopioita tekevät ole sen parempia. |