Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yksi kanava, kaikki soundit?
1 2 3
Laiskiainen
17.12.2010 09:27:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suositelkaa vahvareita joista saa kitaran voluumisäädöillä heleät ja dynaamiset cleanit sekä murhaavan rouheat säröt. Leadeihin voi kelpuuttaa boosterin.
 
Olen 90% tyytyväinen Orange Rocker 30:een, jossa tietenkin on erikseen hyvä clean kanava, mutta on alkanut kiehtomaan tuo suoraviivainen signaalitie, ainakin rokin soitossa. Orangen särö on mun mielestä helkvistin hyvä, just sellainen joka sanoo Brrööhh, eikä pörr taikka bzzzt, mutta kun kääntää volaa alas se menee vähän tunkkaiseksi. A-luokka ja katodibiasoiva on suurta plussaa kun voi vaihtaa kaikki putket itse eikä tehotkaan ole ylimitoitettu. Efektiluuppi voisi olla ok jos tarvitsee delaytä mutta sisäänrakennettu kaiku olisi parempi, jos noita nyt ollenkaan tarvitsee, hmm..
 
- The late bird catches a nap -
PJS
17.12.2010 09:47:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laiskiainen: Suositelkaa vahvareita joista saa kitaran voluumisäädöillä heleät ja dynaamiset cleanit sekä murhaavan rouheat säröt. Leadeihin voi kelpuuttaa boosterin.
 
Olen 90% tyytyväinen Orange Rocker 30:een, jossa tietenkin on erikseen hyvä clean kanava, mutta on alkanut kiehtomaan tuo suoraviivainen signaalitie, ainakin rokin soitossa. Orangen särö on mun mielestä helkvistin hyvä, just sellainen joka sanoo Brrööhh, eikä pörr taikka bzzzt, mutta kun kääntää volaa alas se menee vähän tunkkaiseksi. A-luokka ja katodibiasoiva on suurta plussaa kun voi vaihtaa kaikki putket itse eikä tehotkaan ole ylimitoitettu. Efektiluuppi voisi olla ok jos tarvitsee delaytä mutta sisäänrakennettu kaiku olisi parempi, jos noita nyt ollenkaan tarvitsee, hmm..

 
Testatusti toimivia:
- Hiwatt (DR504 tai DR103)
- Monet vanhan liiton fenkut (Bassman, Bandmaster, Twin, Deluxe reverb etc.)
- Marsut (Plexi, JTM45 etc.)
 
Monissa noissa laitteissa on se, et etenkin jos ei haluu käyttää mitään säröstimiä, niin siinä vaiheessa kun esim. Hiwatt tai Twin menee reilummin murolle alkaa vola olemaan aika kunniotettava.
 
Peace!
dropD
17.12.2010 09:48:28 (muokattu 17.12.2010 09:54:29)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trainwreck Express...
 
EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=Uc3Xi6aAG80 ja jotain kloonia tuosta kannattanee katsella. Vähän hintavia ovat nuo alkuperäiset...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
PJS
17.12.2010 10:03:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja toki myös Voxit, Ampegit, yms.
 
Onhan noita vaikka miten paljon.
 
Peace!
the-Antero
17.12.2010 10:03:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuppi
http://www.hughes-and-kettner.com/p … ucts.php5?id=4&prod=Puretone%20Head
 
Combo
http://www.hughes-and-kettner.com/p … cts.php5?id=5&prod=Puretone%20Combo
 
dropD
17.12.2010 10:14:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laiskiainen: Efektiluuppi voisi olla ok jos tarvitsee delaytä mutta sisäänrakennettu kaiku olisi parempi, jos noita nyt ollenkaan tarvitsee, hmm..
 
Tähän on sen verran sanottava, että tuo haettu dynamiikka tulee pitkälti päätesäröstä, joten tuo efektilenkki on melko tarpeeton. Jos delayta tarvitsee, niin reilusti vaan suoraan vahvarin eteen se.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
oiva tumpeloinen
17.12.2010 10:20:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laiskiainen: Olen 90% tyytyväinen Orange Rocker 30:een, jossa tietenkin on erikseen hyvä clean kanava, mutta on alkanut kiehtomaan tuo suoraviivainen signaalitie, ainakin rokin soitossa. Orangen särö on mun mielestä helkvistin hyvä, just sellainen joka sanoo Brrööhh, eikä pörr taikka bzzzt, mutta kun kääntää volaa alas se menee vähän tunkkaiseksi.
 
Jos tunkkaisuus on ongelma, mä halvimpana vaihtoehtona kokeilisin tätä:
 
http://muusikoiden.net/artikkelit/884
 
Helppo tehdä, eikä maksa käytännössä mitään.
 
Mr. Speed
17.12.2010 10:58:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laiskiainen: Suositelkaa vahvareita joista saa kitaran voluumisäädöillä heleät ja dynaamiset cleanit sekä murhaavan rouheat säröt. Leadeihin voi kelpuuttaa boosterin.
 
Olen 90% tyytyväinen Orange Rocker 30:een, jossa tietenkin on erikseen hyvä clean kanava, mutta on alkanut kiehtomaan tuo suoraviivainen signaalitie, ainakin rokin soitossa. Orangen särö on mun mielestä helkvistin hyvä, just sellainen joka sanoo Brrööhh, eikä pörr taikka bzzzt, mutta kun kääntää volaa alas se menee vähän tunkkaiseksi. A-luokka ja katodibiasoiva on suurta plussaa kun voi vaihtaa kaikki putket itse eikä tehotkaan ole ylimitoitettu. Efektiluuppi voisi olla ok jos tarvitsee delaytä mutta sisäänrakennettu kaiku olisi parempi, jos noita nyt ollenkaan tarvitsee, hmm..

 
VHT Ultra Lead :)
 
Kanavia tosin on useampi, mutta eihän niitä tarvi käyttää.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
jyrkalt
17.12.2010 11:59:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks kanava joka puhdistuu kivasti volumepotikalla ja vahvistin jossa dynamiikkaa riittää. Mulla on ja vois olla kaupankin. THD Univalve.
Perkelee ruma, hyvä saundi, voi vaihdella putkia miten haluaa ja hot plate samassa paketissa. Pikkasen on vaan alitehoinen mun käyttöön.
 
Okei onhan tossa "kaksi" kanavaa jos lennossa tykkää skittapiuhaa siirrellä.
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
joukov
17.12.2010 12:25:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cornford Hellcat
 
Vice President of KISS Army Finland
varakeef
17.12.2010 13:09:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender 5E3 Deluxe (tai sellaisen klooni).
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
penatuna
17.12.2010 14:01:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi Egnaterin rebel 20 tai 30 vaikuttavat mielenkiintoisilta. Hyviä arvosteluja ovat ainakin saaneet, en ole kyllä testannut itse.
 
Ehkä maailman hienoin puhdas soundi (mielipide) on kyllä Fender Deluxessa...
 
Kontiak
17.12.2010 20:44:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: VHT Ultra Lead :)
 
Kanavia tosin on useampi, mutta eihän niitä tarvi käyttää.

 
Mites Deliverance? Huonompi, parempi, erilaisempi?
 
http://www.truthinshredding.com
baba o riley
17.12.2010 21:05:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hiwatt (504,103, bulldog etc.)
fender (oikeastaan mikä tahansa yksikanavainen putkifenkku)
orange or120
matamp gt120
electric
bad cat
victoria
matchless
vox ac 10/30
laney L60
 
Siinä muutama varma nakki mitä lähteä kokeilemaan sitämukaan kun vastaan tupsahtavat. Se mikä useimmissa näissä tietenkin tulee vastaan (paitsi pienimmissä fendereissä ja ac10ssä) on se että jotta ne toimis haluamallas tavalla niin joudut luukuttamaan aika kovaa, mutta mikä sen hauskempaa :)
 
Numb
17.12.2010 21:09:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: aika kovaa :)
 
Understatement of the Year -palkinto myönnetty.
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
I3enjam1n
17.12.2010 21:11:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley:
fender (oikeastaan mikä tahansa yksikanavainen putkifenkku)

 
Fenkuissahan on aika usein kaksi kanavaa, normal ja vibrato, mutta kun ne on aika samansaundiset, niin ehkä ne voi laskea yhdeksi.
Luulenpa että sinäkin tarkoitit niitä perinteikkäimpiä malleja, etkä niitä modernisoituja pelejä.
 
Twinkle
17.12.2010 21:35:17 (muokattu 17.12.2010 21:46:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvari missä on contour. Ei ole hajuakaan mitä se tekee, mutta sillä kuulemma saa kaikkea bonjovista panteraan.
 
baba o riley
17.12.2010 21:47:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: Fenkuissahan on aika usein kaksi kanavaa, normal ja vibrato, mutta kun ne on aika samansaundiset, niin ehkä ne voi laskea yhdeksi.
Luulenpa että sinäkin tarkoitit niitä perinteikkäimpiä malleja, etkä niitä modernisoituja pelejä.

 
totta, onhan monessa "yksikanavaisessa" se bright ja normal kuten hiwattissa. Ne voi sitten linkittää ja saada molemmat säädöt samalla käyttöön. Mutta eiköhän ne mene ykskanavaisina vahvistimina kuitenkin.
 
baba o riley
17.12.2010 21:48:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Understatement of the Year -palkinto myönnetty.
 
pitää aina jättää sitä marginaalia :) sitten kun soitetaan tosi kovaa sitä heleää kliiniä ei enää ole olemassakaan.
 
Laiskiainen
17.12.2010 22:51:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä tuli nyt aika monta vaihtoehtoa, kiitoksia vaan kommenteista.
Hellcatiä olen miettinyt, ykskanavaisia Orangeja, Deliverancea, Soldanoa, ihan siis akateemisesti, hintoja liikaa tuijottamatta.
 
Eikös Fenderit ole aika rajoittuneita kun siirrytään pidemmälle särötarpeissa? Näin ainakin luulin. Voxit kai aika pöriseviä? En siis tiedä onko tämä mitä haen edes mahdollista, siksi kyselen.
 
- The late bird catches a nap -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «