Pokasin tämän tänään levykaupasta ja täytyy kyllä sanoa, että onpas hyvää kamaa! No niin, pääsinpäs kehumaan, nyt on teidän vuoro. Me boss, you not. |
Dunga 23.03.2004 21:09:28 | |
---|
Tästä on jo monessa Wigwam topicissa keskusteltu, mutta keskustellaan nyt vielä kerran. Tämä on minun lemppari-Wigu lätty...alusta alkaen mahtavaa soittoa ja hieno tunnelma kaikenkaikkiaan levyllä. Ei oikeastaan huonoja kappaleita tällä levyllä mielestäni olekaan...omat suosikkini silti: Losing Hold, Fairyport, Cafffkaff, How to make it big in hospital, Hot mice, P.K´s supermarket, One more try, Rockin´ol Galway...eli melkein kaikki. Erityisesti Pohjola on hienossa iskussa levyllä! "Eeih...mä oon hukkunu tänään varmaan viisi kertaa, mä oon ihan puhki" IMIK #4 |
aksiom 23.03.2004 21:35:29 | |
---|
Jopas sattui. Juuri kuuntelin tämän läpi. Käsittämättömän upea levy. Yksi parhaista koskaan tehdyistä levyistä. Heti alusta on oksat pois kun Losing Hold räjäyttää pankin ja heikkoa hetkeä ei levyllä olekaan. Voisin oikeastaan yhtyä täysin tuohon ylempään kirjoitukseen. Tosin pidän Beingiä yhtä hyvänä levynä. seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova.
-Tommi Liimatta |
Melua 23.03.2004 22:03:05 | |
---|
Tuo on ainoa Wigwamin levy, mikä mulla on, mutta sen perusteella voisin kyllä ostaa niitä lisää... :) Tykkään tosi paljon.. Mitkä muut niiden levyt olisi ostamisen arvoisia? |
BaariMikko 23.03.2004 22:36:22 | |
---|
Tuo on ainoa Wigwamin levy, mikä mulla on, mutta sen perusteella voisin kyllä ostaa niitä lisää... :) Tykkään tosi paljon.. Mitkä muut niiden levyt olisi ostamisen arvoisia? Kyllähän ne kaikki omalla tavallaan, paitsi Light Ages on kyllä aika kökkö. Pieni "Wigwam-levyt pähkinänkuoressa" Hard'n'horny: Varhaista, lievästi kokeellista jazz/bluesrockia ja Pembroken hieno, beatlesmainen Henry's-suite. Tombstone Valentine: Kim Fowleyn yritys tehdä Wiguista uusi Beatles. Enemmän poppia. Ei huono, mutta harva biisi varsinaisesti säväyttää. Vierailija Tolosen kitarasoundi riipii korvia. Fairyport: No tätähän tässä on jo käsitelty. Hieno progelevy, ja enemmän bändilevy kuin Being. En osaa sanoa, kumpi on parempi. Being: Pääasiassa Jukka Gustavsonin visioihin perustuva teemalevy. Musiikki monilta osin aika vaikeaa, samoin erilaisia ideologioita anarkistis-pessimistisessä hengessä käsittelevät lyriikat. Soitannollisesti upeaa, ja mukana myös pari helpompaa biisiä keventämässä tunnelmaa. Loistolevy. Live Music From The Twilight Zone: Vanha Wigwam varustettuna Rechardtilla. Viimeisiltä hajoamista edeltäneiltä keikoilta koottu livelevy. Kiteyttää Wigwamin livekeikkojen hengen varsin mainiosti. Lainabiisejä ja lisäksi mm. muualla julkaisematon Rekun hieno "Groundswell", uusi(ja parempi) sovitus Pohjolan Nipistyksestä ja mahtava keikkaklassikko Grass For Blades. Hienoa jamittelua. Nuclear Nightclub: Uuden deep pop -Wigwamin debyytti ja samalla myös paras levy. Raikkaan ja vapautuneen oloinen, soittamisen ilo kuuluu läpi. Ei mitä tahansa keskivertopoppia/rockia, ja progevaikutteetkin ovat yhä läsnä mm. mahtavassa Bless Your Lucky Starsissa. Kotilaisen koskettimet värittävät soundia hienosti. Lucky Golden Stripes And Starpose: Virginille Manorissa tehty levy. Ei edeltäjänsä veroinen. Osin ns. taiteellisempi, mutta samalla myös jotenkin kylmän oloinen. Ei kuitenkaan missään nimessä huono. Dark Album: Taloudellisista vaikeuksista kärsineen bändin viimeinen levy ennen hajoamista, jonka punkiin keskittynyt Virgin hylkäsi. Julkaisun aikaan Pedro Hietanen oli jo ehtinyt eroamaan. Kuitenkin parempi kuin edeltäjänsä. Mollivoittoinen. Jukka Gustavson vierailee kahdella biisillä. Light Ages: Kasari- ja AOR-vaikutteinen comeback-levyn biiseistä ainoastaan "Absalom" on jäänyt elämään pidemmäksi aikaa, muuten kovin kehno em. syistä. Pari kertakaikkiaan kamalaa ameriikanrallia. Titans Wheel: Uusin comeback-levy sisältää sekin hieman AOR-mausteita, mutta on kuitenkin edeltäjäänsä selkeästi parempi. Ei sisällä rimanalituksia lukuunottamatta kasarirallia "Heaven In A Modern World", joka ironisesti on levyn sinkkubiisi. Esa Kotilainen on jälleen mukana, ja värittää levyn biisejä mm. aidolla mellotronilla, moogilla ja haitarilla. Soundeiltaan melko massiivinen, lähes stadionrockia. Kuitenkin ostamisen arvoinen levy. |
Gaines 23.03.2004 22:51:21 | |
---|
Pohjola on tulessa, hyvältä kuulostaa kyllä muutenkin. Jokunen aika sitten hommasin, enkä ole katunut. - Call me the Breeze - |
jussiohman 24.03.2004 10:30:05 | |
---|
Itse en ole kunnolla tutustunut kuin Hard n` Hornyyn sekä Tombstone Valentineen, ja pidän kovasti. Pitäs tuo Beingi kuunnella ajan kanssa, se vaikutti kanssa aika mielenkiintoiselta. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
leka 24.03.2004 10:37:58 | |
---|
Fairyport on myös minun suosikkini Wigu-levyistä. nyt kaikki rokkaamaan |
Dunga 24.03.2004 16:33:54 (muokattu 24.03.2004 16:34:49) | |
---|
Well i burnt my suit and shaved my head, and I hunt for cherokees...Tälläkin hetkellä soi Fairyport stereoissa ja ai ai on se kultainen levy. Ihan sairaan hieno groove tässä How to make it big in hospitalissa, Tolosen soitto taustalla on niin sairaan hienoa, että oikeen hunaja valuu suupielistä. Hienot sanat tässä biisissä kyllä on :) Well I burnt my suit and I shaved my head and I hunt for cherokees and I trip up scouts, but I don't use knees 'cos I don't like blood on my dungerees and I thrown out all my groovy beads and bells and bangles. Yes I roam my town for a red or brown with my house-trained pet mongoose well he's pretty tame 'til he gets cut loose and I knot my tie in a hangman's noose and I thrown out my Stanley Mathews tips on how to make it big on the right-wing. My job at the butcher's pays well, educates me fat pig, first the lungs and then liver yeah, yeah, chop it into suey then hang, swing it in the window for a week Well, my first name's Fred and it rhymes with de and I don't take groovy jive try it on and you won't leave alive so just don't get near to my half-pint beer and I thrown out all my William Burroughs books on how to make it big in hospital "Eeih...mä oon hukkunu tänään varmaan viisi kertaa, mä oon ihan puhki" IMIK #4 |
Aivokalvo 25.03.2004 14:15:16 | |
---|
Ei kyllä kokonaisuutena yhtä vaikuttava kuin kaikkien aikojen paras levy Being. Hot Micestä, Gustavsonin sarjasta sekä Rockin´ol´Galwaysta tykkään. Losing holdista nyt ei tartte ees mainita. Hirmu kauan kesti tohon Gustavsonin sarjaan tutustuminen, mutta kyllä ne siitä. Pohjolan sävellykset saisivat olla enempi Platistimaisia. Silti kyllä yksi parhaista levyistä mitä tellus päällään kantaa.. Joku kun kyseli Beingistä niin en voi muuta kuin suositella. Vähän hitaasti avautuu siinäkin jotkut vaikeimmat biisit mutta ovat sitten sitäkin parempia. Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap |
Wiitala 28.03.2004 12:57:19 (muokattu 28.03.2004 12:57:29) | |
---|
Tuli vaan semmonen mieleen, että täytyy laittaa jokaiselta Wigu-levyltä suosikkikappale. Jee... : ) Hard'n'horny: Henry's Highway code Tombstone Valentine: In Gratitude Fairyport: Lost without a trace Being: Crisader Live Music From The Twilight Zone: Grass for blades Nuclear Nightclub: Bless your lucky stars Lucky Golden Stripes And Starpose: Lucky golden stripes and starpose Dark Album: The item is the totem Light Ages: Absalom Wigwam plays Wigwam: Do or die Titans Wheel: The lost lizard king "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
aksiom 28.03.2004 14:08:55 | |
---|
Tuli vaan semmonen mieleen, että täytyy laittaa jokaiselta Wigu-levyltä suosikkikappale. Jee... : ) Okei: Hard'n'horny: En aio paeta Tombstone Valentine: In Gratitude Fairyport: Losing Hold Being: Pedagogue Live Music From The Twilight Zone: Grass for blades Nuclear Nightclub: Freddie Are You Ready Lucky Golden Stripes And Starpose: Lucky golden stripes and starpose Dark Album: The item is the totem Light Ages: Absalom Wigwam plays Wigwam: Do or die Titans Wheel: Titan's Wheel seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova.
-Tommi Liimatta |
BaariMikko 28.03.2004 15:35:19 (muokattu 28.03.2004 15:37:11) | |
---|
Tuli vaan semmonen mieleen, että täytyy laittaa jokaiselta Wigu-levyltä suosikkikappale. Jee... : ) Hm, mietitääns: Hard'n'horny: Pidän sinusta Tombstone Valentine: Tombstone Valentine Fairyport: Losing Hold Being: Pedagogue Live Music From The Twilight Zone: Grass For Blades Nuclear Nightclub: Bless Your Lucky Stars Lucky Golden Stripes And Starpose: Colossus Dark Album: The Item Is The Totem Light Ages: Absalom Wigwam Plays Wigwam: Do Or Die Titans Wheel: Bitesize Ja vielä Raritiesilta Fairyport. Kyseinen livetaltiointi on ehdottomasti parhaita wigutaltiointeja koskaan. |
Aerodactev 28.03.2004 20:02:51 | |
---|
Hard'n'horny: Pidän sinusta Tombstone Valentine: Autograph Fairyport: Hot mice Being: Proletarian Nuclear Nightclub: Bless Your Lucky Stars Lucky Golden Stripes And Starpose: Eddie and the boys Dark Album: Helsinki nights (Hot thumbs O'Riley (Jim Pembroke) - Wicked Ivory: Grass for blades)
If it's good, it must be progressive!
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
|
Aivokalvo 30.03.2004 08:52:49 (muokattu 30.03.2004 08:54:29) | |
---|
Hard'n'horny: Pidän sinusta Tombstone Valentine: In Gratitude Fairyport: Losing Hold Being: Crisader/Marverly Skimmer/Planetisti Live Music From The Twilight Zone: Let it be Nuclear Nightclub: Kite/NN. Lucky Golden Stripes And Starpose: Lucky Golden Dark Album: Cheap Evening Return Wigwam Plays Wigwam: Vegetable/Grass For Blades Titans Wheel: Bitesize Corporal cauliflower´s mental function : Island town Pihkasilmä kaarnakorva : Virtojen kiharat Sekä Häätö & Luulosairas Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap |
Jucciz 31.03.2004 22:44:23 (muokattu 31.03.2004 22:44:39) | |
---|
Fairyport ja Being ovat taatusti parhaimpia levyjä, mitä tässä maassa on tehty. Juuri niiden takia pidän 70-lukua ehdottomasti parhaana vuosikymmenenä musiikin kannalta. Wigujen levyt sekä Pohjolan soolotuotanto. Ahh. Levisi iso hymy kasvoille kun tutkailin tulevan kesän ohjelmaa: Pori Jazz 2004: 23.7.: Jukka Gustavson Band (8e) 24.7.: Pekka Pohjola Band (30e) 25.7.: Pekka Pohjola Band feat. Marzi Nyman & Pori Sinfonietta Voi olla, että joudun tuon viikonlopun viettämään Porissa. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Aivokalvo 31.03.2004 22:50:47 | |
---|
Fairyport ja Being ovat taatusti parhaimpia levyjä, mitä tässä maassa on tehty. Juuri niiden takia pidän 70-lukua ehdottomasti parhaana vuosikymmenenä musiikin kannalta. Wigujen levyt sekä Pohjolan soolotuotanto. Ahh. Levisi iso hymy kasvoille kun tutkailin tulevan kesän ohjelmaa: Pori Jazz 2004: 23.7.: Jukka Gustavson Band (8e) 24.7.: Pekka Pohjola Band (30e) 25.7.: Pekka Pohjola Band feat. Marzi Nyman & Pori Sinfonietta Voi olla, että joudun tuon viikonlopun viettämään Porissa. Klubeillako soittavat vai..? Jos kyllä, niin voi meikäläisen tehdä tiukkaa paitsi etäisyyksien niin myös sisäänpääsemisen kannalta... Joskin tuo Marzipaani on jotenkin niin vastenmielinen. Abloodeja Eric Claptonille: Clap ClapClap Clap Clap Clapclapclap |
Antroid 02.04.2004 15:23:59 | |
---|
Ei kai ole ikärajaa? Tonne on pakko päästä. |
Dunga 02.04.2004 15:34:10 (muokattu 12.04.2004 17:10:48) | |
---|
No laitetaan sitten omat suosikit omistamiltani Wigwam levyiltä, tällä hetkellä siis. Nuo kyllä vaihtelevat aika usein, että ehdottomia ykkösiä ei löydy. Hard´n´Horny: Pidän Sinusta Tombstone Valentine: Frederick & Bill Fairyport: How to make it big in hospital Being: Crisader Nuclear Nightclub: Bless your lucky stars The lucky golden stripes and starpose: Eddie and the boys Dark Album: Vegetable rumble "Eeih...mä oon hukkunu tänään varmaan viisi kertaa, mä oon ihan puhki" IMIK #4 |