velipesonen 06.11.2010 12:25:16 | |
---|
Jokapaikanapina: Sanoisin, että jopa paremmassa. Vuosien saatossa Townshendistä on tullu ihan mieletön akustisen kitaran soittaja, vetää tosi hyvin kaikkee vaativaakin nopeeta näppäilyjuttuu samalla ku laulaa. Myös sähkökitaraan se on paneutunu tässä viimesen ehkä 15 vuoden aikana ihan uudella tavalla Totta maar höpiset. On alkanut ilmestyä kaikenlaista tappingintynkää siihen boostattuun Stratocasteriin. On mielenkiintoista että mies josta nyt enemmän kuin kenestäkään muusta voi sanoa, että on tosiaan jauhanut sitä komppisoundia, päätyy lopulta Clapton-Stratoon. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
ukko idänmies 07.11.2010 13:42:08 | |
---|
Aiheeseen liittyen, City-Marketista löytyy hieno The Who t-paita. Valkoinen paita klassisella sini-puna-valko-logolla, hintaa 19.95 €. Ostin itse kaksi kpl, kun sattui kerrankin olemaan hyvän mallinen (pitkä ja kapea). Samassa rekissä oli muitakin bändipaitoja, Whitesnake ym. Live Nationin paitoja näkyvät olevan. Ei elämästä enää edes juovu. |
velipesonen 29.11.2010 13:21:58 | |
---|
Joku luonnollisesti väitti että Hull olisi parempi kuin Leeds, ja siinä on vinha perä sikäli että Townshend soittaa paremmin, osansa on myös kitaran vireellä joka seilaa vähemmän. Mutta Leedsin keikalta siirretty basso on miksauksessa liian hiljaa ja kumealla soundilla. Moon ja Daltrey ovat vähän huonompia kuin Leedsillä. Hullissa parasta "uutta" ovat nimenomaan Townshendin muutama hieno soolo. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
2541 29.11.2010 16:32:21 | |
---|
velipesonen: Joku luonnollisesti väitti että Hull olisi parempi kuin Leeds, ja siinä on vinha perä sikäli että Townshend soittaa paremmin, osansa on myös kitaran vireellä joka seilaa vähemmän. Mutta Leedsin keikalta siirretty basso on miksauksessa liian hiljaa ja kumealla soundilla. Moon ja Daltrey ovat vähän huonompia kuin Leedsillä. Hullissa parasta "uutta" ovat nimenomaan Townshendin muutama hieno soolo. Hankit jo siis uuden boxin? Ja eikai koko keikan bassoja ole siirretty Leedsistä? |
velipesonen 29.11.2010 16:43:08 | |
---|
2541: Hankit jo siis uuden boxin? Ja eikai koko keikan bassoja ole siirretty Leedsistä? No voisihan tuota arvata että ykköslevyn bassot pelkästään on siirretty, Tommyn basso soundaa erilaiselta ja on selkeämpi, se miksaus on lähempänä perinteistä Leeds-miksausta. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
2541 29.11.2010 17:02:16 | |
---|
velipesonen: No voisihan tuota arvata että ykköslevyn bassot pelkästään on siirretty, Tommyn basso soundaa erilaiselta ja on selkeämpi, se miksaus on lähempänä perinteistä Leeds-miksausta. Näin käsitin, että vain alkukeikka olis kärsinyt basson vajauksesta ja olihan tolla hiljattain julkaistulla "Greatest Hits & More" -tuplallakin jo muutamat näytteet keikalta. |
velipesonen 10.12.2010 21:59:09 | |
---|
Aivan aluksi tahtoisin ilmoittaa että Who on muuten kova bändi. Sitten: Tietääkö kukaan onko Zak Starkeykin isänsä tavoin vasenkätinen? Tuossa Super Bowlissa Pinball Wizzardin aikaan taputteli kapuloilla polviaan sen oloisesti että voisi ollakin. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
hippelihuijaa 11.12.2010 03:00:33 | |
---|
Siis kuka? Kukako on kova? Onko kova siis kuka? Ainakin CSI-tuottaja tykkää tästä päntistä, vaikka muut eivät niinkään. Siis kuka ja missä, vai oliko mitään missään! |
Gaines 14.12.2010 15:42:47 | |
---|
velipesonen: Aivan aluksi tahtoisin ilmoittaa että Who on muuten kova bändi. Sitten: Tietääkö kukaan onko Zak Starkeykin isänsä tavoin vasenkätinen? Tuossa Super Bowlissa Pinball Wizzardin aikaan taputteli kapuloilla polviaan sen oloisesti että voisi ollakin. Kyä se oikeakätinen on: http://www.youtube.com/watch?v=6B55S2Qcpww Sydän lyö ja parta kasvaa! |
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
varakeef 15.12.2010 09:36:56 | |
---|
velipesonen: Itte asiassa Ringokin kirjoittaa muistaakseni oikealla vaikka on vasuri. Ja soittaa oikeakätisesti rumpuja... eli öö... miten se vasenkätisyys ilmenee, änkyttämisenäkö? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
velipesonen 15.12.2010 10:21:19 | |
---|
varakeef: Ja soittaa oikeakätisesti rumpuja... eli öö... miten se vasenkätisyys ilmenee, änkyttämisenäkö? Minä änkytän ja olen oikeakätinen, joten ehkä änkytys sitten implikoi rumpujen soittoa. Vasenkätiset usein omaksuvat ns. valtakulttuurin piirteitä ja kehittyvät molempikätisiksi kuten Ringo, muuten puhutaan umpivasureista. Ringo pitää myös pöytätennismailaa oikeassa kädessään. Ringon vasenkätisyys vaikutti myös Keith Moonin soittotyylin syntyyn vaikka Moon on oikeakätinen. Ei mikään ihme että Zak tajuaa asioita. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
StJerky 15.12.2010 10:32:27 | |
---|
velipesonen: Minä änkytän ja olen oikeakätinen, joten ehkä änkytys sitten implikoi rumpujen soittoa. Vasenkätiset usein omaksuvat ns. valtakulttuurin piirteitä ja kehittyvät molempikätisiksi kuten Ringo, muuten puhutaan umpivasureista. Ringo pitää myös pöytätennismailaa oikeassa kädessään. Ringon vasenkätisyys vaikutti myös Keith Moonin soittotyylin syntyyn vaikka Moon on oikeakätinen. Ei mikään ihme että Zak tajuaa asioita. Ainakin Suomessa on vielä 50-luvulla koulussa pakotettu vasenkätisiä lapsia kirjoittamaan oikealla kädellä. Voihan olla että Ringolla sama homma. |
rkellu 03.01.2011 00:07:38 | |
---|
oon itse oikeakätinen, mutta joskus jotkut on huomauttaneet että teen jotain juttuja kuin olisin vasenkätinen. esimerkiksi minigolfia pelaan molemmin päin ilman mitään väliä. kaikkia varmasti kiinnostaa ihan raivona... |
velipesonen 03.01.2011 08:20:05 | |
---|
Eikös melkein kaikki golfaajat ole rightin pelaajia eli tavallaan vasureita, kun taas lätkänpelaajista selkeä enemmistö on leftejä? This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Flash 03.01.2011 10:06:09 | |
---|
velipesonen: Eikös melkein kaikki golfaajat ole rightin pelaajia eli tavallaan vasureita, kun taas lätkänpelaajista selkeä enemmistö on leftejä? Tuo on muuten jännä juttu. Itsekkin oikeakätisenä käytän noita mainittuja mailoja nimenomaan noin päin. Golfissa on ymmärrettävää, että vahvempi käsi on se vievä käsi. Jääkiekossa taas vahmepi käsi on se, mikä pääasiassa pitelee mailaa ja vasurilla tehdään sitten "hienosäätö" tilanteesta riippuen. Varmaan kyse on vähän samasta ilmiöstä, kuin kitaransoitonkin kanssa. Vasurin täytyy oppia kaikenlaisia hienoja juttuja ja oikea pääsee monesti teknisesti vähemmällä, mutta siinä taas tarvitaan enemmän voimaa, jos vaikka sahataan punkkia tai heviä. En tiedä tarkalleen mistä nämä ilmiöt johtuvat... Varmaan lätkässäkin on joitain vasureita, jotka pelaavat leftiä ja oikeakätisiä, jotka pelaavat rightiä. Samoin kuin on kitaristeja, jotka pitävät kitaraa "väärinpäin" kätisyyteensä nähden. Live Music Is Better! |
StJerky 03.01.2011 11:06:56 (muokattu 03.01.2011 11:07:18) | |
---|
Flash: Varmaan lätkässäkin on joitain vasureita, jotka pelaavat leftiä ja oikeakätisiä, jotka pelaavat rightiä. Samoin kuin on kitaristeja, jotka pitävät kitaraa "väärinpäin" kätisyyteensä nähden. Lapsuudestani muistan että parhaat pelaajat oli niitä jotka pelasivat rightia vaikka olivat oikeakätisiä. Minä en kuulunut heihin. |
velipesonen 03.01.2011 12:04:16 | |
---|
StJerky: Lapsuudestani muistan että parhaat pelaajat oli niitä jotka pelasivat rightia vaikka olivat oikeakätisiä. Minä en kuulunut heihin. Jari Kurri ja Teemu Selänne taitavat kuulua tähän porukkaan. En ole varmistanut tätä mistään, mutta eräs jääkiekkoa seurassa pelannut kaveri aikoinaan väitti että Tsekkoslovakiassa on melkein yhtä paljon rightin kuin leftin pelaajia siinä missä Kanadassa alle viidennes pelaa rightilla. Aika jännä juttu jos pitää paikkansa, koska vasenkätisten osuus on kuitenkin kaikkialla suunnilleen sama eli kymmenen prosentin kieppeillä molempikätiset mukaanlukien; lienee erittäin vähän jos lainkaan luontaisesti molempikätisiä joiden vahvempi käsi on oikea. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
varakeef 03.01.2011 13:59:32 | |
---|
Olen mielestäni umpioikeakätinen, mutta aina olen raitin lätkämailaa käyttänyt. En kyllä mitenkään taidokkaasti. Enkä koskaan ole ymmärtänyt, miksi oikeakätiset pelaavat yleisemmin leftillä. Eikö tenniksessäkin (ym.) helpompi kämmenlyönti sieltä oikealta lähde? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
velipesonen 03.01.2011 14:47:48 | |
---|
varakeef: Olen mielestäni umpioikeakätinen, mutta aina olen raitin lätkämailaa käyttänyt. En kyllä mitenkään taidokkaasti. Enkä koskaan ole ymmärtänyt, miksi oikeakätiset pelaavat yleisemmin leftillä. Eikö tenniksessäkin (ym.) helpompi kämmenlyönti sieltä oikealta lähde? Lirppejä ja vetareita on helpompi vetää jos on kynäkäsi päädyssä, koska vaadittu rotaatioliike on helpompi hallita johtuen lihaksiston rakenteesta. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |