Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 565 66 67 68 69122 123 124 125 126
aristoteles666
11.12.2010 16:47:47

sikki-six:
Miks muuten mallintavia demoavien hevihemmojen pitää aina uittaa kaikki soundit överissä choruksessa ja reverbissä? Hyisatan.

mitä kuuntelin, niin ne chorukset ja reverbit oli niissä biiseissä missä ne oikeastikin kuulostaa siltä, eli haettu samaa soundia mitä alkuperäisessä.
Twinkle
11.12.2010 17:02:59
Vladi: Soundi sinnepäin-ajattelu.

Minun mielestä se on varsin loogista, koska kaikista eniten on merkitystä sillä että mitä soittaa eikä sillä että miten sen soundin tuottaa. Minusta tuo suuripiirteinen suhtautuminen soundiin tukee nimenomaan musiikin tekemistä, mikä lienee loppupeleissä kaikista oleellisinta.
jipeeällä
11.12.2010 17:08:10 (muokattu 11.12.2010 17:08:52)
Riippuu miten autenttista haetaan ja harva millä vaan soittaa. Musiikin pitää elää.
Ziggy Bubba
11.12.2010 17:15:23 (muokattu 11.12.2010 17:16:02)

aristoteles666: mitä kuuntelin, niin ne chorukset ja reverbit oli niissä biiseissä missä ne oikeastikin kuulostaa siltä, eli haettu samaa soundia mitä alkuperäisessä.

Aika monessa kohassa sitä reverbiä oli jopa ihan hevikomppauksessa. Mutta juu, olihan tuossa coveroitu aika mauttomia biisejä myös, myönnetään :)
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Vladi
11.12.2010 17:22:36
Twinkle: Minun mielestä se on varsin loogista, koska kaikista eniten on merkitystä sillä että mitä soittaa eikä sillä että miten sen soundin tuottaa. Minusta tuo suuripiirteinen suhtautuminen soundiin tukee nimenomaan musiikin tekemistä, mikä lienee loppupeleissä kaikista oleellisinta.

Tottakai, itse musiikki ensin. Mutta eikö hyvä soundi ja toimivat kamat nimenomaan vaan tue tuota?
Kyllä se siitä.
Ziggy Bubba
11.12.2010 17:26:33 (muokattu 11.12.2010 17:28:52)

Vladi: Tottakai, itse musiikki ensin. Mutta eikö hyvä soundi ja toimivat kamat nimenomaan vaan tue tuota?

Varsinkin kun ollaan Kitarat: kitarakamat -palstalla. "Ei soundilla ole niin väliä" on tässä ympäristössä vähän kumma argumentti.

E: Ja mallintavien kanssa säätäessä ja tuunaillessa se aika tosiaan menee helpommin epäolennaiseen. Mallintavien kanssa tulee helposti tyydyttyä siihen "sinne päin" soundiin, kun ei vaan jaksa tuunata.
Vladi
11.12.2010 17:27:54
sikki-six: Varsinkin kun ollaan Kitarat: kitarakamat -palstalla. "Ei soundilla ole niin väliä" on tässä ympäristössä vähän kumma argumentti.

Niin niin, sitähän minäkin tässä ihmettelen. Kuitenkin tässäkin ketjussa on tuontyyppisiä heittoja tullut useampikin. Siksi aloin asiaa pohtimaan.
Kyllä se siitä.
Twinkle
11.12.2010 17:36:52
Vladi: Tottakai, itse musiikki ensin. Mutta eikö hyvä soundi ja toimivat kamat nimenomaan vaan tue tuota?

Vaikee sanoa, ite olen huomannut sen, että siinä vaiheessa kun intoutuu todella tekemään musiikkia niin se soundi siinä on nimenomaan toissijainen. Sitä tulee vaan heitettyä soundi johonkin suuntaan ja soitettua kun todella harvoin soundi tekee musiikista hyvää tai huonoa.
Twinkle
11.12.2010 17:40:48
sikki-six: Varsinkin kun ollaan Kitarat: kitarakamat -palstalla. "Ei soundilla ole niin väliä" on tässä ympäristössä vähän kumma argumentti.

Ite olen pitkään hakenut soittimista nimenomaan käytännöllisyyttä just sen takia, että ei siitä soundista niin paljoa iloa ole jos ei soita mitään järkevää. Kyseisestä syystä tulee käytettyä mallintavia kun ne on pienikokoisia, hiljaisia ja niistä saa ulos sen soundin minkä kuulee.
Vladi
11.12.2010 17:41:05
Twinkle: Vaikee sanoa, ite olen huomannut sen, että siinä vaiheessa kun intoutuu todella tekemään musiikkia niin se soundi siinä on nimenomaan toissijainen. Sitä tulee vaan heitettyä soundi johonkin suuntaan ja soitettua kun todella harvoin soundi tekee musiikista hyvää tai huonoa.

Oot ihan oikeassa, ei siinä. Paskallakin soundilla voi soittaa hyvää musiikkia. Mulle vaan hyvä soundi on se viimeinen piste i:n päälle hyvässä biisissä, tekee sen loppusilauksen siihen. Siksi haluan panostaa myös soundin hiomiseen. :)
Kyllä se siitä.
Mr. Speed
11.12.2010 19:57:40
Twinkle: Vaikee sanoa, ite olen huomannut sen, että siinä vaiheessa kun intoutuu todella tekemään musiikkia niin se soundi siinä on nimenomaan toissijainen. Sitä tulee vaan heitettyä soundi johonkin suuntaan ja soitettua kun todella harvoin soundi tekee musiikista hyvää tai huonoa.

Ite oon sitä mieltä, että musiikki tietysti ihan ekaksi. Mutta siinä vaiheessa kun lähetään tekemään nauhotteita, pitäisi soundien olla ainakin tosi lähellä sitä pyrkimystä. Ja joku efektointihan on ihan perushuttua...
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Mikko L
12.12.2010 14:38:38

http://soundcloud.com/clark-kent-job/clark-kent-bloodline

Tuossapa jälleen meikältä uutta kappaletta Axe-Fx:llä. Mesa Mark IV vahvistimena.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Ziggy Bubba
12.12.2010 14:49:28 (muokattu 12.12.2010 14:53:00)

Mikko L: Eli "soundi sinnepäin" -lausahdus kuulostaa siltä että: "no on se ihan tarpeeksi hyvä" alà Line6, mutta siitä ei ollut kyse tässä ketjussa.

No musta nuo pikkurosot ei ole "tarpeeksi hyviä" klippien perusteella Axessa. Sama homma kuin L6:lla. Mutta toki tuo ois ite testattava, siis jotta sen lopullisen tuomion voi antaa.

Väititkö muuten äsken, että soundierot kahden samanmallisen nupin välillä on suuremmat kuin Axen ja sen alkuperäisen? Hoho, nyt alkaa olla jo aika paksua :)

E: Esim. Rockerverbit ovat tähän asti kuulostaneet mun korvaan aina Rockerverbiltä, päinvastoin kuin tuo Axen mallinnus.

Nyt alkaa taas menemään hype ja digiusko täysin yli äyräiden. Siis että Axe on lähempänä oikeaa vahvaria kuin oikea vahvari? Mieti vähän tuota väitettä, päätöntä etten sanoisi.
Mikko L
12.12.2010 14:58:38 (muokattu 12.12.2010 15:04:24)

sikki-six: No musta nuo pikkurosot ei ole "tarpeeksi hyviä" klippien perusteella Axessa. Sama homma kuin L6:lla. Mutta toki tuo ois ite testattava, siis jotta sen lopullisen tuomion voi antaa.

Väititkö muuten äsken, että soundierot kahden samanmallisen nupin välillä on suuremmat kuin Axen ja sen alkuperäisen? Hoho, nyt alkaa olla jo aika paksua :)

E: Esim. Rockerverbit ovat tähän asti kuulostaneet mun korvaan aina Rockerverbiltä, päinvastoin kuin tuo Axen mallinnus.

Nyt alkaa taas menemään hype ja digiusko täysin yli äyräiden. Siis että Axe on lähempänä oikeaa vahvaria kuin oikea vahvari? Mieti vähän tuota väitettä, päätöntä etten sanoisi.

Siis sanoin että kun kitaristit käyttää pedaaleita: EQ-pedaalit, efektipedaalit, compressoripedaalit, reverbipedaalit. Kaikki nämä ja niiden väliin laitettavat piuhat vaikuttaa soundiin tosi suuresti ellei hommaa true-bypass laitetta ja hyvin harvalla löytyy sellainen.
Ziggy Bubba
12.12.2010 15:02:03

Mikko L: Siis sanoin että kun kitaristit käyttää pedaaleita: EQ-pedaalit, efektipedaalit, compressoripedaalit, reverbipedaalit. Kaikki nämä ja niiden väliin laitettavat piuhat vaikuttaa soundiin tosi suuresti ellei hommaa true-bypass laitetta ja hyvin harvalla löytyy sellainen.

Mulla on kaikki pedaalit mallia true-bypass, mallintavaa delayspedua laskematta. Meinaatko vehjettä jolla ohitetaan signaaliketju?

Anyhoo, ei tuo efektisetti vahvistimen ominaissoundia muuta, hilppasen se voi yläpäitä syödä ym., mutta sama soundi sieltä tulee - luonne on tallella. Tossa puhutaan hyvin pitkälti erilaisista eroista kuin oikea vahvistin vs mallinnus.
Mikko L
12.12.2010 15:03:37 (muokattu 12.12.2010 15:04:01)

sikki-six: Mulla on kaikki pedaalit mallia true-bypass, mallintavaa delayspedua laskematta. Meinaatko vehjettä jolla ohitetaan signaaliketju?

Anyhoo, ei tuo efektisetti vahvistimen ominaissoundia muuta, hilppasen se voi yläpäitä syödä ym., mutta sama soundi sieltä tulee - luonne on tallella. Tossa puhutaan hyvin pitkälti erilaisista eroista kuin oikea vahvistin vs mallinnus.

Kyllä se luonne on kaapattu jokaisessa amp simissä.

Toki ihan kaikki Axen amp simit ei oo tasaisen hyviä toisiin verrattuna, mutta amp simeissä itsessänkin on niin paljon säärövaraa (mitä oikeassa vahvistimessa ei ole) Esim. voit vaihtaa näitä yksittäisiä kompentteja ja niiden arvoja nupeista. Tweakkaamalla sieltä saa juuri sen "soundin päässä" ja se on mulle ainakin paljon tärkeämpää kuin se että kuulostaako soundi 100% samalta kuin joku alkuperäinen Orange.
Mikko L
12.12.2010 15:05:52

Niinja jos Orangesta puhutaan niin Orangen kaapit kuulostaa aika erikoiselta ja se on mun mielestä erittäin olennaista Orange-soundiin. Axessahan ei oo Orange-kaappia. Redwirezilta toki löytyy ja mulla on sellainen myös.
Ziggy Bubba
12.12.2010 15:12:22

Mikko L: Kyllä se luonne on kaapattu jokaisessa amp simissä.

Jaa, no sitten Youtube-hemmot ovat kadottaneet ne "luonteet" johonkin hyvin monasti.

Toki ihan kaikki Axen amp simit ei oo tasaisen hyviä toisiin verrattuna, mutta amp simeissä itsessänkin on niin paljon säärövaraa (mitä oikeassa vahvistimessa ei ole) Esim. voit vaihtaa näitä yksittäisiä kompentteja ja niiden arvoja nupeista. Tweakkaamalla sieltä saa juuri sen "soundin päässä" ja se on mulle ainakin paljon tärkeämpää kuin se että kuulostaako soundi 100% samalta kuin joku alkuperäinen Orange.

Tossa tulikin oleellinen. Säätövaraa löytyy pirusti, mutta soundi ei lähtökohtaisesti ole kohillaan. Aivan sama homma on Line 6:n vehkeissä. Rankasti erillistä EQ:ta, gatea, sun muuta rukkaamalla pääsi sinne päin. Axe on varmasti parempi jo preseteillä, mutta tuunata pitää silti reippaasti.

Esim. omalla Orangella voi heittää EQ:t klo 12 ja soundi on toimiva ja terve, ilman sirinöitä tai pörinöitä. Kyllä multa löytyy erillistä eq:ta, kompuraa sun muuta, mutta ei niitä tarvitse - ellei sitten haluaa niiden juttua narulle myös. Pohjasoundi on hyvä, eikä sitä tartte koko ajan olla säätämässä.

E: Jos mallinnus tai vahvari ei kuulosta fiksulta EQ:t keskellä, niin siinä on jokin vialla. Hyvää vehjettä ei älyttömästi tarvitse tuunata.
Twinkle
12.12.2010 15:49:48
sikki-six: E: Jos mallinnus tai vahvari ei kuulosta fiksulta EQ:t keskellä, niin siinä on jokin vialla.

Perustuen mihin?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)