Aihe: Käyttäjän näkemys Korg Triton Extremeen
1
devoc
30.11.2010 14:35:02

Itsehän soittelen lähinnä tuota hevanderiosastoa joten lähtökohtani voi olla hieman toinen. Triton Extremen olen omistanut noin kuusi vuotta.

Monen monta muutakin soitinta olen tänä aikana omistanut ja tämä on ainoa laite joka on pysynyt omistuksessani koko tuon ajan. En väitä etteikö parempiakin laitteita olisi, mutta yleiskäyttöisenä synana raskaamman musiikin puolella laite on ollut aivan loistava. Olen myös omistanut Rolandin Fantomeja ja Yamahan Motiffeja.

Itse olen kyllä saannut irti ihan kelvollista kuorosoundia laitteesta, mutta se vaatii säätämistä. Presetit ovat kyllä melko hirveitä. Pianosoundi ei kyllä ole kummonen, livenä se menee mutta mikäli studioäänityksiä tehdään niin haluan kyllä pianon jostain toisesta laitteesta. Extremessähän on iso määrä sampleja joita ei Classicista vakiona löydy, joten soundimaailma on muuten erittäin monipuolinen.

Nämä ovat tietenkin aina mielipidekysymyksiä, ja loppujen lopuksi muulla ei ole väliä kuin että itse saat laitteesta ulos sitä soundia mitä haet. Minulle tämä kyseinen laite on ollut parempi sijoitus kun mikään muu syntikka.
tepposal
30.11.2010 17:52:55
Extremessä on montakin multisämplättyä pianoa muistaakseni, siis sen perus Triton classic samplen lisäksi. Mulle ei koskaan pianosaundi ole ollut mikään tärkeä, mutta Triton ei muiltakaan osin kunnostautunut mitenkään erityisesti.

Itsellenikin oli aikoinaan 01/W se millä tuli inspiraatiota toisensa perään. Siitä Trinityyn, joka oli saundiltaan täysin erilainen mutta kuitenkin upea peli. Kun Triton sitten ilmestyi, ajattelin ettei ole mitään syytä mennä Trinitystä siihen, varsinkin kun samplerikin löytyi jo.
Kuitenkin Trinity palveli ainakin 7 vuotta ja ajattelin että Extreme voisi olla seuraava, vähän freesimpi. Extreme tarjosi kyllä tolkuttoman määrän sampleja ja vähän paremman kontrollin (potikoita). Mutta jotenkin koko sen ajan jonka omistin Extremen, se jätti pikkuisen kylmäksi. Paitsi että MOSS-laajennos oli ainoa syy miksi oli vähän haikeaa siitä luopua.

Triton Extreme kun ei muutenkaan enää ollut ihan ainoa syna mulla, niin alkoi olla sellainen olo, että se tarjoaa tolkuttoman paljon kaikkea muttei mitään erityisen hyvin, tai tarpeeksi hyvin.. Ja koko ajan tuntui siltä että Trinity saundasi paremmalta.
Nyt mulla on jo taas Oiwa, ja Trinity-vanha suolakin janottaa. M3:seen en koske. Aika paljon häiritsee näissä uudemmissa Korgeissa se, että kaikki saundit on niin tupaten täyteen boostattu luonnotonta EQ:a. Näitä ihme-boosteja saa kokoajan olla ottamassa pois saundeista, jonka jälkeen syna sitten kuitenkin kuulostaakin aika laimealta...

Voisi tuo kuitenkin keikka-soittohommissa olla ihan asiavehje, mulle se ei studiohommissa enää tarjonnut mitään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)