Aihe: Putkinuppia 2000 eurolla
1 2
juikkipuikki
26.11.2010 11:51:31 (muokattu 26.11.2010 12:10:38)

Suosittelen tota omaani eli engl special edition, tästä:

http://www.thomann.de/fi/engl_e_670_6l6_special_edition_head.htm

Siinä on kaikki mitä tarvitset. Tarpeeksi säröäkin, ettei tulis mieleenkään tunkea
mitään pedaaleja väliin :)

Ja isot plussa midiohjauksesta! Hommaat ton g-systemin kaveriks ni on hyvä
setti.

E: Käytettynä tosiaan liikkuu tossa 2000e molemmin puolin.
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Jucciz
26.11.2010 11:59:24
juikkipuikki: Suosittelen tota omaani eli engl special edition, tästä:

http://www.thomann.de/fi/engl_e_670_6l6_special_edition_head.htm'

Siinä on kaikki mitä tarvitset. Tarpeeksi säröäkin, ettei tulis mieleenkään tunkea
mitään pedaaleja väliin :)

Ja isot plussa midiohjauksesta! Hommaat ton g-systemin kaveriks ni on hyvä
setti.

E: Käytettynä tosiaan liikkuu tossa 2000e molemmin puolin.

Muute, heittomerkki pois perästä, niin linkkikin toimii.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Nacher
26.11.2010 15:30:51 (muokattu 26.11.2010 15:33:19)
Ja Special Editionia näkee kanssa hiton usein käytettynä torilla, eikös? Täällä mnetissä on vissiin ihan kokonaiset kolme ihmistä kirjoitellut, joiden tiedän moisen omistavan (itseni mukaanlukien), joten noita ei kovin usein käytettynä tosiaan näe.

ENGLejä kun olen soittanut ja melkein omistanutkin jotakuinkin kaikki Classicia ja Thunderia lukuunottamatta, niin kuvailisin eroja näistä threadin aloittajan ehdottelemista vaihtoehdoista seuraavanlasesti :

Fireball 100 : Silkka metallikone, josta saa ihan ok cleanit myös tarvittaessa. Välimuotosäröjä ei juurikaan löydy ellei oikein volapotikalla leiki, eikä takeita että onnistuu silloinkaan. Toimii vanhaa Fireballia paremmin bänditilanteessa, kiitos sen midboost/contournapin, jota vanhassa 60W mallissa ei ollut.

Savage 120 : Kuten sanottua, tiukka ja vihainen kuin perkele. Valitettavasti vain suunnittelultaan vähän ontuva vahvistin, kun säätöjä on tuhat ja yksi joista suurimmalla osalla ei tuntunut saavan mitään järkevää aikaan. Lähinnä tuosta kaivaa sen ultimaalisen tiukan mättösärön, jonkinlaisen rokkirutun ja cleanin ja sen jälkeen ei enää vipuihin koskekaan.

Invader : Ylivoimaisesti monipuolisin ENGL. Tästä saa melkein mllaisen soundin tahansa irti, jossei ihan sellaista slight breakup blues soundia nyt lasketa mukaan. Tai saa senkin, mutta ei toki yhtä hyvin kuin jostain vintagepelistä. Loistavat leadsoundit ja hyvät metalli/rock yms säröt myös ja cleanista saa tarvittaessa ihan naurettavan kirkkaan. Ongelma tuossa nupissa lähinnä se, ettei se metallisäröosasto ole ihan niin murskaavan tiukka tai raskas kuin esim Savagessa. Myöskään bändisoitossa tuo komppisoundi ei erotu ihan yhtä hyvin kuin Savagen pureva sirkkeli, mutta ihan hyvin kuitenkin. Monipuolisuudessa ja leadsoundeissa tuo kyllä on Savagea puolestaan edellä.

Special Edition : Invaderin ja Savagen välimaastossa. Ei aivan yhtä monipuolinen kuin Invader eikä aivan yhtä rankka kuin Savage, mutta lähellä molempia. Aika monta hevinuppia läpi käytyäni olen tuohon Special Editioniin päätynyt.

Sitten on vielä tuo Blackmore, joka on Savagen pikkuveli. Hyvin samanlainen perussoundi, mutta vähän avoimempi, vähemmän äsröä ja vähemmän potkua. Taipuu puolestaan kevyempiin soundeihin Savagea paremmin. Sanottakoon kuitenkin, että vaikka Blackmore ei ole ihan yhtä roisi vehje kuin Savage, niin sillä edelleenkin veivaa käytännössä minkälaista metallia vain ongelmita. Aivan hiton erotteleva ja tarkka peli myöskin. Melkein ottaisin tuon Blackmoren metallitouhuihinkin mielummin kuin Fire- tai Powerballin.
P-man
26.11.2010 16:04:26
Jasen Nacherin kanssa samoilla linjoilla. Mulla on ollut Classicia, Screameria ja Fireballia lukuunottamatta kaikki Engl:t, ja Special Edition miellyttaa eniten.
Jos ei Midia tarvii, niin Engl Blackmore ois mun valinta. Savage on kova vehejs myos, mut itse en miellyttavaa leadi soundia siita saanut. InVaderin heikkous on metalli-soundit.. muuten ihan jees kone.
Juicy
26.11.2010 16:13:08

P-man: Jasen Nacherin kanssa samoilla linjoilla. Mulla on ollut Classicia, Screameria ja Fireballia lukuunottamatta kaikki Engl:t, ja Special Edition miellyttaa eniten.
Jos ei Midia tarvii, niin Engl Blackmore ois mun valinta. Savage on kova vehejs myos, mut itse en miellyttavaa leadi soundia siita saanut. InVaderin heikkous on metalli-soundit.. muuten ihan jees kone.

Ootko Savage SE:tä kokeillut? Mietein, että kuinkahan paljon mahtaa erota normi Savagesta...
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
P-man
26.11.2010 16:19:37
Juicy: Ootko Savage SE:tä kokeillut? Mietein, että kuinkahan paljon mahtaa erota normi Savagesta...

Tosiaan Savage SE:n unohdin.. sita en ole testannut, taitaa aika harvinainen peli olla.
ReBeat
26.11.2010 17:04:48 (muokattu 26.11.2010 17:06:20)

Nacher: Savagessa tuo 80watin väite perustuu siihen, että nupissa taisi olla kolme pääteputkea. 2x6550 ja yksi joku pienempi. Jos en nyt ihan väärin muista, niin nuo 6550 ovat yleensä 30w pääteputkia?

Kaks pääteputkea + yks tavallinen etuasteputki joka toimii vaiheenkääntäjänä. Putkien datapapereissa on 6550:lle ja KT88:lle sanottu maksimiarvoiksi tuollaista 35-42 wattia eli kahdesta tuollaisesta ei vaan voi saada enempää kun ~80W jatkuvaa tehoa tai putket kärähtää.

Mielessä olisi mahdollisimman tiukka ja bädäss vahvistin.

Ja ei ollut mainittu vielä Framus Cobraa. Olis kumpikin laite tarjolla alottajalle...
Nacher
26.11.2010 18:57:57
Framus Cobran voisi joo lisätä tuohon hyvien, ei-niin-kalliiden mättökoneiden sarjaan. SItä en ole kyllä itse testannut, mutta hyvää tuosta yleensä kerrotaan ja ominaisuudet hintaansa nähden ihan passelit.
horseface
26.11.2010 19:59:15
Henkilökohtaista kokemusta on lähinnä Koch Powertone II:sta sekä Diezelin Einsteinista. Itselläni on ensin mainittu myynnissä, kun jälkimmäinen tuli taloon eikä ole varaa pitää kahta tuon tasoista vahvistinta taloudessa.

Sekä soundin että käytettävyyden puolesta nuo ovat vähän niin kuin toistensa serkkuja; soundit eivät varsinaisesti muistuta mitään muuta merkkiä, vaan ovat selkeästi omanlaisensa ja eq:t ovat selkeää peruskauraa. Parasta kummassakin on monipuolisuus. Vaikka kummastakin lähtee kunnon mättö, niistä löytyy järkevä soundi myös kevyempään kamaan ilman suurempia kompromisseja. Lisäksi kummassakin on high gain-koneeksi todella hyvä clean-kanava, jos se nyt ketään kiinnostaa.

Kumpaakin löytyy torilta siten, että jää vielä joulurahaa. Tuossa esim. omani:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=469631
Oli miten oli, näin on!
Jo.7
28.11.2010 00:43:20

Kiitokset havainnollistavista kommenteista Antti1:lle, Nacherille ja pekuridekselle. Joulun alla luvassa ainakin Invaderin, Single Rectifierin ja Richie Blackmore Signature -nupin testausta.
sickboy
28.11.2010 11:30:01

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=456886

Tossa on hyvään rahaan Bogneria saatavilla. Itsellä ei tosta nupista ole kokemusta, mutta kokeilemisen arvoinen varmasti jyystömpään menoon.
Mr. Speed
28.11.2010 11:33:05
sickboy: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=456886

Tossa on hyvään rahaan Bogneria saatavilla. Itsellä ei tosta nupista ole kokemusta, mutta kokeilemisen arvoinen varmasti jyystömpään menoon.

Täytyypä muuten todeta, että MusaMaailmassa tuollasta kunnon volyymilla testasin, ja se oli mun makuun aivan paska laitos. Särösoundi oli ponneton tai tukossa.. Kunnon kasassa pysyvää jyrää tuosta ei irronnut millään. Puhtaatkin olivat tasoa "ihan ookoo".
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
TD6
28.11.2010 16:07:06

Jo.7: Terve.

Kuten otsikossa lukee. Ei paljoa kokemusta putkinupeista, tehoista, äänestä, ylensäkkään vahvistimista. Olisi kiva saada lisätietoa esim. putkien eroista (6L6, EL34, 6550 jne.) Tähän asti olen pärjännyt 100w Randallin combolla, mutta nyt pitäisi saada lisää ääntä. Soitan pääasiassa jotain Bulbbia ja muuta DFHS sontaa.

Mielessä olisi mahdollisimman tiukka ja bädäss vahvistin. Olen nyt katsellut muutaman kuukauden Englejä Thomannilta, mutta kun ei pääse missään kokeilemaan niin ei uskalla vielä tilata mitään.

Kaikki vastaukset otetaan ilolla vastaan.

http://www.soundclick.com/bands/pag … fm?bandID=147108&songID=9786020

EDIT: Ja tuo 2000 on ehdoton maximi!

Mene kokeilemaan Krankensteinia. Sitten et muuta haluakaan enää.
Turha tässä lähteä soundia erikseen kuvailemaan kun siitä purkista lähtee soundit bluesista AC/DC:n kautta death metalliin.

Aivan tajuttoman kova artikulaatio. Soinnut pysyy selkeinä kovallakin säröllä, eikä puuroudu(jos osaat säätää oikein). Ehdottoman kelvollinen cleani kanava.

Vahvistimen kanssa saa olla vain tarkkana säätöjen kanssa. Aika pienestä kiinni saako vahvistimen kuulostamaan siltä kun haluaa.

http://www.krankamps.com/products/krankenstein-27 siitä linkkiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)