Aihe: Multiefekti putkicombolle -> helppo ja keikkakelpoinen?
1 2
Tami
10.11.2010 07:26:28

LaMotta: Ai niin.

Mitäs ne perinnepedaalien sooloboostaus- ja särölevelit on sitten kun kitara vaihdetaan vaikka gibsonista stratoon, eli kun mikkityyppi vaihtuu? Taitaa mennä säätämiseksi.

Multiefektiin voi tallettaa samat efektit eri muistipankkiin ja säätää toiselle kitaralle omat säädöt. Kitaraa vaihdettaessa tarvitsee vain valita kulloisenkin kitaran muistipankki käyttöön.

Omat kokemukset on ne, että noi perinnepedaalien särö ja boostaussäädöt toimii tarkasti vain yhdelle kitaralle kerrallaan. Tai sit mä en vaan osaa.

Joo, toisaalta mä haenkin erilaisella kitaralla erilaista soundia. Jos tarvitaan varalaitetta ja haluat samanlaisen soundin niin sitten pitää ostaa samanlaiset kitarat..
No joo tai sitten noita boostereita ja buffereita.

Mun mielestä multilankut ei ole yhtään sen enempää käyttökelpoisia kuin peruspolkimet. Jos äijällä on laudassa 1 särö, on multsarin käyttö hankalampaa, eikös. Jos joku tarttee useampia polkimia niin sitten niitä tarvii ostaa, tai siirtyä multsariin. Mulla on molempia ja tilanteesta riippuen päätän kummalla mennään. Jos edessä on joku tuntematon "tilanne, bändi, musatyyli" niin ennemmin mä valitsen nuo polkimet kun niiden kanssa on se tilanteeseen sopeutuminen nopeampaa kuin valikkoviidakossa.

Mun kokemuksen mukaan kuitenkin keikkapaikan muuttuessa, lavamökän muuttuessa jopa keikan aikana tulee hiukkasen ruuvattua jotain säätöä... polkimilla helpompaa.
Eli ei kumpikaan ole toista parempi, toisille sopii toiset ja toisille toiset..?

Alkuperäiseen kysymykseen: m13 on hyvä...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
JuSu
10.11.2010 12:38:05
Kantsii uhrata aikaa hieman myös, miten sitä multsaria käyttää sekä efektijärjestykselle.

Onko tarkoituksena ajaa multiefektiä Orangen puhtaalle kanavalle, ja ottaa kaikki säröt efektistä? Rockerissa ei ole efektilenkkiä, joten kaikki efektit ovat ennen vahvistimen etuastetta - kun monet modulaatioefektit, kaiut ja viivet tykkäisivät kovasti olla vasta särön jälkeen. Kanavanvaihto sinänsä onnistuu kyllä esim. Boss GT-8:lla samalla polkaisulla kun efektistä vaihtuu patchi.

Kantsii miettiä tältäkin kantilta. Sinänsä nuo nykyiset moulinexit kyllä tarjoavat monenlaista surinaa, pörinää ja pulputusta.

JuSu
Annoin lusikalla, kauhalla sain.
Guitaristi75
10.11.2010 14:45:58
Line6 X3 Live! Onko kokemuksia? Ja osaako joku valaista suurimmat erot +/- verrattuna tuohon TC Electronicksin Novaan??
Mr. Speed
10.11.2010 14:47:40
Guitaristi75: Line6 X3 Live! Onko kokemuksia? Ja osaako joku valaista suurimmat erot +/- verrattuna tuohon TC Electronicksin Novaan??

X3:sen suurin miinus keikkakäytössä on muovirunko. Hölmöä musta on, että se munuainen on alumiinia, mutta lattiamalli muovia.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)