Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sonar X1
1 2 3
MoreK
02.11.2010 08:00:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonarin uusi versio on julkistettu:
http://www.cakewalk.com/Products/SONAR/X1-Overview.aspx
 
Käyttöliittymä näyttää muuttuneen jonkin verran. Versio 8.5 jäi väliin, nyt tarjoavat 8.5-päivittäjille tulevan X1:n ilmaiseksi. Kai toi menee hankintaan.
 
jp8000
02.11.2010 08:32:39 (muokattu 02.11.2010 09:17:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä tarjouksessa on outoa se, että saat sen x1:n kaupanpäälle kun ostat sonar 8.5:n, joka sitten jäisi käyttåmättömäksi...
 
(Onpa mielenkiintosta nähä, miten itelle käy, saanko tuon ilmaiseksi, kun minulla tuo sonarin 8.5 versio on ollu kohta vuoden)
 
edit;
 
katselin esittelyvideota sonar x1 studiosta (joka olisi minun 8.5 studio pakettiini liittyvä) ja se vaikuttaa oikein hyvältä, kun sisältää z3ta+:n(olin ostamassa tätä tuossa alkusyksystä, mutta ostin kuitenkin proteus 2000 packin).
 
Surround-mahdollisuus ja rajoittamaton audioraitojen määrä on erittäin hyvä parannus, vaikka ite tuskin niitä ominaisuuksia edes tarvitsen.
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Ri3u
02.11.2010 11:08:58 (muokattu 02.11.2010 11:20:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskoakseni ilmainen päivitys on saatavilla ainoastaan niille kuluttajille, jotka tuon uuden Sonar X1:sen ilmestymispäivän jälkeen, ostavat tuon vanhemman Sonar 8.5:sen. Näin Cakewalk ja jälleenmyyjät pääsevät kätevästi eroon vanhoista paketeista, jotka muuten menisivät huonosti kaupaksi.
 
MoreK
02.11.2010 11:22:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ri3u: Uskoakseni ilmainen päivitys on saatavilla ainoastaan niille kuluttajille, jotka nyt tuon uuden version ilmestymisen jälkeen ostavat tuon vanhemman Sonar 8.5. Näin Cakewalk ja eri jälleenmyyjät pääsevät kätevästi eroon vanhoista versioista, joita muuten kukaan ei luonnollisesti ostaisi.
 
Juurikin näin. Hinnaston mukaan nyt saa esim. Producer päivityksen 8-versiosta (8.5+X1) hintaan 99 euroa. Joulukuun alusta X1 päivityksen hinta on 149 euroa.
 
Tässä on myös tätä periamerikkalaista markkinointi-hypetystä, luodaan mielikuva että juuri nyt on paras hetki ostaa ja tuote halvimmillaan. Tuo on Cakewalkin tapauksessa suorastaan rasittavaa. Jos ei satu olemaan sitä viimeisintä versiota, Cakewalk suoltaa vähintään kerran kuussa toinen toistaan parempia päivitystarjouksia - "offer of a life-time, order now!".
 
jp8000
02.11.2010 11:54:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Periaatteessa minunkin pitäs saaha tämä päivitys, koska tilatessani vuosi sitten oman kopioni, luki cakewalkin sivuilla, että seuraava maksettu päivitys olisi ilmainen.
 
(pistinkin kyselyn supporttiin, katotaan mitä vastaavat)
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Ri3u
02.11.2010 12:12:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jp8000: Periaatteessa minunkin pitäs saaha tämä päivitys, koska tilatessani vuosi sitten oman kopioni, luki cakewalkin sivuilla, että seuraava maksettu päivitys olisi ilmainen.
 
(pistinkin kyselyn supporttiin, katotaan mitä vastaavat)

 
Siinä tapauksessa kannattaa ehdottomasti kysä asiaa. Varsinkin, jos ovat luvanneet maksullisen päivityksen.
 
JPQ
02.11.2010 13:30:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä olikin nätti vaikka Sonaria en enään käytäkkään.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Kalmo
02.11.2010 13:44:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jp8000:
 
katselin esittelyvideota sonar x1 studiosta (joka olisi minun 8.5 studio pakettiini liittyvä) ja se vaikuttaa oikein hyvältä, kun sisältää z3ta+:n(olin ostamassa tätä tuossa alkusyksystä, mutta ostin kuitenkin proteus 2000 packin).
 
Surround-mahdollisuus ja rajoittamaton audioraitojen määrä on erittäin hyvä parannus, vaikka ite tuskin niitä ominaisuuksia edes tarvitsen.

 
Puhutkohan nyt Sonar Homer Studiosta etkä Sonar Studiosta? Sonar Studio Editionissa on mielestäni ollut rajoittamaton raitamäärä niin kauan kuin se on ollut olemassa.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Kalmo
02.11.2010 14:07:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ri3u: Siinä tapauksessa kannattaa ehdottomasti kysä asiaa. Varsinkin, jos ovat luvanneet maksullisen päivityksen.
 
Saa nähdä, katsovatko tämän päivitykseksi vai kokonaan uudeksi tuotteeksi, epäilen jälkimmäistä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
jp8000
02.11.2010 14:45:54 (muokattu 02.11.2010 15:02:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Puhutkohan nyt Sonar Homer Studiosta etkä Sonar Studiosta? Sonar Studio Editionissa on mielestäni ollut rajoittamaton raitamäärä niin kauan kuin se on ollut olemassa.
 
Viittaan tuohon Sonar X1 Studioon:
 
http://www.cakewalk.com/Products/SONAR/X1-Comparison-Chart.aspx
 
(Muistelen lukeneeni jostain cakewalkin sivuilta , että 8.5 studio sallii vain 64 audioraitaa ja loputtoman määrän midiraitoja)
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Boltsa
02.11.2010 17:56:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonarin käyttöön tottuneena, olisin toivonut että vihdoin olisi tullut Mac-puolella myös tuki.. Vaan ei. Täytynee vaihtaa koneen vaihtuessa myös softan valmistajaa.
 
Boltsa
JPQ
02.11.2010 18:58:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boltsa: Sonarin käyttöön tottuneena, olisin toivonut että vihdoin olisi tullut Mac-puolella myös tuki.. Vaan ei. Täytynee vaihtaa koneen vaihtuessa myös softan valmistajaa.
 
Se olisi tosiaan hienoa ja Logicia suosittelen pääsin nopeasti sisään sonar miehenä.
ps. logiciin mukaan toivoisin vst warpperia oveluus piilee siinä että mulla plugari jonka tekijä ei ole viikkoon sanonut mitään ja vain au versio ongelmoi,.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
jPekka
02.11.2010 20:03:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boltsa: Sonarin käyttöön tottuneena, olisin toivonut että vihdoin olisi tullut Mac-puolella myös tuki.. Vaan ei. Täytynee vaihtaa koneen vaihtuessa myös softan valmistajaa.
 
Cakewalk Metro ei aikanaan tainnut käydä kovinkaan hyvin kaupaksi, joten lienevät jättäneet suosiolla mäkkäripuolelle tunkemisen ainakin toistaiseksi.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Boltsa
02.11.2010 20:08:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Se olisi tosiaan hienoa ja Logicia suosittelen pääsin nopeasti sisään sonar miehenä.
 
Ahaa hyvä tietää, että vaihto oli helppoa. Logicin ja Cubasen väliltä olen arponut. Cubasesta kokemusta ja Logicia pitäisi käydä kaverilla testaamassa kun kerran on sen hankkinut.
 
Mutta joo. Onhan tuon Sonarin saanut bootcampilla kaiketi toimimaan myös Macilla, mutta en nyt tiedä mitä iloa on käyttää Windowsia mäkillä.
 
Boltsa
samulirask
06.11.2010 15:08:01 (muokattu 06.11.2010 15:09:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boltsa: Sonarin käyttöön tottuneena, olisin toivonut että vihdoin olisi tullut Mac-puolella myös tuki.. Vaan ei. Täytynee vaihtaa koneen vaihtuessa myös softan valmistajaa.
 
Tämä minuakin kirpaisi, kun vaihdoin Maciin. Taitaapa olla aika vahva periaate Cakewalkille se, että Sonar on vain Windowsille. Aika vaikea olisi heidän Mac-puolelle ruveta lanseeraamaan aivan uutta tuotetta.
 
E: Hienolta tuo uusi Sonar muuten näytti. Harkitsin jo 0,5 sekuntia, että pitääkö ostaa Windows-kone...
JPQ
06.11.2010 18:57:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boltsa: Ahaa hyvä tietää, että vaihto oli helppoa. Logicin ja Cubasen väliltä olen arponut. Cubasesta kokemusta ja Logicia pitäisi käydä kaverilla testaamassa kun kerran on sen hankkinut.
 
Mutta joo. Onhan tuon Sonarin saanut bootcampilla kaiketi toimimaan myös Macilla, mutta en nyt tiedä mitä iloa on käyttää Windowsia mäkillä.

 
Ei käytännössä mitään pulmaa sanosin jopa minusta selkeämmin sijoiteltu kaikki Cubase oli minusta vaikea no mulla kesti hetken oivaltaa miten softasynat lisäillään et mä en tykkää ulkoisesta hieman yli värikkäästä olemuksesta. ps. työskeneteln tosin itse lähinnä softa ja rautasynien (ekaa painottaen kiitos tulojen ja tilojen) kanssa. Joten bändi sovelluksista en tiedä niin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
MoreK
08.11.2010 07:01:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonarin keskustelupalstalla on pientä kritiikin ääntä, että X1 ei varsinaisesti mitään uutta tarjoa verrattuna 8.5 versioon. Isoimmat viilaukset ovatkin käyttöliittymän puolella. Nähtäväksi jää, parantavatko ne käytettävyyttä millään tavalla, vai jäävätkö kosmeettisiksi muutoksiksi.
 
No, meitsille 8.0 version käyttäjänä muutos on vähän isompi. Lähti tilaukseen pari päivää sitten.
 
Antti1
08.11.2010 13:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MoreK: Sonarin keskustelupalstalla on pientä kritiikin ääntä, että X1 ei varsinaisesti mitään uutta tarjoa verrattuna 8.5 versioon.
 
Mä tässä oon pari päivää koittanutkin kovasti keksiä, että mitkä ne varsinaiset uudet jutut tossa on. Taidan jäädä odottelemaan vähintään X2:n ilmestymistä, tai jotain muuta vetoa Cakewalkilta. Pettymys.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
HK
10.11.2010 23:50:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä tässä oon pari päivää koittanutkin kovasti keksiä, että mitkä ne varsinaiset uudet jutut tossa on. Taidan jäädä odottelemaan vähintään X2:n ilmestymistä, tai jotain muuta vetoa Cakewalkilta. Pettymys.
 
Lienee pelkkä "facelift". Eipä täälläkään houkuttele päivittelemään.
 
Peltikorva puupäässä.
jp8000
11.11.2010 00:28:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päätin itekin olla ostamatta tuota versiota, katellaan ens vuonna vaikka uudelleen..
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «