Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 562 63 64 65 66122 123 124 125 126
washburn21
13.10.2010 20:33:13
http://www.youtube.com/watch?v=VI-tvDC-xJ4
Kevyt maali 21 vuotiaalta junnulta eiliseltä .
...
masterhat
13.10.2010 20:41:20 (muokattu 13.10.2010 20:42:06)
Hargon: Siellä tiedotetaan, että uusi päävalmentaja on Mursu muurinen ja taas mentiin kehityksessä 30w taaksepäin

E:^^ ja upee häkki btw yläpuolel oleva
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
blackmore81
13.10.2010 22:46:56
masterhat: Mursu muurinen ja taas mentiin kehityksessä 30w taaksepäin

E:^^ ja upee häkki btw yläpuolel oleva

No on tuo Muurinen kuitenkin kaikkien aikojen menestynein Suomen maajoukkeen valmentajista, ainakin jos voittoprosenteissa mitataan (47,2%).
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_jalkapallomaajoukkue
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
sellisti
13.10.2010 22:59:23
blackmore81: No on tuo Muurinen kuitenkin kaikkien aikojen menestynein Suomen maajoukkeen valmentajista, ainakin jos voittoprosenteissa mitataan (47,2%).
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_jalkapallomaajoukkue

Ei tollasia prosentteja kukaan muista. Muurisella oli käytössään Suomen historian ehkä kovin pelaajamateriaali, sillä olisi pitänyt päästä kisoihin. Nyt se on myöhäistä, ei tuollaista sukupolvea tule ihan hetkessä.
"Remember my neighbour with the burns on 90% of her body? Well, she burned the other 10% now. She was lighting a fart and her bush caught fire." -George Carlin (1937-2008)
Hargon
14.10.2010 07:20:55 (muokattu 14.10.2010 07:21:10)
Voi kyllä olla niinkin, että Potkupalloliitolla ei ole yksinkertaisesti varaa erottaa Stuartia. Tulee kalliiksi maksaa Baxterille 400 000 vuodessa pari vuotta + uuden valmentajan palkka.

Yksi mahdollisuus olisi tietysti pitkäaikaistyötön Reiska, joka voitaisiin palkata hommaan työllistämistuella.
Minä vahingossa koko allekirjoituksen. Onko hauskaa?
DJKaaos
14.10.2010 16:00:49
masterhat: Mursu muurinen ja taas mentiin kehityksessä 30w taaksepäin

En ymmärrä.

Maajoukkue meni pelillisesti aikoinaan eteenpäin ainakin sen 30w, kun Muurinen tuli puikkoihin. Muurisen Suomi pelasi mistä näkökulmasta tahansa katsottuna ns. modernia jalkapalloa. Möller-Nielsenin aikana (Muurisen edeltäjä) Suomi pelasi vielä liberotaktiikalla, joten pelillinen edistyminen ei ollut vain askel, vaan jättiharppaus.

Muurinen toki epäonnistui siinä, missä kaikki muutkin valmentajat häntä ennen ja hänen jälkeensä, eli kisapaikka jäi haaveeksi. Pidän kuitenkin Muurisen 2000-luvun alun maajoukkuetta kaikkien aikojen parhaimpana ja edistyksellisimpänä. Ero tähän nykyiseen "viritelmään" on kammottavan suuri. Tältä nykyiseltä retkueelta odottaisi vähintään jonkinlaista peli-ilmettä.
Minä olen minä.
Simo78
14.10.2010 21:03:30
Anonymous-jazz: Se nyt on vaan ikävä kyllä totuus, että suomi on paskin maa jalkapallossa myös skandinaviassa. Tällä kisakunnolla tulee turpaan islannilta, ruotsilta, norjalta ja tanskalta.

Kylmä uskon vahvasti tasuriin Islantia vastaan, siis kotona:-D. Mua nauratti ihan sikana näiden karsintojen alla, kun hehkutettiin että kerrankin helppo lohko, suorastaa unelmalohkosta puhuttiin. Silloin tosin rankkasin vain Ruotsin, Hollannin ja Unkarin meijän edelle, mutta Moldovan luulin meijän voittavan.
losalvaros
20.10.2010 00:07:13
Melkoista Realin näytöstä oli tuo peli. Paikkoja oli vaikka 6-0:aan asti, mutta ei loppupeleissä jalat tai kantti sitten kestänyt.

Sääliksi kävi Nestaa, Zambrottaa ja Gattusoa kun valkoiset lähtivät koko rintaman leveydeltä hyökkäämään :D
"Alusta asti oli selvää, ettei asioista selvitä puhumalla". http://www.myspace.com/takeoffexpress
Stradlin
20.10.2010 00:16:41 (muokattu 20.10.2010 12:25:47)
Oli kyllä hauska tuossa Madrid-Milan matsissa kun loppuvihellyksen jälkeen Cristiano Ronaldo otti välittömästi paidan pois päältä, kukaan muu ei.

E: Napsahti Suomelle sitten kaikkien aikojen huonoin sijoitus FIFA-rankingissa, eli 86.
This guy could fuck up a cup of coffee
Hargon
20.10.2010 13:31:17
djKaaos: Muurinen toki epäonnistui siinä, missä kaikki muutkin valmentajat häntä ennen ja hänen jälkeensä, eli kisapaikka jäi haaveeksi. Pidän kuitenkin Muurisen 2000-luvun alun maajoukkuetta kaikkien aikojen parhaimpana ja edistyksellisimpänä.

Ehkäpä Muurista kritisoidaankin juuri siksi, että hän onnistui pitämään Suomen kaikkien aikojen parhaan maajoukkueen poissa arvokisoista. 2002 kisapaikkaan olisi ollut hyvät saumat, vaikka lohko olikin kova. Kenties paremmalla taktisella osaamisella ja rohkeudella muuttaa pelityyliä, vierasjohto Englantia ja kotijohto Saksaa vastaan olisivat olleet säilytettävissä.
"Those have been the two biggest challenges of my life: trying to follow Radiohead, and trying to follow Brad Pitt" - Chris Martin
DJKaaos
20.10.2010 15:58:42
Hargon: Ehkäpä Muurista kritisoidaankin juuri siksi, että hän onnistui pitämään Suomen kaikkien aikojen parhaan maajoukkueen poissa arvokisoista.

Varmasti tuo on yksi syy, mutta toisaalta olen sitä mieltä, että maajoukkue myös oli "Suomen kaikkien aikojen paras" pitkälti Antti Muurisen ansiosta.

Kenties paremmalla taktisella osaamisella ja rohkeudella muuttaa pelityyliä, vierasjohto Englantia ja kotijohto Saksaa vastaan olisivat olleet säilytettävissä.

Taktisella puolella oli vakavia puutteita, se on ihan selvä. Maalinteossa oli myös puutteita. Liian usein Suomi hallitsi peliä ja loi tekopaikkoja, mutta ratkaisut jäivät olemattomiksi. Tästä seuraa myös taktinen kysymys, eli Suomi käytännössä päästi vastustajan mukaan peliin, kun ei kyennyt hyödyntämään omia paikkojaan.

Tuosta kesäkuun 2001 Saksa-ottelusta muistetaan aina tuo Suomen 2-0 johto, mutta harvapa muistaa sitä, miten jyrän alla Suomi oli ottelun alussa. Pidän jonkinlaisena saavutuksena sitä, että Saksa ei kyennyt tekemään maalia/maaleja siinä alkumyllytyksessä.

Eihän Muurinen ollut - tai ole - mikään täydellinen valmentaja. Kuitenkin kun funtsii sitä pelillistä edistystä, jonka maajoukkue otti Muurisen tultua puikkoihin, niin äijää on pakko arvostaa. Muutenkin hommassa oli tähän nykyiseen touhuiluun verrattuna niin paljon enemmän toivoa ja meininkiä tekemisestä.
Minä olen minä.
DJKaaos
20.10.2010 16:51:18
Stradlin: Napsahti Suomelle sitten kaikkien aikojen huonoin sijoitus FIFA-rankingissa, eli 86.

Hauskintahan tässä on se, että Suomen takana rankingissä on enää vain 11 Euroopan maata.
Minä olen minä.
touhis
20.10.2010 23:39:33 (muokattu 20.10.2010 23:54:42)
Huhhuh, räkänaurua benitezille.. inter lähes ryssi 4-0 -johtonsa gareth balen loistavilla tokan jakson kolmella maalillaan. Tämä walesilainen hörökorva on tällä hetkellä luultavasti valioliigan paras vasemman laidan vipeltäjä. Harry on varmasti mielissään suojattinsa otteista.
DJKaaos
21.10.2010 15:47:38
touhis: Tämä walesilainen hörökorva on tällä hetkellä luultavasti valioliigan paras vasemman laidan vipeltäjä.

Bale on kyllä viimeisen vuoden aikana kehittynyt aivan tolkuttomasti. Kuten sanoit, liigan paras pelaaja paikallaan.

Harry on varmasti mielissään suojattinsa otteista.

Katsotaan kauan kaveri on Spursin miehiä. Sinisessä Manchesterissä varmaan hierotaan jo öljyisiä käsiä yhteen.
Minä olen minä.
Secreterial
22.10.2010 14:48:51
Nyt on ilmeisesti saatu päätös Rooney-jutulle. Uusi 5-vuotinen sopimus Unitedin kanssa allekirjoitettu.
kozmik
22.10.2010 16:30:56

Secreterial: Nyt on ilmeisesti saatu päätös Rooney-jutulle. Uusi 5-vuotinen sopimus Unitedin kanssa allekirjoitettu.

Samaa olin tulossa kirjoittamaan. Ihmeellistä meininkiä, kaikenlaista ihmeellistä vatvomista, ristiriitaisia tietoja loukkaantumisista ja muutaman päivän kauhea kohu ettei halua enää jatkaa. Olikohan tämä joku markkinointikikka?

Vai onko siellä sitten oikeasti saatu Rooney vakuuttuneeksi siitä, että rahaa tullaan käyttämään tarvittava määrä jotta voidaan kilpailla valioliigan ja mestarien liigan voitoista? Vaiko vain tarjottu Rooneylle niin isoa tilipussia, että siitä oli ns. mahdotonta kieltäytyä?
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
Secreterial
22.10.2010 17:21:55
kozmik: Samaa olin tulossa kirjoittamaan. Ihmeellistä meininkiä, kaikenlaista ihmeellistä vatvomista, ristiriitaisia tietoja loukkaantumisista ja muutaman päivän kauhea kohu ettei halua enää jatkaa. Olikohan tämä joku markkinointikikka?

Vai onko siellä sitten oikeasti saatu Rooney vakuuttuneeksi siitä, että rahaa tullaan käyttämään tarvittava määrä jotta voidaan kilpailla valioliigan ja mestarien liigan voitoista? Vaiko vain tarjottu Rooneylle niin isoa tilipussia, että siitä oli ns. mahdotonta kieltäytyä?

ManU:n sivuilla oli juttua aikasemmin Fergusonin vastauksesta koko hommaan. Oli mm. sanonut, että jos ei muu auta, niin Rooneylle tarjotaan "parasta sopimusta koko maailmassa". Tiedä sitten, kuinka kovan sopimuksen Rooney on allekirjoittanut

Ferguson oli myös heittänyt entisen pelaajan suuntaan (epäilisin, että kyseessä on Ruud van Nistelroy). Sanoin lehdistötilaisuudessa, että hänellä on kerran ollut pelaaja, joka lähti samasta syystä kuin Rooney oli lähdössä (ei tarpeeksi hyvä materiaali, ei isoja pelaajaostoja). Ja, että tämä pelaaja ei tajunnut Ronaldon ja Rooneyn potentiaalia.

Toisaalta Ferguson on sellanen velho, että on voinut myös suostutella Rooneyn jäämään. Jossain vaiheessa aloin kyllä jo miettimään, että onko kyseessä vaan Fergusonin keino saada johtokunnalta rahaa parempien pelaajien hankintaan. Tiedä sitten...
DJKaaos
22.10.2010 17:35:28
Olihan tuo melkoinen shöy. Tiedä sitten tarkalleen mitä siellä on tapahtunut, mutta hyvä että päättyi nyt näin.
Minä olen minä.
washburn21
22.10.2010 18:00:46
Nojoo, mutta tämähän tarkottaa sitä, että jos Väinö nyt silti sattuisi lähtemään niin saisi ManU siitä kovan hinnan, kun ostaja joutuisi maksamaan sopimuksen pois.
...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)