Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nyt löytyi mahtava lautasmerkki ja -toimittaja (Amedia & Jack's)
1 2
sakkeus83
03.10.2010 21:45:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Olen soittanut rumpuja kohta 20 vuotta ja käynyt läpi lukuisia lautasia mm. Zildjianista (A & K) Paisteeseen, Sabianiin (Vault Artisan) ja Turkishiin, mutta nyt törmäsin täydellisimpään merkkiin koskaan: Amedia.
 
Tämä itselleni aivan outo turkkilainen merkki kulkeutui luokseni toisen rumpalin kautta, ja koputeltuani hänen peltiään suuntasin oitis (saman tunnin aikana) Porin "Jack's Rumpu- ja Audiokauppaan", jossa sain kaiken päälle mahtavaa palvelua: lautasia käytiin läpi melkein tunti, kunnes törmäsin Amedia Legend 22":een. (Saman merkin sisältä löytyy soundeja moneen musiikkilajiin, mutta tämä istui omaan proge-fuusio-akseliini).
 
Samasta soundista kuin mitä Amediasta löytyy saisi pulittaa miltei tuplahinnan mainstream-valmistajilta. Minäkin olin pitänyt omaa Sabian Vault Artisania miltei voittamattomana ridena, mutta nyt on pyörrettävä puheeni: upeasta ridesta ei tarvitse maksaa omaisuuksia. Kuuntelin myös Amedian crasheja, ja laatu tuntuu olevan hyvin tasainen ja miellyttävä kautta linjan.
 
Hieman meni yltiöpäisen kehumisen puolelle, mutta voin suositella! Itse ainakin tiedän jatkossa, mistä lautaseni ostan. Enkä muuten ole kyseisessä kaupassa töissä, vaikka näin vuolaat kehut annankin ;-)
 
Velli
03.10.2010 21:59:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noissa halvoissa pelleissä tuppaa olemaan yleensä se ongelma, että soundi on hyvä mutta kestävyys ei (etenkin ohuemmissa pelleissä). Itse en ainakaan uskaltaisi ostaa noita Amedioita, ennen kuin niitä on pyörinyt markkinoilla muutaman vuoden ja käyttäjät ovat kertoneet kokemuksiaan kestävyydestä. Eli laitapa parin kolmen vuoden kuluttua päivitystä Riden kestävyydestä :).
 
No joo, yleensä ne kestävyysongelmat ovat kuitenkin olleet etenkin Crash-osastolla, eli saattaahan tuo Ride kestääkin.
 
Kailis
03.10.2010 22:15:51 (muokattu 03.10.2010 22:18:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Noissa halvoissa pelleissä tuppaa olemaan yleensä se ongelma, että soundi on hyvä mutta kestävyys ei (etenkin ohuemmissa pelleissä). Itse en ainakaan uskaltaisi ostaa noita Amedioita, ennen kuin niitä on pyörinyt markkinoilla muutaman vuoden ja käyttäjät ovat kertoneet kokemuksiaan kestävyydestä. Eli laitapa parin kolmen vuoden kuluttua päivitystä Riden kestävyydestä :).
 
No joo, yleensä ne kestävyysongelmat ovat kuitenkin olleet etenkin Crash-osastolla, eli saattaahan tuo Ride kestääkin.

 
Noh. Nuo on Turkissa käsin väännetty, mutta puuttuu se tunnetun merkin hintalisä. Ihan samalla tavalla puhuttiin joskus Istanbulista ja hyvin kestivät. En ihmettelis jos olis jonkun tunnetumman pajan entisen työntekijän perustama lafka.
 
"With a small factory in the centre of Istanbul owned by Ahmet Baykusak, himself a cymbal hammerer with 15 years' experience, production is under the watchful eye of the Zilcan (Zildjian)-trained Eremya Arzat, who has trained many Turkish cymbalsmiths over the past 28 years."
 
Silleen.
 
moderndrummer88
03.10.2010 22:51:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erittäin hyväsoundisia peltejä ovat! Hassisen Mikollahan on jonkinlainen endorsement-diili noiden Amedia peltien kanssa... Eikä taida Amedioihin rajoittua, koska sillä oli erittäin hienosoundinen Jackshopin virppakin.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
sakkeus83
03.10.2010 22:55:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jazz-rock-musiikkityylin soitossa tyylilläni, jolla en ridea jatkuvasti ole kanttilyönillä murjomassa, en usko kestävyyden olevan suurikaan ongelma. Crasheissa halkeamisen todennäköisyys on varmasti suurempi.
 
En keksi, miksi ulkoiselta olemukseltaan ja soundiltaan näinkin laadukkaan oloinen lautanen kärsisi kestävyysongelmasta. Aika näyttää. Onko jollain Amedian omistajalla ollut muuten halkeamista ja missä musiikkityylissä?
 
Myyjä kertoi lautasen haljenneen, kun heavymies osti ohuemman pään lautasia.
 
mattjuha
03.10.2010 23:49:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla löytyy Amedian Classic-sarjan 18" crash medium-thin-paksuudella. Hyvin on kestänyt päivittäisessä käytössä jo pari vuotta. Lisäksi ostin viime kesänä Vintage-sarjan 14" haitsut. Soundi on hunajaa. Seuraavaksi ostan jonkun 22" riden Amedialta.
 
sakkeus83
04.10.2010 01:03:31 (muokattu 04.10.2010 01:05:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on tosiaan tuo 22-tuumainen Legend. Todella hunajainen soundi, mutta hieman vaisu iskusoundiltaan. Joka tapauksessa paras koskaan soittamani ride. Lämmin, alapäävoittoinen.
 
Kailis
04.10.2010 01:33:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin olin pitänyt omaa Sabian Vault Artisania miltei voittamattomana ridena, mutta nyt on pyörrettävä puheeni: upeasta ridesta ei tarvitse maksaa omaisuuksia.
 
jazzmiehen esitelmää odotellessa =D
 
wavelength
06.10.2010 15:48:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: jazzmiehen esitelmää odotellessa =D
 
Arvaan sen menevän jotakuinkin näin:
 
"F*** you motherf***ers! I hate you and your motherf***ing cymbals!"
 
EDELLEEN myytävänä Jackson PS4 -sähkökitara...
Legenda
06.10.2010 17:24:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulta löytyy Ahmed Legend paperthin crash reilun vuoden ikäinen ja ei tietoakaan hajoamisesta. Kaverina tuolla on noin puoli vuotta vanha Hitites crash. Niin ja onhan minulla tuo md:n mainitsema virvelikin eli vakioasiakas...ride pitäisi vielä hommata.
 
legenda on hyvä juoma!
markkuliini
06.10.2010 17:30:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän pikkupajojen tekemät symbaalit ole systemaattisesti heikompaa tekoa. Vaan ongelmia ja hajomaisia yksittäistapauksissa aiheuttaa sorvausvaiheessa vähän liian syväksi lipsunut ura symbaalin pinnassa johon helposti voi syntyä halkeama uran suuntaisesti. Niitä olen kuullut tulevan turkkilaispajojen symbaaleihin tulevan useammin.
Johtunee siitä, että laaduntarkkailu tuon sorvauksen suhteen voi olla lepsumpaa ja ehkä sorvaaja kokemattomampi mitä valtamerkeillä.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
jazzmies
06.10.2010 23:19:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wavelength: "F*** you motherf***ers! I hate you and your motherf***ing cymbals!"
 
:D
 
Amediasta ei ole kokemusta, mutta uskoisin niiden olevan niin kuin kuvailtiin - ääneltään hunajata muiden turkkilaisten merkkien, paitsi Turkish, kanssa. Työssäni jatkuvasti kohtaan oppilaitteni Bosphorus, Istanbul Agop ja Istanbul Mehmet ride-symbaaleja. Ne kuulostavat kauniilta hiljaa soitettuna, mutta kovemmassa käsittelyssä ridet menevät tukkoon, kadottavat "stick definitionin" tai alkavat tuottaa keskirekisterimölinää. Nykyisin on vallalla "mitä ohuempi pelti, sen kovempi jätkä" suuntaus, ja jengillä on 22-tuumaisia komppipeltejä jopa alle kahden kilon. Niiden varjopuolena on ehdottomasti mezzo forte ja siitä ylöspäin, mistä vasta jazz alkaa.
 
Itse suosin nykyään hunajaisen sijasta pikantteja symbaaleja, joista suosikikseni on noussut Sabian Ralph Peterson Limited Edition Ride 22". Toinen ihana on Sabian Vault Encore Ride 21". Näissä taas on sointi yrttikylläinen, missä etenkin Petersonissa curry sekoittuu jogurttikastikkeeseen, ollen kokonaisuutena hieman katkero. Ja sehän soittajaa inspiroi. Hunajainen sointi on kaunista kuin Miss Venezuela kisat, mutta nämä Sabianit ovat kuin Vulgarian Mastodon Biennale (VMB), jonka kauneus ei aukene heti.
 
Parilla oppilaallani on Zildjian Constantinopole ridet, ja ne ovat molemmat tosi hyviä. Ne eivät mene tukkoon ja muutenkin niissä soi juuri ne kaikki tärkeimmät äänipartikkelit.
 
Parhaat maksavat yhä aika lailla, mutta kerranhan se vain kirpaisee (tai siis 7 x / vuosi).
 
Franz Schubert on maailman hyvin meloorikko!
Kailis
07.10.2010 08:47:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vulgarian Mastodon Biennale
 
Bändinnimi. Kuka ehtii? Toimisi myös ilman "Mastodonia" välissä.
 
Youni
07.10.2010 11:02:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paitsi Turkish
 
Sori, mutta pakko kysyä: Tarkoittaako tämä sitä, että Turkish on mielestäsi soundiltaan hyvä vai huono?
 
Itse olen ollut oikein tyytyväinen :D
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
tml
07.10.2010 11:48:30 (muokattu 07.10.2010 11:50:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Amediasta ei ole kokemusta, mutta uskoisin niiden olevan niin kuin kuvailtiin - ääneltään hunajata muiden turkkilaisten merkkien, paitsi Turkish, kanssa. Työssäni jatkuvasti kohtaan oppilaitteni Bosphorus, Istanbul Agop ja Istanbul Mehmet ride-symbaaleja. Ne kuulostavat kauniilta hiljaa soitettuna, mutta kovemmassa käsittelyssä ridet menevät tukkoon, kadottavat "stick definitionin" tai alkavat tuottaa keskirekisterimölinää. Nykyisin on vallalla "mitä ohuempi pelti, sen kovempi jätkä" suuntaus, ja jengillä on 22-tuumaisia komppipeltejä jopa alle kahden kilon. Niiden varjopuolena on ehdottomasti mezzo forte ja siitä ylöspäin, mistä vasta jazz alkaa.
 
Olen osittain samaa mieltä. Mielestäni monet nykyturkkilaiset eivät myöskään kuulosta kovin hyvältä ihan hiljaa soittaessa (akustista taustamusaa pienessä huoneessa), vaan kapulasoundi on jotenkin epämääräinen.
 
Haluaisin kuitenkin suositella Bosphoruksen Antique-sarjaa. Ne ovat lämmin- mutta melko puhdassoundisia ja kapula erottuu hyvin.
 
Zildjianeissa ja Sabianeissa on kyllä oma juttunsa, mutta pitäisi päästä valitsemaan hyvästä valikoimasta.
 
Harva harrastaja pääsee harrastamaan dynamiikkaa samalla tavalla kuin Brian Blade, ts. yleensä pyydetään soittamaan hiljaa ;-)
 
jazzmies
07.10.2010 12:21:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Youni: Sori, mutta pakko kysyä: Tarkoittaako tämä sitä, että Turkish on mielestäsi soundiltaan hyvä vai huono?
 
En ole soittanut yhtään hyvää Turkish-peltiä elämäni aikana, ja olen soittanut niitä kymmenittäin. Työpaikallakin on muutama setti sitä, mutta niitä en suosittele edes itselleni.
 
Franz Schubert on maailman hyvin meloorikko!
Rockster
07.10.2010 13:03:38 (muokattu 07.10.2010 13:14:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: En ole soittanut yhtään hyvää Turkish-peltiä elämäni aikana, ja olen soittanut niitä kymmenittäin. Työpaikallakin on muutama setti sitä, mutta niitä en suosittele edes itselleni.
 
Peltihommissa mieltymyksillä on myös suuri merkitys, mutta paska on kyllä paska. Itse olen suorastaan rakastunut Sabianin HHXtreme crasheihin ja luulen, että suurella prosentilla täälläkin on jengiä, jotka eivät tykkää yhtään. HHXtremet syttyvät hipaisusta ja muistuttavat riittävästi chinaa, aah :D
 
E: Jazzmieheltäkin löytyy HHXTremejä. Eikö ole perkiles hienoja peltejä?
 
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
jazzmies
07.10.2010 13:50:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rockster: E: Jazzmieheltäkin löytyy HHXTremejä. Eikö ole perkiles hienoja peltejä?
 
Mahtavia. Sabian on kyllä peltimaailman Nissan, joka on paljolti keskittynyt erikoistekemiseen perushutun sijasta. Nissan luopui Primeroista ja Almeroista, ja kohta (toivottavasti) Sabian ehkä AA:sta ja HH:sta.
 
Franz Schubert on maailman hyvin meloorikko!
Kailis
07.10.2010 13:55:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin, Rocksterillahan on se Qashqai =D
 
jazzmies
07.10.2010 14:11:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ai niin, Rocksterillahan on se Qashqai =D
 
Ympyrä sulkeutuu, kolvit esiin!
 
Franz Schubert on maailman hyvin meloorikko!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «