Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fleabass
1
samumaster
06.10.2010 16:55:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Flean uusi merkki, Fleabass.
Mitä mieltä olette näistä bassoista? Omistatteko yhtään?
 
No, huomasin kaupassa tämmöisen ja kokeilin.. en pitänyt yhtään.
Tuolla onnistuu släppi, ei mikään muu. Tuntui jotenkin huonolta ja löysältä, tosin en jaksanut soittaa kuin minuutin. Normaali etu- ja keskisormilla soittaminen on hyvinkin raskasta muihin verrattuna. Vertasin sitä Squier Affinity JB, ja tykkäsin toki Squjusta enemmän Olisin valmis maksamaan kaksi kiveä kyseisestä bassosta.
 
Siihen loppui mielipiteeni, teidän vuoro.
 
Olen, siis röydän.
sartzan
06.10.2010 17:08:56 (muokattu 06.10.2010 17:09:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonnii verran noista taannoin juteltiinkin jo http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=35&t=182430&o=0&#p8900565
 
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
helperi
06.10.2010 23:47:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep jep. Ei lähetä tänne enää eihän?
Vele
09.10.2010 16:10:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä löytyy Fleabass Model 32 Water.
 
Tässä on vuoden koittanut kyseistä bassoa jauhaa enemmän tai vähemmän. Enemmän taitaa olla soittajan motivaatiossa, kuin soittimessa vikaa kun on soittaminen on jäänyt samalla tapaa silloin sun tällöin tyyliseksi, kuten kitarankin kanssa. (Kitaraa n. 4-vuotta ja edelleen edes perussointujen vaihteleminen musiikilta kuulostavaksi ei ole hyvällä tasolla)
 
Kuitenkin tuli "modattua" tätä soitintani. Eli tästä minun avatarista poiketen omasta olen ottanut tuon oranssin keskustan pois. Se lähti ihan kielet ottamalla pois ja tuo mikki pois ruuvamalla ja sitten kun tuo kyseinen keskiö on kiinalaisella ihmeliimalla vain kiinni, niin käsillä repimällä. Tuo ihmeliiman sitten saanti bodysta olikin eri projekti. Siihen meni jokunen tuntikin, että sain siitä liiman pois. Mutta lopputulos on parempi, kuin keskiön kanssa. Joten vaiva oli sen arvoinen.
 
Basso pysyy ihan hyvin vireessä ja ei siinä mitään. Jos joskus tulee jotain pientä ei ihan täydellisesti kohdallaan olevaa, niin itsellä löytyy Polytune jolla sen hoitaa nopeasti. Tämäkin enemmän taitaa johtua siitä, että tulee välillä pitkiäkin taukoja kun en soittele. Silloin kun soittelen päivittäin, niin pysyy vireessä. Olen kyllä aloittelijan taitavasti kyseisestä soittimesta kaksi kieltäkin saanut poikki, kun tulin webbikameran ja kitaran viritys ohjelman kanssa kokeilleeksi ja tyhmänä en tajunnut, että pitää katsella sitä mittaria että se on keskellä eikä sitä nimeä mikä välkkyy ohjelmassa. Se sinänsä on taitoa, koska se vaatii jo järjettömän kiristämisen. Ja sama homma vielä kahteen kertaan =)
 
Noh. Soundi on kuitenkin enemmän tuollainen juuri slap ja vähän enemmän raskas, kun pehmeä jazz bassoinen mitä itse ehkä nykyään alkuinnostuksen jälkeen kaipaisi. Mutta Hartken kaapilla mä oon sitä saanut pehmennettyä ihan hyvin. Ihan tälläisenä välihuomautuksena todettakaan, että kun alkoi basso kiinnostamaan. Ja kyselin rumpali-kaveriltani, niin se suositteli Fender Squier Jazz bassoa samasta hintaluokasta kun niiden bändin basistilla oli sellainen treenibassona. Mutta muutaman viikon arpomisen jälkeen päädyin kuitenkin Fleabassiin ihan vain RCHP + Flea innostukseni johdosta. Jo parin viikon kokeilemisen jälkeen olisin kyllä valinnut toisin. Ja kävinkin kyselemässä tuossa paikallisissa musiikkiliikkeissä vaihtoa Tokain Jazz bassoon tai ihan myyntiä. Toisessa tarjottiin satkua vaihdossa Tokaihin ja toisessa ei haluttu edes ostaa sitä =) Siispä kyseinen soitin pysyy minulla. Tosin rahaakaan ei olisi nyt ja seuraavaksi jos olisi sijoittaisin suoraan American Jazz bassoon.
 
Sellainen vielä, että tämän kaverini bändin basisti testaili tätä ja ei se nyt ainakaan tätä haukkunut. En tiedä johtuiko kohteliaisuudesta, mutta ainakin erittäin hienosti kaveri jazz-musiikkia sai sillä aikaiseksi. Joka ei ainakaan minulta ikinä onnistuisi. Ja kaverilta löytyy siis itseltä Fender Squier Jazz bass ja Fender American Jazz bass.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «