Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Konsertit, keikat, tapahtumat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Intialainen slide-kitaristi Vishwa Mohan Bhatt Suomeen
1
TirnaveFlash
18.09.2010 18:02:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eric Claptonin festivaalilleen 2004 kutsuma kitaristi Vishwa Mohan Bhatt konsertoi Malmitalossa - 200-paikkaisessa salissa - 6.10.2010.
 
Pt. Bhatt on intialainen slide-kitaristi, Mohan Veena -kitaran luoja ja Grammy-voittaja. Häntä säestää tablalla Subhen Chatterjee, joka on kyseisen intialaisen lyömäsoittimen käsittelyssä mestari.
 
Parivaljakko esiintyi syyskuun alussa Birminghamissa, tsekkaa: http://blog.al.com/mhuebner/2010/09/post_6.html
 
jPekka
20.09.2010 13:15:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haa, kiitti vinkistä! Nyt on liput hommattu.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
TirnaveFlash
24.09.2010 11:44:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän päivän Hesarissa olikin pikku-uutinen Bhattin Suomeen tulosta - Bhatt on Kuloniemen bändinkin kanssa keikalla Libertessä, mutta minua kyllä enemmän kiinnostaa intialaisen musiikin konsertti Malmitalossa.
 
Intialaisessa musiikissa kuuluu tuhansien vuosi mystiikka. Minua on aina ihmetyttänyt, kuinka korkeatasoista musiikki on ollut Intiassa tuhansia vuosia sitten - ja soittimet monimutkaisia. Joskus tuntuu kuin kuuntelisikin jotain tulevaisuuden musiikkia eikä käsittämättömän vanhaa.
 
jPekka
24.09.2010 18:51:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TirnaveFlash: Minua on aina ihmetyttänyt, kuinka korkeatasoista musiikki on ollut Intiassa tuhansia vuosia sitten - ja soittimet monimutkaisia.
 
Niin, vaikka musiikin (ja sävellysten) juuret olisivatkin kaukanapoissa, se ei tarkoita sitä että niitä olisi soitettu silloin samalla tavalla ja samanlaisila soittiimilla kuin nykyään...
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
TirnaveFlash
26.09.2010 19:36:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niinpä niin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «