Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Räkkiviritin bassolle (ja kitaralle)
1
Juhani_ko
23.09.2010 09:25:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakusessa on siis räkkimallinen viritin bassolle. Samaa laitetta käyttäisin myös kitaralle, eli plussaa olisi jos molemmat saa yhtäaikaa kiinni. Suositelkaapa jotain passelia vehjettä.
 
Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool.
absqua
23.09.2010 09:28:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_ko: Hakusessa on siis räkkimallinen viritin bassolle. Samaa laitetta käyttäisin myös kitaralle, eli plussaa olisi jos molemmat saa yhtäaikaa kiinni. Suositelkaapa jotain passelia vehjettä.
 
minä en noita räkkivirittimiä sen kummemmin tunne, enkä jaksa puolestasi ottaa selvää onko edes olemassa mallia, jossa on kaksi inputtia.
 
jos haluat että sulla on kitara JA basso koko ajan yhteydessä virittimeen, niin suosittelen hankkimaan jonkun ABY-boksin (esim Radial Bigshot ABY) ja siihen perään periaatteessa minkä tahansa räkkivirittimen. Behringeriltäkin löytyy ihan asiallisia.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Juhani_ko
23.09.2010 09:58:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: minä en noita räkkivirittimiä sen kummemmin tunne, enkä jaksa puolestasi ottaa selvää onko edes olemassa mallia, jossa on kaksi inputtia.
 
jos haluat että sulla on kitara JA basso koko ajan yhteydessä virittimeen, niin suosittelen hankkimaan jonkun ABY-boksin (esim Radial Bigshot ABY) ja siihen perään periaatteessa minkä tahansa räkkivirittimen. Behringeriltäkin löytyy ihan asiallisia.

 
Bassolle nyt lähinnä haen pelkästään.
 
Tämmöisen löysin just:
http://www.korg.com/Product.aspx?pd=120
Tyyris peli.. mutta varmastikin hyvä. Löytyy se kaksi inputtia.
 
Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool.
absqua
23.09.2010 10:02:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_ko: Bassolle nyt lähinnä haen pelkästään.
 
Tämmöisen löysin just:
http://www.korg.com/Product.aspx?pd=120
Tyyris peli.. mutta varmastikin hyvä. Löytyy se kaksi inputtia.

 
Toi on epäilemättä hyvä peli.
 
Keikkakäyttöä jos on yhtään tiedossa, niin vakavasti suosittelisin jotain pedaalimallista viritintä.
 
Lisäksi näin sivumennen sanoen mä en hiffaa miksi pitäisi olla kaksi inputtia, ottaen huomioon sen kuinka helppoa on ottaa basson piuha irti ja kytkeä kitara tilalle virityksen ajaksi. Tietenkin jos pitää pystyä salamannopeast vaihtamaan bassonvirityksestä kitaran viritykseen, niin siinä tapauksessahan se on hyvinkin tarpeellinen feature.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Juhani_ko
23.09.2010 10:43:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Toi on epäilemättä hyvä peli.
 
Keikkakäyttöä jos on yhtään tiedossa, niin vakavasti suosittelisin jotain pedaalimallista viritintä.
 
Lisäksi näin sivumennen sanoen mä en hiffaa miksi pitäisi olla kaksi inputtia, ottaen huomioon sen kuinka helppoa on ottaa basson piuha irti ja kytkeä kitara tilalle virityksen ajaksi. Tietenkin jos pitää pystyä salamannopeast vaihtamaan bassonvirityksestä kitaran viritykseen, niin siinä tapauksessahan se on hyvinkin tarpeellinen feature.

 
Kotistudiota olen siistimässä enemmän räkkimalliseksi. Ei siis keikkakäyttöön ole tulossa.
 
Ja yksi inputti riittää siis hyvin, olen pelkästään bassolle viritintä hommaamassa. ajattelin vaan että olisi näppärä ominaisuus. :D
 
Behkulta löytyy tälläinen halpismalli:
http://www.thomann.de/fi/behringer_btr2000_racktuner.htm
 
Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool.
omarklah
23.09.2010 10:47:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_ko: Kotistudiota olen siistimässä enemmän räkkimalliseksi. Ei siis keikkakäyttöön ole tulossa.
 
Ja yksi inputti riittää siis hyvin, olen pelkästään bassolle viritintä hommaamassa. ajattelin vaan että olisi näppärä ominaisuus. :D
 
Behkulta löytyy tälläinen halpismalli:
http://www.thomann.de/fi/behringer_btr2000_racktuner.htm

 
Mulla oli tuollainen Behku pari vuotta käytössä. Kyllä sillä basson vireeseen sai ja ehjänä pysyi ainakin tuon ajan (myöhemmistä vaiheista ei tietoa). Vaihdoin pedaaliin jossain vaiheessa, kun sellainen on näppärämpi keikkakäytössä. Munsta.
 
Ekstiätuanoikato...
ReBeat
23.09.2010 13:50:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peterson StroboRack
http://www.petersontuners.com/index.cfm?category=73
 
JukkaPena
23.09.2010 22:43:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menee pikkasen offtopiciksi, mutta voisko joku viisaampi selvittää mikä hyöty tommosesta räkkivirittimestä ylipäätään on?
 
Onko se reilun röökiaskin kokoinen taskumallinen viritin niin vaikea kuljettaa mukana/säilyttää, että se viritin pitää saada esim. vahvistimen yhdessä varastettavaksi vai kuinka?
 
"Se tekee siitä sen..."
Juhani_ko
24.09.2010 08:36:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JukkaPena: Menee pikkasen offtopiciksi, mutta voisko joku viisaampi selvittää mikä hyöty tommosesta räkkivirittimestä ylipäätään on?
 
Onko se reilun röökiaskin kokoinen taskumallinen viritin niin vaikea kuljettaa mukana/säilyttää, että se viritin pitää saada esim. vahvistimen yhdessä varastettavaksi vai kuinka?

 
Viritin tulee pelkästään kotistudioon siis, kyllähän esim. pedaaliviritin on varmasti keikoilla kätevämpi.
Mutta tarvin laitteen jossa näyttö on kokoajan tavallaan eteenpäin, koska asennan sen melko korkealle. Siksi räkki tuli mieleen.. Tilaa on itsellä sen verran vähän, että haluan ylimääräiset kamat lattialta ja pöydältä pois pyörimästä.
 
Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool.
jPekka
24.09.2010 10:16:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhani_ko: Mutta tarvin laitteen jossa näyttö on kokoajan tavallaan eteenpäin, koska asennan sen melko korkealle. Siksi räkki tuli mieleen.. Tilaa on itsellä sen verran vähän, että haluan ylimääräiset kamat lattialta ja pöydältä pois pyörimästä.
 
Itselläni on Petersonin VS-II, jonka voi tarvittaessa vaikka ripustaa seinälle. Ko. malli ei ole ilmeisesti enää tuotannossa, mutta V-SAM on ainakin päällisin puolin samanoloinen: http://www.petersontuners.com/index.cfm?category=92
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «