Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käyttäjä kokemuksia Sonar 8pe ja win7, miten toimii keskenään?
1
jukcat
12.09.2010 22:41:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin vihdoin päivittää windowsin visvasta tuohon 7. Tuleeko ongelmia Sonar 8pe:n kanssa. Äänikorttina on M-audion Fast track pro. Ja vanhalla Acerin läppärillä näitä pyörittelen (aspire 5520)
 
sex, juice and rock'n roll..
Antti1
12.09.2010 22:45:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukcat: Ajattelin vihdoin päivittää windowsin visvasta tuohon 7. Tuleeko ongelmia Sonar 8pe:n kanssa. Äänikorttina on M-audion Fast track pro. Ja vanhalla Acerin läppärillä näitä pyörittelen (aspire 5520)
 
Kyllä se vakaammin toimi 32-bit XP:llä, kuin 64-bit Win7:lla mun kokoonpanolla. Toisaalta niin se tuntuu olevan vähän kaiken muunkin kanssa, muttei sen suurempaa valittamisen aihetta.
 
"This sea of blood covered in ashes... We refer to this hell as the world." - Halibel
jukcat
13.09.2010 00:44:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Kyllä se vakaammin toimi 32-bit XP:llä, kuin 64-bit Win7:lla mun kokoonpanolla. Toisaalta niin se tuntuu olevan vähän kaiken muunkin kanssa, muttei sen suurempaa valittamisen aihetta."
Tarkoittaako tuo, että ei tapahdu merkittävää muutosta mihinkään suuntaan? Olen ymmärtänyt että win 7 olisi paljon kevyempi käyttis kuin visva ja enemmän muokattavissa esim audio käyttöön- vois kuvitella että koneen resursseja vapautuis enemmän... Mut näähän ei olekaan kuvittelun asioita...
 
sex, juice and rock'n roll..
Antti1
13.09.2010 00:46:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se lainaus olis ollut kohdillaan, jos et olis tehnyt mitään... ;)
 
jukcat: Tarkoittaako tuo, että ei tapahdu merkittävää muutosta mihinkään suuntaan? Olen ymmärtänyt että win 7 olisi paljon kevyempi käyttis kuin visva ja enemmän muokattavissa esim audio käyttöön- vois kuvitella että koneen resursseja vapautuis enemmän... Mut näähän ei olekaan kuvittelun asioita...
 
No paljon ja paljon, mutta on se kaikinpuolin tuota parempi. Jos keskusmuisti riittää XP:llä sun käyttöön, niin se on silti edelleen mun mielestä ehdottomasti paras näistä.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
tender.insanity
13.09.2010 08:27:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nyt jotain häikkää Sonarin kanssa. Ekaksi oli 64bit käytössä ja hyvin toimi, mutta sitten rewire -valikko olikin harmaana, eikä toiminut. Googlailin vähän ja vaihdoin 32bit versioon. Nyt rewire -valikko toimii, mutta Sonar kaatuu kun Reasonin aukaisee. Pitää varmaan koittaa, jos Reasonin uudelleen asennus auttaisi.
 
Mutta muuten on toiminut todella hyvin. En tiedä mistä tämäkin ongelma johtuu. Henkimaailman juttuja tällaiset.
 
jPekka
13.09.2010 09:58:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on Sonar 8.5- ja 64-bittinen Windows 7 -yhdistelmä toiminut jotakuinkin ongelmitta. Oikeastaan ainoat hankaluudet ovat tulleet biisissä, jossa alkoi olla varsin runsas midi- ja audioraitamäärä, 88.2 kHz:n näytteenottotaajuus ja kaikkea muuta sälää: ei suostunut soimaan naksumatta ja rätisemättä. Ensi alkuun auttoi Kontaktin poistaminen (tarvittavat raidat oli jo renderöity audioksi ja kaikki midiraidat olivat mutella) ja viimeisissä miksausversiossa nostalginen offline-miksaus. Miksausjälki oli aivan priimaa, mutta kyllähän tuo tietysti hankaloitti operaatiota.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Antti1
13.09.2010 13:15:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ongelmat sit niinikään on liittyneet plugareihin ja tässä tapauksessa ilmaisplugareihin konvoluution maailmasta. Kitaraa mallintaessa softa on kaatuillut toisinaan joillain yhdistelmillä, jota ei tapahtunut XP:llä. Tämä 64-bit Sonarilla siis.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
HK
15.09.2010 07:15:26 (muokattu 15.09.2010 07:19:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole ollut ongelmia.
8.5 Sonar päivitetty 6.3:Sonar Studio:sta.
 
Ja ostettu muuten risat päälle. Suomalaisittain.
 
Peltikorva puupäässä.
HK
15.09.2010 07:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mulla ongelmat sit niinikään on liittyneet plugareihin ja tässä tapauksessa ilmaisplugareihin konvoluution maailmasta. Kitaraa mallintaessa softa on kaatuillut toisinaan joillain yhdistelmillä, jota ei tapahtunut XP:llä. Tämä 64-bit Sonarilla siis.
 
Antti: Rollen Microcube hoitaa ihan kivasti kyllä kokoonsa ja hintaansa nähden noita kitaramallinnuksia
:)
 
Peltikorva puupäässä.
HK
15.09.2010 07:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on hyvä paketti.
 
Peltikorva puupäässä.
HK
15.09.2010 07:31:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HK: Se on hyvä paketti.
Fantomissa on samat efektit, mutta tuossa cubessa ne on heti hollilla. Fantom-X:n menuhelvettiä en jaksa itsekään vaikka se on mun soitin. :)
 
Peltikorva puupäässä.
HK
15.09.2010 07:36:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HK: Fantomissa on samat efektit, mutta tuossa cubessa ne on heti hollilla. Fantom-X:n menuhelvettiä en jaksa itsekään vaikka se on mun soitin. :)
 
Fantom-X:ssä riittää kun vaan painaa sen mix-nappulan. :)
 
Peltikorva puupäässä.
Kalmo
15.09.2010 13:24:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin yleisesti:
Kun vaihtaa 64 bitin systeemiin täytyy käydä läpi IHAN KAIKKI mitä koneellaan käyttää, VST:t, äänikortin ja videokortin ajurit jne. ja tarkistaa, että ne ovat 64 bit yhteensopivia tai löytyykö tuoreita 64 bit ajureita tai päivityksiä ohjelmiin. Ellei sitten tarkoituksella aloita puhtaalta pöydältä.
 
Musa- ja äänitysfoorumeiden yleisin kysymys/valitus tällä hetkellä on, että puolet plugareista ei toimi (oikein), ja sen vuoksi vanhat projektit eivät aukea tai joku ohjelma ei enää aukea tai äänikortti on sekaisin 64 bitin käyttikseen siirryttyä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «