Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 5-vuotiaalle ensiviulu?
1
Stone
21.06.2010 10:51:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
5-vuotias tyttäremme läpäisi kokeet musiikkiopistoon viulua soittamaan. Nyt pitäisi hommata ns. 1/4 ensiviulu, joka menisi n. 1 v. ajan ennenkuin sen joutuu vaihtamaan 1/2 viuluun eli mielestäni ei kannata tässävaiheessa liian kallista viulua hommata vaan viulu jolla pääse kuitenkin jo hyvin harjoittelemaan. Musiikkiopistosta saa 90 e/vuosi hintaan vuokrattua viulun, mutta lähes samalla hinnalla saisi hommattua omakseen esim. tällaisia:
 
http://www.thomann.de/fi/thomann_violinset_1_4.htm
 
http://www.thomann.de/fi/stentor_sr1400_violine_14.htm
 
Olisiko jompikumpi asiallinen hankinta ensiviuluksi n. 1 v. ajaksi.
Mikäli löytyy muita ehdotuksia esim. suomesta, niin ilmoitelkaa ihmeessä! Musiikkiopisto alkaa elokuussa eli tässä on sikäli vielä aikaa etsiä halpaa ensiviulua.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
MrsJones
22.06.2010 11:53:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viulistituttaviltani olen saanut sen käsityksen, että halvat viulut ovat viheliäisimpiä pelejä, mitä on. Käytetty tai vuokrattu on varmasti parempi ratkaisu. Lapsen soittomotivaatiolle on eduksi, että soitin on laadukas, eli että siitä saa kauniin äänen.
 
Yksi tuttava kertoi, että tässä maassa on ainakin joissakin "viulupitäjissä" musiikkiliikkeitä, jotka ottavat myyntiin käytettyjä viuluja, ja sitten vaihdossa isompaan antavat hyvitystä pikkuviulusta. Sellaistakin kannattaa harkita.
 
Parempi on laulaa häläpäti hää, kuin olla hiljempää.
Sävis
22.06.2010 12:09:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelisin mieluummin vuokraamaan sen viulun. Musiikkiopiston peli on luultavasti parempi kuin nuo, vaikka ei sekään mikään huippusoitin varmaan ole.
 
LIP MY STOCKINGS! LIP TEM!!!
baron
24.06.2010 20:09:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun mun poika meni musiikkiopistoon, ostin sille halvan 1/4 viulun ja sen jälkeen halvan 1/2 viulun ja lopputulos oli että siitä tuli rockbasisti.
Eli kyllä kannattaa satsata kunnon soittimiin heti alusta alkaen, muuten voi käydä hullusti!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
matti_
06.08.2010 02:37:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Kun mun poika meni musiikkiopistoon, ostin sille halvan 1/4 viulun ja sen jälkeen halvan 1/2 viulun ja lopputulos oli että siitä tuli rockbasisti.
Eli kyllä kannattaa satsata kunnon soittimiin heti alusta alkaen, muuten voi käydä hullusti!

 
:D
 
En tiedä että onko teidän lapset nimenomaan halunneet viulun, vai miten, mutta omille lapsilleni soitan musiikkia laaja-alaisesti levyiltä ja niillä soittimilla mitä kotona on. Sitä mukaan kun/jos kiinnostus herää, hommataan sitten viulu tai basso..
 
Tää nyt menee ehkä vähän aiheen vierestä, mutta kuitenkin..
 
Ihminen?
06.09.2010 21:25:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Kun mun poika meni musiikkiopistoon, ostin sille halvan 1/4 viulun ja sen jälkeen halvan 1/2 viulun ja lopputulos oli että siitä tuli rockbasisti.
Eli kyllä kannattaa satsata kunnon soittimiin heti alusta alkaen, muuten voi käydä hullusti!

 
Tai Children of Bodomin kitaristi-laulaja Alexi Laiho: alkaa viululla, päättyy sähkökitaraan ja jumlattomaan karjuntaan :D Ei tässä mitään, hieno bändi ja oma suosikki :)
 
matti_
09.09.2010 00:34:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisipa the one and only Anssi Kelakin eräässä haastattelussa sanoa olleensa lapsena Linda Lampeniuksen kanssa samoilla viulutunneilla. Sanoi myös, että jos ei olisi jossain kohtaa tehnyt jotain toisin, soittaisi ehkä nykyäänkin vielä kyykkyviulua kumipuvussa :)
 
baron
09.09.2010 08:54:31 (muokattu 09.09.2010 08:59:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

matti_: :D
 
En tiedä että onko teidän lapset nimenomaan halunneet viulun, vai miten, mutta omille lapsilleni soitan musiikkia laaja-alaisesti levyiltä ja niillä soittimilla mitä kotona on

 
Kun mun poika meni musiikkiopistoon, se pyrki pianoon mutta oli maikkojen mielestä niin hyvä että pistettiin lisäksi viuluun ja innostuikin siitä vähäksi aikaa.
En mä itse mitenkään viulusta tykännyt.
 
Mä uskon että tuo klasari piano/viulutausta on hyödyksi soitti sitten mitä tahansa myöhemmin.
(Poika täyttää vuosia huomenna. Pitää sen kunniaksi klasariflyygelikonsertin musiikkiopiston konserttisalissa.)
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «