Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Indie IRK Rickenbacker kopiobasso
1
doppelgänger
10.02.2009 15:32:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Törmäsin uutta Riffiä lukiessani Indie IRK basson arvosteluun. Basso on siis ihan suora kopio semmosesta legendaarisesta Rickenbacker bassosta. Riffissä bassoa kehuttiin ja hintakin näyttäisi olevan kohtuullinen 600e. Onko kellään kokemusta bassosta täällä päin?
 
http://www.guitar.co.uk/guitars/bass/1748-indie_irk_bass_guitar
 
"Never argue with a fool,they only lower you down to their level and beat you with experience" -J.R.R Tolkien
TommiW.
10.02.2009 15:34:08 (muokattu 10.02.2009 15:38:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Törmäsin uutta Riffiä lukiessani Indie IRK basson arvosteluun. Basso on siis ihan suora kopio semmosesta legendaarisesta Rickenbacker bassosta. Riffissä bassoa kehuttiin ja hintakin näyttäisi olevan kohtuullinen 600e. Onko kellään kokemusta bassosta täällä päin?
 
http://www.guitar.co.uk/guitars/bass/1748-indie_irk_bass_guitar

 
Huttusella oli moinen myynnissä. Ruma, kökkö, kauhea. Kehuneet ilman alaleukaa, ei mitään tekemistä oikean asian kanssa.
 
Jos on pakko saada semmottinen basso, niin ruotsista saa muistaakseni tiptopista ihan oivan näkösiä ja kehuttuja kopioita.
 
E:
 
Joista ei tosin ole minkäännäköistä kokemusta allekirjoittaneella.
 
E2:
 
Tossa linkki: http://www.tiptop.se/cgi-bin/multipage.cgi?id=2523
 
Kahden kiloeuron basso.
Charger
10.02.2009 17:54:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeinkin kun sai aidon lapaseen, ei viitsi edes niistää nenäänsä noiden kopioiden suuntaan.
 
Jos välttämättä semmoisen haluaa, tsekkaisin 70-luvun japsikopiot (esim. Ibanez). Tosin niitä on varmaan yhtä vaikea löytää kun aitoa ja eivätkä ole kovin halpojakaan.
 
Teijo K.
10.02.2009 18:21:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riffikin kehuu kaiken. Harmittaa.
 
Aina saa kärsiä ja hävetä.
rmac
10.02.2009 18:59:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riffikin kehuu kaiken. Harmittaa.
 
Mä testaan aina kaikki, ihan kaikki, ja mikä sitte sopii minun makuun, niin ehkäpä panen sen merkille, ja taas testaan....
 
hemmo
10.02.2009 19:06:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä testaan aina kaikki, ihan kaikki, ja mikä sitte sopii minun makuun, niin ehkäpä panen sen merkille, ja taas testaan....
 
Mikset kirjoita atonaalisia laitearvioita?
 
Karlsson
10.02.2009 19:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basso on siis ihan suora kopio semmosesta legendaarisesta Rickenbacker bassosta.
 
No, ei muuten ole.
 
Tuota ei voi suositella kyllä kenellekään, joka rikkenbakkeria halajaa ja ne loput löytävät vastaavan soittopelin näköisen esineen huomattavasti halvemmallakin.
 
No, otappa kuule selkoa.
ballfish
10.02.2009 19:51:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen tuota paikallisessa musaliikkeessä testannut. Basso oli hyvissä säädöissä, mutta todella muovisen tuntuinen, ei voi suositella millään.
 
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
trackson
02.03.2009 23:36:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ballfish: Itse olen tuota paikallisessa musaliikkeessä testannut. Basso oli hyvissä säädöissä, mutta todella muovisen tuntuinen, ei voi suositella millään.
 
Muoviselta se aitokin tuntuu. On sellainen kerros muovilakkaa (PU) päällä - myös otelaudan, ettei puusoittimeksi uskoisi, ellei tietäisi :)
 
Nimim. 15 vuotta Rikulla veivannut.
 
"Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin" - S. Paronen
2541
03.03.2009 07:34:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trackson: Muoviselta se aitokin tuntuu. On sellainen kerros muovilakkaa (PU) päällä - myös otelaudan, ettei puusoittimeksi uskoisi, ellei tietäisi :)
 
Nimim. 15 vuotta Rikulla veivannut.

 
Eipä ole tollasta fiilistä koskaan tullut.
 
Geezler
03.03.2009 08:43:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: Eipä ole tollasta fiilistä koskaan tullut.
 
Sama täällä. Tosin itselläni on vähemmän "viimeistelty" 4003S.
 
2541
03.03.2009 08:43:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Geezler: Sama täällä. Tosin itselläni on vähemmän "viimeistelty" 4003S.
 
S -mallissa ei ole siis otelautaa lakattu?
 
Razanez
10.03.2009 18:10:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse taas olen vastoin tätä yleistä mielipidettä. Basso on uskomattoman komea, istuu hyvin ainakin minun käteen ja saundaakin melko jykevältä. Kaikkiaan mukava soittaa. Kyllä minä tuon ostaisin jos rahaa olisi... Kyllähän se oikea rikke voiton vie, mutta tämä on munsta hyvä korvike.
 
Rottenroll.
JMP71
10.03.2009 19:23:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kokeillut indietä pariin otteeseen lyhyesti. Empä mitään moititavaa keksinyt, paitsi se sunburst-värityksen. Mielipidekysymys...
 
Tokihan jazz-presari -kopiota saa edullisemmin samaan laatuluokkaan, johtunee siitä, että nitä myydään enemmän ja valmistusmäärät ihan eriluokkaa sitämyötä.
 
Hanki parempaa luettavaa
Kekeb
11.05.2010 19:36:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moisen pelin ostin ja eipä ole kun positiivista kerrottavaa, sopii kuin Lemmy Motorheadiin tuollaiseen 70-luvun raskaamman rockin osastoon. Osansa soundia antaa tietysti originaali Acousticin 370 bassonuppi....alapäätä riittää enemmän kuin Tukiaisten suvulla yhtensä!! Hinta-laatu kohdallaan
 
miikka_the_basist
21.07.2010 23:43:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli Riihimäellä vuosi pari sitten käytyä ja tuollainen Indien IRK osui silmään natural-värityksellä eräässä soitinliikkeessä. Kokeilin tuota vekotinta ja sen kaula sopi minun käteen kuin nenä päähän. Sen istuvuus minulle teki suuren vaikutuksen ja Epiphone Thunderbird IV LTD AW sai mennä vaihdossa.
 
Aitoahan tuo ei ikinä vastaa mutta hinta-laatusuhde on kohdillaan ja nauhanpäät ovat ainakin minun kappaleessa hiottu hyvin. Basson keveys saa minulta myös plussaa, koska on ilkeä soittaa minun mielestäni jos kaulassa roikkuu "myllynkivi". Saundi on kyllä vähän "muovisen" oloinen mutta ei se minua ainakaan haittaa. Suosittelen tutustumaan jos sattuu kävelemään vastaan.
 
Can't you see tears won't wash out the rage? Memories of the years that started the pain Memories... FALLEN YEARS that started the hate Paradise Lost - Unreachable
Ikosaedri
31.07.2010 16:05:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako tuon muuten HEAD-vireeseen? Siis, että soiko, kun skaala on kuitenkin
 
jPekka
01.08.2010 22:41:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ikosaedri: Saako tuon muuten HEAD-vireeseen? Siis, että soiko, kun skaala on kuitenkin
 
Indietä en ole kokeillut, mutta oli minulla aito 4001 monta vuotta HEAD-vireessä ja kohtuuhyvin tuo toimi.
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Ikosaedri
09.08.2010 20:55:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jPekka: Indietä en ole kokeillut, mutta oli minulla aito 4001 monta vuotta HEAD-vireessä ja kohtuuhyvin tuo toimi.
 
Kiitoksia, mielestäni RIFFIssä sanoivat skaalan samaksi =).
 
Ikosaedri
09.08.2010 20:58:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ikosaedri: Saako tuon muuten HEAD-vireeseen? Siis, että soiko, kun skaala on kuitenkin
 
...lyhyempi kuin 34? (windows -_-)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «