Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassari
1 2 3 4
rockmaker
12.06.2010 09:47:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mortonki.
 
Eikä ku sellasta vaan kyselisin, että kun vaihdoin pienempään
bassariin, 22 tuumaisesta 20 tuumaiseen, niin mitenkä tuon nuijan osumakohta?
 
Kun tuntuu että tuon nuijan varsi on tavattoman lyhyt, jos sen laittaa osumaan tän
uuden keskelle. Eli onko sen pakko osua ihan keskelle,
vai saako jäädä hiukan korkeammalle? Onko haittaa?
 
Tuntuu, että vaatii voimaa paljon enemmän kun lyhentää niin,
että on keskellä.
 
passe
12.06.2010 09:56:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rockmaker: Mortonki.
 
Eikä ku sellasta vaan kyselisin, että kun vaihdoin pienempään
bassariin, 22 tuumaisesta 20 tuumaiseen, niin mitenkä tuon nuijan osumakohta?
 
Kun tuntuu että tuon nuijan varsi on tavattoman lyhyt, jos sen laittaa osumaan tän
uuden keskelle. Eli onko sen pakko osua ihan keskelle,
vai saako jäädä hiukan korkeammalle? Onko haittaa?
 
Tuntuu, että vaatii voimaa paljon enemmän kun lyhentää niin,
että on keskellä.

 
Ainut sääntö on omien korvien käyttö. If it sounds good - it is good.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Thyrblast
12.06.2010 10:09:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rockmaker: onko sen pakko osua ihan keskelle,
vai saako jäädä hiukan korkeammalle? Onko haittaa?

 
Ei ole pakko osua keskelle, joten saa olla korkeammalla. Mikään "sääntö" ei pakota siihen, että nuijan pitää olla välttämättä keskellä kalvoa.
 
Speedy
12.06.2010 11:22:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thyrblast: Ei ole pakko osua keskelle, joten saa olla korkeammalla. Mikään "sääntö" ei pakota siihen, että nuijan pitää olla välttämättä keskellä kalvoa.
 
Joo ei sillä mitään väliä.. Meitsi vetää samalla säädöllä 18", 22" ja 24" baasarilla.. enkä ole huomannu mitään vikaa missään..
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
wavelength
12.06.2010 13:01:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundihan muuttuu hieman, kun osumakohta siirtyy keskikohdasta ulommaksi. Keskelle lyödessä soundissa on vähiten yläsäveliä (siis suhteessa enemmän atakkia ja botnea), ja reunemmaksi lyödessä nämä yläsävelet hieman korostuvat -- sama periaate on kuultavissa varsin hyvin virveliä soittaessa. Bassorumpu harvoin kuitenkin soi niin avoimesti ja korkealta, että nuijan osumakohdalla olisi mitään käytännön merkitystä, ja silloin kun bassarin kuuluu soida pitkään, voi olla parempikin, että näitä yläsäveliä kutkutellaan kunnolla esiin.
 
Myytävänä Jackson PS4 -sähkökitara.
Kailis
14.06.2010 00:17:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla osuu 20" aika keskelle ja nuija on suht lähellä ja jousi löysällä. Onneksi on intoa polkea niin vitusti tilanteen vaatimalla tavalla.
 
matzbyy
26.07.2010 19:12:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BASARI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ÄÄÄÄÄ BASARI!!!!!!!!! ANTEEX YLLÄPITO KUN HUUDAN no nyt en MUTTA SIIS YX ÄSSÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nyt vähän normikirjotusta ettei mee ihan huutamiseks
 
Kitarahan siis on lyömäsoitin
Sonormies
26.07.2010 20:39:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se, hyvä Matsby, on bassari. Sori.
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Weetoz
26.07.2010 21:22:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ITSE OLEN KUULLUT MOLEMPIA VERSIOITA KÄYTETTÄVÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SIIS YHDELLÄ TAI KAHDELLA ÄSSÄLLÄ, AIVAN SAMA AINAKIN MINULLEEEEEEAAAAHHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!1111
 
matzbyy
26.07.2010 21:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: ITSE OLEN KUULLUT MOLEMPIA VERSIOITA KÄYTETTÄVÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SIIS YHDELLÄ TAI KAHDELLA ÄSSÄLLÄ, AIVAN SAMA AINAKIN MINULLEEEEEEAAAAHHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!1111
 
MInulle EI ^ÄAAAAkARJAWHRAUJRAJRASr EI JUMALAUTA EI KESTÄ PÄÄÄÄÄÄÄÅ
 
Kitarahan siis on lyömäsoitin
hollmi-5
26.07.2010 23:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

matzbyy: MInulle EI ^ÄAAAAkARJAWHRAUJRAJRASr EI JUMALAUTA EI KESTÄ PÄÄÄÄÄÄÄÅ
 
Eiks toi matsbyy olisi parempi yhdellä y:llä: matsby? Ainakin meilläpäin by rules. Ja bassari se oli ennen kuin sinä olit edes iskän silmäkulmassa pilkkenä...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
marchangel Miquel
26.07.2010 23:19:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Eiks toi matsbyy olisi parempi yhdellä y:llä: matsby? Ainakin meilläpäin by rules. Ja bassari se oli ennen kuin sinä olit edes iskän silmäkulmassa pilkkenä...
 
Tässä piilee totuus. Olen aina kuullut vanhempien ihmisten (lue=kalkkisten/seniileiden) sanovan bassariksi, nuorien sanoessa basariksi.
 
Kun mä oon kuuluisa rumpali, vedän keikan Wembleyllä akryylirummuilla, joissa on coated-kalvot! http://www.facebook.com/pages/Komodo/134092936630725?v=wall#!/pages/Komodo/134092936630725?ref=ts
hollmi-5
26.07.2010 23:25:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marchangel Miquel: Tässä piilee totuus. Olen aina kuullut vanhempien ihmisten (lue=kalkkisten/seniileiden) sanovan bassariksi, nuorien sanoessa basariksi.
 
Ja ennen tuplat tarkkoittivat kahta bassorumpua. Nykyisin se on nuorten puheessa (lue= siimamunat, finninaamat, akkukädet) tuplapedaali.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Cimble
27.07.2010 13:56:12 (muokattu 27.07.2010 13:56:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonormies: Kyllä se, hyvä Matsby, on bassari. Sori.
 
Näin on. Se on BASSARI. Jos se olisi basari, se olisi basorumpu. Ja vitjat virveli on virkku tai virppa, eikä virku/virpa.
 
marchangel Miquel: Tässä piilee totuus. Olen aina kuullut vanhempien ihmisten (lue=kalkkisten/seniileiden) sanovan bassariksi, nuorien sanoessa basariksi.
 
Yhyy, nyt tiedän oman ikäluokitukseni täällä... :) Mutta onhan se selvää, että nykynuorten äidinkielitaidot on on jänskät.
 
mukis
27.07.2010 15:36:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Näin on. Se on BASSARI. Jos se olisi basari, se olisi basorumpu. Ja vitjat virveli on virkku tai virppa, eikä virku/virpa.
 
Mä olen 35v ja se on pommin varmaan basari!
 
marchangel Miquel
27.07.2010 16:14:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Ja ennen tuplat tarkkoittivat kahta bassorumpua. Nykyisin se on nuorten puheessa (lue= siimamunat, finninaamat, akkukädet) tuplapedaali.
 
Mulle tuplat on aina ollu suklaapatukoita. O.o
 
Kun mä oon kuuluisa rumpali, vedän keikan Wembleyllä akryylirummuilla, joissa on coated-kalvot! http://www.facebook.com/pages/Komodo/134092936630725?v=wall#!/pages/Komodo/134092936630725?ref=ts
hollmi-5
27.07.2010 17:08:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marchangel Miquel: Mulle tuplat on aina ollu suklaapatukoita. O.o
 
Suklaapatukka on Tupla. Ei tuplat. http://www.google.fi/imgres?imgurl= … i:official%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
aap
27.07.2010 17:30:37 (muokattu 27.07.2010 17:35:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Suklaapatukka on Tupla. Ei tuplat. http://www.google.fi/imgres?imgurl= … i:official%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1
 
Tossa puhuttiinkin monikossa...
 
Netissä ei ole tilaa totuudelle.
hollmi-5
27.07.2010 20:37:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aap: Tossa puhuttiinkin monikossa...
 
ja pienellä kirjoitetaan niinku nuorilla on tapana...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Cimble
27.07.2010 20:46:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mukis: Mä olen 35v ja se on pommin varmaan basari!
 
Kas kun ei pasari. :P
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «