Aihe: Uusi täysputkicombo Harley Benton GA15
1 2 3 4
duc
03.02.2009 10:35:42
Hyvä valinta. Mahtava vekotin.

Ja sitäkin kannattaa modailla jos vaan jaksaa: http://billmaudio.com/wp/
hapan
03.02.2009 11:30:02
Hehe, en tiedä teinkö elämäni typerimmän tempun, mutta laitoin tuon vahvistimen tilaukseen. Ei tohon hintaan voi mitään ihmeitä odottaa, mutta jos se kuitenkin olis parempi, kuin toi 15 W Crate... ;)

Onneksi tossa on toi 30 päivän palautus, jos tarttee palauttaa. Näkeepähän sitte.
jpousi
03.02.2009 12:12:32
Ja sitäkin kannattaa modailla jos vaan jaksaa: http://billmaudio.com/wp/

Loistavaa. Kohta lähtee Blues junnu tilaukseen.
Jopas lähti!
Lilli
03.02.2009 12:49:06
Hehe, en tiedä teinkö elämäni typerimmän tempun, mutta laitoin tuon vahvistimen tilaukseen. Ei tohon hintaan voi mitään ihmeitä odottaa, mutta jos se kuitenkin olis parempi, kuin toi 15 W Crate... ;)

Onneksi tossa on toi 30 päivän palautus, jos tarttee palauttaa. Näkeepähän sitte.

Kuten jo taisi aikaisemmin tulla tokaistua, niin ei siitä GA15:sta oikeaa käsitystä saa, ennen kuin on putkoset vaihtanut ja kajarin. Toisaalta ei siitä kyllä oikein mahtava äänikollasia saanut esiin vaikka olisi kuinka vääntänyt. Mutta toisaalta kyllä pedaalien perässä ääni muuttui kellossa varsin. Toisaalta möin omani tuotapikaa.
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
hapan
03.02.2009 12:58:10
Ei vittu, jänis iski, oli pakko peruuttaa :D
jo_tu
03.02.2009 15:18:36
Ei vittu, jänis iski, oli pakko peruuttaa :D

luultavasti ei huono päätös...

itsellä ollut kaksi GA5H nuppia ja toisesta rakensin orange ad15 kloonin ja kummatkin on myyty... myös yksi epiphone VJ, mutta samaa rojuahan ne molemmat on...

vähän enemmän kun laittaa niin saa jo sellasen, jonka tahdissa jaksaa hymyilläkin...
pedaaleita, vahvistimia, kitaran fiksausta? kysy niin suunnitellaan.
kuga
15.02.2009 18:03:54
Nyt on soitettu Ga15 kohta pariviikkoa,ei se hullumpi laite ole!Kokeiltu on eri
kitaralla,akustinen ibanez,ja samaa merkkiä oleva artc.95.Jälkimmäinen on sille hyvä.
Lisää laitteessa on boss re-20 space echo .Soundi on sillä rockabilly ja blues vaikutteinen.Laite toimii parhaiten volumen ollessa noin klo 11 muut säädöt siinä klo 9-12 kohdalla.Boss säädöillä saa lopun irti laitteesta,ja äänen paremmaksi.Itse tykkään siitä,ja hintaluokassa kotisoittoon menee hyvin.(Toi re-20
on kalliimpi kuin ga15) Käytän muualla soittaessa 50W,joka kuuluu hyvin.
jpousi
16.02.2009 12:00:00
Loistavaa. Kohta lähtee Blues junnu tilaukseen.

Itseäni lainaten: GA15 poistui kuvioista kun se kuulosti aika ohuelta. Fenderin Blues Junior löytyi Kempeleestä, hinta 350 euroa, kuin pakasta vedetty. Ja helfeddi, kyllähän se hyvältä kuulostaa...! GA15 ja BJ molemmat ovat 15 watin laitteita, mutta BJ on ÄÄNEKÄS!
Jopas lähti!
turisti
23.06.2010 11:21:35
kuga: Nyt on soitettu Ga15 kohta pariviikkoa,ei se hullumpi laite ole!Kokeiltu on eri
kitaralla,akustinen ibanez,ja samaa merkkiä oleva artc.95.Jälkimmäinen on sille hyvä.
Lisää laitteessa on boss re-20 space echo .Soundi on sillä rockabilly ja blues vaikutteinen.Laite toimii parhaiten volumen ollessa noin klo 11 muut säädöt siinä klo 9-12 kohdalla.Boss säädöillä saa lopun irti laitteesta,ja äänen paremmaksi.Itse tykkään siitä,ja hintaluokassa kotisoittoon menee hyvin.(Toi re-20
on kalliimpi kuin ga15) Käytän muualla soittaessa 50W,joka kuuluu hyvin.

Mihin asti GA15:ssa on puhdan soundi? Ajattelin itse käyttää ko laitetta pedaalien kanssa ja haluaisin saada kivan puhtaan soundin.
Umas
23.06.2010 13:09:34

Volat klo 1 etenpääin alkaa muroutuun. Itse tykkäsin ku on pidetty isompaa kaappi alla. Orkkis kaiutin on heikoin lenkki.
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related
velmuesko
16.08.2012 00:42:53
Putkivahvistin-neitsyys on nyt sitten tiessää, jos sen Harrikalla vaan voi menettääkään :)

Itselläni on siis benttonin ga-15 combo versio ja olisin sitä tuunailemassa, mutta en tiedä mitä sille kannattais tehdä.
jotain isoa cleania ja ac/dc soundia oisin vailla. oisko jotain vinkkejä?
"Vakiona" melkonen honottaja.
Käytän Tokain love rock LP:n halppis-korean versiota vakio mikeillä, jotka ajattelin myös uusia.. Wilkinson p-90 tallaan ja wil p-90 kaulaan ?? onko kokemuksia?

mitä elementtejä olet käyttänyt/ voiko ton kanssa käyttää wattimäärältään kuinkakin isoja elementtejä? esim. 75w tai jopa 150w? olen ajatellut eminence legend 35w 10" iskeä tohon suoraan kiinni. ja putkiksi jotain lämmin soundisia esim. grooveja 70% teholla.

ensikertaa putkia kyydissä...

täältä saanu aika hajanaisia mielipiteitä.
heti en ainakaan aio luovuttaa. monen monta tuntia on tullu opiskeltua putkivahvistimien sielunmaisemaa ja luettua jos jonkinmoista opusta ja kirjoitelmaa... mitään tosin ei ole vielä jäänyt tähän mun kovaan kallooni, mut ehkä jos koittais kysyä viisaammiltaan.
sickboy
16.08.2012 00:57:28

Onko tossa sun Love Rockissa P-90 kiinni vai humpparit? En tosta Wilkinsonin P-90:stä tiedä, mutta perinteinen P-90 ei sovi humppareiden tilalle kokonsa puolesta. P-90 mikkejä toki tehdään myös humpparikokoisina, toi kannattaa tarkistaa ennen ku tilaa mitään.
naavanka_
16.08.2012 09:03:01
velmuesko: Putkivahvistin-neitsyys on nyt sitten tiessää, jos sen Harrikalla vaan voi menettääkään :)

Itselläni on siis benttonin ga-15 combo versio ja olisin sitä tuunailemassa, mutta en tiedä mitä sille kannattais tehdä.
jotain isoa cleania ja ac/dc soundia oisin vailla. oisko jotain vinkkejä?
"Vakiona" melkonen honottaja.
Käytän Tokain love rock LP:n halppis-korean versiota vakio mikeillä, jotka ajattelin myös uusia.. Wilkinson p-90 tallaan ja wil p-90 kaulaan ?? onko kokemuksia?

mitä elementtejä olet käyttänyt/ voiko ton kanssa käyttää wattimäärältään kuinkakin isoja elementtejä? esim. 75w tai jopa 150w? olen ajatellut eminence legend 35w 10" iskeä tohon suoraan kiinni. ja putkiksi jotain lämmin soundisia esim. grooveja 70% teholla.

ensikertaa putkia kyydissä...

täältä saanu aika hajanaisia mielipiteitä.
heti en ainakaan aio luovuttaa. monen monta tuntia on tullu opiskeltua putkivahvistimien sielunmaisemaa ja luettua jos jonkinmoista opusta ja kirjoitelmaa... mitään tosin ei ole vielä jäänyt tähän mun kovaan kallooni, mut ehkä jos koittais kysyä viisaammiltaan.

Varmasti aika hyvät akkatakkat saa boosterilla tai tubescreamer johdannaisella.
Honotukseen voi auttaa EQ purnukka tms.
velmuesko
16.08.2012 14:38:16
sickboy: Onko tossa sun Love Rockissa P-90 kiinni vai humpparit? En tosta Wilkinsonin P-90:stä tiedä, mutta perinteinen P-90 ei sovi humppareiden tilalle kokonsa puolesta. P-90 mikkejä toki tehdään myös humpparikokoisina, toi kannattaa tarkistaa ennen ku tilaa mitään.

Humpparit on kiinni. en tosiaan tiedä noista mikkienkään vaihdosta juurikaan, kun ei ole toistaiseksi kokemusta.
Mites päätemuuntajan kanssa ton vaffarin suhteen? suosituksia? mistä ylipäätään saa tilattua/tarkistettua sopivuuksia ym.?
velmuesko
23.08.2012 19:06:57
Oiskos jollakin jotain tietoa noista muuntajien vaihdoista, tms. viritys ohjeita kyseiselle HB:n vaffarille? mielellään kuvien ja videoiden kera, kun ei oo ihan hallussa noi sähköpiirrustukset.
Tahi vastaavasti oiskos joku Turun, tai Kankaanpään seudulla joka voisi noita virityksiä hoidella pientä korvausta vastaan?
Laulava Kylätohtori
24.08.2012 08:41:02
velmuesko: Oiskos jollakin jotain tietoa noista muuntajien vaihdoista, tms. viritys ohjeita kyseiselle HB:n vaffarille? mielellään kuvien ja videoiden kera, kun ei oo ihan hallussa noi sähköpiirrustukset.
Tahi vastaavasti oiskos joku Turun, tai Kankaanpään seudulla joka voisi noita virityksiä hoidella pientä korvausta vastaan?

Mitä muuntajan vaihto auttaa? Mielenkiinnosta kysyn, kun en näistä mitään ymmärrä?

Porissa on Hehku-Ampseja valmistava Jarmo Välimäki, joka pisti oman Twinin kuntoon erittäin kilpailukykyiseen hintaan. Varmasti pystyy myös tekemään muuntajan vaihdot ym...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Kefiiri
24.08.2012 09:22:57
Laulava Kylätohtori: Mitä muuntajan vaihto auttaa? Mielenkiinnosta kysyn, kun en näistä mitään ymmärrä?

Joissain halpisputkareissa on kovin pieni päätemuuntaja, siis se jonka kautta signaali kajarille tulee. Sen vaihtaminen fyysisesti isompaan tuo lisää alapäätä sointiin. Mutta suhteutettuna vahvarin hintaan operaatio lienee kalliinpuoleinen.
markus16
24.08.2012 09:45:22
Kefiiri: Joissain halpisputkareissa on kovin pieni päätemuuntaja, siis se jonka kautta signaali kajarille tulee. Sen vaihtaminen fyysisesti isompaan tuo lisää alapäätä sointiin. Mutta suhteutettuna vahvarin hintaan operaatio lienee kalliinpuoleinen.

Tämä ei myöskään ole välttämättä se paikka jossa kannattaa tehdä-itse-ja-säästää, viitaten edelliseen viestiin: mielellään kuvien ja videoiden kera, kun ei oo ihan hallussa noi sähköpiirrustukset.
Kirka saatana!
matti_
14.07.2013 23:01:26

markus16: Tämä ei myöskään ole välttämättä se paikka jossa kannattaa tehdä-itse-ja-säästää, viitaten edelliseen viestiin: .

Pakko vähän nostaa tätä ketjua. Minulla on erittäin huonoja kokemuksia Harley Bentonista. Ostin kuitenkin tuon vahvistimen (erittäin) vähän käytettynä vara-/kakkosvahvistimeksi ja maksoin siitä muistaakseni 80 euroa. Tämä tapahtui vuonna 2008, eli vahvistin on ollut minulla nyt aika tasan viisi vuotta.

Saundi olikin heti aika kiva, mutta jotenkin hengetön. Vaihdoin siihen jonkun Englannin lipulla varustetun H|H -elementin, en nyt muista mallia. Saundi parani huomattavasti!

Vahvistin on ollut minulla siitä asti ykkösvahvistimena. Pidän sen blusahtavasta saundista rokkitouhuissa. Hieman hevimpikin matsku irtoaa, kunhan on vähintään 2x12" kaappi kaverina.

Paljon riippuu pedaaleista. Olen ollut aina vähän sellainen halpislinjojen mies. Pitkään oli säröpuolella Bad Monkey, saman valmistajan Grunge, sekä Ibanezin MS10 - kaikki ajoivat asiansa.

Tänään sain käsiini Vox Cooltron Over The Top Boost putki-overdriven ja nyt olen saundiin oikeasti erittäin tyytyväinen :)
Efektilenkissä on Behringerin parametrinen EQ, jolla saa muuten paljon sitä sävymaailmaa säädettyä (Behringeriin olen ollut huomattavasti tyytyväisempi kuin Harley Bentoniin...). Suosittelen tutustumaan tuohon Voxin pedaaliin. Se vähintään tuplaa vahvistimen käyttöarvon!

Mutta olisi minulla kysymyskin. Haluaisin tehdä tuosta nuppimallin. Kannattaisiko ostaa jostain toinen samanlainen ja alkaa rauhassa rakentelemaan, vai onko tähänkin olemassa joku "avaimet käteen ikearatkaisu" ? Myös Fender Champion 600, joka tällä hetkellä on vara/kotistyrkkarina, olisi kiva saada nuppikokoon. Kulkisi vielä pienemässä repussa :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)