Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä on teidän mielikuva hyvästä rumpusetistä?
1
jazrokOnni
15.03.2010 16:59:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska minulla ei vielä ole omia rumpujani, on minun vielä helppo spekuloida mahdollisen setin omistamisesta. En tiedä, olisiko oman rumpusetin haaveileminen mahdollista, jos jo omistaa yhden.
Haaveeni piirtyy kuitenkin melko peruskamoihin: kunnon basari, noin 22"18" (eli 18" syvä, ehkä, en ole aivan varma..edes..niin..no..), high-tomi 10" ja med-tomi 12" sijoitettuna niin, että niillä on tuki bassorummusta(harmi sinänsä, sillä olen kuullut, että se vähentää basson äänenlaatua), lattiatomit 14" ja 16" vielä päätyihin. Viimeisenä, mutta ei viimeisenä(klisee..) tulee virveli 14". Näiden osien merkki voisi olla Pearl..
Symbalit, eli yleiskielellä lautaset, voisivat olla minkä tahansa merkkisiä, mutta mielellään Staggin: vasemmalla olisi 14" haihatti ja siitä eteenpäin oikealle, ennen high-tomia 18" thin, eli ohut, Crash-symbali. Siitä tulisi adapterilla, eli eräänlaisella liittimellä tulisi 10" splash-symbali siihen high- ja med-tomien väliin. siitä eteenpäin oikealle tulisi 16" thin-crash-symbali. Sitten mentäisiin alemmas ja siellä tulisi adapteri 16":n telineestä adapterilla 8" splash-symbaali, joka olisi med-tomin kahdalla oikealla. sitten Ride symbalin yläpuolella olisi 16" chaina-symbali ja 18" myös.
Siitä alemmas tulisi sitten viimeisenä Ride-symbali 20".
Kaikki telineet olisi Pearlin.
 
Kertokaa teidän haavennen myös.
 
moderndrummer88
15.03.2010 17:03:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/dyn/users/51827.jpg siinähän se. Speksit voi lukea profiilista.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Kailis
15.03.2010 18:54:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä voisin ottaa setin täältä;
 
http://artisandrumworks.com/
 
Symbaalit ohuita Istanbul Agopeja. Toisaalta olen ihan tyytyväinen omaan settiini.
 
Rumpu-Ali
15.03.2010 21:26:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sillai parillinen määrä kaikkia, perusrakenteiltaan suhteellisen symmetrinen setti: 2 etutomia, 2 lattiatomia, vastakkaisilla puolilla, 1 basari kuitenkin, kahta ei jaksa virittää, virppa keskellä. Sit 2 crashia, 2 chinaa, 2 ridea. Muita kilkuttimia sitten epämääräisesti, mut rocket tomit / octobanit olis kiva olla. :)
 
rumpali mutta henkisesti basisti
Rock and roll punk hard rock
18.06.2010 20:07:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rummut: Ludwig Legacy Classic
Kalvot: Remo
 
24x16 bassorumpu (ei etukalvoa)
14x10 tomi (ei alakalvoa)
18x16 lattiatomi (ei alakalvoa)
14x8 virveli
 
15 Zildjian A-Custom hi-hat Mastersound
16 Zildjian A-Custom crash Mastersound
22 Paiste Rude ride
12 Zildjian A-Custom Splash
18 Zildjian A-Custom China
 
hollmi-5
18.06.2010 21:38:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock and roll punk hard rock: Rummut: Ludwig Legacy Classic
Kalvot: Remo
 
24x16 bassorumpu (ei etukalvoa)
14x10 tomi (ei alakalvoa)
18x16 lattiatomi (ei alakalvoa)
14x8 virveli
 
15 Zildjian A-Custom hi-hat Mastersound
16 Zildjian A-Custom crash Mastersound
22 Paiste Rude ride
12 Zildjian A-Custom Splash
18 Zildjian A-Custom China

 
Miksi ei resokalvoja?
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
wavelength
18.06.2010 22:04:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Miksi ei resokalvoja?
 
Crashien halkaisijoistakin näkyy olevan puolet pois...
 
Myytävänä Jackson PS4 -sähkökitara.
Rock and roll punk hard rock
18.06.2010 22:09:08 (muokattu 18.06.2010 22:17:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Miksi ei resokalvoja?
 
Näyttävät minun mielestäni klassisimmilta ilman alakalvoja. Tai voisihan niissä olla alakalvotkin. Tuollaisen aion hommata ja kokeilen, että miten tulee parempi soundi. Ilman alakalvoja vai alakalvoilla. Bassorummussa olen kuitenkin huomannut, että sinne pitää laittaa joku tyyny, jotta siitä tulisi hyvä soundi jos bassorummussa on 2 kalvoa.
Mitä tarkoitit tuolla crashin halkaisijalla?
 
hollmi-5
18.06.2010 22:17:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock and roll punk hard rock: Näyttävät minun mielestäni hienommilta ilman alakalvoja. Mitä tarkoitit tuolla crashin koolla?
 
Ai näyttää vai? Ok Voihan toki jättää silloin alapuolen lugit pois ja näyttää siltä, että asiaa on harkittu etukäteen. 70-80-lukujen taitteessa rumpuvalmistajilla oli todella yleiseti myös alakalvottomat ns. "konsettitomit" vaihtoehtona.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
18.06.2010 22:20:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock and roll punk hard rock: Bassorummussa olen kuitenkin huomannut, että sinne pitää laittaa joku tyyny, jotta siitä tulisi hyvä soundi jos bassorummussa on 2 kalvoa.
Mitä tarkoitit tuolla crashin halkaisijalla?

 
Ei se ole ollenkaan välttämätöntä. Itselläni on 22", 24" ja 26" bassorumpuja ja yhdessäkään en käytä tyynyä. Kalvoissa on demppirenaat tyyliin PS3, mutta ei muuta. Aika kivasti soundaa. Äänimieskin on ollut ihan tyytyväinen. Virittelyä ja kokeilua se tosin vaatii.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
AP
27.06.2010 13:34:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja hetken perästä voisitkin vaihtaa riden paikkaa äärioikealta siihen, jossa nyt on se oikeanpuoleinen crash tai splash (jos kuvailua vallan oikein ymmärsin). Säästää vaivaa ja muuta, jos ride on itsestä katsoen idän sijaan ennemminkin koillisen suunnassa.
Vähän tähän tapaan
http://www.drummerworld.com/pics/drumpics9/davidgaribaldiffm.jpg
 
Eipä ole kaukana tuo kuvan kioski muutenkaan mielikuvasta hyvästä setistä.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
ferodoz
01.07.2010 02:59:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AP: http://www.drummerworld.com/pics/drumpics9/davidgaribaldiffm.jpg
 
Eipä ole kaukana tuo kuvan kioski muutenkaan mielikuvasta hyvästä setistä.

 
Aika järkky toi syvyysero noilla etutomeilla...
 
Rumpali, muuten terve. VonTawast.
Bumbarr
01.07.2010 10:12:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://1.bp.blogspot.com/_2mHNLTRIA … AAAAAAAAm4/GW9IosbmqPc/s1600/om.jpg
 
Aika lähellä... Ride ja etutomi pikkasen alemmas ja vähemmän kulmaa.
 
Kilpikonnat rockkaa!
ferodoz
01.07.2010 13:25:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bumbarr: http://1.bp.blogspot.com/_2mHNLTRIA … AAAAAAAAm4/GW9IosbmqPc/s1600/om.jpg
 
Aika lähellä... Ride ja etutomi pikkasen alemmas ja vähemmän kulmaa.

 
öö?
 
Virhe! Tyhjä tai tyhjä kirjoitus!
 
Rumpali, muuten terve. VonTawast.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «