Aihe: MIDI probleema
1
meekz
05.03.2004 16:31:59
eli, kaivoin vanhan midi keyboardin esiin vintiltä ja toimii ihan hyvin muuten mutta pelkkänä midikontrollina sen käyttämisessä tulee semmonen vittumainen viive.. en tiedä mikä on vialla..

tai oikeastaan mulla on kyl vähän semmonen fiilis että se on toi mun Soundblaster extigy (ihan paska. no kai te tiesitte) missä on "MIDI IN". tää extigy on vielä semmonen että se on USB:llä kiinni tietokoneessa..

eli tämmönen ketju:
keyboard MIDI OUT -- MIDI kaapeli---Soundblaster EXtigy MIDI IN

extigy-- USB kaapeli --- tietokone

Reason 2.5:sta oon koittanut "kontrolloida" näillä koskettimilla ja omasta mielestäni kaikki on oikein koneen sisällä "midi preferens:eissä"

kuulostaako tutulta ongelmalta? pistä vastausta jos luulet tietävas syyn..
konec
11.03.2004 13:18:24

Itselläni ainakin johtuu paskasta äänikortista, joten
uskaltaisin veikata sitä.
Ant3R0
15.03.2004 21:28:32

Viive johtuu äänikortista. Useimmiten sen saa korjattua musiikkiohjelmasi tai äänikorttisi asetuksista. Eli sellaista asetusta kuin "buffer size" sun täytyy mennä räpelöimään. Voit kokeilla kuinka pieneksi saat latenssin kunnes alkaa rätisemään laittamalla buffer sizeä pienemmäksi.. ja jos myöhemmin ihmettelet rätinää niin tiedät että sun täytyy laittaa bufferien määrää suuremmaksi. Mitä paremmat ajurit tai äänikortti sulla on, sitä vähemmän joudut vähentämään buffereiden kokoa. Tää oli siis tällaista käytännön tietoa ja mun oma käsitys asiasta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)