Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hihnan pysyväis kiinnitys bassoon
1 2
Leviathan73
02.06.2010 20:57:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaisia prikka tai vastaavia virityksiä ihmiset käyttävät hihnojen kiinnityksessä.
 
En halua mitään pikalukkoa enään koska en enään luota niihin.
Basso putos Schallerista. Osaksi omaa huolimattomuutta.
 
Sitä saa mitä tilaa.
balzary
02.06.2010 21:13:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/artikkelit/744
Leviathan73
02.06.2010 21:35:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi on kyllä pätevä.
 
Sitä saa mitä tilaa.
s151669
03.06.2010 08:42:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leviathan73: Basso putos Schallerista.
 
Miten tuo on ylipäätään mahdollista ?
 
Antikitarasankari
hollstro
03.06.2010 08:55:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Miten tuo on ylipäätään mahdollista ?
 
No silleen ainakin että se lukko irtoaa hihnasta kun on jäänyt mutteri kiristämättä/löystynyt itsestään.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Hannu H.
03.06.2010 12:15:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: No silleen ainakin että se lukko irtoaa hihnasta kun on jäänyt mutteri kiristämättä/löystynyt itsestään.
 
Kaveri on myös kitaraansa pudotellu ku sillä oli ne kupit väärinpäin eli avoin puoli alaspäin. Ei vissiin sit pelkät tapit jaksanu les paulia kannatella.
 
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Sinfactor:MySpace Youtube
Sensi
03.06.2010 12:35:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://lorinator.feminoise.com/guitar-tips-diy-strap-lock-system/
 
Itellä vastaavat presarissa, toimii paremmin ku jotku prikat, saa hihnanki irti ilman ruuvaria. Tietysti joutuu juomaan 2 kaljaa tai vaihtoehtoisesti pyytään kaveria auttaan niiden kanssa.
 
Tää on tämmöstä ittensä ettimistä
Leviathan73
03.06.2010 12:47:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: No silleen ainakin että se lukko irtoaa hihnasta kun on jäänyt mutteri kiristämättä/löystynyt itsestään.
 
Näin kävi mulle.
 
Sitä saa mitä tilaa.
JussiKoo
03.06.2010 13:23:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leviathan73: Näin kävi mulle.
 
Mä tarkastan kiinnitykset aina ennen keikkaa ja jopa treeneissä tulee kiristys varmistettua sormin kokeilemalla jonkun biisin välissä. Ei ole vaikeata. Tulee jo vaistomaisesti.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
Teijo K.
03.06.2010 13:27:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock-Ola: Mä tarkastan kiinnitykset aina ennen keikkaa ja jopa treeneissä tulee kiristys varmistettua sormin kokeilemalla jonkun biisin välissä. Ei ole vaikeata. Tulee jo vaistomaisesti.
 
Mä laitoin kerran ruuvilukitetta niin ei tarvitse olla kokoajan hiplaamassa. :)
JussiKoo
03.06.2010 13:29:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Mä laitoin kerran ruuvilukitetta niin ei tarvitse olla kokoajan hiplaamassa. :)
 
Hiblaaminen on kivaa. Ruuvilukite on varmaan hyvä idea. Jos olis enemmän keikyä, niin silloin ottaisin käyttöön :)
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
s151669
03.06.2010 13:35:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, kehottaisin lämpimästi jatkamaan suhdetta schallerin kera. Kiinnität vain kunnolla. Tarvitset pihdit tai ison jakoavaimen sitä kuppipuolta varten, ja sopivan kiintoavaimen tai jakoavaimen mutteria varten. Ja kiristät tuon _tiukkaan_. Jos hifistelet, laitat ruuvilukitetta, vaikka tuollaista:
 
http://www.biltema.fi/osteri/osteri … =362774.htm&tuote=362774&ryhmaid=70
 
kierteen väliin.
 
Kyllä mullakin schallerit tuppasivat löystymään, ennenkuin uskoin, että siitä kuppipuolesta täytyy pitää jollain työkalulla kiinni kun mutteria kiristää. Sormivoimat eivät vaan riitä. Viimeksi olen schallereita kiristellyt viisi vuotta sitten, kun ostin uuden hihnan...
 
Antikitarasankari
j4kk1
03.06.2010 14:01:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock-Ola: Mä tarkastan kiinnitykset aina ennen keikkaa ja jopa treeneissä tulee kiristys varmistettua sormin kokeilemalla jonkun biisin välissä. Ei ole vaikeata. Tulee jo vaistomaisesti.
 
Mä saan yleensä väänneettyä ne mutterit kerralla sen verran tiukkaan että ei aukea itsestään.
 
Underpowering is one of those myths that will not die. You cannot damage a speaker through putting too little power into it.
pekezu
03.06.2010 14:02:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock-Ola: Hiblaaminen on kivaa. Ruuvilukite on varmaan hyvä idea. Jos olis enemmän keikyä, niin silloin ottaisin käyttöön :)
 
Toinen on rouvalta kynsilakkaa. Ja ei kierteisiin vaan sellanen kalvo sen mutterin päältä isompaan levyyn ja siihen keskitappiin.
 
Noi kandee tiukata säännöllisesti kireälle. Itsellä on luokkaa todella, todellakireällä, kun on hihnakin niin paksu, että pakko vetää tiukalle ettei kierteet krokkaa. Ja hyvin on pysynyt.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
Leviathan73
03.06.2010 15:02:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se olisi optimi tilanne ettei tarvis miettiä että pysyykö hihna vai ei.
 
Sitä saa mitä tilaa.
Knoppix
03.06.2010 15:05:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leviathan73: Kyllä se olisi optimi tilanne ettei tarvis miettiä että pysyykö hihna vai ei.
 
Ostakee pojat halvempia soittimia niin ei tarvi murehtia. ;)
 
Ps Schalllerit on parhaat hihnalukot mihin oon törmänny.
 
Johannes
Teijo K.
03.06.2010 15:10:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leviathan73: Kyllä se olisi optimi tilanne ettei tarvis miettiä että pysyykö hihna vai ei.
 
Onhan se. Onneksi ei ole skallerien kanssa tarvinnut tuostakaan pariinkymmeneen vuoteen murehtia.
JukkaPena
04.06.2010 01:28:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on noi Schallerin hihnalukot ja oon ollu todella tyytyväinen. Yhes nopeevaihtoses musikaaliproggikses käänsin Musarin selkään, kyllä mä noihin Schallereihin sen verran luotan en ainakaan sillo ees ehtiny pelkäämään...
 
Mitä niiden ruuvien kiristelyyn tulee niin se kuuluu asiaan - välineitä pitää huoltaa, ei ne muuten kestä/toimi luotettavasti kovassa käytössä.
 
"Se tekee siitä sen..."
pekezu
04.06.2010 01:34:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Onhan se. Onneksi ei ole skallerien kanssa tarvinnut tuostakaan pariinkymmeneen vuoteen murehtia.
 
Sama homma.
 
Mun mielestä se, että pitää ylipäänsä ne hihnaan tulevat osat oikeinpäin (eli "kourun" suu ylöspäin) niin ei pitäis olla huolta. Mun mielestä ei todellakaan kande luottaa, että pelkän tapin kanssa kestäisi tuo viritelmä. Ainakaan kuluneilla lukoilla.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
okabass
04.06.2010 01:51:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Schallerit on PasÄaa. Mulla on toiminut vuodesta -89 ja -95 kahdessa kanteleessa Jim Dunlopin Strap lockit. No roblems at all.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «