viltsu_! 19.04.2010 19:23:42 (muokattu 19.04.2010 19:28:13) | |
---|
Eli Mistä netistä löytää parhaiten tämän kaltaisia sointuja esim. E7/H. Jos ei tietoa mistä löytyy niin mielellään silti tietoa miten se "otetaan". :) Toiseksi: mitä ovat ne soinnut joissa on pieni kolmio perässä?? // olen vasta aika aloittelija tässä kitaransoitossa, joten siitä nämä luultavasti helpot kysymykset .... |
Zeeboo 19.04.2010 19:55:06 (muokattu 19.04.2010 19:56:44) | |
---|
viltsu_!: Eli Mistä netistä löytää parhaiten tämän kaltaisia sointuja esim. E7/H. Jos ei tietoa mistä löytyy niin mielellään silti tietoa miten se "otetaan". :) Kokeileppa tuolta: http://chordfind.com/ Toiseksi: mitä ovat ne soinnut joissa on pieni kolmio perässä?? Se kolmio soinnun perässä on yksi duurikolmisoinnun symboleista. Näissä ns reaalisointumerkeissä ei ole merkintää varten standardia, vaan eri yhteyksissä käytetään erilaisia merkkejä. Esimerkiksi vaikka duurisointu voidaan merkata: - Isolla kirjaimella, tämä on varmaan se yleisin: E, G, Bb jne - Iso kirjain + kolmio - Iso kirjain + "maj", Emaj, Cmaj jne. (Tätä ei passaa sotkea maj7:aan tai laajempiin sointuihin) Sama homma myös mollilla: - Em, Dm, F#m jne - "miinusmerkillä": A-, G- jne. Tämä on joskus vähän hämmentävä... - pienellä kirjaimella: e, d, a jne. Ei niin hämmentävä kuin edellinen, mutta silti... - "min" liitteellä: Gmin - jne... // olen vasta aika aloittelija tässä kitaransoitossa, joten siitä nämä luultavasti helpot kysymykset .... Ihan samanlaisten kysymysten kanssa on varmaan jokainen jossain vaiheessa paininut. Ei ne ole kenellekkään alussa helppoja olleet. Ei ainakaan mulle. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
baron 19.04.2010 21:00:31 (muokattu 19.04.2010 21:00:54) | |
---|