Aihe: Guillemot Maxi Studio Isis
1 2
ukkopekka
11.03.2004 13:27:43
Noniin tästäkin aiheesta on täällä kirjoiteltu, mutta onkohan kenelläkään vastaavanlaista ongelmaa, että se ulkoisen boxin analogiset, siis ne plugimenot, ei toimi, mutta midi- puoli toimii hyvin? Kortin 3.5mm liitännätkin toimii, mutta siis ne boxin analogiset jumittaa, just kun niitä vaan tarvis!!
Eli vähän samanlainen ongelma kuin jollain täällä aiemminkin kirjoittaneella, paitsi en tiedä toimiko sillä midi-liitännät. Koneeni on melkeen sama (AMD ja VIA) mut mul on 98SE. Tosin parempikin kone löytyy, AMD Athlon +2200 XP:llä, kannattaisikohan kokeilla tossa? Luin vaan et monet on kirjottaneet ettei XP:ssä toimi, kun ei ole ajureita..

Uusimpia ajureita (1.9) ei onnistu asentamaan, valittaa, ettei ajureita ole mukamas asennettu, kun koneen uudelleenkäynnistää..?? Kortin paikkaakin olen vaihtanut emolla.

En ole webistäkään löytänyt oikeastaan muuta kuin yahoon maxi studio- palstan, mutta en sieltäkään (hyvällä englanninkielentaidolla) neuvoa löytänyt.

Olisin tosi kiitollinen jos joku osaisi neuvoa! Kiitos jo etukäteen..
Niq
11.03.2004 14:53:32

Mun guillemotissa on sama ongelma, jostain luin että se ulkoinen boksi kärähtää helposti, jos irrottaa sen "lennossa". Jos joku osais sanoa tähän ratkaisun niin kiitollinen olisin. :)
JPekka -nimimerkillä ainakin on ko. kortti.
Miten muuten pääsit sinne yahoon isis -grouppiin? Mulla on koko ajan että membership pending tms. eikä pääse lukemaan juttuja ollenkaan sieltä.

PS. mulla toimii ne digiliitännätkin ihan ok.
[ostin ku sai halavalla]
ukkopekka
11.03.2004 15:33:11
Joo oon kuullu samaa, mut emmä oo sitä lennossa kyllä irrottanu, ja se mua ihmetyttää, et kun midi-liitännät kuitenkin toimii?
Niin onkos Nic sulla siis just samanlainen tilanne...??
Sinne Isis-palstalle pitää rekisteröityä ensin...
Niq
11.03.2004 16:09:00

Olen rekisteröitynyt ko. palstalle, mutten siltikään pääse sinne, eli siis joku ei ole hyväksynyt liittymistäni ilmeisesti...
Minullakin toimii Midiliitännät ja digiliitännät, analogisista ei saa kuulumaan pihaustakaan.
[ostin ku sai halavalla]
Sertzo S
11.03.2004 17:11:17 (muokattu 11.03.2004 18:19:17)
Mitkä ovat uusimmat ajuripäivitykset ko. korttiin?
Mulla ne on haettu Mikrobitin Ajuriapajalta, mutta onko uudempia olemassa.

Minun ongelmani on se, että joskus koneeni avattua ei ääntä kuulu ollenkaan, vaikka pitäisi. Softani on Cubase VST 32. Eli kun haen jonkun biisin musiikkikansiostani niin vasta useamman käynnistyskerran jälkeen alkaa musa kuulua.
Koneeni on "kivikautinen" 500 AMD prossu ja 256 SDRAM- muistia, 13.5 G kovalevy. Emolevy on EP-MPV3G2.Käyttöj: W 98.

Onko Guillemotilta tullut mitään uudempaa Maxi Studion jälkeistä korttia omilla DSP- piireillä?

Katsoin juuri Ajuriapajalta MB-netistä ja viimeisin päivitys Maxi Studiolle on 07.11.2001 W95, 98 ja ME.
Puavali
11.03.2004 18:58:41 (muokattu 11.03.2004 19:00:13)
Linjatasoista signaalia niihin boksin plugeihin, olkaa hyvä. Pelkkä mikki antaa ihan mitättömän ininän, kun siinä ei ole pre-amppeja itsessään. Kitaravahvistimen line outista boksiin otettaessa pitää olla tarpeeksi volaa (siis paljon!), että alkaa kuulua. Klikatkaa se x desibeliä vahvistus sieltä mikserinkuvasta päälle.

Ja tuolla mainittiinkin uusimmat ajurit, uudempia käyttiksiä ei tueta.
Puavali
11.03.2004 19:01:45
Mun guillemotissa on sama ongelma, jostain luin että se ulkoinen boksi kärähtää helposti, jos irrottaa sen "lennossa". Jos joku osais sanoa tähän ratkaisun niin kiitollinen olisin. :)

Älä irrota sitä "lennossa".
Niq
11.03.2004 19:45:52

Olen ajanut sinne signaalia samoista vehkeistä, joista ennen on kuulunut ihan normaalisti, olen siis tietoinen tuosta linjatasosta.

Enkä ole sitä boxia tietoisesti lennossa irrottanut, ainoa mahdollisuus tuon tapahtumiselle on se eräs kostea heinäkuinen viikonloppu(josta tuloksena oli muuten viisi biisiä äänitettynä koneelle ja ainakin yhtä monta muovipussillista tyhjiä kaljapulloja), jonka jälkeen ei tullut pitkään aikaan äänitettyä, ja jonka jälkeen se ei ole toiminut.
[ostin ku sai halavalla]
ukkopekka
11.03.2004 22:01:07
Juu sama täällä, mixeristä oon suoraa syöttäny, mut ei kuulu vaikka nostas tasoja miten paljon tahansa...
Niq
12.03.2004 13:01:23

Kyllä minä sain asiot sonarissa pelaamaan ja äänittelinkin niillä onnistuneesti, joten ei johdu siitäkään ongelmat :(
[ostin ku sai halavalla]
ukkopekka
12.03.2004 13:12:20
Jos kerta midi-puoli pelaa, niin kuvittelisin ainakin kortin olevan kunnossa, jokin vain asetuksissa/ajureissa mättää, vai olenko väärässä?
Niq
12.03.2004 15:36:29

Ei ole ajureissa tai muissakaan vika, kokeillu oon kaikkea, eri konetta, eri korttipaikkaa, piuhaa toistepäin, eri windowsia, eri ajureita, kaikissa toimii kyllä muuten paitsi noi analogiset liitännät...Ja siis samassa koneessa, samala käyttiksellä, samalla ajureilla ja samalla asennuksella lakkasi yhtäkkiä toimimasta...
[ostin ku sai halavalla]
ukkopekka
12.03.2004 16:20:19 (muokattu 12.03.2004 17:01:48)
Joo, kyllä mäkin on juuri noita samoja juttuja kokeillut. On kyllä ihme homma. Mut meni vähän ohi tuo mitä Jpekka noista ajureista selitti...

Eli onko siis niin ettei kannata edes kokeilla Athlon +2200 XP- koneeseen, ei siis toimi?
jPekka
13.03.2004 13:57:51

Joo, kyllä mäkin on juuri noita samoja juttuja kokeillut. On kyllä ihme homma. Mut meni vähän ohi tuo mitä Jpekka noista ajureista selitti...

Yritetääs yksinkertaistaa: kun äänityssoftan asetuksista valitaan softan kanssa käytettäviä sisään- ja ulostuloja, niin otetaan ne joissa kukee kortin nimen yhteydessä MME eikä ASIO.

Eli onko siis niin ettei kannata edes kokeilla Athlon +2200 XP- koneeseen, ei siis toimi?

Isis on kuuluisan kranttu emolevyjensä suhteen. Yleissuositus ei ota kantaa itse prosessoriin, mutta suosittelee Intelin piirisarjalla varustettua emolevyä.

(Itselläni onnistui kyllä emolevyn vaihto jopa lennosta.)

Niin, ja XP-ajureita ei Isikselle ole. Ei yksinkertaisesti ole olemassa. Jotkut yrittävät tehdä, mutta en ole kuullut että toimivia olisi kukaan tehnyt. Eli käyttisvalikoima on Win95, 98, 98SE tai ME. Piste.
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
ukkopekka
13.03.2004 14:01:15
Kiitos, nyt selkis!
joroma
15.04.2004 13:50:23
Tämähän nyt ei ihan kauheasti edeltäviin juttuihin liity, mutta kuitenkin...
Jos ja kun alamme poikain kanssa jossain vaiheessa otsikon mukaisella kortilla äänittämään mahdollisesti kahdeksaa raitaa kerrallaan, niin paljonko pitäisi koneesta löytyä potkua, että homma toimisi tökkimättä? Siis paljonko vaaditaan prosessorilta tehoa, entä muistia? Auttaako jos ottaakin van neljä raitaa kerrallaan? Mahdollisimman halvalla kun olisi kiva näin alussa päästä...
Kiitos kun kerrotte.
Niq
15.04.2004 14:12:18

Itse olen äänitellyt tällaisella kokoonpanolla:

Amd Duron 800Mhz, 384Mt keskusmuistilla ja äänikorttina Maxi Studio ISIS. Käyttiksenä Windows 98 ja ohjelmana Sonar.

Kahdeksan raitaa sisään kerralla samalla soittaen neljää raitaa kuulokkeisiin onnistui ihan mainiosti tuolla vehkeellä.

Noin kahtakymmentä raitaa jaksoi ihan kevyesti pyörittää kerralla, joka kanavassa vähintään eq tai kompura plus master-kanavan efektit sun muut. Eli joku rokkidemon väsääminen onnistuu tälläisellä kokoonpanolla jo ihan mainiosti.
[Älä naurata]
jPekka
16.04.2004 10:27:39

Jos ja kun alamme poikain kanssa jossain vaiheessa otsikon mukaisella kortilla äänittämään mahdollisesti kahdeksaa raitaa kerrallaan, niin paljonko pitäisi koneesta löytyä potkua, että homma toimisi tökkimättä?

Itse olen koemielessä äänittänyt kahdeksan raitaa kerralla sisään (ja samalla kuunnellut stereona) muistaakseni jo tämän tietokoneeni edellisellä inkarnaatiolla, jossa oli 400 MHz Celeron ja muistaakseni pari-kolmesataa megaa muistia. Äänitin metronomia kaikille kahdeksalle raidalle (ja kuuntelin niitä), joten siinä taimin heitot olisivat kuuluneet, luulen 8-)

Mutta tuohonhan vaikuttaa myös se, miten kone on säädetty. Kaikki ylimääräiset ohjelmat taustalta pois pyörimästä (paitsi palomuuri, jos kone on kiinni netissä), levyt defragmentaatioon jnpp. ennen äänityssessiota.

Itselläni on (edelleen) Windows 98SE (juuri Isiksen takia) ja äänitysohjelmana n-Track Studio.
"Minne tahansa menetkin, siellähän olet."
Niq
16.04.2004 11:28:16

Verkkopiuha kannattaa irrottaa äänitysten ajaksi, saa ne palomuuriohjelmat pois sieltä pyörimästä.

Jos jotain isompaa projektia tekee(eikä tartte sitä konetta muuhun kuin äänitykseen), niin melkein ottaisin kaikki ylimääräiset kortit ja muut oheislaitteet veks, sitten windows98 asennus tyhjälle kiintolevylle ja siihen vaan tarvittavat softat ja uusimmat ajurit.
[Älä naurata]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)