Aihe: Syntikoiden hinnoista
1 2 3
teroyk
27.03.2010 14:57:02
Mun tietääkseni noita ei suomessa muita ole, en ainakaan koskaan kuullut tai nähnyt. Harmi kun Quasimidi meni konkkaan, ite tykkään niitten laitteista aika kovasti.

No multa löytyy Raven Max. Koskettimistosta olen tykänny. Ja kyllä siitä hyviä soundeja yllätten repii.
jampsu
27.03.2010 18:04:46
No katos perskules... Onhan niitä sitten muitakin näköjään. :) Mulla kans toi Max versio.
Aivokalvo
03.04.2010 03:57:08
Parinkymmenen vuoden päästä saa varmaan halvalla taas kasarisyntikoita. Tällä valtavirran synistiporukalla, joka on nyt siis n. 30-40-vuotiasta, on aika vahvat juuret tossa 80-luvun soitinelektroniikassa, mikä ei sitten taas vaikka 2000-luvulla syntynyttä tulevaa kosketinsukupolvea niinkään liikuta. Kyllähän tästä on viitteitä jo näkyvissä esim just ton DX-7:n kohdalla; hinnat vaihtelee ihan törkeästi.

Tosiasia kuitenkin taitaa olla se, että tuon ajan syntikoissa on todella hyvät ja kestävät koskettimistot. Mä esimerkiksi ostin just hiljattain T1:n käytettynä aika pilkkahintaan ja täytyy sanoa että kyllä on tatsi todellakin kohdillaan. Värkki painaa jotain 40 kiloa eikä näin ollen hölsky tai tutise soitellessa. Omat saundit on luonnollisesti täyttä kuraa mutta fiilis on kohdillaan kun Synthogy Ivory VST:tä ohjailee mokomalla puulla päällystetyllä hyökkäysvaunulla.

Moogien, Rhodesien ja Hammondien hinnat sitten taas tuntuu elävän aika omaa elämäänsä. Moogeja ei Suomessa juuri myynnissä ole, Rhodesit on yleensä rikkinäisiä tai ylihintaisia verrattuna ulkomaiden markkinoihin ja Hammondit ei taas tunnu järkevään hintaan menevän kaupaksi. Eräskin nimimerkki näkyy kaupitelleen torilla Portable B3:a ja A100:sta varmaan jo muutaman vuoden verran.
Whack Follol De Rah!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)