Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Classic vibe Squier resonoi/rämisee, mitä tehdä?
1 2
munakorva
07.03.2010 13:54:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu:
 
.....ettei se sun E-kieli ole ns. paskana.

 
Ongelma on löytynyt. Mulla oli mukana aivan uskomattoman huonoa, mutta toisaalta todella hyvääkin tuuria loppupeleissä..
 
Särinä tosiaan johtui kielestä.. Tai no. Kielistä. Soitin ja kokeilin bassoa kahdella eri ernie ballin vihreällä setillä, joista KUMMASSAKIN E-kieli oli todella todella särisevä. Kaikkea tätä hämäsi kaiken lisäksi se, että ensimmäisen setin E-kieli alkoi rämistä vasta hetken soittamisen jälkeen. Näin ollen ajattelin heti, että vika on bassossa. Tosin kuitenkin melkein ensimmäisenä koitin uutta kielisettiä ajatellen, että josko vika olisi kielessä tai sitten vanhemman kielen tumpumpi saundi vaikuttaisi särinään. Uuden setin kieli tosiaan olikin sitten yhtä rämisevää sorttia ja näin ollen jätin laskuista pois sen, että vika voisi olla kielissä. En olisi voinut uskoa, että minulla voi olla peräkkäin kaksi noin tosissaan PASKASTI soivaa E-kieltä. Tästäsä syystä vikaa sitten etsittiin kissojen, koirien, kavereiden ja mm. muusikoiden.netin kanssa muualta bassosta.
 
Vian kielissä tajusin, kun kakkosbassosta oli katkennut E-kieli ja laitoin paikalleen toisesta noista kirotuista Ernie BALL -kieliseteistä olevan E-kielen. Näin se vaan särinä seurasi toiseenkin bassoon... Silloin napsahti lamppu palamaan. Lauantai-iltana piti vielä lähteä äkkiä basistituttavan luokse hakemaan yksi lisäkieli, jotta pääsin kokeilemaan sitä tuohon Squijeriin. Laitoin kielen paikoilleen, hämmästys ja helpotus oli suuri, kun särinä hävisi. Eipä siinä oikein tiennyt itkeäkkö vai nauraa, kun vika selvisi noin "helpolla".
 
Kaikkea sitä näkeekin. Enkä ole kyllä koskaan kuullut tuon kuuloisia kieliä. Tumppuja kielisatseja on tullut eteen lähemmäs kymmenen, mutta ei lähellekkään vastaavaa. VARSINKAAN KAHDESSA SETISSÄ YHTÄAIKAA.
 
Kiitos vaan kaikille tiukasta pohtimisesta, kuinka minulle saataisiin basso kuntoon!
 
-Antti V
 
pekezu
07.03.2010 14:12:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi paskat kielet on harmillisen yleisiä. Itse olen parista setistä laittanut suoraan vikailmoitusta ostopaikkaan, toisesta paikasta hyvittivät koko setin ja toisesta lähettivät uuden irtokielen huonon tilalle. Ulkomailta tilatut setit on usein hankalia reklamoida, thomann hoitaa kyllä onneksi pienemmätkin issuet ja takaa tyytyväisyyden.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia."
munakorva
07.03.2010 14:35:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäämä laittaa melkein takaisin, jos jonkun kuitin löytäisi. Yhtäaikaa tilasin nuo kielet thomannilta pari vuotta sitten.
 
Pitää kyllä oikeastaan kostoksi vaihtaa kielivalmistajaa.
 
J.Nikkanen
07.03.2010 17:49:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

munakorva: Pitäämä laittaa melkein takaisin, jos jonkun kuitin löytäisi. Yhtäaikaa tilasin nuo kielet thomannilta pari vuotta sitten.
 
Pitää kyllä oikeastaan kostoksi vaihtaa kielivalmistajaa.

 
Kielivalmistajaa vaihdat tottakai. Zacharya tilalle, ZOG ZOG!!!
 
Hartke HA2500 bassonuppi kaupan, 225¤, osta poies!
pekezu
07.03.2010 18:46:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

munakorva: Pitäämä laittaa melkein takaisin, jos jonkun kuitin löytäisi. Yhtäaikaa tilasin nuo kielet thomannilta pari vuotta sitten.
 
Pitää kyllä oikeastaan kostoksi vaihtaa kielivalmistajaa.

 
Jos sulla on tallella sähköpostikeskustelu tohokilta niin kandee sillä lähestyä. En sit tosin tiedä kun on pari vuotta vanha tilaus, että miten reagoivat. Vaikka periaatteessa jos on olleet siihen asti käyttämättömät, pitäis mun mielestä hyvittää.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia."
TeroPee
08.03.2010 12:54:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TeroPee:
Muuten OT: monimillinen piippuavain tohon CV 60\'s jatsarin kaularautaan natsaa?

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
If ya gonna be dumb ya gotta be tough
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «