Aihe: Kitaran hihna
1 2 3 4
Fortune
30.10.2003 08:53:05
Hinnoista ei tietoakaan, mutta käytännössä hihna sopisi laittaa kiinni puuruuvilla ja prikalla pysyvästi kitaraan.

Tuo on kiva, jos hihna sopii laukkuun sisälle kiinnitettynä. Minulla moinen klipsihihna sopi Iban laukkuun vain toisesta päästä, irti se oli otettava joka tapauksessa.
Look behind you, a three-necked guitar!
tomaattiorava
28.02.2010 20:33:06
Heh, taitaa olla ennätysnostoja, 2313 päivää.

Mutta asiaan.
Mulla on koko soittourani ajan ollu käytössä tasan yksi hihna joka on pitänyt kolmea eri kitaraa harteillani. Hyvin on kestäny vaikka onkin perus 6e nylon hihna.

Ongelma onkin siinä, että kun treeniksella on tunnin pari keppi harteilla heilunut niin alkaa vasenta olkapäätä pakottamaan pirusti niin että pitää kokoajan olla oikomassa ja venyttelemässä.
Johtuuko tää mun fysiikasta vai halpishihnasta?
Mimmosta hihnaa jengi suosittelee jos haluaa panostaa tuohon soiton mukavuuteen?
Halpa sais tietty olla ja ei mielellään mitään kukkakuvioita kun RR-malliseen keppiin pitäis laittaa =)
mikkojen
28.02.2010 20:37:21
tomaattiorava: ..Mimmosta hihnaa jengi suosittelee jos haluaa panostaa tuohon soiton mukavuuteen?

Suosittelisin sijoittamaan kunnon nahkahihnaan ja mielellään vähän leveämpäänkin. Ainakin itellä aikoinaan olkapääkivut katosivat kunnon hihnan myötä. Joten siinä mielessä se on ollut pidemmällä aikavälillä hyvä sjoitus vaikka silloin aikoinaan ostaessa hieman kirpaisikin.
carpe diem - memento mori
munkero
28.02.2010 20:39:32
Itellä on ollu nahkahihnoja rhoadseissa. Musamaailmasta joskus hain. Leveä ja tarpeeks pitkä. Oli kyllä melko hintava, mutta toistaiseksi paras hihna ikinä.
Kiitos 24.12.2009 - 21.01.2010 "Mukavaahan se on asua suomessa kun tollainen tyyppi hoitaa olkiluotoa ja kattoo samalla korealaisia koulutyttöjä." - Traditional
Tinippa84
28.02.2010 21:09:36

Tää on ihan paras: http://www.thomann.de/fi/levys_m7gg3blk_leather_guitar_strap.htm

suomesta saa reilusti halvemmalla....
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Tande
28.02.2010 21:10:01
Tinippa84: Tää on ihan paras: http://www.thomann.de/fi/levys_m7gg3blk_leather_guitar_strap.htm

suomesta saa reilusti halvemmalla....

Paljon maksaa Suomessa?
In Rock.
Tinippa84
28.02.2010 21:15:59

Tande: Paljon maksaa Suomessa?

Mulla on semmonen muistikuva, että kuudellakympillä ostin omani....
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Mandarax
28.02.2010 21:34:10 (muokattu 28.02.2010 21:35:54)
tomaattiorava: Mimmosta hihnaa jengi suosittelee jos haluaa panostaa tuohon soiton mukavuuteen?
Halpa sais tietty olla ja ei mielellään mitään kukkakuvioita kun RR-malliseen keppiin pitäis laittaa =)

Mulla on tuollaisia kolmet kappaleet (kaksi RR:ssä ja yksi explo):
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_guitarstrap_padded_black.htm

Tuossa hinta-laatusuhde on kyllä kohdillaan. Paksua nahkaa ja topattukin vielä, toisille saattaa tosin tuo HB:n pieni logo käydä itsetunnon päälle...heh. Noissa myös pituutta riittää kiitettävästi, joka ainakin omalta osalta on useassa muussa merkissä ollut kompastuskivenä.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Kivijalka
28.02.2010 23:45:44
Minotaur-hihnat voi tilata suoraan Kreikasta ilman postikuluja melko huokeasti. Lopulta päädyn suosittelemaan vaikka oman hihnan kanssa olikin ongelmana luvattua pidempi pituus. Itse remmin laatu kuitenkin on oikein hyvä.
Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
choppari
01.03.2010 08:35:41

schallereista ei mutterit löysty kun laittaa kierteisiin ruuvilukitetta. Toimii! Mutta varovasti ettei sitä mene sinne lukitustapin koloon, silloin saattaa tappikin lukittua.
joomake
01.03.2010 09:39:43
http://muusikoiden.net/artikkelit/744

Mulla on nuo, maksaa alta 1e ja toimii, mutta hihnaa ei saa irti ilman ruuvimeisseliä.
GuitarDemon
01.03.2010 14:20:52
Itellä on ainakin niin jäykkää materiaalia se hihnan osa mikä laitetaan kitaraan kiinni että ei lähde vaikka kuinka riehuisi lavalla.
Rock 'n Roll
Mandarax
01.03.2010 14:35:53
joomake: http://muusikoiden.net/artikkelit/744

Mulla on nuo, maksaa alta 1e ja toimii, mutta hihnaa ei saa irti ilman ruuvimeisseliä.

Kaikista varmin tapahan tuo toki on kiinteänä rakenteena toteuttaa, minulla tosin kaikki kitarat asustavat Lugosin lailla arkussa, eikä yhteenkään koteloon mahdu kitara hihnaa irroittamatta sisään.
Mitä noihin Schallerien "jatkuviin kiristelyihin" sun muihin tulee, niin itse en koe hirmuiseksi vaivaksi vaikkapa kitaran muun huollon/kieltenvaihdon ohessa uhrata viittä sekuntia lukkojen kiristyksentarpeen toteamiseen. Jos tuntuu siltä, että vähän kirrata tarvis niin sitten uhraa sen kokonaisen minuutin elinaikaansa hylsyavaimen tms. hakemiseen. Ja jos vielä senkin jälkeen pelkää silmäteränsä kolhiintumisen puolesta, niin opettelee soittamaan keikkansa makuuasennossa, niin ei ainakaan korkealta soittopeli putoa...
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Kivijalka
01.03.2010 14:49:17 (muokattu 01.03.2010 14:50:38)
Harvey666: Mitä noihin Schallerien "jatkuviin kiristelyihin" sun muihin tulee, niin itse en koe hirmuiseksi vaivaksi vaikkapa kitaran muun huollon/kieltenvaihdon ohessa uhrata viittä sekuntia lukkojen kiristyksentarpeen toteamiseen. Jos tuntuu siltä, että vähän kirrata tarvis niin sitten uhraa sen kokonaisen minuutin elinaikaansa hylsyavaimen tms. hakemiseen.

Juu, jatkuva 12kk välein kiristely ei loppujen lopuksi ole niin kova rasti. Kyllä sen kiristämisen tarpeen huomaa aina ajoissa, ellei ole aivan koomassa aina soittaessaan.

Edit: Tosin sen verran pitää vielä sanoa että noiden kiristämiseen tosiaan tarvitsee jonkin työkalun, ei ihmekään jos näppivoimilla kiinni pyöritelty lukko leviää kerran viikossa.
Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
H-Diddy
01.03.2010 15:13:04
roudarin teippi soundaa parhaalta.
Marzi
01.03.2010 15:26:07

http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=628159

Noi pyörylät on kovasti toimivia. Saa hihnan irtikin tarvittaessa, eikä petä käytössä. Ostin läjän, olikohan 50 senttiä kipale. Alunperin tarvin noita vaan lespan ylätappiin, mut oon käyttäny sittemmin kaikissa kitaroissa molemmissa tapeissa. Aina yks plekutaskussa mukana, ettei telo mahollista kaverin/testikitaraakaan vahingossa. :)
Tarpeeksi on liian vähän.
joku muu sikko
01.03.2010 16:04:23
Kaikki hihnani olen tehnyt itse. Nahkakauppaan ja halutun mittainen nahkakaistale paksuimmasta päästä mukaan. Viimeksi viime kesänä hain sellaisen ja siitä tuli 4 erilevyistä ja pituista hihnaa hintaan 20 euroa + hihnalukot. Työkaluja tarvii sakset tai mattopuukon, ehkä viivottimen ja sellaisen euron hintaisen nahkatyökalun jolla saa lyötyä reiät molempiin päihin.
Teppo2
01.03.2010 16:17:21
H-Diddy: roudarin teippi soundaa parhaalta.

Grolschit on tyylikkäimmät.
"Tämä on kai tällainen heavy bottom-tyyppinen ratkaisu, eli ei ihan kovin ZOG."
Marzi
01.03.2010 23:29:20 (muokattu 01.03.2010 23:34:22)

Teppo2: Siis ruuvailet noita kaverin kitaroihin?

Tarkotin siis tietenkin näitä, mistä on kuva tässä viestissä:
"I've been using these since the early 90s...never had one fail."

Eli nuo muovipyörylät, missä on epäkeskireikä. Kun kääntää sitä keskiosaa 180 astetta, reikä muuttuu niin pieneksi, että se pysyy siellä tapissa. :) Kun laittaa näitä viestejä kännykällä, ei aina toi linkittäminen oikein osu. :)

E: http://www.stewmac.com/catalog/images_1sm/0257_1sm.jpg
No nyt osasin. :)

Sen nyt laittaa siks aikaa kolmessa sekunnissa kiinni jos lainaa/testaa jonkun muun/liikkeen kitaraa hihnan kanssa. Tietyissä kitaroissa ei oo hihnatapit optimaalisessa paikassa, tai jos hihna on väsähtänyt, niin ei käy sitten kallista turmaa. En tietty niitä kiinni jätä ellei vasiten pyydetä. :) Kylhän sitä saa lainanamoista huolen pitää kuin omistaan.

Mulla on kolmessa kepissä hihnatappi kaulan takana ja yhessä lespassa hassussa kulmassa, ja ilman noita ei tulis kesää. Varsinkin mun SG on ihan mahdoton noilla Schallereilla, se alkaa kenottaa kohti varpaita hyvin helposti. Noi ei muuta hihnan roikkumiskulmaa, pitävät vaan hihnan visusti tapissa.

Schallerit muuten sai kaverin Stratosta joskus hihnatapin ruuvin murtamaan bodyn. Veijarin esiintymistyylin kuuli hyppimistä aika tavalla ja tapin ruuvi ei pärjännyt hihnalukon metalli vs. tapin metalli sata lasissa toisiaan vasten -yhdistelmälle. :)
Tarpeeksi on liian vähän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)